Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:15

Opisop heb die ook te koop gezien op fb bij francisco maar vond hem zelf erg stijf achtig lopen. In combinatie met verkeerd en overkruisde galop zou ik hem in elk geval wel helemaal op foto laten zetten. Als dat goed is zou ik het opzich wel aandurven op afstand.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:44

Hoi allemaal,

Het is al weer een tijd geleden dat ik iets gepost heb. Ik heb natuurlijk wel meegelezen.

Het weide seizoen voor pres zit er bijna op en dan komt ie lekker dicht bij huis te staan. Hij is inmiddels 3 jaar geworden en ik heb hem getrakteerd op een hele lading dekjes (lichtelijke verslaving) en een zadel. Ik ga hem voorlopig nog niet inrijden, maar ik wil hem wel gewoon maken met zadel, dekjes en hoofdstel. Hij mag voorlopig nog lekker doorgroeien ;)

Ik ha wel een vraag aan jullie. Pres staat nu 24/7 in de wei en straks op stal zal hij onbeperkt hooi krijgen. Ik gaf hem voor de wei ook coolmix van havens. Ik wil liever geen sport of basis brok, maar iets met veel vitamines en weinig suikers. Hebben jullie nog tips?

Hij is zelf wel inmiddels klaar met de vliegen en de wei. Normaal rent ie direct naar de groep, maar vorige week wilde hij toch liever weer mee de wei af
Afbeelding
Afbeelding

Hij was wel heel blij met zijn vliegenmasker
Afbeelding

Ik vind hem er goed uitzien, hij is lekker bijgekomen en wordt steeds meer een volwassen paard.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:48

Een vitaminenbrokje? Van Vitalix, Pavo, Havens,... er is zo veel keuze
Hij ziet er goed uit!

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:42

Hier voer ik enkel een vitamine brok, dat is voor hem voldoende, zeker met voldoende kwalitatief ruwvoer tot zijn beschikking.

Ik heb gisteren een interessante discussie gehad met mijn osteo die in het verleden ook voeding gerelateerd bezig is geweest.
En dan op de vitamine variant.

De brokken die het best in verhouding staan zijn Vitalbix Daily Complete en Equilin Balancer. Per zak best prijzig, maar met de Equiline doe je gemiddeld 60 dagen en met de Vitalbix 40/45 dacht ik.

Zelf wilde ik weer terug op de Metazoa, maar deze heeft grote scheve uitschieters. Als ik het goed zeg was voornamelijk de fosfor calcium verhouding uit elkaar getrokken (moet dacht ik 1 staat 2 zijn. En Metaoza heeft 1 staat tot +- 10) zo is ook het ijzer gehalte te hoog en nog wat dingetjes.

Zij adviseerde als ik iets anders ging voeren, wat niet in de juiste verhoudingen is, dat ik met regelmaat 2 weken een voer stop in moet voeren zodat zijn lichaam het dan weer kan herstellen.
En dan is iets beter als niets omdat ze anders helemaal geen extra vitamines binnen krijgen.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:16

Of super fijn dit. Ik zal ze eens vergelijken met wat ik normaal gaf.
Ik vind het altijd lastig hoor haha. Ik kijk ook wel naar de calcium fosfor verhouding, die wil ik ook goed hebben. Ik vind het altijd wel heel leuk om uit te zoeken

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:21

Pffff ik vroeg me vandaag echt weer even af waar ik het allemaal voor doe... tijdje terug was ik een stukje naar buiten geweest maar dan de andere kant als normaal. Was op zich wel te doen, er waren wel zichtbare dingen die ze heel spannend vond maar waar we met geduld wel langs kwamen.
Vandaag weer even naar buiten maar dan onze vertrouwde kant, langs ons eigen erf. Half uur onderweg geweest en 1,6 km afgelegd... Het is gewoon een recht zandpad, geen zichtbaar enge dingen, maar ze wilde niet. Continu stoppen, omdraaien, omhoog hupsen... Op een gegeven moment kwam er een auto aan en ben ik afgestapt, want ik kreeg haar met geen mogelijkheid van het pad af. Toen ik er naast stond trouwens ook nauwelijks, ze stond zowat bevroren. En zeik en zei nat, zweet drupte er vanaf. Waren we dus nog gewoon naast onze eigen weide hè, daar liep ze altijd zonder problemen langs.
Kan wel huilen. Ik wil zo graag buiten rijden met haar, straks lekker het bos in als de trailer er is, maar hier word ik zo ontzettend moedeloos van ;(

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:50

KellyR schreef:
Hier voer ik enkel een vitamine brok, dat is voor hem voldoende, zeker met voldoende kwalitatief ruwvoer tot zijn beschikking.

Ik heb gisteren een interessante discussie gehad met mijn osteo die in het verleden ook voeding gerelateerd bezig is geweest.
En dan op de vitamine variant.

De brokken die het best in verhouding staan zijn Vitalbix Daily Complete en Equilin Balancer. Per zak best prijzig, maar met de Equiline doe je gemiddeld 60 dagen en met de Vitalbix 40/45 dacht ik.

Zelf wilde ik weer terug op de Metazoa, maar deze heeft grote scheve uitschieters. Als ik het goed zeg was voornamelijk de fosfor calcium verhouding uit elkaar getrokken (moet dacht ik 1 staat 2 zijn. En Metaoza heeft 1 staat tot +- 10) zo is ook het ijzer gehalte te hoog en nog wat dingetjes.

Zij adviseerde als ik iets anders ging voeren, wat niet in de juiste verhoudingen is, dat ik met regelmaat 2 weken een voer stop in moet voeren zodat zijn lichaam het dan weer kan herstellen.
En dan is iets beter als niets omdat ze anders helemaal geen extra vitamines binnen krijgen.


Echt? En klopt dat? Ik geef ondertussen al een tweetal jaren Metazoa. Ik was daar wel tevreden van? Mijn paard had zelfs getest ijzertekort waarvoor ik hem Red Cell heb gegeven? Ik wist niet dat Metazoa er voor tussen kon zitten?

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:12

Bah Maartje_M, heb je enig idee waarom ze het doet? En is het omdat ze alleen is of doet ze het met een ander wel. Mijn zenuwpees doet het nu super goed met mijn nieuwe instructrice die bij TT lest. Die wilde ook echt niet alleen naar buiten, en nu gaat het steeds beter omdat ze zichzelf leert ontspannen in gespannen situaties. Heel mooi om te zien. Die merrie heeft bij veel dingen spanning en Nu is ze al zoveel relaxter! Dus misschien is grondwerk iets?

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:06

Geen idee, misschien doordat het al later was en begon te schemeren? Ik rij altijd alleen, naar wil binnenkort wel eens met iemand samen ergens gaan rijden. Maar dat is dan ook meteen nieuw terrein dus dat zal sowieso wel spannend zijn dan.
Elevada is echt een heel lastig paard, ze kan soms zo heftig op ogenschijnlijk simpele dingen reageren. Ik vertrouw haar gelukkig blind maar het is soms zo vermoeiend. Geduld is key bij haar maar soms raakt dat een beetje op.
We doen al heel veel afwisselend werk en grondwerk hoort daar ook bij. Van wie heb jij nu les? Jij zit in de buurt hier toch?

KellyR

Berichten: 1520
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:04

neile schreef:
KellyR schreef:
Hier voer ik enkel een vitamine brok, dat is voor hem voldoende, zeker met voldoende kwalitatief ruwvoer tot zijn beschikking.

Ik heb gisteren een interessante discussie gehad met mijn osteo die in het verleden ook voeding gerelateerd bezig is geweest.
En dan op de vitamine variant.

De brokken die het best in verhouding staan zijn Vitalbix Daily Complete en Equilin Balancer. Per zak best prijzig, maar met de Equiline doe je gemiddeld 60 dagen en met de Vitalbix 40/45 dacht ik.

Zelf wilde ik weer terug op de Metazoa, maar deze heeft grote scheve uitschieters. Als ik het goed zeg was voornamelijk de fosfor calcium verhouding uit elkaar getrokken (moet dacht ik 1 staat 2 zijn. En Metaoza heeft 1 staat tot +- 10) zo is ook het ijzer gehalte te hoog en nog wat dingetjes.

Zij adviseerde als ik iets anders ging voeren, wat niet in de juiste verhoudingen is, dat ik met regelmaat 2 weken een voer stop in moet voeren zodat zijn lichaam het dan weer kan herstellen.
En dan is iets beter als niets omdat ze anders helemaal geen extra vitamines binnen krijgen.


Echt? En klopt dat? Ik geef ondertussen al een tweetal jaren Metazoa. Ik was daar wel tevreden van? Mijn paard had zelfs getest ijzertekort waarvoor ik hem Red Cell heb gegeven? Ik wist niet dat Metazoa er voor tussen kon zitten?


Ze wist het niet meer uit haar hoofd, dus daadwerkelijk de tabel van metazoa er zelf bij gepakt.
En het ijzer is daarin vrij hoog.

Zelf weet ik niet genoeg van ijzer.
Maar de calcium fosfor verhouding zorgt er voor dat ze spiermassa af gaan breken. (Oh jeetje moet het nu wel goed zeggen). Omdat de verhouding dus zo scheef is halen ze de 2e component extra uit het spierweefsel..

Wellicht dat dat proces ook effect heeft op het ijzer gehalte?
Dit is een speculatieve gedachte hoor.

Je zou altijd een overstap kunnen overwegen om te kijken wat er gebeurt.

Zelf heb ik ook nog een kruidenmix van HorseComplete gevoerd. Ik geloof niet in het meten op afstand. Maar wel in een passend advies als je uitleg geeft over jullie situatie.
Dit geeft ook de mogelijkheid om het herstel proces te bevorderen.

Maar nogmaals, elke vitamine brok voeren is beter als niets. Maar bij brokken met een scheve verhouding wel zo nu en dan een stop van 2 weken in voeren.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:08

Owwww... daar ga ik eens wat over opzoeken dan! Dat zou doodzonde zijn want ik wil graag ook voer met de juiste verhouding voeren.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:55

Jeetje Maartje, ik kan me zeer goed voorstellen dat je er zo nu en dan heel moe van wordt.
Misschien helpt het om weer eerst een tijdje alleen maar samen te wandelen buiten, dus jij ernaast. Ook op verschillende tijdstippen. Uit ervaring weet ik dat een paard schermer sowieso vaak spannender vind dan andere momenten van de dag.

Als je verschillende voeren soorten vergelijkt, al is het maar 1 type, bijv vitamine brok of een basis brok of onderhouds brok. Het verschil tussen merken is soms al zo groot, voor de verhoudingen. Ik vraag me af waarom dat is. Als een brok uit verhouding is, is dat dan bewust gedaan? Gaan ze ervan uit dat je het combineerde met een supplement of nog een andere brok. In het meest perfecte plaatje, ga je alle balen hooi testen en per baal de beste aanvulling in vitamines bij geven. In de praktijk is dat natuurlijk niet haalbaar en ook niet te betalen. Er moet dan een middenweg zijn lijkt mij. Voor elk paard is er wel een brok, naar gelang ras, werk en leeftijd. Het zou wel mooi zijn als het bij die selectie blijft. Dus dat je voor wat je zoekt, van elk merk iets soortgelijks hebt. Dat daarin de samenstellingen niet al te veel afwijken. Anders kun je als “leek” nooit het juiste voer aanbieden en heb je daar altijd ondersteuning in nodig

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:59

Wandelen zou ik wel eens kunnen proberen, al voel ik me naast haar minder veilig dan er op (aangezien ze al meerdere malen op mijn voet gesprongen is in angst reacties :') )
Ik wil dit weekeind proberen een keer overdag te gaan. Probleem is dat het dan vaak heel druk is en dan is dus ook weer heel veel spannend... Als het goed is ga ik morgen een trailer kopen, dan kan ik wel eens ergens heen en met een ander paard gaan rijden, kijken of dat al scheelt.

OVer de brok discussie, ze krijgen heir nu Marstall Force maar die vinden ze niet lekker. Degene die het laten staan krijgen nu subli mineralenbikkels of hoe heten die dingen omdat ik even snel iets moest hebben en dit hadden ze bij de boerenbond :+ Volgende stap is vitalbix testen. Ik heb 1 extreem kieskeurige eter, om moedeloos van te worden...

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:19

Maartje_M schreef:
Wandelen zou ik wel eens kunnen proberen, al voel ik me naast haar minder veilig dan er op (aangezien ze al meerdere malen op mijn voet gesprongen is in angst reacties :') )
Ik wil dit weekeind proberen een keer overdag te gaan. Probleem is dat het dan vaak heel druk is en dan is dus ook weer heel veel spannend... Als het goed is ga ik morgen een trailer kopen, dan kan ik wel eens ergens heen en met een ander paard gaan rijden, kijken of dat al scheelt.


Dat kan wel een mooi werkpunt zijn. Werken aan wederzijds vertrouwen als je ernaast loopt. Haar leren te ontspannen en beginnen met kleine stukjes. Gaat het goed, dan weer terug.
Trailer is altijd fijn om te hebben, je kunt dan zelf bepalen wanneer je ergens naar toe gaat.
Rijd je wel eens vaker samen met een ander paard? Dan niet perse buiten, maar in de bak bijv.
De mijne wordt niet zekerder van een extra paard erbij bijv.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:05

Ze staan hier aan huis dus we zijn altijd alleen (vandaar dat ik ook graag een trailer wil en daar ook onafhankelijk in ben als het een keer foute boel is)
Misschien dat ik vanavond eens aan de hand kan gaan. Ligt er nog een beetje aan hoe de avond er uberhaupt uit gaat zien :+

naranja1
Berichten: 712
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:42

Afbeelding

Afbeelding

Mijn spaanse peper <3
We zijn het inrijden aan het oppakken. We moeten nog werken aan conditie en haar sensiebeligheid. Maar poco y poco.

Jolijnn

Berichten: 3859
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:46

naranja1 schreef:
[ [url=m/Q6aFIL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I3PuwB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn spaanse peper <3
We zijn het inrijden aan het oppakken. We moeten nog werken aan conditie en haar sensiebeligheid. Maar poco y poco.

Wat een knapperd <3

Je hebt hetzelfde halster dan ik :Y)

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:19

Dit is Apollo een 3 jarige andalusier hengst. Hij is van mij vanaf 20 juni 2020

Afbeelding
Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:28

Maartje_M schreef:
Geen idee, misschien doordat het al later was en begon te schemeren? Ik rij altijd alleen, naar wil binnenkort wel eens met iemand samen ergens gaan rijden. Maar dat is dan ook meteen nieuw terrein dus dat zal sowieso wel spannend zijn dan.
Elevada is echt een heel lastig paard, ze kan soms zo heftig op ogenschijnlijk simpele dingen reageren. Ik vertrouw haar gelukkig blind maar het is soms zo vermoeiend. Geduld is key bij haar maar soms raakt dat een beetje op.
We doen al heel veel afwisselend werk en grondwerk hoort daar ook bij. Van wie heb jij nu les? Jij zit in de buurt hier toch?


Ik heb les van Lina Uzahasan, die zit in St oedenrode. Ben er echt heel tevreden over! Ik heb wel les in het Engels maar ze kan ook gewoon NL dacht ik. Mijn paard zie je nu echt in moeilijke situaties zichzelf ontspannen door de hals te laten vallen en uit te blazen. Heel bijzonder! Buiten dat is Lina een heel vriendelijke Amazone die zo ook les geeft.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:52

Dat is dan lessen op locatie denk ik? En mag ik vragen wat de kosten zijn?
Ga binnenkort een keer met mingming rijden, kijken hoe dat gaat.

Gaaf paard Chanelle!

naranja1
Berichten: 712
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:01

[/quote]
Wat een knapperd <3


Je hebt hetzelfde halster dan ik :Y)[/quote]

Lief dankje!
Haha ja dit zijn echt mooie halsters

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:37

Ik meld me hier ook eindelijk weer eens, wegens drukte en veel gedoe even geen "bokt-tijd" gehad. Nu bijgelezen.
Ik geef mijn paarden vitaminekorrel bij van Agrobs, daar doen ze het allerbeste op. Heb ook Oerbalans van Ecostyle geprobeerd maar daar deden ze het zichtbaar minder goed op dus weer terug op de Agrobs. Verder de muesli van Agrobs en Green Power van Equifyt. Voor 2 van onze paarden die snel invallen ook nog Krafpaket van Agrobs en de Mash van Agrobs.

Met onze Tulia gaat het helaas toch helemaal niet goed, ze gaat eigenlijk alleen maar achteruit in plaats van vooruit, heel verdrietig allemaal. Recreatieritjes zullen er ook niet meer inzitten, en nu is het maar heel hard hopen dat ze niet meer pijn gaat krijgen want dan weten we het echt niet meer. We hopen haar nog lang hier bij ons te kunnen hebben.

We gaan daarom wel voorzichtig op zoek naar een heeeeel braaf recreatiepaard, zonder echte bemerkingen. Dat gaat nog een klus worden maar we hebben helemaal geen haast, er komt vast wel opeens wat op ons pad.

Met mijn Quimero gaat het super, hij is zo lief en op mij gericht, wat een heerlijk paard is het! Divino heeft ondertussen sinds oktober een vaste verzorgster en zij komt elke dag voor hem. Hij gaat ook goed vooruit en krijgt steeds meer rust en vertrouwen. Zijn spieren komen ook eindelijk weer terug, door alles wat hij heeft meegemaakt in korte tijd was hij wel een hoop achteruit gegaan (castratie, ongeluk met daarop volgend oog-operatie, 2 keer verhuizen, wennen aan het leven buiten in een kudde). Hij heeft nu wel echt zijn plek gevonden denk ik.

Ik ben ook een paar keer met Quimero gaan zwemmen, dat vindt hij superleuk! We hebben een klein bos voor de deur met ook een waterplas waar we kunnen zwemmen. Helaas zit er nu blauwalg dus we hebben het al even niet meer kunnen doen :-(.
Afbeelding
Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:52

Ach wat sneu.
Hopelijk wordt het niet erger.

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:40

Maartje_M schreef:
Pffff ik vroeg me vandaag echt weer even af waar ik het allemaal voor doe... tijdje terug was ik een stukje naar buiten geweest maar dan de andere kant als normaal. Was op zich wel te doen, er waren wel zichtbare dingen die ze heel spannend vond maar waar we met geduld wel langs kwamen.
Vandaag weer even naar buiten maar dan onze vertrouwde kant, langs ons eigen erf. Half uur onderweg geweest en 1,6 km afgelegd... Het is gewoon een recht zandpad, geen zichtbaar enge dingen, maar ze wilde niet. Continu stoppen, omdraaien, omhoog hupsen... Op een gegeven moment kwam er een auto aan en ben ik afgestapt, want ik kreeg haar met geen mogelijkheid van het pad af. Toen ik er naast stond trouwens ook nauwelijks, ze stond zowat bevroren. En zeik en zei nat, zweet drupte er vanaf. Waren we dus nog gewoon naast onze eigen weide hè, daar liep ze altijd zonder problemen langs.
Kan wel huilen. Ik wil zo graag buiten rijden met haar, straks lekker het bos in als de trailer er is, maar hier word ik zo ontzettend moedeloos van ;(


Wat herkenbaar :( chispa gaat goed in een bepaald rondje in het dorp.. zodra ik daarvan afwijk blijft hij draaien en achteruit lopen, soms zelfs bijna de sloot in :\ terwijl als ik samen rijd het prima gaat. Van de week voor het eerst rondje duinen gedaan en was dood braaf.

Qua voer krijgt hij nu vitalbix daily complete. Maar hij is een gevalletje ' wat de boer niet kent vreet ie niet' doet meestal 2 dagen over 400 gram |o


Hier ook weinig van mezelf laten horen de afgelopen tijd. Met Chispa ging het qua gezondheid weer met ups en downs.. al vanaf de tijd dat ik hem kocht.. nu ( en dit klop ik even af!) Gaat het sinds 2 weken weer goed. ook met rijden gaat het sinds een aantal dagen wat soepeler *\o/*

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:42

Wel verrek Mariëlle wat klote van Tulia zeg...

Fee krijgt Marstall Force + Marstall Faser-Light + Marstall Wiesen-Fasern met daarbij Magnesium en Glucosamine.

Als ik haar nu zie werpt dat z'n vruchten af, dunner en meer spieren! Het verhuizen van stal heeft haar enorm goed gedaan... Meer kwalitatief hooi, ook op de wei, en betere bakken en uitrijmogelijkheden <3

Afbeelding


Afbeelding