[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:24

martinique schreef:
Ik word er moe van omdat het dus juist amper winter te noemen is. Alleen maar vieze regen.
En ik zit in het laagste stuk van Nederland, heerlijke grond hier dus....
Kou en sneeuw zijn prima. Ben een wintersporter, dus kan enorm genieten van sneeuw. Het liefste boven op een berg, maar die zijn hier natuurlijk niet. Die regen is gewoon vreselijk. Als het nu ineens hard gaat vriezen kunnen de paarden nog amper het land op omdat het dan allemaal ijs wordt.

Wel lekker Notrouble, een binnenbak!! Wat is jouw naam eigenlijk? (misschien heb ik er overheen gelezen hoor :p)

Heb je niet overheen gelezen, ben ik vergeten te zeggen hihi.
Marlou :)

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:37

Jeetje, wat erg zeg dat je dan betaald idd voor zoiets!! Welke zadelmaker was 't? Gelukkig ben je er nog redelijk op tijd achter gekomen!!
Ook geluk voor je vriend dan zeg, het hoeft soms idd maar een paar cm te schelen of 't was heel anders afgelopen. Maar dat is gelukkig niet gebeurd!!

Bij mij trekt dat jurkje bij mn kont juist wel, maar de rest van mn lijf kan ik erin zwemmen :') Heb gewoon een L kont en XS bovenlijf :')

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:28

Een paardrij figuur heb je dus Natasja, mijn ex zei vroeger altijd dat ik een paardrijkont had.
Ik heb wel een supergoede zadelmaker, een engelsman die nog echt ouderwets werk levert.
Hij komt bij min. 2 keer per jaar langs om alles te checken en als ik denk dat het niet goed ligt komt hij ook zo snel mogelijk.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:31

Het is wel heel k*t als je er dan op deze manier achter moet komen dat die koekenbakker zn werk niet heeft gedaan :( Kan me heel goed voorstellen dat je erg boos bent.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:48

Hierbij Daddy. Telefoon kwaliteit foto's sorry.
Van de week komen betere :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:52

Ik zit mobiel te bokken en hij laat maar 1 foto zien :p Ziet er als een stoer en mooi paard uit :)
Geeske, wat ontzettend poedersuiker van je zadel! Arme Chimanga ook! :(

Edit: Ohhh nu kan ik ze ineens wel zien. Mooi!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:00

Dankjewel. 'T zijn bagger kwaliteit foto's maar dan hebben jullie in ieder geval een indruk wie Daddy is hihi ;)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:54

Ik vind hem leuk.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:04

Daddy is leuk!

Geeske, wat erg van je zadel! Doe je zoveel moeite om iets passends op haar rug te krijgen, en dan helpt iemand die je vertrouwt het toch om zeep... Vriend heeft blijkbaar wel geluk gehad...

Hier ook vieze regen. Figo heeft ontdekt dat hij door plassen denderen leuk vindt, zucht.
Ik ga dit weekend ook eens kleren shoppen. Ben met het oog op passen in mijn prachtige trouwjurk zes kilo afgevallen en niets zit nog lekker :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:23

*\o/* Nog een zeepaard

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:22

Haha allemaal zeepaarden inderdaad!

Fiëla vindt door plassen heenlopen met mij ernaast niks, maar als ze buiten loopt gaat ze er wel mee spelen. En Sterre gaat er liever ook omheen maar speelt weer constant met de waterbak in stal...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:25

Hosante schreef:
*\o/* Nog een zeepaard

haha ja allemaal zeepaarden amor ook hoor aan de hand gaat ie voor geen goud door een plas maar als ie los staat dan staat ie rustig in een plas te staan en dan niet bang voor natte sokken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:04

onze is ook een echt water paard,dit hebben we dan ook geoefend.onze merrie gaat heel goe het water in ook in diepe beeken.en dan gaat ze plenze er in met haar voor benen.door water is ook een vereiste van ons als we dadelijk met de koets gaan

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:52

Haha Hosante, die heb ik idd al vaker gehoord _O-

Oehhh Daddy is coooll <3 <3 Ben benieuwd naar betere kwaliteit foto's :D

Hier nog steeds geen zeepaardjes :P Hahaha, maar juist als 'k erop zit wel, of ernaast loop ^) :') Dan is 't juíst leuk hahaha. Stomme paarden :P

Yesss vandaag laatste keer sokken grondig wassen!! :):) Ga 't nu wel echt bijhouden en zn kootholtes ook leeghouden van haar, maar hoef 't iig niet meer met dat anti-schurftmijt-shampoo te doen :P

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:14

Oh eindelijk ben je daar dan weer vanaf Natasja! Lekker hoor, hopen dat het nu netjes blijft in de holtes dan ;-)

Oeh Daddy is een knappe verschijning hoor! Mooi!!

Haha, en Figo heeft dus ook een snorkel nodig met kerst.. Wat lekker toch allemaal!

Oh ik ben nog steeds boos over dat zadel.... ik heb al een klacht gestuurd en uiteraard willen ze nu de bon e.d... moet ik maar weer zoeken ;-) Terwijl ik op mail alle bewijzen heb dat ik heb toegezegd dat zadel te willen laten passen, de afspraak met de zadelmaker, het bedankje achteraf met dat ik het zadel gekocht heb enz enz... maarja. Ik ga dus op zoek want zo makkelijk komen ze er niet vanaf!
Ik zit nu te kijken naar een Tekna zadel, iemand ervaring? Die singel heb ik en dat is een onwijs fijn ding, daar reageert Chim ook heel lekker op... voor t eerst dat ze geen schuurplekken onder de oksels kijft en ze stil blijft staan met aansingelen!

Deze, en dan dressuur.... klinkt mij ideaal, heeft nog een mooi sportief uiterlijk ook! En 5 jaar garantie, en alles kan er aangepast worden, zelfs gewoon de boom, dus dat vind ik nu ineens heeeel belangrijk!
http://www.ruitershopbeerens.nl/paard/tekna/tekna_2011.pdf

edit: bon al gevonden ~~}>
Laatst bijgewerkt door My_Chimanga op 21-12-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:16

Go Geeske :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:50

goed gedaan Geeske hoop dat je iets van je geld trug ziet

mooie zadels trouwens hoor ken het merk alleen niet

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:47

Heey

Natasja: Haha, staat idd erg grappig maar ik wist even niet hoe ik het anders moest noemen :P

Dapperedodo: Stoere Amor. Super dat hij het zo goed deed.

Liesbeth: Fijn dat de kennismaking goed ging :D

Geeske: Jeetje, dat is schrikken zeg. Gelukkig geen ernstig letsel.
Jeetje, snap dat je kwaad bent. Is maar goed dat hij er even naar gekeken heeft dan.
Hebben wij ook gehad met Shaddy toen. De boom van het zadel was kapot en het paste gewoon helemaal niet. Als we daar langer mee door hadden gereden hadden we de rug van Shaddy kapot gereden. Hopelijk kun je verdere stappen ondernemen. Tekna zadels zien er wel fijn uit. Heb er verder geen ervaring mee.
Let alleen wel op dat ookal kun je de boom veranderen het nog steeds kan dat het niet past ;)

Marlou: Wat een knapperd is het zeg <3

Nikita is dol op plassen en modder enz. Op de vorige stal was de bak vaak erg nat en daar stampte ze vol plezier doorheen :P Op de stal waar we nu staan liggen er nog steeds geen plassen in de bak :D Hij is nog steeds droog en super te rijden.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:23

Dank jullie voor de lieve reacties :)
Vandaag een fotoshoot gehad en ook een paar plaatjes geschoten met Daddy. Hij keek alleen onwijs chagerijnig steeds haha. Echt zo van: "vrouwtje, ik wil dit niiieet".
Maargoed ik ben benieuwd of daar nog wat leuk tussenzit :) Krijg de foto's volgende week binnen als het goed is.

Daddy vind plassen niet erg. Expedition (v.Nimmedor) is er minder dol op hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:25

Wat een leukerd is Daddy!

Geeske, balen van het zadel zeg. Vind die andere wel mooi!
Kentaur vind ik ook erg fijn, flexibele boom, niet al te duur maar kwalitatief wel errug fijn!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:08

pff ik weet dat het hier om de barokkes gaat, maar ik moet even mijn frustratie kwijt over Expedition.
Ik rij dus een ruin van net 4 jaar. Hij is een aantal maanden onder het zadel. Maar het begint een beetje meer paard te worden, en ook steeds meer een draak.
Hij begint ook op stal met van die vreemde dingen. Hangen, uit stal wegrennen, rondlopen, nerveus wezen.
Ik rij paarden niet hard, echt niet. Hij is ook niet bang voor mij. Maar de eigenaresse zadelt hem steeds vaker op als ik nog met een ander paard bezig ben. En sinds die tijd begint ie op stal zo vreemd te doen. Dus heb maar tegen haar gezegd dat ik dat liever gewoon zelf allemaal weer deed, alles eromheen.

Ook met rijden is ie erg moeilijk momenteel. Hij loopt gewoon, en begint dan ineens keihard weg te rennen. In volle galop, hij gaat dan bijna onderuit omdat ie zn balans niet kan houden. Dit doet hij ook aan de longeerlijn. Laatst probeerde hij via de bakrand het dak op te klimmen. (steigeren tegen de bakrand omhoog). Ik wordt soms wel een beetje moe van Exje. Hij mankeert niks, zadel ligt goed, hij is recent op de foto geweest, tandjes nagekeken, door osteopaat nagekeken, hij is echt gezond. Karakterpaardje. Nouja blij dat ik Daddy nog heb hihi. Die doet niet zo spastisch ;)

De meeste jonge paarden doen niet zo heel spastisch, maar met deze wordt het eerder erger dan minder. Hij is wel heel erg mensgericht. Maar dan vooral op mij. Dus ik ga zelf gewoon wat meer met hem tutten en dan hoop ik dat het daar beter van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:11

Doet me aan Mo denken :+

Geduld geduld geduld en vooral niet te boos om worden, vererger je het vaak alleen maar mee (bij Mo iig :') ). Klinkt als een heel onzeker paard...

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:20

Ja hij is ook onzeker, tenminste dat denk ik wel. Heb er al wel een heel aantal onder me gehad maar deze is wel extreem onzeker. Laatst stond ik ernaast en stond even te praten met iemand naast de bak. En achter hem bewoog iemand en hij springt bijna in mn nek. Gelukkig raakte hij me niet maar hij sprong echt bijna op me. Aan de hand gaat hij nooit bij me weg als hij schrikt, dan wil hij het liefst in mn nek gaan zitten. Het is ook wel een dikke schat, maar soms...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:23

Echt heel herkenbaar :')
Mo stond in het begin als ik de stal open deed achterin een hoekje bang te zijn...
En als ik aan het poetsen was en maakte een te snelle beweging ging ze compleet over de flos! Echt sneu!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:29

Ja dat is echt niet leuk ook om te zien. En ik ben ook echt nog nooit gemeen tegen hem geweest. Ik kijk wel uit hihi. Maar als ik hem ga longeren en het gaat hem te snel dan staan de ogen te rollen in zn bol. En krijg hem dan nog maar eens rustig..