[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:15

Afbeelding
Dat is met recht tonnetje rond! _O-

Karina -> En merk je al wat verbetering in het hoesten van Rico?
Dat is het mooie van op elkaar goed kennen en op elkaar ingespeeld zijn, dan merk je het meteen wanneer er iets niet klopt of anders is.

Beda -> Ik ben eens wat meer gaan letten op dat struikelen en mij valt het op dat ze dat vrijwel alleen in stap heeft, en dan vooral in een wat rustiger tempo met een lang teugeltje en op een zachte ondergrond.
In draf heeft ze het een stuk minder en op een harde ondergrond vrijwel helemaal niet.
Ze moet gewoon meer d'r voeten optillen! ;)
Rintske heeft het al een paar keer eerder gehad en dat kwam dan echt vanuit haar r.achterbeen die ze ging ontlasten en daardoor linksvoor teveel ging belasten.
Alleen heb ik haar nu niet eerst achter slechter zien lopen.
Toch denk ik aan een kleine spierblessure, want gisteren na een poosje stapoefeningen ging ze al beter lopen.
Vandaag heb ik haar rust gegeven, had ook een hele drukke dag, en als ze gewoon in het land loopt zie je niks.
Morgenavond maar weer even kijken hoe ze loopt.
Hopelijk is ze het weekend weer goed, want zondag heb ik de clinic bij Jenny!

Sanne -> Zo te horen is Iggie heerlijk zijn grenzen aan het verkennen! :7

Laura -> Gelukkig dat Hincapie niets van de val heeft overgehouden!
En wauw zeg! Wat wordt het mooi die nieuwe manege!

Eline -> Hahaha! Nee hoor, Rintske heeft geen oogkleppen! :D

Wanda -> Fijn om de uitslag te weten! Dat geeft een hoop rust!
Jippe is gewoon een echte vent gebleven in z'n koppie. :D

Madelief -> Nee die operatie is aan haar achterbeen gedaan in het spronggewricht.
Hier heeft ze ook totaal geen last meer van.
Vorig jaar is ze vlak voor de verkoop nog op de foto geweest met beide spronggewrichten omdat de fokster er zeker van wilde zijn dat het goed zat.
Mijn eigen VA heeft de foto's nagekeken en het zag er goed uit zei ze, ik hoefde me geen zorgen te maken.
17 juli ga ik op vakantie, dus kan er helaas niet bij zijn.....

Vanmiddag samen met de vriend van Marieke geoefend met het achteruitrijden en inparkeren van de trailer.
Hij is vrachtwagenchauffeur en bood aan om te helpen.
Ik moest eerst in een rechte lijn achteruit rijden, jeutje dat vind ik best moeilijk! :7
Na verschillende pogingen ging het steeds beter, maar ik zal hier nog wel meer in moeten oefenen.
Daarna naar een parkeerplaats gereden en de trailer ingeparkeerd. Dat was zo gepiept!
Toen wilde ik het nog een keer doen maar dan vlak naast een auto, ook dat ging prima.
Dus op naar huis en de trailer daar tussen de anderen inparkeren, en dat ging ook goed!
Whahaha! Ik ben een natuurtalent! _O-

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:41

Zoo jullie gaan snel zeg!

Ik heb veel bij te lezen en te reageren!
ik wou even mededelen dat ik werk heb, daarom ook even niet geweest. Maandag en Dinsdag gewerkt en het is echt leuk! Nou moet ik vrijdag weer werken.
Heb vandaag ook een brief binnen gekregen, wij zijn nou al 3 jaar aan het reageren op huur huizen maar steeds maar niks.
Nou eindelijk een brief om 29 juni naar een huis te kijken. Wij staan 7e dus hopen dat de 6 voor ons het huis niet willen.

Nu ga ik even douche en alles (K)

evdpanne

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:19

Ik ben ook weer aanwezig :). Het kamp was errug gezellig!! Mooie locatie ook, zeer aan te raden! Mooie stallen voor paarden die op stal moeten, zeer mooi land erbij wat goed afgezet is en met waterbakken zijn aanwezig. En het huis waar we in zaten was ook zeer netjes! En verder zijn het gewoon hele aardige mensen (een aantal van onze groep waren gelijk al helemaal weg van boer Jan :P, hij is zelfs mee uit gevraagd...).

Verder is het rijden er ook erg mooi! Heel veel routes en allemaal wel makkelijk te vinden (nou ja als je een goede navigator erbij hebt..... ik kon alles prima vinden maar toen ik een paard van iemand overnam en niet meer op de kar zat waren we ineens de weg kwijt :P). Het was wel jammer dat we echt slecht weer hebben gehad, één dag helemaal niet kunnen rijden omdat we zelfs onweer hadden. De regen konden we nog wel aan, ik had al een regenpak meegenomen en zat daar mee op de kar :D.

Maar ja het was dus onwijs gezellig en voor herhaling vatbaar!! Zal nog wel een keer kijken of ik wat foto's hier kan plaatsen ;).

Zag trouwens nog wat leuks voorbij komen hier op bokt: [EA-TK-PP] Super mooie Andalusier Ruin denk dat ie niet bij mij zou passen maar wellicht wel bij iemand anders :P.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:21

Sanne: ze is echt aardig dik hahaha, maar wel heel gaaf :D

Karina: De DA komt morgen om Garbosa te scannen, ze zou vandaag komen maar belde af omdat ze ziek thuis lag, en dan
kijkt ze ook morgen even naar Betunero zijn benen want zijn linker voor bene is wat dik en loopt nu al een paar dagen kreupel, en als ze toch
komt kan ze gelijk even kijken :)

Laura: gelukkig niks aan de hand met je uitslover :D de binnenbak ziet er wel gaaf uit, fijn ook dat hij zo groot is :D
de stallen zijn de zelfde stallen als we op onze vorige stal hadden, ben er zelf niet zo kapot van, lange rijen met stallen, vind ik zo saai :P
poets en wasplaatsen zien er wel heel gaaf uit :D

Zilfstar: Fijn voor je dat het geen klophengst is :D wij zijn er eergisteren achter gekomen, dat de E-pony van mijn zusje (wendo)
wel een klophengst is, iets wat de vorige eigenaren wisten maar niet hebben gemeld bij de verkoop, maar gelukkig heeft wendo er geen last van, en is
het een hele braaf en rustig diertje.

Kelly: gaaf, super mooie jurken ook joh !

pfff best een drukke dag gehad vandaag, vanochtend had ik les bij Wilja Aarts (geen id of ik haar achternaam wel goed schrijf) op 1 van haar
hengsten (zij was ook met een paar paarden op de barokke dag) heb op de Uber schattige "Don Diego" mogen rijden en klein Andalusier hengstje, maar
het ging wel goed, was best zwaar, maar daar leer je van :) Betunero staat op meer voer nu en dat begin ik ook echt te merken, meneer moet eerst inelkaar
geschopt :P worden voordat hij naar buiten kan, anders hang je erachter hahaha, en Garbosa had even een dagje vrij van het leren en heeft lekker
buiten mogen spelen :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:26

Michelle : Super dat je werk hebt :D
Esther : Super dat het leuk en gezellig was :D. Wel balen van het weer :(.
Natalia : Fijn dat de les best wel goed ging :D. Ook fijn dat Betunero meer energie heeft :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:38

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:20

Zasread, leuke foto!

Karina, spannend dat je morgen of vrijdag de uitslag krijgt.
Hoop echt voor je dat t meevalt.

Laulau, bedankt voor het duimen +:)+ Spannend verhuizen naar mooie stal *D
Gelukkig liep Hincapie goed.

Zilfstar, fijn nieuws +:)+

Kelly, dat zijn wel erg gave jurken.

Madelief, ik heb er nog nooit van dat merk zadel gehoord. Bevalt iig goed dus.. +:)+
Goed zeg dat je een 86% als beoordeling had! En tevreden over je bijrijdster.

Idefix, wat heerlijk dat je al op je 13e fliefd was op Frank!

Moppielover, lekker bij de waal geweest.

Gaat hard hier...

Vanmiddag examen gehad. Heb werkelijk geen idee of ik t goed gedaan heb of niet. Nu 6 weken geduld hebben :=

Vanaaf Flan weer effe bij de buurshets gehad. Ging gelukkig weer prima.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:00

Vanaf nu even minder slaap. Lagartera is aan het kegelen. Weet helaas uit ervaring dat dat bij haar soms extreem lang kan duren. Gelukkig gaat het kegelen bij haar nooit hard, paar drupjes, dan een hele tijd (soms paar dagen) niets. Kan bij haar ook nooit voorspellen wanneer het veulen komt.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:05

_Saida_ schreef:
Karina -> En merk je al wat verbetering in het hoesten van Rico?
Dat is het mooie van op elkaar goed kennen en op elkaar ingespeeld zijn, dan merk je het meteen wanneer er iets niet klopt of anders is.

Vandaag ging het goed! Weinig gehoest. Je merkt ook meteen dat hij weer wat vrolijker uit die mooie Bambi-ogen van hem kijkt. Hoesten is ook best heel vermoeiend :(:) .

Ik denk dat jij je inderdaad over dat geopereerde been van Rintske geen zorgen hoeft te maken. Dat was nou net zo'n probleem wat je vrij simpel prima op kunt lossen met zo'n operatie. Heel stiekem "hoop" ik eigenlijk dat ze zoiets bij Veludo vinden, iets waar je concreet en duidelijk iets aan kunt doen, en daarna lekker vol vertrouwen echt opbouwen.
Verder is Rintske natuurlijk ook nog volop in de groei en dat geeft toch eigenlijk haast standaard balansproblemen, dus wat struikeltjes vind ik ook absoluut niet abnormaal.

Ik weet niet meer wie het precies vroeg, maar Veludo gaat dus aankomende dinsdag naar de kliniek, maar hij wordt nu wel ook al behandeld hoor, dit is een aanvulling/ second opinion, gewoon omdat twee meer weten dan één en deze DA wat meer diagnostische mogelijkheden heeft.
Voor Rico was dit zelfs al de 3e DA in korte tijd :o , en op de langere termijn zijn er zelfs nog meer geweest die ik geconsulteerd heb... maar allemaal zeiden ze dat hij alleen helemaal voorin zijn luchtwegen wat irritatie heeft, en nu blijkt dus dat het tot zijn longen aan toe is, vol met prut en vocht |( . Als ik niet stronteigenwijs dus toch verder was gaan kijken was hij zeker weten dampig geworden... En een aantal hebben zijn bewegingsproblemen altijd opgehangen aan zijn spieren (lekker voor de hand liggend voor een quarter natuurlijk) maar nu wordt pas echt duidelijk dat die spierklachten secondair zijn, een gevolg van de pijn in zijn rug.
De uitslag die ik nu hopelijk morgen ga krijgen heeft dus alleen betrekking op de luchtwegproblemen, hoe die het best behandeld kunnen worden. Zijn andere -grote- probleem moet daar even op wachten.

Ja pfff, ik begin het best zat te worden hoor dat gedokter.

Laura, leuk fototopic weer van uberstoere Hincapie, wat gaat het toch lekker met jullie. Afgezien van zijn uitbreken dan ;) . De nieuwbouw ziet er heel mooi uit, fijn dat de weides dan ook beter zijn afgezet.

Natalia: Spannend dan, Garbosa scannen morgen! Ga voor je duimen dat ze drachtig is. Ik wist het nu met Ullkenney eigenlijk al voordat we gingen scannen bijna zeker dat ze drachtig was, maar dat is voor mij makkelijker omdat ik haar natuurlijk al veel beter ken.
Vorig jaar had ik ook sterk het gevoel dat ze drachtig was, maar beweerde de DA van niet. Hardstikke leeg zei ze :( . Mijn gevoel was zo sterk dat ik die DA echt weggestuurd heb toen ze voorstelde om haar dan maar opnieuw hengstig te spuiten zodat we tijd zouden winnen.... Achteraf heeeeeeel gelukkig dat ik mijn gevoel zo gevolgd heb, want die lege baarmoeder die zij zag daar zat toch echt wel ons mooie zwarte merrieveulentje in wat nu door de wei springt :+ . En die had ze er mooi afgespoten als ik haar d'r gang had laten gaan...
Hopelijk valt het met Bentunero mee, wel fijn dat je het dan meteen kunt combineren ja.

Madelief: Wat goed dat je bijrijdster ook les heeft van Beda dan! En fijn dat het goed gaat!

Kelly : Sjieke jurk zeg, dit lijkt me heel mooi kleuren met Bello.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:06

Lisenka, sterkte met waken!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:24

Lisenka schreef:
Vanaf nu even minder slaap. Lagartera is aan het kegelen. Weet helaas uit ervaring dat dat bij haar soms extreem lang kan duren. Gelukkig gaat het kegelen bij haar nooit hard, paar drupjes, dan een hele tijd (soms paar dagen) niets. Kan bij haar ook nooit voorspellen wanneer het veulen komt.

Succes Lisenka, ik hoop voor je dat het veulen snel komt (en ik ben stiekem een beetje jaloers :o )

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 00:12

zasread schreef:
Succes Lisenka, ik hoop voor je dat het veulen snel komt (en ik ben stiekem een beetje jaloers :o )

Hey Sanne, niet te ongeduldig hoor, het is alleen maar goed dat een veulentje de tijd die er voor staat blijft zitten waar ie zit. Gemiddelde is in tegenstelling tot wat de meeste mensen rekenen 11 maanden + 5 dagen, in het voorjaar vaak wat langer, in de zomer vaak wat korter.... en een hengstje schijnt 5 dagen langer er over te doen om te ontwikkelen, dus als jullie daarop hopen dan helemaal maar niet te hard duimen dat het eerder komt ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:02

Oeh, dan mag die nog wel 5 dagen extra blijven zitten, want een hengstje zou wel stoer zijn!

Maar dan heeft Igneo toch wat fout gedaan, die kwam 2 weken te vroeg :=

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:07

Mijn merrie was vorig jaar op exact 340 dagen bevallen van een hengstveulen.

Maarre, moggel allemaal! Zit alweer aan de koffie :9k

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:21

Miichelle90 -> Jee dat duurt idd wel erg lang eer je een huis toegewezen krijgt!
Soms wil het nog wel eens helpen als je elke week aan de telefoon hangt om te vragen of ze al een geschikte woning voor je hebben..... ;)

Esther -> Leuk kamp gehad lees ik!
Ik kan haast niet wachten tot wij naar de Veluwe gaan! :):)

Jellie -> Er wordt hier meegeduimd voor een goede uitslag!

Lisenka -> Succes de komende tijd dan maar!
Ik hoop op een goede bevalling en dat ze je niet al te lang laat wachten!

Natalia -> Succes met het scannen! Hopelijk is ze drachtig.

Karina -> Toppie dat het nu beter gaat met het hoesten!
Wees maar blij dat je zo stronteigenwijs bent gebleven en je vasthield aan wat je gevoel je zei.
Die blijkt toch maar weer gelijk te hebben!
Zelf ken je je beestjes door en door en ben je soms nog een betere arts dan een echte.
Afgelopen winter had Rintske een virus opgelopen en 40.6 koorts.
Ze at wel, alleen minder, dronk ook, mestte en plastte, alleen had ze koorts en was ze erg loom.
Op stal zeiden ze stuk voor stuk dat ik een VA erbij moest halen want volgens hun had ze weer koliek.
Natuurlijk was ik wel ongerust en ging ik vaker bij haar kijken, maar mijn gevoel zei me dat een arts niet nodig was, en dat ze het zelf wel kon.
Zolang ze bleef eten, drinken, mesten en plassen durfde ik het wel aan te kijken.
Ook wilde ze wel met me mee haar stal uit en wat rondwandelen.
Ik ben blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd want na 2 dagen was het over en haar lichaam heeft het zelf gedaan.
Had ik er een VA bij gehaald dan had er gegarandeerd een koortsremmer en een antibiotica spuit in gegaan en wie weet wat nog meer.....
Over Rintske haar geopereerde been maak ik me idd ook helemaal geen zorgen.
Ze heeft wel een zwakkere been, maar dat komt uit haar knie vandaan en niet vanuit haar sprong.
Af en toe speelt het weer eens op, en moet ik weer even een stapje terug doen, maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat dit steeds beter gaat en ze sterker wordt.
Als ze moe wordt en haar achterbeen goed heeft gebruikt dan kan je het duidelijk zien, dan gaat ze met zo'n hanetred lopen met dat been.
Onder het mom van 2 (of 3, of meer) weten er meer dan 1, ben ik het zeker met je eens dat je met Veludo ook naar de kliniek gaat.
Hopelijk kan deze arts je ook iets duidelijks vertellen!

Elise -> Thanks voor de koffie! Smaakt goed!
Je begint er feeling voor te krijgen, hahaha! :D

Vannacht heeft Rintske voor het eerst buiten gestaan.
Het zou best warm blijven, dus maar eens geprobeerd.
Rintske is helemaal niet gewend buiten te staan 's nachts.
Op het terrein waar ze stond bij haar fokkers was dit gewoonweg niet verantwoord.
Wel kreeg ze haar vliegendeken met hals om aangezien die vervelende knutten met schemer tevoorschijn komen en ik niet zit te wachten op een paard met ZE.
Vanmorgen ontving ik een sms-je van Marieke dat ze er lekker rustig bij stonden, gelukkig!

Een maand geleden had ik m'n auto naar de garage gebracht omdat ik mijn remmen hoorde schuren.
Bleek dat de remschijven bijna aan vervanging toe waren, maar de monteur vond het zonde om het meteen al te doen, ik kon er nog wel even mee doorrijden.
Dit kwam me financieel wel goed uit, nu kon het meteen met de APK.
Dus ik vorige week bellen, want nu begonnen mijn remmen toch wel erg veel geluid te maken, kan ik pas 8 juli terecht wegens drukte!
Sjips! Zo lang wilde ik er eigenlijk niet mee wachten aangezien ik regelmatig met mijn kids of met mijn nichtje en neefje in de auto rij, en ook regelmatig de trailer met Rintske achter mijn auto heb.
Gisteren zei de vriend van Marieke dat ik de zoon van de pensioneigenaar moest bellen.
Die heeft al zijn papieren voor monteur, is keurmeester, heeft een schuur met een brug op het pensionterrein met alle gereedschap, en zou waarschijnlijk ook goedkoper zijn dan bij een garage.
Ik zijn telefoonnummer gevraagd en hem gebeld, en hij nam meteen gistermiddag een setje schijven mee en kon gisteravond meteen aan de gang.
Ik blij! Nu kan ik aankomend weekend veilig de weg op met Rintske naar de clinic! *\o/*

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:39

Goedemorgen,

Lisenka, spannend!

Bedankt Saida!Rintske lekker buiten gebleven vannacht.
Op ZE zit je idd niet te wachten :n
Super dat je nu weer veilig op weg kunt met je auto. Wel zo belangrijk!

Ik zat vanmorgen om 7.00 al bij de dokter. Heb zo'n vreselijke eczeemuitbraak op mijn benen. Doet pijn dus toch maar gegaan. Vanmiddag mag ik 2 middeltjes ophalen en dan hopen dat t aanslaat. Als t over 2 weken niet een stuk is verbeterd moet ik terug..

Ik ga weer snel verder werken.

Fijne dag!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:49

Lisenka: veel sterkte bij het wachten, kan inderdaad nog weinig slapen worden
maar wel spannend !!! :D

Karina: ja zeker spannend, hoop ook echt dat ze drachtig is ! zou wel leuk wezen een veulentje volgend jaar :D
En gelukkig maar dat je de DA toen hebt weggestuurd, wel heel fijn dat je je merrie zo goed kent, anders had je nou geen kleintje
in de wei lopen. Ik hoop ook dat het meevalt met Betunero maar zijn knie is best dik links voor. :(

Saida: fijn dat rinske nu lekker buiten staat dag en nacht en gelukkig gaat dat ook goed :)
Lekker dan dat je pas 8 juli aan de beurt zou zijn, gelukkig heb je nog iemand kunnen vinden, dat is inderdaad wel belangrijk.

Jellie: oei dat is ook niet fijn :n hopelijk werken je medicijnen :)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:27

Jel: Leuk hoor op de jaarmarkt. Atlas is ook wel eens gevraagd, maar die kan niet zo goed stilstaan en al helemaal niet op een markt. Dus heb er toen voor bedankt.
Weet je waar het eczeem vandaan komt?

Sanne: Weh, dat doe je toch niet met zo’n hoogdrachtige dame. Wow, wat een buik. :D
Hoe lang moet ze nog? O, ik zie het al 13 juli. Lekker snel!!
Haha, Igneo was dus net een klein kind. Nee is toch Ja?!
Hey wat goed. Heeft Igneo gelijk zijn gedrag weer goedgemaakt. Haha. ;)
Hoe leer je een paard flemen en nee schudden aan. Atlas verveeld zich stierlijk en ik wilde grondwerk met hem gaan doen, maar dat werd me afgeraden.
Heb jij verder nog ideeen om met hem te doen. Hij is erg leergierig. Ik moet hem nu echt geestelijk aan het werk zetten. :P

Karina: Laat je nog niet helemaal gek maken. Van Atlas hadden ze ook gezegd dat hij artrose had in zijn SI gewricht, maar puntje bij paaltje haalde mijn homeopaat een virus tevoorschijn op zijn evenwichtsorgaan. Kuurtje en het was over. :o
Sterkte joh. :(:)
Jeetje, wat goed dat je toen naar jezelf hebt geluisterd en niet naar de da. Zie je maar weer, dat je het vaak zelf al weet.

Tamara: Goede opvoeding is echt goud waard. Mijn paard is 9 jaar van zijn leven aan zijn lot overgelaten en kreeg alleen slaag als de eigenaar kwam. Daar leer je niet echt het goede gedrag van.

Spokie: Leuk dat ze zo graag willen werken en zelfs op afstand. Ik kan me voorstellen dat dat een leuke tijd was. :P

Laura: Lekker hoor dat hij dalijk op de nieuwe stal wel naar buiten kan. Is voor jou ook weer wat rustiger als hij lekker achter het hek blijft. ;)
Fijn dat zijn avontuur geen blessure heeft veroorzaakt.
Zo dan, dat ziet er goed uit, je nieuwe stal. De omheining van het land heb je ook al gezien?
Wel een hoop stallen zeg.

Wanda: wat een lekker idee dat hij geen klophengst is. Ik ben er inmiddels wel aan gewend dat de mijne het wel is. Ik heb er nu ook geen problemen meer mee. Als de hormonen te voorschijn komen kan hij wel vervelend zijn, maar voor mij is hij meestal lief. :o

Kelly: Oke, nou hij staat jou echt super mooi. Je bent zo net een bruidje. Onwijs gaaf!!
Kan jij zo goed knutselen aan jurken? Ik heb er ooit 1 gekocht voor op Atlas voor een foto ofzo, maar was niet zo’n slimme keus. Hij is namelijk helemaal niet wijt van onderen. En tegenwoordig kan ik hem geeneens meer aan. :D

Madelief: Vervelend hoor, zulke gevoelige voetjes.

Anouk: Haha, hebben we hetzelfde paard? Toen ik jaren geleden dat boek van Monty Roberts kocht zei ik ook meteen, alsof hij het over Atlas heeft. Bij mij was het boek niet zo snel uit.

Saida: Wat een natuurtalent ben jij. Ik moest ook een keer van mijn vader met de trailer rijden. Ik had pas 3 jaar mijn B rijbewijs en had nog nooit in een bus gereden. Ik oefende met een lege trailer hoor!!
Ik moest hem achteruit langs een sloot haaks over een bruggetje heen rijden en dan meteen een bocht maken zodat hij naast de sloot weer kwam te staan. Eigenlijk deed ik het best goed. We stapten daarna uit en toen knikte mijn knieen helemaal van de spanning. Daarna kon ik niet meer rijden en heeft mijn vader de spullen maar terug gebracht. Ik heb daarna eigenlijk nooit meer gereden.
Zo, dat is super dat die zoon van die pensioneigenaar het kan doen. Vaak scheelt het een hoop geld.

Michelle: Het geluk lacht je toe. Eerst een baan en dan een huis. Dat is ook nog eens de goede volgorde. Gefeliciteerd en hopen dat je snel een woning hebt. ;)

Esther: Boer Jan???? Daar heb jij me helemaal niets over verteld. Hoe zit dat? :P

Lisenka: Spannend hoor. Tentje bij je paard en wachten maar.

Zo, hehe ik ben weer bij. Het heeft even geduurd, maar we zijn er weer.

De bobbel op Atlas zijn rug wordt al minder. Hij had eergister avond staan trappen tegen de wand en toen zag zijn rug er vreselijk uit. Ik heb toen maar een zeiltje gespannen tussen de stallen, maar ik denk dat ik hem vanacht buiten laat staan.
Het is wel sneu voor hem, want hij staat nu helemaal alleen op het land. Hij heeft er gelukkig geen last van, het is alleen maar mijn idee.
Ik heb gisteren overleg gepleegd met mijn homeopaat, omdat het me niet lekker zit dat de da het maar op de artrose gooit. Zij denkt ook dat het vanuit de rug komt en stuurt mij een middel op en komt binnenkort langs om hem door te meten. Ik moet de plek insmeren met koelgel en een zonwerend deken erop doen. Van haar mag ik alleen stappen en geen grondwerk doen.
Dat vond ik wel jammer, want hij begint al weer aardig druk te worden.
Ik wil hem nu geestelijk bezig houden weet iemand nog trucjes die ik hem aan kan leren en hoe je dat kan aanleren?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:33

Heey
Lisenka : Oeh spannend, hopenlijk laat ze je niet te lang wachten
Saida : Lekker dat rintske nu dag en nacht in de wei kan :D.
Eline : Fijn dat de bobbel minder word :).
Ik zou niet weten wat je zou kunnen doen, ik ging altijd wandelen met moppie maar ik weet niet of dat genoeg is voor atlas.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:02

Snowy: hopelijk komt het dan wel goed met Atlas, ik heb verder geen id hoe je hem geestelijk bezig zou kunnen houden.
ja voor op stal of in de wei, maar als afleiding voor al het stappen zou ik het niet weten, veel sterkte ermee.

Vandaag is dan de DA geweest om Garbosa te scannen en naar Betunero's been te kijken.
Helaas is Garbosa niet drachtig, maar alles van binnen leek gewoon goed te zitten en te werken, dus proberen we het volgend jaar nog een keertje :)
Ze kon haar nu ook hengstig spuiten om haar toch nog dit jaar te kunnen dekken, maar ik wacht dan liever tot volgend jaar, dan heb ik ook meer tijd
om haar te leren kennen en om verder met haar te gaan, dus ja, jammer maar aan de andere kant ook geen probleem.
En Betunero heeft een licht verrekt peesje, heb er gel voor gekregen en moet nu 10 dagen met hem stappen en dan zou het over moeten zijn.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:13

Natalia : Jeetje das balen dat ze niet drachtig is :(:). Hopenlijk lukt het de volgende keer wel.
Fijn dat je nu weet wat Betunero heeft :).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:32

Lisenka: Succes met de wachthouden!
Saida: Handig zo'n persoon die goedkoop auto's kan repareren! En lekker hoor Rintske ook 's nachts op het land!
Eline: Tja boer Jan... Daar waren alle damens helemaal weg van (of misschien meer op zijn bedrijf inclusief friese paarden waar hij mee fokt). Hij was ook wel aardig hoor, alleen uhmm echt een boer :P. En tja het bezighouden van Atas.... Naast grondwerk weet ik weinig. Pacourtjes lopen enz door balken op de grond enz mag dan zeker ook niet. Dan zit je weer met korte wendingen die niet gaan... Kan echt even niks bedenken...
Naatjuh: Jammer dat Garbosa niet drachtig is geworden! Wel fijn dat je haar nu rustig kunt leren kennen, scheelt ook weer voor als straks het veulen komt. Lijkt me wel fijn als de merrie je dan ook vertrouwd. En hopelijk hersteld Betunero ook snel!

Nou ik heb lekkere afstudeerstress, morgen moet de scriptie ingeleverd worden en mijn afstudeermaatje werkt niet echt mee.... Echt een drama! Maar ja het is gelukkig de eerste kans dus kan altijd nog de herkansing halen! Ik lever gewoon maar in wat we tot nu toe hebben...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:56

Ik heb wat mee gemaakt en wie wil dit nou niet :o :D
Ik werd van de week gevraagt door iemand die ook op de manege staat of ze Baron kon lenen of Huren
want een kennis van haar wil zijn vriendin tehuwelijk vragen op een wit paard :D
en ze dachten gelijk aan mij :D
Normaal hebben we Llano die lekker rustig is en Baron hebben we nog nooit uitgeleend ofzo :o
Ik zou het over leggen met Marcel.
Ik hoorde ook dat het in schevenigen was.
het ging alleen erom dat hij erop zat en dat ie zo zijn vriendin tehuwelijk vroeg.
dus geen optochten of iets geks waar Baron bang van kon worden.
Dus we besloten het tedoen :D
Die jongen belde mij op om alles uit teleggen waar het was in scheveningen en hij wilde kennis komen maken met Baron.
Zondag kwam hij en ging eventjes op Baron zitten in de bak.
Baron bleef braaf ondanks die jongen nog nooit had gereden :D
Hij legde uit dat het op de starnd was en dat zijn vriendin in 1 van de strand tentjes aan het eten was met haar ouders :Y)
Hij zou later aan schuiven want hij moest eerst werken had ie aan haar verteld :D
Nou oke strand leuk dan kunnen we daarna heerlijk een ritje maken over het strand met Baron.
Flip ging ook mee van Annick en mijn verzorgster van Baron tja normaal hadden ze prive les van Marcel :D
Nu was het gezellig strand ritje :P
Maar oke om verder tegaan op het strand klom die jongen erop.
Ik had speciaal een halster eronder de hoofdsetl gedaan om Baron daaraan vast tehouden met een longeerlijn. :D
Baron dacht leuk strand ik neem de pas erin haha ik erachter aan banjeren en dat loopt zo lekker in het zware zand hahaha :D
Baron was gelijk iets frisser dan in de bak hahaha.
Maar hij deed verder niks dan alleen door stappen.
uiteindelijk (hij had gebeld dat ze het strand op moesten gaan :P ) kwamen ze elkaar tegen op het strand hij als een prins op een wit paard hij stapte af en ging op zijn knieen om huwelijk aanzoek tedoen en dat werd dus JA hahaha
Eigelijk was het bedoeling om met Baron te knielen maar dat durfde hij toch niet echt aan :o

Hier zijn de foto,s ervan :D
en de linken :D

http://i39.tinypic.com/28sn8u1.jpg
http://i40.tinypic.com/21edses.jpg
Afbeelding
Afbeelding

Daarna zijn we zelf nog het strand op en neer geweest met Baron en Flip :P

Ik met Baron hahaha hij was met zijn voor been aan het speteren in het water :D
http://i42.tinypic.com/25pk1ht.jpg

Annick met Flip :D
http://i44.tinypic.com/eqpjxl.jpg

Raquel met Baron :D
http://i44.tinypic.com/25qylnb.jpg

Annick en Raquel :D
http://i43.tinypic.com/2wh14yo.jpg

Annick en ik :D
http://i44.tinypic.com/2di4nxu.jpg

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:44

Snowy, groot gelijk om dan te bedanken. Wij gaan ook maar een goed uur.
Wil t voor Flan ook niet te gek maken. Ik ben vroeger altijd wat eczemig geweest.
Heb ook astma en ik geloof dat t verband houdt met elkaar.
Gelukkig wordt de bobbel al iets minder. Ben heel benieuwd wat eruit komt met de homeopaat.
Ik heb toen Flan boxrust had haar geleerd kusjes te geven op mijn wang d.m.v. een klein snoepje.
Verder kan je hem aanleren om een bekertje aan te raken met zijn neus en dan een kleinigheidje geven als hij t bekertje raakt.

Naatjuh, jammer dat Garbose niet drachtig is.
En van Betunero valt het gelukkig ook mee. Hopelijk is het daarna over.

evdpanne succes met je afstuderen!

Machonito wat gaaf!!!

Heb net lekker in de tuin gewerkt, gegeten en gedronken. Genoten van het geloei van de koeien verderop :D
T dorpsleven bevalt me wel :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:40

@ machonito: wat leuk zoiets!!! Baron ziet er mooi uit zeg!

Effe een heel raar vraagje misschien voor iemand die al 25 jaar rijdt, maar euh... ik heb eigenlijk altijd op ruinen gereden (behalve in mijn beginjaren maar toen was ik met dit onderwerp niet zo bezig, was toen 8 tot 15 jaar...) :o Nu ik dus een ruin heb die "verliefd" wordt op hengstige paardendames: hoe vaak per jaar zijn ze dat. Ik had begrepen alleen in voorjaar/ begin zomer (van nature beste tijd natuurlijk), maar iemand zei laatst tegen mij dat nu paarden flink gedomesticeerd zijn het het hele jaar door kon :P Net als bij honden die het hele jaar door loops worden. Maar de meeste dekkingen hoor ik zo zijn in de lente en nu. Of heeft dat een andere oorzaak (dat de veulens dan ook in voorjaar geboren worden en niet in de winter)?

En ik had altijd begrepen dat het (net als met honden) ongeveer een week duurt met 1 of 2 hoogtijdagen er midden in zeg maar (de dekbare dagen dat ze echt ontvankelijk zijn)

Dan weet ik even wanneer we het echt goed in de gaten moeten houden met onze Jippe.