Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:57

Caro_MarjaH schreef:
Welkom boerinnetje, ik heb ook een Leffert-dochter die afgelopen donderdag 15 is geworden.

Berdien: ik weet nog niet wanneer Loes de volgende training heeft gepland. Ik hoop dat ze dat zsm door geeft. Komende zaterdag nog proefgericht trainen met camera erbij en een grandprixjury (die ook kfps-keurmeester is). Na afloop krijg ik dan een dvd met mijn proef en het commentaar van de jury.

Nou je hebt het er maar druk mee hihi! Leuk hoor!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:24

welkom boerinnetje

welkom terug petrichor

ja vond leuk om te horen, later op het filmpje zegt ze ook nog iets tegen de andere ruiter 'kijk eens hoe die fries galoppeerd, dat is galop ' :D :o _O-

wat ik ook wel goede tip vond was, maak het je in je training het moeilijkst zodat het in je proef makkelijk wordt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:38

Wat een leuke berichten komen er allemaal voorbij! Super allemaal, zoveel mooi resultaten en fijne complimenten +:)+ We kunnen trots zijn op onze knappe friezels!

Arjen heeft het even zwaar hihi vrijdag is hij weer rondom op ijzers gekomen... Arm ding moet echt weer wennen. 't is een beetje aquatraining-op-het-droge :') Hopelijk went hij snel en pakt dan weer meer ruimte ipv meer knie-actie...
Eigenlijk morgen wedstrijd maar ik vrees het ergste met die wind -O-

Estherr__1Jarig

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:52

Welkom Boerinnetje en Petrichor!
Nog leuke foto's voor ons? :)

Fijn dat jullie lekker hebben kunnen rijden tijdens de proefgerichte clinic Jenny en Caro_MarjaH!
Leuk commentaar Jenny, de jouw heeft ook echt een fijne galop! Heb even snel het filmpje gekeken alleen dan zonder geluid.

Is het bij jullie nog zo erg dan de wind Ilsemarie? Hier is de wint gelukkig gaan liggen..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:03

op weerplaza app/buienradar staat momenteel windkracht 6 (en dat geloof ik ook wel, echt heeeeeel best woei hier... ik zou nu zeker niet op pad gaan met de trailer, je merkt het in de auto nu ook al wel) en voor morgen windkracht 7/8 voorspeld. Dus als de voorspelling uitkomt wordt dat echt niks := (komt nog bij dat we een lichte combinatie hebben en ik 75 km enkele reis moet :x )

Dan op Texel maar extra goed rijden :P

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:07

Het waait nog stevig ja.. En morgen zou de wind weer verder aantrekken. Bah... ik vind d'r niks aan!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:13

ja wat een wind niet normaal, was gister ook zeiknat geregend bleh

ilsemarie: wedstrijd op dinsdag??? doen ze hier niet. weleens op woensdag maar verder alleen vrij-zondag

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:17

Op Hippisch Centrum Emmen hebben ze welke dinsdag wedstrijd (en straks buiten ook) ideaal!! ze beginnen en eindigen met de Z (ivm baan) en verder kan je de hele dag op je voorkeurstijd starten en alles gaat dwars door elkaar (klassementen worden per jury opgemaakt). Ik ben er de afgelopen weken een aantal keren geweest en is me echt ontzettend goed bevallen.
Op woensdag is 't hier in Noord-Sleen, maar daar ben ik nog nooit geweest.

Mijn vriend werkt en ik studeer nog dus vind het wel fijn om m'n weekend wat vrij te houden... en mijn moeder gaat altijd mee op wedstrijd, dan komt doordeweeks ook beter uit. En je hoeft niet te wachten tot de hele club geweest is, gaat altijd behoorlijk vlot allemaal. Ik vind 't top! +:)+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:26

Bedankt voor de verwelkomingen! :)

Vanavond zal ik even wat foto's van mij en mijn Fries laten zien.

Estherr__1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:48

Zo ver had ik de weersvoorspellingen nog niet bekeken :=
Wow 75 km enkele reis?? Dat vind ik wel veel voor een wedstrijd... doe je dat vaker?
Dan is windkracht 7 met een auto + trailer niet echt verstandig indd :) veiligheid voor alles!

Wij hebben hier in de buurt ook eigenlijk alleen maar wedstrijd in het weekend, (bijna) nooit doordeweeks.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:04

75 km heenreis wow dat zou ik nooit doen

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:07

Wauw, wat een leuke berichten komen er allemaal voorbij!

Els, gefeliciteerd met je winstpunt. En ook nog eens zo'n leuke clinic gereden! Mooi commentaar hoor, maar het ziet er ook echt goed uit. Dit motiveert denk ik wel he?

Ilsemarie, het is fijn wedstrijd rijden in Emmen. Ik vind het een prettige accomodatie. Lekker ook dat je zo op dinsdag op je gewenste tijd kunt rijden! Hebben ze slim gedaan..

Welkom Petrichor en Boerinnetje. Ben benieuwd naar foto's ;)

Met Fem gaat het nog niet echt denderend. Gister was haar been echt dun en vandaag weer wat meer vocht erin. Heb vanmorgen de kliniek gebeld en word in de loop van de dag teruggebeld. Ik wil haar op de echo/scan hebben, zodat we zeker weten wat er is en wat de prognose is. Ik hou niet zo van onduidelijkheid haha...
Voor nu smeren we tweemaaldaags met Compagel en zetten we haar 1 keer per dag in de groene leem/klei. Ze krijgt een speciale aanvulling op haar voer, wat geschikt is voor pezen en gewrichten en ze staat de hele dag nog op haar kleine stukje paddock met onbeperkt ruwvoer..
Gister en eergister hebben we heel voorzichtig 100 meter op het harde gestapt, arme beest heeft zoveel energie! :(
Nu dus maar weer even afwachten..

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:25

Wij hebben ons ook gegeven voor een proef gerichte clinic in mei ben benieuwd vreemd terrein en een buitenbak!

Welkom nieuwe!! Ben benieuwd naar de foto's

Bah vervelend Suus! Ze was nog niet op de foto of echo geweest? Dus je weet niet hoe erg de pees eraan toe is?
Misschien valt het dan wel mee
Succes in ieder geval!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:27

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:30

Arme Fem Suus.. Snap je bezorgdheid heel goed!

Hmm die wedstrijden in Emmen zijn wel interessant. Hoelaat rijd jij daar meestal?
Ik ben dinsdagmiddag altijd vrij, dus is wel eens leuk om te proberen. En inderdaad dan is je weekend lekker vrij..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:33

Helemaal vergeten, welkom nieuwelingen! *\o/*

Aantal km vind ik beetje afhankelijk van wat voor weg het is... 75 km binnendoor-wegen zou ik ook nooit doen maar dit is een klein stukje snelweg en dan de N34 op en je rolt er in Emmen weer af. Ideaal... uurtje en je bent er. Is in ieder geval heel aangenaam rijden, ook voor paardlief. (die overigens heel braaf en stil op de trailer staat en het volgens mij aan z'n reet zal roesten hoe lang hij erop staat haha schraapt nooit, staat op wedstrijd ook altijd geduldig te wachten, nooit problemen mee)

Arm ding suus... krachtvoer wel geminimaliseerd? En eventueel wat magnesium? of iets anders rustgevends? Zo sneu als ze graag gek willen doen maar het mag niet :(:)

@Berdien: je kunt gewoon zelf doorgeven hoelaat je graag zou willen starten. Ik zeg altijd tussen 2 en 4, dan zit ik meestal nog bij de Zjury van 's ochtends zegmaar, en vrij vlot na mij jurywissel dus dan kun je ook zo weer naar huis.
Dus stal je kunt op z'n vroegst om xx.xx starten en wil voor yy.yy starten dan geef je dat gewoon door. Sommigen zeggen ook precies 13 uur en zijn dan boos als ze om 13.10 moeten starten, dus als je iets flexibeler bent en overdag wil starten zijn ze daar heel blij mee ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:39

Nee dat maakt voor mij ook niet zoveel uit.. als ik het maar kan redden vanuit werk. Dus super handig joh. En die banen zijn ook wel fijn begrijp ik?

De weg naar Emmen is inderdaad een fijne.. Voor mij is het nog geen 45 minuten.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:43

De banen in Emmen zijn echt goed! Al vind ik het wel stinken in de wedstrijdring :o (echt waar)

Ilsemarie; ze krijgt nu idd 's ochtend en 's avond een psychologisch hapje muesli met krachtvoer gemengd.. Van PAVO kreeg ik nog het advies om zo'n vitaminekorrel erbij te doen.. Maar goed, dat zal ik ook eens overleggen met de Dierenkliniek.
Ze is idd nog niet op de foto/echo geweest. Ik hoop dat we morgen daarheen kunnen rijden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:45

Stinken? Waar naar?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:46

Ik vind het prima banen maar Arjen is ook niet zo'n zeikerd. prima bodem ook in beide. En het is ook een goede oefening... vorige week was het heel rustig, week ervoor was er een tandarts electrisch aan het veilen naast de losrijbak, week ervoor was buiten achter C een dikke kettingzaag bezig. Tja, de een gaat ervan over de zeik en de ander niet. Ze leren er in ieder geval iets van! Verder rijd je vaak alleen of met een man of 2 in de losrijbak, vind ik stiekem ook wel heerlijk! 't is altijd lekker rustig. Veel broodruiters ;)
Hoe het buiten is weet ik niet (morgen is de laatste binnenwedstrijd).

Echt suus? is me nog nooit opgevallen haha

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:52

Hahahhahahahah... sorry.. Stinken naar euhm.. weet ik eigenlijk niet. Beetje zure lucht. Ik kon er iig maar moeilijk aan wennen haha

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:49

berdien85 schreef:
Caro_MarjaH schreef:
Welkom boerinnetje, ik heb ook een Leffert-dochter die afgelopen donderdag 15 is geworden.

Berdien: ik weet nog niet wanneer Loes de volgende training heeft gepland. Ik hoop dat ze dat zsm door geeft. Komende zaterdag nog proefgericht trainen met camera erbij en een grandprixjury (die ook kfps-keurmeester is). Na afloop krijg ik dan een dvd met mijn proef en het commentaar van de jury.

Nou je hebt het er maar druk mee hihi! Leuk hoor!

Maar de rest van april heb ik weinig activiteit meer hoor, moet 2 weekenden werken en een weekend met de paarden naar de Alberthoeve. Eerste concours is pas 2 mei.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:52

Heb vorige week nieuwe deken voor Femmetje gekocht! Zit echt Super. Was even bang voor de sluiting, omdat deze niet te verstellen is, maar hij past goed.
Afbeelding

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:07

Ziet er mooi uit hoor!

Kan iemand mijn het telefoonnummer van paardenkliniek wolvega pb-en?
Ik krijg die site maar niet geopend..
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 30-03-15 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:07

Heerlijk!

Is 't trouwens niet makkelijker om het probleem-been kaal te scheren?