[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:55

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:06

:wow: Dat ziet er goed uit!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:09

Gaaf he!
En bij de stallen die schotten tussen de stallen kunnen naar voren gerold worden waardoor de paarden in het gangpad komen te staan en je met een zo karretje alles in een keer leeg kan rijden! Echt super makkelijk!

Kan dus ook echt niet wachten tot we daar zitten want waar we nu staan is het echt een oude zooi. Ze hebben namelijk 9 jaar op de vergunning en bouw gewacht en in die tijd niks opgeknapt. Sja dan kan je raden hoe het eruit ziet...

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:24

Wauw dat ziet er echt super goed uit!!! en wat een luxe ook zeg. Ik kan me voorstellen dat als er 9 jaar niets aan gedaan is het er een beetje bouwvallig uit gaat zien.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:48

Ja en het is ook wel logisch dat je niet op gaat knappen als je denkt dat je er ieder moment uit gaat en dat het dan tegen de grond gaat dus ja....
Beetje dubbel was het daarom. Enige nadeel is dat we nu helemaal in de zooi zitten omdat er al allerlei dingen verhuist worden en straatstenen etc opnieuw gebruikt worden. Tis nou dus echt een zooitje....

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:40

Malin: Gatsie wat vervelend. Kramp, das niet niks en vooral niet als je er niets mee kan doen. Ellendig zeg. :(:)
Vraag even aan je vriend of die je vast kan binden op je stoel en dan alles wat je nodig hebt bij je neerzetten. Zitten blijven en rust houden!! :D

Anouk: Hey, lekker zeg dat je maandag zo lekker hebt gereden. Enne….. de handjes? Ging dat ook goed?

Kelly: Wat een gave foto’s van jou trouwen. Atlas was bang van mij toen ik bij hem was in mijn trouwjurk. Mijn idee voor de foto’s was toen ook meteen vervlogen. Hij keek wel erg mooi toen. ;)

Suzanne: Die witte was er lekker bij gaan liggen, zodat de shet erbij kon!! Haha. Echt slim! :D

Sanne: Gefeliciteerd met Johan. Is hij al bezig met solliciteren of houd hij eerst nog vakantie?

Elise: En vandaag alweer wat opgeknapt?
Balen zeg dat je bang moet zijn dat het niet goed gaat met je ogen. Spannend volgende week. :(:)
En had je alleen je kussen of mocht je ook een stukje bed van je honden. ;)

Karina: Sterkte met Veludo. Wanneer ga je er naar laten kijken?

Wanda: Lekker dat Jippe nu achter het draad blijft. Geeft denk toch wel een stukje rust voor jou. ;)

Natalia: Lekker zeg dat Gabosa het zo goed doet. Trots mag je zeker zijn!! :P

Saida: Hij deed het gister wel lekker. Rug zag er goed uit en hij stond naast me op de plaats te draven. Hij verveeld zich denk ik.
Vanochtend zag het er slechter uit. Hij heeft staan meppen tegen de bokswand. Ik heb er maar een zeiltje tussen gespannen. :o
Met “waarom oogkleppen” bedoel ik van jou foto’s. Daar loopt Rintske toch met oogkleppen of zit ik nu maar wat te bazelen?
Wat een leedvermaak zeg. Arme Rints en arme Tommie.
Heb je er een filmpje van. Ik wil ook wel even lachen. ;)

Laura: Nou, wees blij dat je er bij was. Dat is schrikken. Hoe loopt hij vandaag?

T/m 294 20:15

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:40

Oeh! Mooi stal hier boven zeg. Dat gaat mooi worden!

Maar effe ego: IK BEN BLIJ-HIJ!!!! :D De uitslag van het bloedonderzoek van Jippe is negatief teruggekomen wat betekent: Noppes nada, geen testosteron dus GEEN klophengst maar lekker helemaal RUIN!!!! Eentje met af en toe de zomer in zijn bol (het hielp die vrijdag ook niet dat zijn vaste vriendje binnen stind de hele dag omdat die de vorige dag in de sloot had gelegen EN dus het stroom er lange tijd af was EN de hengstige merrie hem wel zag zitten...) maar dat mag. Met stroom erop staat ie lekker rustig en inmiddels staat de betreffende merrie 2 weides verderop. Heb vanmorgen grondwerk in de wei gedaan: achteruit, om, allevier de voetjes, 180 graden omdraaien naar mij toe, stil blijven staan als ik om hem heen loop of van hem afloop paar passen, komen, en hoofd laag brengen. Ging super. (en toen wist ik de uitslag nog niet eens)

We zijn blij dat we dit even hebben laten onderzoeken. En op stal ook natuurlijk. Heb het de pensionhouder ook meteen laten weten.

Zo kan ik nu eindelijk weer ontspannen en normaal eten...

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:53

@ Zilfstar: Dat is echt goed nieuws!! Waarschijnlijk was inderdaad alles bij elkaar een beetje te veel van het goede. Nu weer lekker genieten van Jippe en dan komt het binnenkort met je arm ook weer helemaal goed en kan je hem weer lekker gaan rijden!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:15

Zilfstar: dat is heel fijn zeg!

Sanne: Nou Vaidosa is toch best een beetje dik hoor :P

Snowy: Ik ben niet getrouwd hoor :D
Is de trouwjurk van een vriendin van mij :j

LauLau: ziet er er mooi uit zeg! Maar kunnen ze helemaal niet door een luikje naar buiten kijken? Dat vind ik echt een pre :o
Fijn dat het goed gaat met Hincapie, gelukkig goed afgelopen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:18

Even kort, want ik ben zooooooooooooo trots op mijn kleine Igneo!! :+:

Ik had hem vorige week al geleerd op commando mijn hand aan te raken en een pion aan te raken.
En vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken. We waren zo lekker bezig met de merries te leren op het blok te staan en dat we het ook met Igneo en Salazar hebben geprobeert! En ja hoor, het is gelukt :):) meneer ging er trots op staan!! Helaas geen camera bij de hand, dus een foto houden jullie nog te goed!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:24

Goed Sanne!
Verder nog niet teveel doen met VD hoor.
Het is in het lijf belastender dan dat het lijkt :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:38

@ Laura: Ziet er mooi uit jeetje luxe

van de week ymkje voor het eerst gelongeerd, ze wist neit wat dr overkwam := maar was verder wel braaf

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:15

Haha ik ga vanavond lekker zelf aan de knutsel voor een jurk.

Heb 2 weken geleden voor een trouwerij een erg gave jurk gekocht alleen die draag ik verder toch nooit meer (ben meer een spijkerbroek met klompen type).

Dus heb net een hele vriendelijke man opgebeld en satijn in 1 kleuren besteld om sjerpen te maken voor Bello en mooie mouwen voor op mijn jurk.
en als het lukt een bloem achterop de jurk.
Als het niet lukt is het jammer.. als het wel lukt dan denk ik dat hij heel mooi bij mij en Bello staat :D

Heb satijn in de kleur van de jurk besteld, in het zwart en midden roze.
Wil dan sjerpen van donkerpaars en roze maken :9

Hier de jurk nog in onbewerkte versie:

Afbeelding
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:34

Kelly: Ik ga hem vooral kleine dingen leren als flemen op commando, nee schudden, enz.
Volgens mij gaat die paarse jurk ook erg mooi worden en schitterend staan op Bello!!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:40

Ritsen open maken, gapen op commando :D
Ja knikken is overigens beter hoor om aan te leren.. zo vervelend als hij overal nee op zegt :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:43

"Igneo, wil je eten" "Nee!!" :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:53

Haha

Igneo wil je spelen ...
Igneo zal ik je eens lekker poetsen...
Igneo denk je dat het tijd wordt om iets te gaan leren
Igneo wil je niet meer in de poep liggen...
Igneo zul je naar me luisteren...

Moet ik nog even doorgaan O:)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:57

Ik denk dat ik hem dan maar beter weg kan doen := Dan wil hij niks meer :P

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:00

Nee hoor:

Igneo wil je een nieuw baasje: :n

Zie je dat wil hij ook niet _O-

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:00

:') _O-
Maar dat kan ik me ook wel heel goed voorstellen O:) ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:13

Hoi Allemaal,

Weer 4 pagina's om bij te reageren :D Ik ga er even voor zitten!

Zilfstar: haha, dat zal wel geluk zijn geweest. Zal heus wel een praktijk zijn die wel op tijd komt, maar ik heb het nog nooit meegemaakt :D
Frank: Haha, zou tof zijn he een dubbelspan :D Zijn allebei braaf genoeg :D
Karina: Wat vervelend van Rico zeg... Hopen dat je hem toch op de een of andere manier op kan knappen.. Mooie foto's van veludo, ik vind hem er goed uitzien!
Malin: Hahaha, goed gezegd, en nee wat ze op het land uitspoken kan je nooit 100% van op de hoogte zijn helaas.. OOO! Je moet wel rust nemen he!
Als we je hier de komende dag niet heel veel zien weten we dat je fout bezig bent :D
Jellie: Haha, braaaf paard dat ze schoon blijft! Lekker geklept met je moeder. Ik heb een Pure Passion zadel.. Vrij onbekend, het is namelijk nieuw.
Wel heel fijn!
Anouk: Ik wilde vroeger ook nooit kinderen :D heb die mening inmiddels wel bijgesteld, eentje lukt me nog wel :D Fijn dat je zo lekker hebt gereden met Sam!
Lisenka: Ik vind dat flauwvallen ook heel eng. Echt leuk dat Sonrisa zo dichtbij komt!
Laura: En bij Furia zijn de ballen ernog wel onderuit gehaald :D Zijn echt sl#tten hoor die merrie's :oo En gezien er bij ons zo'n 15 merrie's staan en hoogstens 5 ruintjes... Nog gefeliciteerd met jullie 8 jaar!
Oei, dat is schrikken! Hormonen kunnen een hoop dingen doen hoor :D
Maar is er geen andere optie voor weidegang of los laten? Ooh lees het al, ideaal! En wow super mooi die stallen&bak!
Sanne: Whahahaha, blonT. Natuurlijk, dat is ook een optie ;) ja Bandito staat ook nog steeds bij Fuur in de wei ;) En is in het verleden heeel gemeen tegen Furia geweest :oo En Bandito weet de charmes van de dames wel te waarderen op een actieve manier :D Gefeliciteerd met Johan, super! Gaan jullie nu niet samen op zoek naar een huisje? Of voorlopig nog lekker op kamers? Arme Vaidosa moet ze alsnog werken :(:) :P hahaha :') Die opmerking van Karina!! Haha, Igneo neemt je in de maling :D Maar vandaag zo te lezenw el weer braaf, fijn!
Natalia: Stoer van je nieuwe merrie! Ben ook wel benieuwd of ze gescand is :j
snowy2004: Geen idee, heb er met mijn hoefsmid (die veel ervaring heeft met Barokkies) geprobeerd het op te lossen, bijvoorbeeld wat langer en net anders te bekappen, maar het probleem bleef. Was het nu zat en het is gewoon zielig, als hij bv op grind loopt en er ligt een steentje verkeerd zie je dat het pijn doet. Dus vandaar de ijzertjes :j
Saida: ik doe me best om toch wekelijks nog even langs te komen :D
Ja die stijfheid was echt niet normaal, Beda stond er ook van te kijken toen ze erop zat. Vervelend dat Rintske nu ook stijf is :n Ze had toch ook een operatie oid gehad aan haaar achterbeen? Kan dat er toch niet op de eea manier mee te maken hebben? Ijzers kunnen inderdaad zeker een uitkomst zijn :jHaha, moet een grappig gezicht zijn geweest, een geschrokken Rintske en een
koprollende Rommie :D
Anita: Klinkt inderdaad als een leuk speeluurtje! Super dat jullie dat paard dat allemaal hebben aangeleerd, lijkt me echt leuk.
Zilfstar: haha, gelukkig maar, wat dat betreft geen zorgen meer dan :D
Kelly: Da ook een super mooie jurk, gaaf zeg! Kan je vats wel wat leuks van maken :j

Toen was ik weer helemaal bij... Vandaag weer gewerkt, had weinig zin maar gelukkig zaten er vandaag leuke klanten tussen, gisteren was het namelijk echt heel erg.. Overigens was er met me " meegeluisterd" en heb ik aan de hand van 3 gesprekken een soort beoordeling gekregen, 86% gescoord! Echt wel blij mee, want was gisteren niet al te happy door die klanten maar dus toch goed gedaan :j

Nu weer interesanter zaken, paarden :D :
Gisteren had mijn nieuwe bijrijdster met Furia les van Beda. Kon het laatstje kwartiertje komen kijken en zag er goed uit! Dus was er blij mee :j
Beda vond dat Furia nu al een stuk zelfverzekerder en beter liep met de ijzertjes. Ook het hondje gezien, die had Beda meegenomen. Wat een droppie!! :+: Echt super schattig, en heel enthousiast :D

Nog even (zeker voor de mensen van kop NH, maar ook voor de rest uiteraard), wie komt er gezellig mee-uit-eten vrijdag 17 juli in Alkmaar?
Lijkt me super gezellig als we weer een leuk troepje kunnen optrommelen..
Saida, jij woont ook in de buurt...?
madelief88 @ [BM] [Besloten] Barokke paardenliefhebbers minimeeting

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:18

Zo heey even een dag niet geweest...

Suus Wat een prachtige foto's! Genieten van zulk gedrag in de wei. Mooi hoor!

Sanne Van Sam zelf wordt ik alleen moe door het bezig zijn. Eigenlijk is ie heel voorspelbaar, want het ligt altijd aan mijzelf. Zodra ik onzeker wordt of over iets ga nadenken, gaat ie meedenken. Maar hij is echt superwerkwillig en aanhankelijk. Een beetje Chico, maar dan KWPN. :+ Ik heb pas het boek van Monty Roberts (in één adem) uitgelezen. Het paard dat hij uit de wildernis haalde is op de foto's 2 druppels water Sam (Shy Boy) Ook de eigenschappen die die hem toedicht. Sam is ook ongelooflijk pienter en alert en hij weet wat ie niet en wel wil. Ik heb ontzettend veel van hem geleerd al en ik leer nog bij. Het is het eerste paard waarvan ik het gevoel heb, dat ik hem begrijp, als hij tegen me 'praat'. Ik vind het ook wel een compliment, dat ik het vertrouwen van hem krijg om op hem te kunnen stappen en met hem te rijden.

Ik word meestal het meest moe van de mensen om me heen, die hem en/of mij zo afkraken. Frank kan dat ook hoor. Die kan me ook heel onzeker maken met zijn verhalen over Sam. 'Hier gaat ie altijd schrikken van die vuilnisbak'... Als ik dat weet, 2x raden wat er dan gebeurd... }:0 Eigenlijk moet ik dat negeren, maar het zit in mijn aard om altijd maar naar anderen te luisteren.

En wat betreft mijn jeugd: Ik was op mijn 13e al smoorverliefd op Frankiej. 8-)
Gefeliciteerd met je vriend Johan!!! Wat voor werk zoekt hij nu? Veel knuffel- en rijplezier en hopelijk is het studeren vlot klaar.

En uhm, paard lenen? Dat is van ons vandaan wel een beetje ver... Ik kan Frank lief aankijken? :+ En als je klikt met Sam, tja, dan mag dat van mij natuurlijk ook. Hopelijk kun je dan wel een stuk overslaan, want het is een takke-eind rijden.

17 juli? Nee, wij hebben mini-meeting op 22 juli :D In augustus wil ik wel naar NH. Mss kan er dan een mini-meeting? HEb ik meteen een reden om Frank te overtuigen van een weekendje NH. Als ik namelijk bij mijn tantes kom, ben ik na een week nog niet bijgebept.

Mooi Vaidosaatje! Met die dikke buik... Is dit de nieuwste manier om een veulen uit de merrie te laten rollen? *D

Elise Ik begrijp wat je bedoelt. Ik had ook zo'n geweldige opa en oma. Bij hen koester ik ook veel goede herinneringen. En mensen om me heen reageerden ook altijd zo raar, als ik ze verklaarde, dat mijn ouders er niet waren. Met de rest van mijn familie heb ik overigens geen enkel probleem. Omwille van mijn oudste en mijn doodzieke oma heb ik het contact hersteld. Maar ik ga maar sporadisch. (Zodra de kids weten dat er wat te halen valt.. :o ) Als ik er heen ga, ga ik voor mijn vader. Ik ben een echt vaderskindje.

ZALTBOMMEL is een STAD met STADSRECHTEN. :P :+ Whaha, zeg dat nooit tegen een bommelse. Dus jij zat bij de waterpolitie op de Waal? Dat is een gevaarlijk stuk daar voor zwemmers. En welke kibbeling bedoel je? Ik ken er een stuk of 3 die het verkopen...

Ik PB je over de gribaldi.

Karina tja, ach, ik probeer dingen altijd maar positief te zien. Ben benieuwd naar de uitslagen van Rico en Veludo. Het zal je toch wel een keer gaan meezitten? En volgens mij, op dat moment.. val je met je neus in de boter! Ik blijf gewoon duimen dat dat schip met geluk heel snel bij jou in de havens arriveert!
Van harte beterschap!

Saida Hahaha, dat hundje! Ik heb Rakkertje eens over de kop zien slaan op de zandvlakte van de duinen. Die zag voor het eerst zooo veel zand en ging er in een galopje vandoor. (Een tennisbal op pootjes. ) Het galopje werd een rengalop en het volgende moment zagen we haar ook stevig over de kop slaan haha.

Sneu dat Rintske nu onregelmatig is. Maar dat bokken lukte nog. :+ Haha!

Lisenka (en madelief) GEFELICITEERD!!! Dat is goed nieuws, dus ook Sonrisa krijgt een lieve baas. Geef haar meteen de link van deze site, dan blijven we op de hoogte. :Y)

Laura Aah, bah! Wij hadden je foto's van het meerennen met fietsers al zitten bekijken en zeiden al: "Dat is inderdaad riskant." Ja, dus. Wel jammer voor hem, dat ie nu niet meer lekker los kan. Niks zo heerlijk, als kunnen dollen op de wei, maar dan moet je niet over de heining springen natuurlijk. Houd de wondjes maar goed in de gaten. Sam is zo ook aan een blijvend litteken gekomen. Hij had zijn amazone afgeworpen en was de straat opgerend en uitgegleden. Op zijn achterbeen zit een kaal plekje ter grootte van ouderwets guldensdubbeltje. Als je goed kijkt zie je het te zitten. Hij is er ook eens van tussen gegaan, toen ik hem op de wei wilde zetten. Gelukkig is dat toen ook met een sisser afgelopen!

Mooie nieuwbouw! Dat wil ik ook wel!

Jellie Wat leuk! Dus Flan is ook al een flantastisch knuffelpaard... Wij hebben er ook zo één: Prince. En Desje kan er ook wat van!

Snowy Ja, ik let heel goed op de handjes! Haha.

BLZ 296 lees ik nog wel.

Doei!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:30

Heey
Kelly : Gave jurk :D
Laura : Fijn dat hincapie er verder niks aan over heeft gehouden :D Gave plek zeg :D
Zilfstar : Super :D
Karina : Nogmaals heel veel sterkte :(:).
Spokie : Heerlijk dat je lekker met de paardjes bezig bent geweest :D

Vandaag na school heerlijk naar de waal geweest met vriendin :D heerlijk liggen zonnen en kletsen :D we hebben niet gezwommen want daar was het water nog te koud voor.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:36

Kelly Taco: Wauw wat een gave jurk!!!! Die gaat vast prachtig staan.

Madelief: Ik zou graag aanhaken maar Alkmaar is voor mij (Rotterdam) best ver weg voor een etentje op een doordeweekse dag, met mijn werk ga ik dat nooit halen. Ik stel voor om of een keer op zaterdag of een keer iets in zuidholland te organiseren?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:58

Tamara81 schreef:
Madelief: Ik zou graag aanhaken maar Alkmaar is voor mij (Rotterdam) best ver weg voor een etentje op een doordeweekse dag, met mijn werk ga ik dat nooit halen. Ik stel voor om of een keer op zaterdag of een keer iets in zuidholland te organiseren?

Het is in die zin niet echt georganiseerd. Ik ga bij Madelief haar tweelingzus slapen (en dan dus ook bij Madelief :P) en dan gaan we vrijdagavond uiteten, wie dan wil mag mee. En lukt het niet, dan is het jammer en gaan we lekker met z'n drieetjes. Maar het is natuurlijk altijd leuk als er meer mee kunnen. Dus het meer van wie zin heeft en het leuk lijkt is van harte welkom!