[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:39

Ilona, wat balen van je portemonnee! Ik duim voor een snelle terugkeer! Lachen

Saida, leuk je eerste les! Volgens mij is het een hele pientere merrie als ik dat zo lees. Wat kan je heerlijk enthousiast van ze worden he!!

Ess, balen dat je moet wachten... Nog heel even genieten van die gezonde spanning en dan heb je vrijdag een prachtpaard op stal staan!

Furia, ik heb mijn reu laten castreren. Niet om de groene vlekken op de vloer Lachen maar omdat ik hem niet meer kon houden als hij een loopse teef rook of een brutale reu zag (50 kilo hond met me aan de haal). Het druppelen is sindsdien helemaal over. Hij houdt zich daar ook heel fanatiek schoon.... Lachen
Bianca, wat balen dat je eerste werkdag zo is verlopen.... ik moet mezelf na de vakantie ook een enorme schop onder mijn kont geven ter motivatie.... en dan nog...
Enneh, wat is dat toch met dat World of Warcraft! Ik hoor steeds meer mensen om me heen daarover. Ik doe echt nooit computerspelletjes dus ik hoor er totaal niet meer bij.... Lachen

vanmiddag weer les met Sam! Werken aan de lengtebuiging onder het zadel. Ik zal kijken of we foto´s kunnen regelen.

Afgelopen vrijdag kon ik weer met de kleine hond naar de dierenarts.... mevrouw was tegen een boom aangerend of er aan blijven hangen (of allebei) Ik heb niets gezien maar ze kwam terug en kon bijna niet meer lopen, halsje lag open van de halsband en de halsband was stuk.... Het is ook zo´n zorgenkindje. Maar flinke pijnstiller erin en de volgende dag was ze weer als nieuw.... Ik heb wel een abonnement aangevraagd bij de dierenarts....
Jowy is maandag op de foto geweest (rontgen) om zijn knie na te laten kijken. Het is geen artrose!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (sorry, even heel blij!)
Wat het wel is weten we niet. Wellicht een scheurtje in een pees of kruisband. Er is in ieder geval niets te zien op de foto.

Met mijn ex (niet de recente maar die daarvoor met wie ik de honden heb genomen, met hem een relatie van 5 1/2 jaar gehad) geregeld dat hij die honden ook neemt en dat we een soort van gedeelde voogdij hebben. Daardoor kan ik wat meer gaan werken bepaalde weken en hopelijk ook mijn financiën weer wat op orde krijgen. Ik vind het vreselijk om die monsters te moeten missen maar dit is de enige manier waarop ik ze niet helemaal kwijt raak, Jo geen trappen meer hoeft te lopen en ik meer tijd heb om te werken en dus de geldproblemen aan te pakken.
Zal het dan toch op zijn pootjes terecht komen zo?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:45

Zag nog foto´s voorbij komen van de dochter van Peet! Mooie meid zeg! En wat fanatiek dat ze direct op 2 paarden wedstrijd rijdt, en ook nog eens in de prijzen! Jij zal wel flink trots geweest zijn! Haha!

Soeske, leuke foto´s van Goya! Jij ook al aan de Ellis Pads (Nouvel verkoopt die dingen, ik ben er helemaal weg van! Haha! ). Die eennalaatste foto van Goya is echt heel mooi. Hij kijkt daar echt alsof hij royalty is. Aan de kant voor keizer Goya!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:48

Meld me ook even snel!
Ben weer druk op m'n werk. We zijn nu alweer bezig met de verkoop voor Summer 2008!
Klinkt echt nog heel ver! Lachen Maar ik lees wel trouw mee, alleen niet veel tijd om te reageren op iedereen maar wel even een ego berichtje Tong uitsteken

Zondag weer bij m'n oude paardje wezen kijken en hij heeft het heel goed! Hij is echt de bink van het rusthuis! Veel aandacht van de merrie's daar Knipoog
Hij staat nu nog apart, maar ik ben benieuwd als hij samen met de merrietjes wordt gezet Nagelbijten / Gniffelen

Zondagochtend ook nog les gehad met X-je. Hij gaat goed hoor! Begint nu ook af en toe een beetje te puberen en dat uit zich in een bokje, hahaha.

Hieronder wat foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anky eat your heart out! Vork
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een heus bokje! Haha!
Afbeelding

Later is de longe ook nog aan het bit bevestigd en opgestoken en heb ik 'm zelf ook nog even vastgehouden, maar daar heb ik geen foto's van.

Hij is weer gegroeid hè?! Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe zadeldek? Pling

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:04

Wat een retesjiek dekje Yenneke!!! Die wil ik ook!!!!!!!!!!! Lachen
X ziet er weer goed uit! Dat wordt straks toch een kanon onder het zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:16

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:59

Yenneke ik zie dat Willy zijn best weer heeft gedaan ziet er leuk uit hoor

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:01

wow! Flinke prijs.....
gaat naarstig op zoek naar 2de handsje..... Huilen van het lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:15

*steekt een inmiddels wat opgevrolijkt hoofd om de hoek van het topic*

wat een gave foto's weer!!

Lusitano, idd minder dat je ze minder ziet, maar minder zorgen om de centjes is ook veel waard toch (vind ik dan tenminste, kan daar slecht tegen)? Komt vast allemaal goed.

Ja dat WoW is echt bizar Nagelbijten / Gniffelen lach me dood om mijn hele stoere-maar-toch-eigenlijk-stiekem-een-nerd-vriendje Nagelbijten / Gniffelen Dat zit de hele avond tegen zijn pc te banketstaaf met die mensen waar hij dan dat spelletje mee doet, en af en toe komt er dan zo'n brul uit de pckamer als het goed (of juist niet goed *LOL* ) gaat. Ik heb ooit eens een poging gewaagd om zo'n chat van hun tijdens het spelletje (want naast het praten en spelen typen ze ook nog vanalles Gestoord ) te lezen, maar dat is gewoon geheimtaal joh Haha! Heb af en toe het idee dat ik een soort van vrolijke kamerplant in dat hok heb staan Haha! Maar het grote voordeel is dat je geen gezeur hebt over als ik 's avonds naar de paarden zou gaan, kan lekker mijn eigen ding doen (en hij is stiekem zo lief, kwam gisteren thuis met mijn donderwolk boven mijn hoofd en had hij lekker een bakje chocoladeijs voor me gehaald Lovers slecht voor de lijn, maar GOEHOED voor mijn humeur Haha!).

Ilona, nog geen portemonnee terug?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:28

Wat een schatje!! Dan mag je je toch maar in je handen knijpen Lachen
Precies, lekker in dat hok laten zitten zodat jij naar stal kan! Kan daar ook geen herrie over ontstaan.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:40

Ik heb even een vraagje.

Voeren jullie je barokke paarden hetzelfde als een doorsnee warmbloed paard?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:54

Ik weet niet wat het gemiddelde paard eet, ik vind wel dat je er niet uit kan halen wat je er niet instopt als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn paard krijgt 3x 3/4 krachtvoer en 2x kuilvoer standaard, daarbuiten krijgt hij nog 1Kg krachtvoer en 1x kuil na het rijden.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:58

oké maar moet er nog rekening gehouden worden met eiwitten e.d. De zogehete sobere paarden/pony rassen zoals ijslanders worden gevoerd met speciaal brok waar minder eiwitten inzitten. Ik had een tijd geleden ook gelezen dat er bij de barokke rassen ook goed opgelet moet worden dat ze niet teveel eiwitten binnen krijgen omdat ze dan, net als ijslanders, sneller hoefbevangen kunnen raken.

Dus vandara dat ik mij afvroeg of jullie anders voeren dan bij warmbloedpaarden.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:20

Furia: Het zijn weer leuke foto's van Furia! Vooral de eerste daar zie je zijn nek zo mooi Kwijl

Saida: Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met Grytsje

Es: Het is echt een leuk aansprekend diertje! Hopelijk wordt hij vrijdag goed gekeurd!

Kjoetie: Jeetje dat is ook niet fijn terug komen van vakantie Hamer

Ilona: Echt balen van je portemonnee, ik duim voor je dat je hem snel terug krijgt!

Marit: Wat fijn dat je hond geen artrose heeft, dat is vast een hele opluchting

Yenneke: Weer leuke foto's van X-tremo, dat dekje staat hem goed Haha!

Pfoeh, ik had gisteren al mijn eerste stress moment, we moesten in een paar uurtjes zorgen dat we van alles af hadden ter voorbereiding van het project. En ik voelde me al bagger (snip verkouden, zere keel, hoofdpijn) en ik moest ook nog koken. Gelukkig is het wel goed gekomen. En ik heb een vrijstelling gekregen voor economie, dus ik ben voortaan ook op donderdag vrij, (ik was al op vrijdag vrij) dus dat is een weekend van 4 dagen Go jij! Go jij!
Morgen ga ik maar weer eens met Ot wandelen, want die heb ik toch wel ernstig verwaarloosd tijdens de introductie Frusty stoute ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:56

Blueberry Ik geef die van mij 2x per dag zo'n 3/4 voerschep Pavo Natures Best (muesli). Is suikervrij en eiwit arm. Daarnaast krijgt hij peen en 3x per dag kuil/hooi. Hij krijgt veel ruwvoer. Dat is het belangrijkste.

Mij was ook gezegd niet te veel eiwitten en suikers te voeren. Ze hebben al wat meer temperament (ook al zou je dat bij die van mij niet zeggen, haha), maar dan worden ze nog heter.

Kan me wel voorstellen dat je ze een klein beetje meer krachtvoer geeft wanneer ze ook echt arbeid moeten verrichten, maar dat is bij mij nog niet het geval.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:32

Lusitano -> Dat is idd wel lekker dat je dat hebt kunnen regelen met je ex.
En wat rot voor je hondje! Gaat het al wat beter met haar?
Het blijven zorgenkindjes al die dieren, hè?
Hoe is het vanmiddag gegaan?

Yenneke -> Dat bokje! Hahaha! Even lekker dwars doen!
Mooi dekje! Ik had deze ook gezien bij Ooteman, maar ik vind bruin niet zo mooi staan op een fries. Tong uitsteken
Ik heb nu een HH dekje gekocht van de nieuwe wintercollectie, een aquablauwe.
Gisteren voor het eerst gebruikt en hij staat onwijs mooi op Grytsje!

Kjoetie -> Heerlijk hè, zo'n kerel? Die van mij is ook zo gemakkelijk.
Hij ziet me liever naar de paarden toe gaan en in de buitenlucht bezig dan dat ik binnen blijf en achter m'n pc-tje blijf zitten.
Zelf hangt hij het liefst op de bank tv te kijken, ik ben niet zo'n tv-kijker.
Sinds ik weer met paarden bezig ben ben ik veranderd zegt hij, ik fleurde helemaal op.
Kan ook niet anders met al die lieve moppies! Haha!

Blueberry -> Mijn paard krijgt elke dag een kilo muesli zonder eiwitten met een zak winterpenen na het bewegen.
Verder staat ze de hele dag op het land, die overigens wel vrij schraal is.
Daarom ligt er continu een baal hooi waar ze van kunnen eten.

Zasread -> Arme Ot, helemaal verwaarloosd.....

Vanmiddag Grytsje weer gelongeerd en nu wat meer afgewisseld van richting.
Het ging al weer een stuk beter, ze pikt het echt heel snel op. Go jij! Go jij!
Vanaf 3 oktober ga ik een 'puppy'cursus doen, oftewel een cursus gebaseerd op Natural Horsemanship.
Deze cursus bestaat uit 10 lessen en is al eerder bij ons gegeven.
Ik ben toen verschillende keren wezen kijken en vond het een erg leuke cursus.
Volgens mij kunnen Grytsje en ik er heel veel van leren!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:58

Grr, ik had net een heel verhaal getypt, klik ik per ongeluk met mn muis, is alles weg Boos! heb echt geen zin alles op nieuw te doen sorry Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:34

Toevallig kreeg ik die vraag over hoefbevangeheid ook eens van iemand, maar ik moet zeggen dat ik hier geen enkel geval ken en er zijn toch paarden die op sportbrok staan. Maar ze moeten hier ook hard werken en meer als drie kilo krachtvoer op een dag krijgen er niet veel, dus, ja het gaat erom hoeveel zo'n paard te verbranden heeft. De Anglo Luso van mijn vriendin werkt niet en die is moddervet en die krijgt een handje onderhoudsmuesli bij het op stal gaan en staat toch in een redelijk dorre wei enzo. Ik begrijp echt niet waar die nou zo vet van wordt, of het moet van de versnaperingen zijn. Vrouwtje houd wel van fruit voeren en daar zitten veel suikers in.
Maar in principe is het toch al uitkijken met voeren, bij alle rassen, het moet erg op maat zijn, daarom zijn er tegenwoordig zoveel soorten voer. Het ene zorgt voor onmiddelijke energie vrijlating, het andere voor langzame, etc. op de sites van diverse voermerken kun je er veel over lezen.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:47

Ja ik heb eens rondgeneusd op internet en inderdaad veel voer en allemaal roepen ze dat het goed is. Maar door de bomen kan ik het bos bijna niet meer zien zeg maar Clown

Mijn veulen krijgt eenmaal daags een schep basisbrok en verder kuil en hooi. Dat kan dus wel? Hij hoeft geen eiwit armer voer? Hij is namelijk al wel flink groot en ik weet niet of dat komt doordat hij misschien eerder wat teveel eiwitten heeft gekregen.

Hij is nu 5 maanden en ik schat hem op 1.25m, volgens de DA was hij iig al flink groot voor zijn leeftijd. En ik wil niet dta hij té hard groit door te eiwitrijk voor want dan gaat de kwaleit van z'n botten achteruit en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:21

Furia -> Sorry hoor, moet ff lachuh! ROFL

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:56

_Saida_ schreef:

Huilen Ik had echt serieus een giga verhaal getypt, en daarna nog allemaal reactie's, was denk een kwartier bezig en toen deed ik linkermuisklik ofzo stonden er allemaal smilie's in beeld.. Huilen van het lachen Stoom uit je oren

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:12

Furia schreef:
_Saida_ schreef:

Huilen Ik had echt serieus een giga verhaal getypt, en daarna nog allemaal reactie's, was denk een kwartier bezig en toen deed ik linkermuisklik ofzo stonden er allemaal smilie's in beeld.. Huilen van het lachen Stoom uit je oren

Kom hier! Ach gut

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:19

Kusje

Voel me al weer beter Vork

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:14

Lusitano schreef:
wow! Flinke prijs.....
gaat naarstig op zoek naar 2de handsje..... Huilen van het lachen

Deze kleur is volgens mij in de aanbieding Knipoog Ik heb uit dezelfde collectie bij Ooteman onlangs de brandy in de aanbieding gekocht. Bijpassende bandages. Ben nog niet zo handig met bandageren, maar het plaatje is wel gruwelijk chique! Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:27

Heb helaas nog niet mn portemonnee gevonden Verdrietig Ben bang dat ik hem ook niet meer terug krijg.. Gaat me een hoop geld kosten Boos!

Yenneke: Prachtige foto's weer van Xje. Hij is goed gevoed zeg haha Haha! Vind het altijd weer leuk hem aan t werk te zien. Hij kijkt er altijd zo vrolijk. Leuk dat je ook bij je ouwtje ben gaan kijken Knipoog Die heeft het dus zoals verwacht naar zijn zin Lachen

Jasmijn: Dat is balen zeg, heb ik ook is een keer gehad. Oeeh, echt frustrerend Knipoog

Marit: Soms wel lastig keuzes maken. Maar je hondjes hebben het daar ook wel naar hun zin denk ik, en kan jij weer wat centjes voor ze verdienen Haha! Echt beter dat hij geen atrose heeft!!!! Ennnn is het gelukt om van je lekkereding foto's te maken, ben benieuwd! Ja

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:16

Prinslover -> Wat vervelend dat je portemonnee nog steeds niet terug is.
Kan je alles opnieuw aanvragen....... Boos!