Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 07:27

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten en succes met de clincs vandaag! :)

Aah wat leuk Lauke, gefeliciteerd! :D ben benieuwd naar de foto's!

Groot gelijk splinterz... Ik heb sowieso altijd al een hekel aan concoursen in de regen, ben redelijk van suiker :o en laat staan als het ook nog eens zo gaat waaien.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:52

Had zelf geen fotos gemaakt, toen ik er was stond ze net op. Dus even foto van de eigenaar haha.
het is echt een droppie hihi.
ging net voor het eerst staan en drinken toen we er waren <3
Lekker stuntelig natuurlijk, maar ida is zoooo lief! Deed haar onwijs zeer bij de uier,maar ze ging er wel echt voor staan.
ze is super zorgzaam en lijkt ook erg trots hihi.
toen we aankwamen stond ze er super vrolijk bij haha.

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:27

Zo wij zijn net klaar heftig wedstrijdje. Na het laden van douwe op de trailer stond er een trailer naast ons te springen bleek paard over de stang te zitten. Sloeg vervolgens achter over op zn rug staat nu weer en heeft alleen wat schrammen. Wij zijn 2e en 3e geworden met 181 en 182 punten

Estherr__1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:37

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten!

Oh dat vind ik altijd van die enge dingen Laura... zet Zotte ook altijd redelijk strak in de trailer, ben altijd zo bang dat ze over de stang kunnen komen..

Leuk Lauke!! Gefeliciteerd!
Lekker onstabiel nog :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:48

Ja ik vond het ook mega eng. Blij dat ze weer stond en niks ergs had. Da heeft nog wel even nagekeken en metacam gegeven voor komende dagen beestje zal wel spierpijn hebben.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:00

Oh wat een schattig beebje <3

En wat eng Laura, gelukkig had hij niets meer als wat schrammen....

Ik heb vandaag een proefgerichte training gehad. Binnen losrijden en buiten de proef rijden. Ik heb gewoon M1 gereden en na de proef sprong de jury uit de auto en zei aangenaam verrast te zijn om zo'n goed galopperende fries in de baan te zien. Leuke en opbouwende kritiek gekregen en een proef voor 191 punten gereden. Weer een stukje zelfvertrouwen terug gevonden.
Volgende proefgerichte training die daar wordt gedaan ga ik M2 rijden en dan maar eens zien hoe dat gaat.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:03

Wauw wat leuk caro-marjah!
Dat werkt zeker motiverend.

Jenny Hoe ging jou dag?

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:06

Wat goed Caro_marjah!!!!!Top!, toch maar weer snel zelfvertrouwen krijgen, want.. je gaat weer de goede kant op :)
Lauke, wat ontzettend lief en leuk zo'n veulen, gelukkig doet moeders het goed.

Laura, bah echt een nachtmerrie, je paard over de stang te hebben in de trailer... Gelukkig is t wel goed afgelopen. Gefeliciteerd met je punten!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:29

Gefeliciteerd Laura

Caro jij ook fijne clinic dus

Onze clinic was zeker ook leerzaam. Had 188 in de proef gereden. Ze voelde als een blok beton door de hengstigheid. Toen les gekregen en wat haar op viel ook in de proef is dat ik te snel opgeef en ik teveel met zweep reageer ipv been maar dat kwam puur voor mijn gevoel door dat ze niet aan been was omdat ze haar buik uitzet. Ze gaf me daarvoor een truukje en dat hielp naar mate de les vorderde steeds beter. Ik liet een zeer goede uitgestrekte draf zien waar ik zelf ook erg trots op was. Ze zei jeetje een fries met zo'n prachtige galop dat ook nog een uitgestrekte draf en hals strekken kan laten zien dus ik was ook wel trots. Maar het opgeven is echt ene punt. Komt door gemis van zelfvertrouwen en ik mag tussen de oefeningen door als ik even het niet meer weet nooit meer stappen want dan moet ik haar steeds weer oppakken en reageert ze vrij laat en dat is erg zonde. We zweette beiden dus was goede training.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:01

Ik ben blij dat het zo goed ging bij jullie! Kun je weer verder mee en motiveert ook en dat hadden jullie zeker nodig! Op naar 12 april!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:30

Ahhhh wat een droppie Lauke!
En die oortjes <3

Gefeliciteerd met je punten en prijzen Laura!
Bah niets aan als ze in de knel komen in de trailer...
Euwe heeft als enter zijnde ook over de stang gehangen...
Wat een eng moment was dat toen!
Gelukkig niets aan over gehouden!

Klinkt super Els en Jenny!
Altijd mooi zulke reacties!

Had afgelopen week mijn zinnen gezet om voor vandaag even een blokje om te maken...
Zeker aangezien ik Euwe gisteren toch wat lauw vond dacht ik dat dat wel even goed voor het fris in zijn koppie te zijn.
Nou dat fris was hij wel hahahaha
Lekker allebei goed natgeregend :brr: en ik heb zelfs een steigerende Euwe mee gemaakt omdat meneer ergens niet langs durfde... >;)
Uiteindelijk na hem even goed duidelijk gemaakt te hebben dat ik niet gediend ben van een steiger sessie liep hij met een langer teugeltje door..
Raar paard..

Nu lekker bij de houtkachel opwarmen :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:34

Hoi allemaal. :)

Mag ik hier mee komen praten? Aan het begin van dit topic had ik al eens wat geplaatst maar zie dat het nu toch een vaste groep is geworden. :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:39

Jenny wat voor truukje kreeg je om haar beter aan het been te krijgen? Ik mag in de M niet meer met zweep rijden en tijdens het losrijden is ze prima voorwaarts en aan het been maar zodra ik de baan in ga reageert ze een stuk minder goed. Ben nu wel bezig om zonder zweep te rijden in de training en haar echt voorwaarts te rijden, als ze niet genoeg reageert op been dan moet ik haar echt voorwaarts "jagen" zodat ze leert dat ze echt moet reageren. En het gaat nu wel al beter in de proeven, maar de echte reactie die ik wil krijgen komt niet. Dus ben wel benieuwd wat jij voor truukje toe past ;-)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:45

Ja ik ben ook benieuwd naar het trucje

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:21

Nou wat ik steeds deed was been en dan vaak tik erna. Zij gaf aan 2 keer spoor zeer snel achter elkaar veel beter zou zijn. Echt tak tak en fel. Dat viel niet mee want ik kan het wel in stap maar niet met lichtrijden in draf. Dus het duurde behoorlijk lang voordat ik dat een beetje kon. Ik klem nog te veel aan het zadel dus moet ontspannen benen lang laten en snel actie reactie. Heb een half uur zonder zweep gereden en ze liep uiteindelijk beter. Na het rijden waren mijn benen ook moe omdat ik anders had gereden dan dat ik gewend was.

Woestein fijn dat je blokje op uiteindelijk ontspannen is verlopen haha

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:01

Wat fijn caro! En wat leuk dat ze dat toch even kwamen zeggen

Heel herkenbaar Jenny ik deed dat ook en probeer idd nu 2 x snel zo doe ik dat ook als ze niet uit mijn been is
Maar ze hadden toch bruikbare tips dat is altijd fijn

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:15

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:17

Mag ik me hier ook melden? Afgelopen week mijn wedstrijdjasje besteld en hoop toch zeker het outdoor seizoen te gaan starten met Jetta.
Misschien wel netjes om ons dan even voor te stellen? Ik ben Rianne, 32, en sinds mei 2014 trotse eigenaar van Jetta fan d' alde Loop, een 12 jarige stermerrie van Leffert * Piter. Jetta is bij de vorige eigenaren vooral ingezet als fokmerrie, en wel wat dressuurmatig gereden. Maar ik moest eigenlijk vanaf het begin beginnen. Inmiddels gaat het steeds beter, en hebben we dus als doel om te gaan starten.
Ik zou het heel leuk vinden om hier ervaringen uit te wisselen met jullie.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:20

Leuk filmpje Jenny! 'Galoppeert voor een dikke 7' die kan je toch maar mooi in je zak steken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:26

Boerinnetje welkom! Leuk dat je mee kletst.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:02

@lauke, wat een schatje! :D hebben jullie al een naam? Ik hoop ook zo dat Klasien goed heeft gepakt en volgend jaar ook zo'n dotje naast zich heeft staan! :j we zijn hier al hard aan het nadenken over allerlei namen :')

@laura oh he bah, dat lijkt me ook zo vreselijk eng om mee te maken :\

@caro_marjah, super! Goed voor het zelfvertrouwen idd en gewoon lekker zo door gaan, gaat helemaal de goeie kant op!

@jenny, wel fijn dat je toch zulk goed commentaar krijgt zelfs als ze voor jou minder aanvoelt op dat moment. En altijd handig dat soort tips! Klasien moet ook echt wat meer aan het been zijn en ik moet er zelf ook veel consequenter in zijn. Vaak met inrijden let ik er goed op en maak ik haat weer even wakker maar zodra ik dan oefeningen ga doen sluipt het er toch weer even in.

@woestein, ik vind je sowieso al een bikkel om met die regen op stap te gaan! :brr: ik heb de hele dag gewerkt op het laatste indoor concours hier en was maar mooi wat blij dat het net even droog was toen ik heen en weer moest op m'n scooter :')

Welkom Boerinnetje, leuk dat je ook met een fries gaat starten! :) heb je misschien wat leuke foto's voor ons?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:03

Welkom boerinnetje, gezellig!

Jenny, das nou es fijn om te horen

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:04

Welkom boerinnetje! Leuk dat je gaat starten!

Welkom petrichor, stel jezelf maar voor :)

Inderdaad leuk compliment Jenny!

Wat een schatje Lauke!

Leuk dat de clinic zo'n succes was Els! Wanneer is de volgende?

Gefeliciteerd met je punten woestein!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:45

Welkom boerinnetje, ik heb ook een Leffert-dochter die afgelopen donderdag 15 is geworden.

Berdien: ik weet nog niet wanneer Loes de volgende training heeft gepland. Ik hoop dat ze dat zsm door geeft. Komende zaterdag nog proefgericht trainen met camera erbij en een grandprixjury (die ook kfps-keurmeester is). Na afloop krijg ik dan een dvd met mijn proef en het commentaar van de jury.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:52

Ziet er fijn uit jenny!

welkom boerinnetje

ze (weten we ook nog steeds niet 100% zeker) heeft nog geen naam. Was er voor een merrie nog niet helemaal uit, dus laat t dit keer wat meer aan de eigenaren over haha.
hoop vandaag weer even te gaan kijken, maar heb het op het moment zo druk met school, dat ik bang ben dat t niet gaat lukken.