[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:40

Laura : Gelukkig heeft ie verder niks ernstigs opgelopen :).
Natalia : Jeetje, das ook schrikken zeg :(:)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:41

laulau85 schreef:
Hihi Natalia volgens mij is het echt voorjaar :P

Lieve schat, het is al zomer..... :D

Lisenka -> Weer een prachtpaardje minder, maar gelukkig wel bij de persoon bij wie je het wilde.
Leuk voor Madelief, komt ze vlak bij haar in de buurt en is de kans groot dat ze elkaar af en toe eens treffen! :D

Laura -> Oef dat was idd even flink schrikken, zeg!
Verder geen blessures opgelopen behalve de schaafplek?
Mazzel dat het goed is afgelopen!

Karina -> Ik begrijp je uitleg helemaal, hoor!
Ik zat echt te denken aan een flinke hoeveelheid vocht in de longen spuiten wat me echt gek leek, en niet kunnen.
Vocht hoesten ze weer uit, toch?
Best kans dat het slijm en alles in Rico zijn longen nu aan het loslaten is door de zoutoplossing en hij daarom zo aan het hoesten is vandaag.
Dan is het dus een goed teken, want nu hoest hij het schoon.
Ben wel benieuwd naar de uitslag!
De blessure lijkt weer in Rintske haar schouder te zitten idd, net als de vorige keer.
Alleen kwam het toen vanuit haar achterbeen wat ze ging ontlasten, en daardoor haar schouder overbelast was.
Nu heb ik haar niet eerst slechter zien lopen met haar achterbeen.....
Vanmiddag werd het wel beter met de stapoefeningen, dat helpt bij haar goed om het weer wat losser te krijgen.
Morgen maar even aankijken hoe het is en anders weer alleen stapoefeningen, net zolang tot het weer goed gaat.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:43

Ja Saida die twee dagen voelt Hincapie niet hoor :P haha voor hem is het nog voorjaar :P haha...
En volgens mij niks hoor. Hij liep daarna nog flink te showen naar alles wat langs kwam toen ik met hem naar stal liep na het schoonmaken en insmeren van de plekken haha...

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:48

het is toch ook nog maar sinds gisteren zomer.. toch ? :?
Kan ook zijn dat ik achterloop hoor :o

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:49

ownee laat maar !! :o ik ben echt in de war
gisteren was de langste dag van het jaar ofzo.. :o

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:00

Lisenka gisteren 8 jaar getrouwd, nog gefeliciteerd.
Fijn dat Sonrisa een goed baasje krijgt :)

Soeske heerlijke foto's!

Zasread,
gefeliciteerd met t afstuderen van je vriend.
Ik kan je helaas niet helpen met paard, heb een mankende stinker :=
Hopelijk vind je er één.

Suelza, beterschap :(:) Heb je last van je ogen?

Karina, hopelijk vinden jullie de aanknop bij Veludo.

Saida, balen dat Rintske niet helemaal zuiver loopt. Morgen beter...
Lijkt me ook wel een komisch gezicht met die emmer :P

Laulau, dat is schrikken zeg met Hincapie := Gelukkig goed afgelopen maar mén je hart zit in je keel.

Flan staat a.s. zaterdag een uur of 2 als knuffelpaardje op de jaarmarkt :) We waren eerst gevraagd om rondjes te rijden met de kar maar goed dat risico wil ik nog niet nemen met haar benen en zou t ook niet moeten hebben als ze aan de kletter gaat.. Iig wel leuk dat ze ook gewoon erbij mag zijn :j

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:06

Moeten jullie zien wat ik die arme hoogdrachtige merrie aandoe :=

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:08

whoaa die is goed dik :=

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:11

Hihi Sanne volgens mij als ze zou omvallen rolt ze door met zo een buik haha...
Braaf hoor dat ze er zo netjes op gaat staan!!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:21

mss denkt ze we dan heb ik me veulen mss eerder bij me als ik er op ga staan hahahha
en idd ze is erg dik

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:23

Haha Sanne, zijn jullie de zwaartekracht een handje aan het helpen om dat veulen naar de achter-uitgang te krijgen? :D

Saida ik vond het ook eng hoor! Op het scherm zag het er echt uit alsof ie met een hogedrukspuit het terras aan het schoonspuiten was %) Maar het waren eigenlijk maar twee 20cc spuiten ofzo, meer niet denk ik. En het schijnt een vrij standaard onderzoek te zijn, dus ze zullen wel weten wat er mogelijk is.
Hopen dat je Rintske snel weer losgefriemeld hebt. Gelukkig weet je wat vaak werkt voor haar, en dan heb je het ook snel genoeg in de gaten als het dus iets anders als "normaal" is.

xxNaatjuhxx leuk dat Garbosa het zadel zo makkelijk accepteerde. Ze klinkt als een fijne merrie. Is ze inmiddels al gescand?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:07

Sanne: Als dat helpt met die zwaartekracht, dan ga ik dat ook uitproberen. Scheelt weer slapeloze nachten. Van de andere merries kan ik het heel goed inschatten, maar Lagartera ............... Wanneer is Vaidosa exact uitgerekend?

Karina: Hoelang moet je dan op de uitslag wachten? Hopen dat morgen het hoesten inderdaad minder is.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:17

Als het goed is komt die uitslag donderdag of vrijdag binnen. Maar eerlijk gezegd zit ik meer in over die vermoedelijke artrose in dat SI gewricht, ik ben er beetje meer over aan het lezen en daar word ik niet vrolijk van... Hij loopt echt extreem slecht voor een paard met zulke mooi foto's van al zijn andere gewrichten. *jank*

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:30

Karina schreef:
Als het goed is komt die uitslag donderdag of vrijdag binnen. Maar eerlijk gezegd zit ik meer in over die vermoedelijke artrose in dat SI gewricht, ik ben er beetje meer over aan het lezen en daar word ik niet vrolijk van... Hij loopt echt extreem slecht voor een paard met zulke mooi foto's van al zijn andere gewrichten. *jank*

Ik moet zeggen dat het me niet zou verbazen als hij al wel wat makkelijker zal gaan lopen door die pads onder zijn pootjes...ik heb dat vaker gezien ;) Weet je nog dat Nance compleet hoef of spierbevangen leek en niet meer wilde lopen en staan en niet meer kon bewegen en dat allemaal omdat ze één zeer voorhoefje had?Ze kon de trailer niet eens in komen toen ;(
Ik ben heel erg benieuwd naar het effect van pads bij hem...iets zegt me dat dat best eens een verschil kan gaan maken...en ik hoop dat natuurlijk ook héél erg :(:)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:31

:(:)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:32

Duim voor je dat die pads helpen.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:20

Citaat:
...ik heb dat vaker gezien Weet je nog dat Nance compleet hoef of spierbevangen leek en niet meer wilde lopen en staan en niet meer kon bewegen en dat allemaal omdat ze één zeer voorhoefje had?

Maar Nance had dus ook echt een gevoelige voet, dat was haar probleem en dan kun je daar ook veel meer effect van verwachten... zijn voeten zelf zijn verder absoluut niet gevoelig, dat is uitgesloten. Hij heeft verder prachtige straalbenen, goede zolen, geen scheuren, geen problemen in dat gebied.... Zijn hoornkwaliteit is zelfs de laatste tijd erg verbeterd, gelukkig maar want nu kan er ook goed een ijzer onder geslagen worden. Maargoed, ik weet zelf hoe ik over het erf kan strompelen als het in mijn rug helemaal mis zit. Ietsje schokdemping is dan al meegenomen. Ik verwacht er echter geen wonderen van.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:00

Goedemorgen,

Ik duik nog even in de boeken. Heb vanmiddag examen.
Lees later bij.

Fijne dag!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:02

Ach Karina wat een zorgen.. :(:)

Saida wat is dat nou? ze moet natuurlijk geen rare dingen gaan doen, zou dat struikelen daar ook wat mee te maken kunnen hebben? dat het er al wat broeide in die schouder bedoel ik..
Hopelijk loopt ze snel weer goed. ;)

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:22

@ Snowy: Hij kan inderdaad erg goed stil staan, maar alle eer daarvoor gaat naar Pieter en Janet hoor. Zij hebben hem keurig opgevoed, zelfs tijdens het opstappen blijft hij gewoon stil staan met losse teugel.

@ Saida: Daar wordt volop aan gewerkt :-) Door zijn castratie en verhuis was hij wat ingevallen maar hij begint er steeds beter uit te zien. Jammer dat Rintske niet helemaal lekker loopt, hopelijk alleen een spierprobleem!

@ Laulau: jeetje wat schrikken zeg!! Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen met alleen wat schaafwonden.

@ Zasread: Jeetje die is goed dik zeg! Wanneer is ze uitgerekend? Wel erg gaaf hoor een veulentje

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:24

Karina, inderdaad wat een zorgen zeg. Sterkte en duimen voor het beste.

Laura, dat was schrikken.

Even kort berichtje over gisteren. Heb wat vrijheidsdressuur met Sun in de wei gedaan. Echt zo leuk. Hij vond het helemaal geweldig en stond zich echt uit te sloven. En Xantha stond op de achtergrond ook alles mee te doen, dus die heb ik op een gegeven moment ook maar wat gevraagd, zodat zij ook een beloning kon krijgen voor haar harde werken. Heb echt zo genoten. En duits projectje van Elise stond ook helemaal stijf tegen me aangeplakt (als Sun haar en Xantha niet had weggejaagd. Dat deed hij namelijk iedere keer om mij helemaal voor zichzelf te hebben....lieve sunnie). Dus ondanks dat ik weinig tijd had, was de tijd die we hadden zo leuk.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:37

Nou ja zeg, Vaidosa is toch helemaal niet dik!!! :o

Karina: Arme Veludo, hij wil zo graag en kan dus niet :(:)
Ik hoop dat jullie de 'aan-knop' weer zullen vinden en dat hij helemaal weer op gaat knappen. Zodat hij straks lekker in zijn vel zit. Want dat heeft hij wel verdient! (En jij ook met alle zorg die je voor hem draagt!)
Hihi, dat zou wel mooi zijn als het veulen er op deze manier sneller uit komt :P Ik zal eens kijken vandaag of het werkt ;)
En die arme Rico, ik kan me voorstellen dat het pijn doet om hem zo te zien :(:)

Tamara: Ja hij heeft al wat gesolliciteerd, volgende week krijgt hij daar meer over te horen. Dat is wel spannend!
Vaidosa is 13 juli uitgerekend, maar we verwachten het veulen wel wat eerder :j
Is wel leuk, want het is het eerste veulen van haar met de dekhengst van www.lusitanomagic.com Dus even afwachten of dat een goede combi is! Het vorige veulen van de dekhengst (met een andere merrie) was zeer geslaagd :j

Zilfstar: Ik vroeg er naar. Ik snap wel dat hij door krijgt wanneer het er niet op staat. Maar ik vind het zo raar dat hij als een gek loopt te stuiteren als het er af is en niet als het er op staat. Ik neem aan dat de merrie even interessant blijft en als het stroom aan is lijkt mij dat des te meer reden om druk te zijn, want dan kan hij er sowieso niet bij.

Nathalie: Beterschap!
Toppie dat Garbosa zo lief is!
Het is sinds 21 juni zomer ;)

Saida: Hopelijk is het gewoon een verstapping geweest en loopt Rintske vandaag weer goed.

Lisenka: De laatste loodjes heeft Johan al gehad, nu is het een kwestie van een baan vinden!
Oeh, weet Madelief al dat Sonrisa in de buurt komt te staan?
Vaidosa is officieel 13 juli uitgerekend, haar vorige veulen kwam te vroeg, dus dit veulen verwachten we ook wat eerder.

Laura: Jeetje, dat is ook schrikken!! Vind je het nou niet jammer dat je Hincapie niet lekker op de wei kan lopen? Kunnen ze niet een apart stuk voor hem afzetten dat wat hoger is?

Gisteren hebben we zo als jullie al op de foto konden zien Vaidosa geleerd om op het blok te staan. Ook Bondosa moest er aan geloven! En die deed het nog beter, die stapte er zo op. Vaidosa moesten we helpen met de voeten er op zetten, want die was steeds zo enthousiast dat ze haar benen over het blok gooide. Tussendoor heb ik nog lekker gereden op Bondosa en ze begon nu ook fijn na te geven in draf. Wat voor mij een teken is dat ze steeds beter haar balans gaat vinden! Vanmiddag zal ik er even een topic van maken.

Het plat knuffelen van Iggie is niet doorgegaan, want wat was die strontvervelend! Hij was onzettend druk en luisterde totaal niet, ik werd helemaal gek van hem. Het was geloof ik alles doen wat Sanne verboden heeft...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:21

Sanne we verhuizen bijna naar een nieuwe manege (over max 1 maand) en daar zijn de weide beter afgezet etc. dus daar kan hij wel weer gewoon op de wei! Dus het is nu nog even een maandje afwachten....
Ben benieuwd naar de foto's van Bondosa!!!
En Iggie een beetje aan het puberen :P

Spokie Fijn zeg dat je je zo super vermaakt hebt bij de paardjes!!

Jellie succes vanmiddag!

Karina het zit niet mee he met de paardjes!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:22

Net sms van mijn moeder gehad! Hincapie liep vandaag nog net zo goed als gister voor zijn val!! Dus is gelukkig alles meegevallen!

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:31

Goed om te lezen dat het met Hincapie zijn val mee is gevallen!! Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de verhuis naar de nieuwe manege zodat hij op een normale manier op de wei kan ;)