[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:26

Heb mn portomonee helaas nog niet terug.. Verdrietig Echt balen, maar ik ga morgen bellen, en heb nog een heeeeel klein beetje hoop dat ie daar naar toe is gebracht.. En anders heb k echt hele dikke pech.

Wat een leuke foto's allemaal! K reageer morgen wel weer even uitgebreid, k ga nu slapen want morgen weer naar school Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:25

Portomonee kwijt Bloos! ? Da's idd balen zeg, hopen dat je 'm weer vind

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:36

ja nog steeds niet gevonden? balen hoor..

Over balen gesproken: ik heb vandaag echt een onvervalste Baalmaandag Boos!

Eerste dag na mijn vakantie, ben een week weggeweest, 75 (!!) emails, hartstikke druk meteen weer.. blijkt dat er een aantal dingen die ik voor mijn vakantie snel heb doorgeduwt (lees: heb 2 weken ipv half9 tot 5 van 8 tot 6 of later gewerkt, oke stelt op zich niet veel voor en vind ik ook niet erg want TfT, maar werk eigenlijk 36 uur en geeft dus aan hoe enorm druk het was) gewoon mis zijn gegaan (mijn eigen fouten hoor, te snel teveel willen doen en daardoor dus dingen over het hoofd zien), daarover een uitbrander gekregen (en de vraag of ik dan wel zeker wist of ik hierin verder wilde omdat het moeilijk is om planmatig te werken vanwege de vele ad hoc dingen-en ik best chaotisch ben en moeite heb om alles te structureren), echt niet leuk dus. Was verder op zich wel opbouwend gesprek hoor, maar werd er echt niet vrolijk van, verder is mijn telefoon kapot en ik ben ziekjes, heb buikkramp waardoor ik bekant dubbel klap over mijn bureau, doet mijn pinpas stom (opeens is mijn pincode fout en ik weet 300% zeker dat ik de goede ingevoerd heb, tot 3 keer toe) en is de sfeer hier momenteel zo gespannen door alle drukte en hectiek dat ik er gewoon buikpijn van krijg.

Heb een humeur als een natte dweil dus, so far voor mijn vakantiegevoel Boos!

Oke, ik weet het, het is geen hongersnood of volkerenmoord, maar genoeg om even flink de P. in te hebben Boos!

Bah.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:43

Ach gut Voor Bianca

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:52

Dank je Daan Lachen Daahaan, ik kom jou binnenkort weer eens lastig vallen hoor, dan heeft vriendlief één of ander World of Warcraftputterspelletjes-nerdsbijeenkomst bij ons thuis, en daar heb ik eeeeecht geen zin in, dus als het uitkomt kom ik graag Jauke weer even vertellen wat voor knap paard hij is Lachen stuur je nog wel ff pbtje over hoe en wat.

Zo, en nu ga ik lekker naar huis, ze kunnen me allemaal wat hier, ga lekker sippen op de bank onder een deken met een grote bak thee Boos!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:23

Is goed, Jauke hoort altijd graag dat hij knap is dus je bent welkom! En als 'ie dat niet graag zou horen ben je nog steeds welkom hoor!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:36

Bedankt voor de leuke reacties!
Furia, nee, heb er geen last meer van gelukkig.
Prisnlover, vervelend zeg dat je hem nog niet hebt!
Essss, ook een mooie foto! Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe aanwinst Haha!

Ben vandaag aan het oefenen geweest GOya op de trailer te krijgen.. Nou, dat wordt nog wat.. Hij is vrijdag lucky luke paard (met mij als lucky luke) dus hoop dat het dan lukt.. Met 4 benen op de laadklep is al een hele overwinning, maar dan wordt het wel eng hoor.. Druk op halster of kont werkt helaas niet..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:18

Essss werd je paardje nou deze maandag gekeurd of die daarop?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:56

Hij werd vandaag gekeurd, maar het is verzet Verdrietig . Nu word Fuego Vrijdag gekeurd. Dan zijn mijn ouders erbij. Ik zit dan wel op school Verdrietig . Als die dan is goedgekeurd word ie waarschijnlijk die Vrijdag dan nog naar de manege overgbracht en is die officieel van mij Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:27

Ok, balen. Nou succes dan vrijdag!!

Hmm, zag vanmiddag dat er bij Dizo wat groenachtig slijm (pus denk ik) bij zn geslachtsdeel zat. Het zit er af en toe. Nu heb ik wat gegoogled, ik denk dat het een voorhuidsontsteking is. Aangezien ik weet dat er hier ook veel 'honden houders' tussen zit, misschien hebben jullie er ervaring mee?
Hier wat stukjes:

Reuen kunnen soms een wat pussige afscheiding uit hun geslachtsdeel hebben. Dit kan duiden op, of leiden tot een voorhuidontsteking. Dit moet even behandeld worden.

Op een andere site staat: De reu verliest hierbij enkele druppeltjes pus uit zijn geslachtsdeel. De hond heeft er geen last van maar zn omgeving des te meer.
Dizo verliest geen druppeltjes, zit alleen wat groenige spul.

De behandeling is met een zalf, maar er staat dat het terug keert, en dat in dat geval castreren de enige mogelijke optie is. Kijk het denk ik nog even aan, anders ga ik naar de DA.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:05

Mijn hond Gino had precies hetzelfde.. Maar nu heeft ie het niet meer. We verwachte er niets ergs bij dus we hadden er ook niets aan gedaan.. En nu heeft ie het ook niet meer

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:17

Bedankt. Dan wacht ik het idd af.
Ik zat me al vet druk te maken, wat ben ik toch blij dat Google er is. Je kunt echt van alles vinden.

En bedankt voor de bevestiging Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:46

Alsjeblieft. Ja idd, met google kan je letterlijk alles vinden

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:06

furia dat is geen pus hoor,dat is gewoon soort van glijmiddel...

ik heb hier 4 reuen en ze hebben het alle 4,daardoor kan de penis in en uitschachten,we hebben eens bij een gecastreed reutje gehad(daar wordt die glijmiddelproductie minder van) dat die had uitgeschacht,maar zijn pieppie ging niet meer terug...echt heel vervelend en ook pijnlijk voor de hond.

hoort bij een reutje zeg maar,dus niet zorgen dat dat te droog wordt Lachen

kjoetie Ach gut

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:07

Hey iedereen,

ik heb ff een vraagje. Ik heb dus sinds een maandje een veulen gekocht. Inmiddels is ie iets meer dan 4 maanden en met de eigenaren was afgesproken dat ie met 6 maanden naar de opfok zou gaan. Nu kwamen ze er vandaag ineens mee dat ze liever willen dat ie een maand eerder gaat, omdat de merrie begint te slijten.
Op zich kan ik me voorstellen dat ze niet willen dat de merrie onnodig te dun wordt, maar ze kunnen toch bijvoeren? Zij zeggen echter dat ze dit doen, maar ik geloof dit niet. Klein voorbeeld, afgelopen vrijdag zat er nog 1 schep biks in de zak, vandaag zat er nog steeds hetzelfde in. Je kunt mij dan niet vertellen dat je brokken bijvoert...

Maargoed, ze staan op dit moment dag en nacht in de wei, wat ondertussen vrij schaal is geworden. Ze krijgen wel elke dag hooi bijgevoerd.

Mijn vraag is wat jullie hier nou van vinden. Moet ik akkoord gaan met de vervroegde maand eerder van de merrie afhalen? Of vinden jullie dat de merrie gewoon normaal brok bijgevoerd moet krijgen en het veulen met 6 maanden weg halen?

Voor het veulen is het psychisch niet erg, want hij hangt nauwelijks aan zn moeder, maar ik vind het wel belangrijk dat ie zolang mogelijk het beste van moeders krijgt!

Wat moet ik hiermee nu doen?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:14

kimmie261 schreef:
furia dat is geen pus hoor,dat is gewoon soort van glijmiddel...

ik heb hier 4 reuen en ze hebben het alle 4,daardoor kan de penis in en uitschachten,we hebben eens bij een gecastreed reutje gehad(daar wordt die glijmiddelproductie minder van) dat die had uitgeschacht,maar zijn pieppie ging niet meer terug...echt heel vervelend en ook pijnlijk voor de hond.

hoort bij een reutje zeg maar,dus niet zorgen dat dat te droog wordt Lachen

kjoetie Ach gut

Ok helemaal super. Nou hoef ik me niet meer ongerust te maken. Toch wel eng hoor, als je bepaalde dingen ziet bij zo'n diertje Bloos

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:17

Haha! je went vanzelf wel aan de "kwakjes"

en jibbel dan is het veulen 5 maanden met afspenen??dat is echt geen probleem hoor,zeker als de merrie eronder gaat lijden...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:19

kimmie261 schreef:
Haha! je went vanzelf wel aan de "kwakjes"

en jibbel dan is het veulen 5 maanden met afspenen??dat is echt geen probleem hoor,zeker als de merrie eronder gaat lijden...

Dat is waar, maar ze kunnen de merrie toch goed bijvoeren? Iets wat nu niet gebeurd..Persoonlijk vind ik afspenen voor een half jaar wel vroeg. Meer meningen hierover??

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:28

Ik heb er niet zoveel verstand van Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:47

jibbel tussen de 4 en 6 maanden is normaal,en zeker als een veulen al zo zelfstandig verder is..zou ik me er niet te veel zorgen om maken.

en ze kunnen de merrie zeker meer bijvoeren,snap eerlijk gezegd niet dat je wacht tot een veulen een merrie leeggezogen heeft,maar goed,bij mij staan mijn paarden er goed gevuld bij,maar mocht ik zien dat een veulen alsnog mijn merrie zou leegdrinken,zou ik er geen probleem van maken deze met 5 maanden af te spenen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:05

Ik snap idd ook niet dat ze hun merrie laten leegzuigen en daarom zou ik zelf mijn merrie bijvoeren. Maar goed, ik kan niet beslissen over hun paarden...

Iig bedankt voor je reactie

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:09

Ik snap idd ook niet dat ze hun merrie laten leegzuigen en daarom zou ik zelf mijn merrie bijvoeren. Maar goed, ik kan niet beslissen over hun paarden...

Iig bedankt voor je reactie

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:49

Kjoetie -> Je krijgt een dikke knuf van mij, hopelijk gaat het morgen wat lekkerder!

Esssss -> Balen dat het is verzet naar vrijdag, duurt het nog langer........

Furia -> Heel veel reuen hebben hier last van.
Je kan gerust naar een DA toe gaan, dan krijg je een spulletje om het schoon te maken, maar het komt net zo snel weer terug.
Je kan het zelf ook schoonmaken met gekookt water, helpt net zo goed als het spulletje van de DA.
En als je er echt vanaf wilt dan is castreren idd de enige optie.......

Ik heb vanavond voor het eerst met Grytsje een les gevolgd.
Ze liep supergoed en heeft het uur met gemak uitgelopen.
Ze was lichtbezweet en had na de les nog genoeg energie over.
Volgende week gaan we oefenen met galopperen, want dat begrijpt ze nog niet zo goed en dat doe ik liever onder begeleiding.
Deze week gaan we saampjes verder oefenen op het sturen met de benen, want ook dat vindt ze nog erg moeilijk.
Alhoewel ik (nu al!) wel al verbetering merk bij haar, en dat na 3x erop te hebben gereden.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:27

Jibbel: Mijn veulen is ook eerder weggegaan bij de moeder, hij is nu 5 maand en staat sinds gister in de opfok. Bij mij was de moeder het gewoon zat en veulen keek nauwelijks om naar de moeder speelde liever met zijn vriendinnetje in de wei, dus tjah. Voor zover ik weet kan dta geen kwaad inderdaad. Het kost een merrie ook veeol energie (ook psychisch) om voor zo'n klein mormel te zorgen Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:33

bianca een dikke Ach gut

esmee wat jammer dat je nu tot vrijdag ,moet w88
maar we duimen met je mee dat hij snel bij je zal staan dan wel meer foto`s plaatsen he mooi paardje hoor Haha!

saida wat betrefd de deken ik doe hem nu alleen nog snachts op (bij 5gr) en als het kouder wordt gaat hij ook overdag op hij staat nl. in een buiten stal dus ietsje kouder als binnen

ilona wat balen van je porto zeg ook voor jouw een dikke Ach gut hoop dat ze hem nog vinden