Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jinthe1 schreef:Nynke, het bijboek wil enkel zeggen dat de vader geen goedgekeurde hengst is. Wel een zuivere Fries. En deze kunnen gewoon voor de keuring worden aangeboden.
SunnyHorse schreef:Hebben jullie de oproep van de fokkerijraad gezien? Heel goed dat de fokkerijraad echt actief opzoek gaat naar verbreden van de bloedlijnen. Hopelijk komt er nog meer vernieuwend beleid vanuit deze raad.
https://www.phryso.com/oproep-meld-ook- ... ichtiging/
Hier vanochtend nog een mooi ritje buiten gemaakt. Kan echt uuuuuuuuuren rond zwerven in het bos op dit soort paden. Kijkend door die mooie Friezen oortjes
Absolem schreef:Spiergroei check
_Jelske schreef:SunnyHorse schreef:Hebben jullie de oproep van de fokkerijraad gezien? Heel goed dat de fokkerijraad echt actief opzoek gaat naar verbreden van de bloedlijnen. Hopelijk komt er nog meer vernieuwend beleid vanuit deze raad.
https://www.phryso.com/oproep-meld-ook- ... ichtiging/
Hier vanochtend nog een mooi ritje buiten gemaakt. Kan echt uuuuuuuuuren rond zwerven in het bos op dit soort paden. Kijkend door die mooie Friezen oortjes
Ik had de oproep inderdaad gezien; helaas is Tjitske merrie (had aanvankelijk gehoopt op een hengst. Maar ja, zoals dat wel vaker gaat bij mensen die minder met merries hebben dan met hengsten en op zoek gaan naar hun eigen paard, ben ook ik uiteindelijk aanbeland met twee merries.![]()
Ik vind het een heel goed uitgangspunt, zat er bovendien aan te komen als je het mij vraagt.
Heerlijke foto van de buitenrit btw! Ik moet nog even geduld hebben voor die ritten, maar ik ben daar ook altijd enorm fan van.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de fotoshoot Dennenboom.
Absolem schreef:Spiergroei check
Hele vooruitgangZiet er goed uit!
We hebben hier een bewogen weekend achter de rug (althans, tot nu toe). Sinds donderdag is Jelske kreupel, vrijdag bleken haar koorholten ineens warm (evenals hier en daar een stukje kroonrand). Vrijdag was het weer hier goed genoeg om Jels haar benen even te wassen. Nadien met de föhn haar benen droog gemaakt en de sokken afgeschoren.Ik vond het verschrikkelijk, zonder grappen. (Jels was overigens wel super braaf waar ik dan weer ontzettend veel waardering voor heb.
Wat daaronder vandaan kwam verdient ook geen schoonheidsprijs...
Voor:
[ Afbeelding ]
Na:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En dan is er nog de situatie hoef-rechtsachter:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Veearts erbij geweest en ze heeft in drie voeten ontstekingen. Mok, mijt, the whole shabang. Dus we gaan nu behandelen met sebacyl en ze heeft AB gekregen voor de komende twee weken - wat nog niet eenvoudig/zonder risico is gezien haar staat en het feit dat ze nog lacteert. En dan maar even aanzien. Wat er precies gaande is met haar rechterhoef is nog niet helemaal duidelijk, maar dat het afwijkend is, staat buiten kijf.
Ik merk dat ik moeite heb met het veranderen van mijn mindset. Ik zat met mijn hoofd vol in het opbouwen, trainen oppakken, gymnastiseren zodat ze beter en fijner in haar lijf kwam te zitten. We moeten nu eerst even een pas op de plaats maken en dan weer even zien.
Ze heeft in het jaar voor ze bij ons kwam waarschijnlijk zoveel voor de kiezen gehad en een dusdanig gebrek aan passende verzorging dat alle ellende er nu zo'n beetje uitkomt. Ik ben er alles behalve blij mee natuurlijk, maar dan hebben we het maar gehad denk ik.
_Jelske schreef:Thanks. Het is ook echt even iets om te verwerken hoor.
Nynkex01 schreef:Haha wat stoer van haar, met plastic over zich heen lopen