Over die prijzen idd.. sommige op stal vroegen wat ik nou had betaald voor die van ons en sloegen stijl achterover en dat voor niet eens een pre maar een bastard/andalusier
Chispa vandaag bij de osteopaat geweest.. hij had er niet zo'n zin in
Hij is echt knap Milo2012! Valkjes zijn gewild dus daar hangt vaak indd een prijskaartje aan. Mijn bruine staat nu toch officieel te koop, kom er gewoon niet aan toe. Gelukkig wel na een week Stilstaan zo opstappen en aanrijden elke keer. We hebben vanaf Zaterdag de bezichtigingen dus ik ben benieuwd. Ik heb zelf de mensen uitgekozen die ik vond passen qua verhaal. Dus altijd spannend.
Onze fokmerrie heeft echt een hooi/hangbuik gekregen een maand na de bevalling. Herkent iemand dit? Ze lijkt wel opnieuw hoogdrachtig. En de bovenlijn is juist ingezakt qua bespiering en vet. Heel apart, echt nog nooit gehad.
Dais_
Geplaatst: 04-07-20 13:33
Geen idee ZsaZsa, heeft ze misschien wat eiwitten te kort?
Chispa is erg knap Milo2012! En wat de prijzen betreft: Het is maar net wat de gek er voor geeft! Ik vind de prijzen hier in NL echt hoog, maar ik heb jaren niet naar een paard gezocht dus ik reken nog in prijzen van 5 jaar terug wellicht.
Ik had i.i.g gewoon geen zin om 5000 euro uit te geven voor een gezelschapspaardje en dat is natuurlijk ieder voor zich . Dat ik vroeger echt gruwelijk veel geld heb uitgegeven aan een BWP met kromme pootjes is ook duidelijk een voorbeeld van 'wat de gek er voor geeft'. Ik had hem ook niet meer verkocht voor een miljoen, zo gek was ik op dat beest .
Ik was in ieder geval van plan mijn idee bij te stellen, maar toen sprak ik een bevriende Spanjaard die zijn merrie verkocht en toen was het ineens heel snel geregeld .
luron
Geplaatst: 09-07-20 17:31
hai , ik lees hier al enige tijd mee en heb een vraag die al vaker gesteld is..
ik ben op zoek naar een pre merrie of andalusier maar niet in de kleur schimmel. Mijn soulmate merrie ben ik afgelopen jaar kwijtgeraakt aan een ernstige koliek wat het gevolg was van melanomen en waar we ook niets meer aan konden doen, ze had ook nog sarcoiden dus ze had dubbel prijs. Uiteraard ben ik me ervan bewust dat je je paard aan heel veel dingen kan verliezen maar ik wil het niet opzoeken:)
Ik heb nog wel een zus van haar , maar dat is eigenlijk het paard van mijn man en dat is ook een schimmel maar die is nog wat jonger hoewel daar de 1e ook al tevoorschijn komen... Mijn voorkeur gaat dus uit naar een bruine/zwarte of nog leuker een buckskin
Ik ben bang dat mijn wensenpakket voorbij de landsgrenzen gaan...wie o wie weet er wat te koop of weet een vertrouwd adres in het buitenland.
voorkeur voor een merrie gezien we hier 1 ruin hebben en 2 merries en ik ooit wellicht nog wel een veulen wil fokken:)
Wat wil ik met haar: lekker buitenrijden (western) en verder een beetje NH en "spelen"in de bak, en verder mag ze paard zijn in onze eigen pp aan huis met dus 3 andere eigen paarden met 24/7 weidegang/paddock en ruime inloopstal.
Ik heb een donkerbruine merrie te koop Luron. Weet niet welke prijsklasse je zoekt?
Castellon
Geplaatst: 09-07-20 20:41
Wat verdrietig Luron dat je je merrie zo hebt moeten verliezen. Ik weet helaas wat het is, heb pasgeleden mijn grote witte vriend verloren aan koliek. Heel veel sterkte, wat is het zwaar he?
Als je op zoek bent naar een jong dier weet ik hier in Spanje een superfijne betrouwbare fokker met prachtige paarden, en veel bruin en zwart bijvoorbeeld. Prijzen zijn heel reeel, al zijn paarden die ik heb gezien hebben. een superfijn karakter. Je mag me een pb sturen als je zijn gegevens wil (hij spreekt alleen Spaans ).
furioso
Geplaatst: 09-07-20 20:50
Ik volg dit topic al heeel lang mee en zou graag (weer) meepraten als dat mag Ik heb een schimmel ruin Furioso van 14 waar ik bijna M1 mee mag rijden Ik doe ook vrijheidsdressuur met hem en sinds kort longeer ik met de dubbele longe en dit werkt super!
Ik heb zelf een veulentje gefokt met de merrie van mijn schoonmoeder De merrie is een BWP (belgisch warmbloed) ook heeft ze arabier en holsteiner bloed De vader is een perlino PRE hengst (Seductor MG) Veulen is 18 mei geboren en ze is alles wat ik wou Heeel veel karakter, pittig, vlug en temperamentvol Zij dient als opvolger na Furioso maar ze krijgt alle tijd Nu af en toe halster om en volgen en de voetjes geven Haar hebben we de naam Luminosa Del Roble Blanco gegeven Dit betekend lichtgevend van de witte eik
Op insta vind je veeel meer van ons @andalusianfurioso
Ik wil jullie graag voorstellen aan mijn nieuwe aanwinst. Hij is vandaag gekomen en het was zo bijzonder, het klikte meteen met Zafiro. Zafiro zie ik nu eindelijk weer kunnen ontspannen en dat is zo fijn. Ondanks dat het verdriet om Sol nog heel rauw voelt, maakt deze rooie me echt heel blij met zijn energie en zijn sprankelende persoonlijkheid. Hij is echt heel erg leuk!
Hij is 9 jaar en een ruin. Hij heeft een naam maar ik weet nog niet of we die houden of iets nieuws verzinnen
Die is leuk Castellón Leuk dat je terug bent Furioso, en wat een heerlijk veulen! Leuke combi ook. Ik heb dit jaar ook met een Pre perlino hengst gedekt. Toch garantie ook op een leuke kleur. @Dais: eiwitten tekort zou haast niet moeten kunnen met 2 kilo merriebrok, 24/7 op het gras en een emmer lucerne. Wel jammer zo, want de bovenlijn valt helemaal weg zo.