[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:06

moppielover schreef:
Baal er idd flink van. Dachten we eindelijk een fijn zadel gevonden te hebben, past het niet meer.
En anders maar opzoek naar een fijne bbp. Die zijn er ook genoeg. Christ heeft hele fijne maar die zijn niet zo goedkoop :P
Belangrijkste is dat Nikita straks geen rugpijn meer heeft.

Jolijn: Wat vervelend dat je zoveel last hebt van je bilspier :(:) Veel plezier dinsdag, doe je wel voorzichtig?

wat vervelend zeg

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:09

LiesbethDW schreef:
Fieuw, ook bijgelezen :)

Ellis, hoe gaat het nu eigenlijk met Fifi? Is die weer helemaal okee?
Geeske, fijn dat je les goed ging!
Hoi Keona! Jou ken ik natuurlijk als eigenares van het halfzusje van mijn mannetje :)
Jolijn, als het alleen maar die bilspier is :) Weer beter nu?
Martine, fijn dat Sterre goed gaat! Figo is ongeveer even oud als Fiëla, en hij wordt zeker ook nog niet ingereden. Ik zie wel of hij er over een jaar klaar voor is, intussen kunnen we wel al beginnen grondwerken.

ja wij kennen elkaar wel al haha ;)

zijn er nog meer mensen die een lusitano jaarling/2jr hebben die in de winter moeilijk dik blijft zo in de groei.we zijn onze dame nu op het onbeperkt voordroog nog 2x per dag handje geweekte pulp met halve schep zemelen en halve voer schep grow mix aan het geven waar ze 1x per dag ook nog handje marstall force voor de vitamine/mineralendoor krijgt.de musli kreeg ze eerst ook,hoop dat de pulp wat helpt om haar op gewicht te houden,ze is nu niet mager maar net goed,en de strenger winter is er hier nog niet.
Laatst bijgewerkt door keona op 17-12-12 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:13

welkom nieuw komers

vervelend het zadel probleem van nikita hoop dat ze snel van der rugpijn af is.

en vieze moderpaardjes ja die heb ik ook ben blij dat amor nu zwart is :) dan zie je de vieze plekken niet zo, en leuke foto van chim.

figo ruin gaat ook alles goed mooi en geen zweling helemaal beter

van het weekend eindelijk amor gemeten en hij is nu 140 hoog billen nog ietsje hoger dus gaat goed en het was zo'n klein mannetje toen ik hem kreeg. veders gaat alles goed baal van het slechte weer bak is 1 modderpoel dus veel kan je der niet in doen dan loszetten. veders al naar de bioschoop geweest en de hobbit in imax versie gezien echt een aanrader, en me vriend was jarig zondag dus allemaal familie ontmoet.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:52

Vervelend Angela dat je zadel niet past.
Ik zou anders eens in Engeland kijken voor een ander zadel, voor die Shires hebben ze ook zadels. :D
Ik heb zelf een Barnsby voor Boukje, want in de andere merken kon ik ook niets vinden dat breed genoeg was. Zij heeft boommaat 6 en ze hebben ze standaard nog breder weet ik.

Doe je het rustig aan Jolijn.

En Geeske een bomproef paard :)

Wat betreft varkens, Bram en Boukje vinden het heerlijk om in de bak de diepste plas uit te zoeken en daar dan in te gaan liggen. (iets beters bestaat niet volgens hen :Y) ).

Gisteren lekker staprondje gedaan met Bram en de halve PRE die bij mij op stal staat. de PRE is aan het revalideren vandaar. en ze waren super braaf ondanks dat ze de hele week niets gedaan hadden behalve in de bak rond hangen natuurlijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:43

Hosante schreef:
Vervelend Angela dat je zadel niet past.
Ik zou anders eens in Engeland kijken voor een ander zadel, voor die Shires hebben ze ook zadels. :D
Ik heb zelf een Barnsby voor Boukje, want in de andere merken kon ik ook niets vinden dat breed genoeg was. Zij heeft boommaat 6 en ze hebben ze standaard nog breder weet ik.

Doe je het rustig aan Jolijn.

En Geeske een bomproef paard :)

Wat betreft varkens, Bram en Boukje vinden het heerlijk om in de bak de diepste plas uit te zoeken en daar dan in te gaan liggen. (iets beters bestaat niet volgens hen :Y) ).

Gisteren lekker staprondje gedaan met Bram en de halve PRE die bij mij op stal staat. de PRE is aan het revalideren vandaar. en ze waren super braaf ondanks dat ze de hele week niets gedaan hadden behalve in de bak rond hangen natuurlijk.

fijn dat ze zo braaf waren,bij een revalidatie heb je dat ook zeker nodig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:40

:wave:

en het regent weer hier... :+

lees over nog meer baggerpaardjes... :D
jonge paardjes, revaliderende brave paardjes, zadelproblemen...

Fijn dat Figo goed gaat na zijn operatie!

Over te dunne jonge lusitano's...
Daar heb ik hier zowaar geen last van...
Ferro is juist heel snel te dik, voor mij ook even wennen, want Fifi is juist heel lastig op gewicht te houden...
Haar geef ik heel veel hooi en voordroog, daarnaast lucerne en senioren priores met omega 369 van Subli, allemaal weinig suikers maar veel inhoud om aan te zetten en dat werkt! :j
Ferro moet ik juist erg opletten dat 'ie niet te dik wordt, die krijgt zijn hooi en voordroog gemengd met stro en praktisch geen krachtvoer...

Ferro is ook 2,5 (bijna 3) trouwens, hij doet nog niks...
Heel af en toe 10 minuutjes aan de longe voor het idee, wat wandelen als 'ie niet te stuiterig is, en verder staat 'ie de hele dag in de paddock en laat ik 'm een paar keer in de week met zijn grote vriend in de bak spelen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:51

keona schreef:
ja zag dat het een merrie was.ik heb alleen merries,nu op het moment.maar hengsten zijn fijn om mee te werken.ik heb dan ook zelf niks met ruinen.vind alleen jammer als je bv zegt dat je een hengst hebt mensen meteen een oordeel hebben.ze doen vaak alsof hengsten eht gevaarlijk zijn,en dat is absoluut niet zo.wel vind ik dat je ze een goed leven moet kunnen bieden anders moet je er niet aanbeginnen.maar het is een prachtig stel dat je hebt.mag je trots op zijn ;)

Hihi thnx!! :D Ben ook heeeel trots <3 En ben idd blij dat ik ze gewoon normaal kan houden, in de zomer staan ze lekker 24/7 buiten :D Sta dan ook niet op een pensionstal, maar bij een vriend aan huis, anders was het wel moeilijk geweest.
Ja, mensen schrikken gelijk als je zegt dat het een hengst is... -O- Maak ook altijd het grapje met mijn vriendin als we buiten rijden: pas op hoor, zijn vader was een hengst :')

Mooooii dat Chim zo lekker liep, heerlijk hè!! <3
Hahaha die foto! :P Wooowww, dat ze daar nog overheen wil!!! :oo Idd engerd!!
Hahaha met de schriktraining :') Muts :P

Dankje Angela!! :D :D Tamme zn blessure gaat heel goed eigenlijk.. Hij draaft volgens mij gewoon netjes :D Maar wil 'm nog niet overvragen hihi, al denkt ie daar zelf anders over :') De beestjes kan 'k niet zo goed inschatten.. Volgens mij jeukt ie wel minder, dus dat zou betekenen dat ik ze redelijk aan 't uitroeien ben haha! Deze donderdag nog 1 keer zn sokken wassen met dat moordspul en 'k denk dat ik zn sokken gewoon zo laat. Heb alleen de kootholte leggeknipt en dat zie je nog niet eens, terwijl 't voor Tamme een stuk fijner moet zijn! Dus dat ga 'k gewoon bijhouden :D Ohh met een boomloos zadel heb ik eigenlijk nog geen ervaring.
Ahh balen zeg van het zadel -O- Wel fijn dat ze zo fanatiek is met grondwerken haha :D

Ahhh dat filmpje van Figooo, wat een scheetje <3

Jolijn!! Alvast veel plezier met buitenritje! :D Wel voorzichtig hoor idd hihi.

Keona, ik heb daar met Tamme ook wel last van gehad. Idd die pulp zal goed werken en bij mij doet slobber ook wonderen :j

Jaaa ik wil ook naar the hobbit!! Wat houdt imax eigenlijk in?

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:53

Zo! :D Ik ben bij hahaha!

Gister heeeerlijke dag gehad met vriendin!! Ze heeft 'n nieuwe camera gekocht en had een oefenobject nodig :D :D :D Dus we hebben eerst lekker gewandeld met Tammetje (die overigens niet zo braaf is met revalideren :') ) en daarna Jetje serieus opgepakt, gaat steeds beter!!! :D :D Toen naar haar stal gereden, zij de stal uitmesten en ik haar paardje ook nog rijden! Dus heb nu spierpijn :') Hahaha! 2 Friezels en 'n halve Friezel onder mn kont gehad <3 Heerlijk!! En wss nog mooie foto's met mijn spruiten eraan overgehouden ook :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:11

ja hobbit is echt een aanrader hoor super film wel 2,5 uur lang. imax houd in groter scherm echt super geluid je krijgt ook een bril op film is met 3d en met de imax versie is die nog scherper en eigenlijk mooier dan gewoon 3d film.
James bond Skyfall ook in imax gezien was niet 3d maar geluid was echt top icm het grote scherm.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:25

Woooowww 2,5 uur lang?!!! :\ :\ Weet niet of ik dat wel volhoud hahaha!
Hmm, klinkt wel goed dat imax! Ik hoorde 't zoveel en had echt geen idee wat 't inhield haha. Thnx!! :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:41

Dan moet de film wel heel goed zijn om het 2,5 uur uit te houden.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:49

Heey

Jolijn: Goed voorbereid dus :D Dan komt het vast helemaal goed. Heel veel plezier morgen :D
bbp's schijnen idd ook erg lekker te zitten alleen mag je daar geen wedstrijden mee starten.

Geeske: bbp's zitten vaak ook erg lekker alleen mag je daarmee geen wedstrijden rijden en dat zat wel in de planning met Nikita. Maargoed, wat niet kan dat kan niet.
Whaha, gekke Chim :P

Liesbeth: Super dat het zo goed gaat met Figo en jeetje, wat ziet hij er ontzettend goed uit al zeg :D

Dapperedodo: Jammer dat je nu niet zoveel kan in de bak.

Hosante: Dankjewel voor de tip maar helaas is Nikita bijna 2x zo breed dan de meeste shire's.
Op haar gaat nooit een boomzadel passen. Ze is zo ontzettend breed, de meeste zadelmakers hebben nog nooit zo'n breed paard gezien. Daarbij is ze ook nog eens rond geribt met een platte rug. Bijna onmogelijk om iets passend's te vinden. En maatwerk word hem ook niet aangezien ze nogal vaak van breedte veranderd.
Fijn dat je een lekker ritje gemaakt hebt :D

Natasja: Fijn dat het zo goed gaat met Tamme :D Hopelijk heeft de behandeling genoeg geholpen en komen de beestjes niet meer terug. Fijn dat Jetta ook goed gaat :D

Vandaag mailcontact gehad met iemand die veel verstand heeft van boomloze zadels en we hebben nu 2 optie's. optie 1 is de pommel uit het zadel halen en er zachte vulling in doen en hopen dat dat werkt en anders komen we idd bij een bbp uit. Verder zal er waarschijnlijk niet echt een passend zadel zijn.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:52

hihi, de Hobbit duurt zelfs 2 uur en 45 minuten! (Ik ben assistent theater manager in de bioscoop :Y) ). Krijg echt alleen maar positieve reacties! Hij is super mooi gemaakt, mooi in 3D.. je moet natuurlijk wel van dat 'soort' films houden, zoals Lord of the Rings enzo, anders is de Hobbit echt heeeeel lang ;-)

Leuk, dus we krijgen mooie nieuwe foto's van Tamme en Jetta?

Heb je al voorkeur wat voor zadel je wilt voor Nikita? Idd, wedstrijden heb je wel echt een zadel nodig!

Hoe doet Fifi het eigenlijk nu Ellis? Is ze weer helemaal zuiver? dat had ik even gemist denk ik....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:55

Jaaaa, moet alleen nog wel even wachten tot ze tijd heeft om ze te sturen haha!
Leuke baan lijkt me dat trouwens! :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:57

Geeske: Wanneer de rugpijn over is ga ik eerst met andere vulling proberen. Zou fijn zijn als dat werkt, dan kan ik wel gewoon op wedstrijd want mijn boomloosje is wel toegestaan op wedstrijd. Mocht dat nou niet gaan dan wil ik sparen voor een christ iberica plus of een christ butterfly plus. Dat zijn bbp's waar je heel stevig in zit.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:02

Ow hihi dan duurde die nog langer maar is echt een gave film moet er idd van houden.

Boomloos zadel zit ik ook aan te denken voor amor heb der zelf alleen nog nooit mee gereden dat maar eerst uitproberen lijkt me

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:22

dapperedodo schreef:
Ow hihi dan duurde die nog langer maar is echt een gave film moet er idd van houden.

Boomloos zadel zit ik ook aan te denken voor amor heb der zelf alleen nog nooit mee gereden dat maar eerst uitproberen lijkt me

Je kunt ze een week op proef.ik vind boomloos fijn

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:12

Ik wil The Hobbit ook zien, misschien in de vakantie :)

Is een boomloos zadel wel goed voor de rug dan? Hopelijk lukt het om wat te vinden!!

Liesbeth, volgens mij haalde je mij even door de war met Angela ;) Ik zal van de zomer een beetje gaan longeren met Fiëla, dan is ze ruim 3, en dan komt er toch weer een winter aan waarin het waarschijnlijk toch weer stil ligt, en dan het voorjaar waarin ze 4 wordt eens beginnen met echt inrijden :)

Ferro was van februari toch Ellis? Zal een hele kerel aan het worden zijn zeker?!

Fiëla is ook 2.5 en een lusitano, maar net als Ferro heel snel dik! Ze eet ook veel en constant. Ze krijgt wel wat muesli en biks, maar niet veel, want anders wordt ze echt heel dik. Ze krijgt verder 3 a 4 keer per dag hooi of voordroog. En ik denk dat ze daarnaast ook een groot gedeelte van haar stro nog op eet. Nu in de winter is het niet erg als ze een klein beetje meer spek heeft, maar van de zomer als ze het land opgaan is het weer goed opletten geblazen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:46

Ik vind boomloos heerlijk zitten. Ik moest er wel heel erg aan wennen omdat je niet in een houding gedwongen word maar nu ik eraan gewend ben zit het heerlijk.

Martine: Zolang het goed past en je de spullen gebruikt die erbij horen is het heel goed voor de rug ;)

Nouchka is dan geen lusitano maar is wel 2,5. Nouchka was ook eerder te dik dan te dun dus ik kan je niet helpen keona ;)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:32

Woeps, Martine, waar haalde ik jullie door elkaar?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:43

LiesbethDW schreef:
Oei Jolijn, inderdaad misschien wat strenger zijn in het rustig aan doen :) En veel plezier op je ritje!
Martine, niet leuk! Wel fijn dat je grondwerk zo goed gaat.
Geeske, dat paard van jou is ook wel een speciaal exemplaar he :)

Met ruin Figo gaat het super! Hij heeft er eigenlijk geen last van gehad, zelfs geen zwelling.
We zijn aan het werken aan apporteren:
http://youtu.be/gJwRGdp4Kss
En in het fototopic staat een wat langer filmpje, waarop je kan zien dat hij in omvang ongeveer verdubbeld is sinds augustus :)

Liesbeth, hier denk ik :+
Had het idee dat dat over het zadel van nikita ging ;)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:44

Angela: Ja dat is natuurlijk wel waar. Je moet er dus een beetje verstand van hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:55

Hier geen boomloos ervaringen, 1 keertje opgezeten bij iemand en dat zadel vond ik enorm breed zitten! :D

Ferro wordt 1 feb 3 jaar.
Ik heb 'm na de zomer niet meer gemeten, geen idee of 'ie nog wat gegroeid is, voor mijn gevoel niet, maar zijn deken past wel steeds beter, dus misschien is z'n lijf wat langer of breder geworden... :D
Op dit moment speelt 'ie alleen nog lekker, de bak staat ook constant blank dus een goede afremmer om niet stiekem al aan het werk te gaan... 8-)
Wil van het voorjaar eerst een beetje gaan longeren en lange teugelen als dat lukt en dan zien we wel weer verder...

Fifi loopt weer goed, lief dat jullie er naar vragen... :j
Ze was ontzettend druk toen ze weer aan het werk mocht, gelukkig gaat dat nu langzaam maar zeker weer wat beter.
Vrijdag hebben we 'r weer geschoren zodat ze 'r warmte weer goed kwijt kan, dat is wel lekker...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:07

martinique schreef:
LiesbethDW schreef:
Oei Jolijn, inderdaad misschien wat strenger zijn in het rustig aan doen :) En veel plezier op je ritje!
Martine, niet leuk! Wel fijn dat je grondwerk zo goed gaat.
Geeske, dat paard van jou is ook wel een speciaal exemplaar he :)

Met ruin Figo gaat het super! Hij heeft er eigenlijk geen last van gehad, zelfs geen zwelling.
We zijn aan het werken aan apporteren:
http://youtu.be/gJwRGdp4Kss
En in het fototopic staat een wat langer filmpje, waarop je kan zien dat hij in omvang ongeveer verdubbeld is sinds augustus :)

Liesbeth, hier denk ik :+
Had het idee dat dat over het zadel van nikita ging ;)

Aja, juist :)

Ellis, super dat Fifi goed gaat!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:14

Nouvel schreef:
Hier geen boomloos ervaringen, 1 keertje opgezeten bij iemand en dat zadel vond ik enorm breed zitten! :D

Ferro wordt 1 feb 3 jaar.
Ik heb 'm na de zomer niet meer gemeten, geen idee of 'ie nog wat gegroeid is, voor mijn gevoel niet, maar zijn deken past wel steeds beter, dus misschien is z'n lijf wat langer of breder geworden... :D
Op dit moment speelt 'ie alleen nog lekker, de bak staat ook constant blank dus een goede afremmer om niet stiekem al aan het werk te gaan... 8-)
Wil van het voorjaar eerst een beetje gaan longeren en lange teugelen als dat lukt en dan zien we wel weer verder...

Fifi loopt weer goed, lief dat jullie er naar vragen... :j
Ze was ontzettend druk toen ze weer aan het werk mocht, gelukkig gaat dat nu langzaam maar zeker weer wat beter.
Vrijdag hebben we 'r weer geschoren zodat ze 'r warmte weer goed kwijt kan, dat is wel lekker...

fijn dat je paardje weer goed gaat