[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:33

Ellis: Dus jij hebt er ook al een speciale deken voor. Ik zou het ook doen hoor, maar ik heb geen idee wat Sam doet als ik op een deken ga zitten... Mijn knietjes knikken al als ik er aan denk! Toch maar eens een keer proberen, want het rijdt wel een stuk prettiger idd en dan kunnen we gewoon blijven gaan.

Branka: Helemaal mee eens! Ik ga ook het liefst met 2. Het is fijn als er iemand is om even te helpen met voorlezen enzo hè? En bij het opstappen vind ik het ook fijn als er iemand is, die Sam eventueel even kan afleiden, als hij gespannen is.

Jenay: Welkom hier! Een Lusitano helemaal gehaald in Portugal! Nou, oké als je een foto van je beauty plaatst hoef je die andere 293 pagina's niet te lezen... ;) Natuurlijk vinden we het leuk om een plaatje te zien. Die van SBS6 van afgelopen zondag is ook een Lusitano-eigenaar. Kende je die? Ik heb even je hyves besnuffeld: Mooie paarden!
Pony, nou vertel maar raak hier hoor! Wij lezen heel graag mee! Wij zijn hier dol op pony's... ;)

Gab: Haha, Frank zat wel een beetje voorzichtig. Hij zei dat er wat knel zat en dat 16 inch mss toch nét ietsjes té klein was voor hem. Hij zei dat ie hoopte dat Des geen fratsen uit zou halen, want dan zou het zeer gaan doen hihi. En het zadel ligt voor iets te krap voor het mooi, waardoor het wat achterover ligt en waardoor je dan weer meer met de benen naar voren gaat zitten. (Weet ik inmiddels dan weer uit ervaring. :P ). Maar voor de beeldvorming vind ik het ook wel een mooi plaatje. Frank is niet zo van de kniewrongen. Mijn zadel vindt ie vreselijk zitten.

Angela: Goed joh! Geduldig en concequent blijven werkt het beste hè?

Jus: Geen dikkere kussens, die verstoren het contact tussen billen en rug hè? Iets bredere boom. ;) Weet ik dan weer inmiddels, zonder gekheid, de boom is iets te smal, dan kantelt je zadel ook hè?

Frank: Proficiat! Het is even schrikken idd als het zo moet lopen. Gelukkig heeft ook hij het gered en is ie bij mama gaan drinken. Een lepveulen heb ik ook eens meegemaakt en dat was een heftige tijd, met een paardje wat dus nogal ongemanierd was bij mensen (Is dat jou ook overkomen?).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:07

rijthof, gefeliciteerd met jullie aanwinst!
even spannend geweest dus...

anouk, ja zo'n deken is ideaal hoor, je hebt ze ook voor over 't zadel, ik heb er eentje die alleen over de achterhand gaat, maar je hebt ze ook voor de hals...
mij mendeken gaat over 't hele paard, zal zo even een foto opzoeken!

in het verhaal hogere kussens/bredere boom ga ik ook met Anouk mee, ik zou ipv voor hogere kussens eerst kijken of een bredere boom niet fijner is...

jenay, fijn dat je nieuwe aanwinst zo goed gaat en zo lief is!
ga je hem al voor goedkeuring aanbieden op de keuring?
spannend hoor!
jammer dat dat zo ver weg is voor ons...

angela, fijn dat jullie het halster om hebben kunnen doen!

Hier weinig te melden, slecht weer vandaag, nat, koud en harde wind...
Vanmiddag klein rondje onder het zadel gedaan tussen de buien door, verder weinig ondernomen...

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:19

laulau85 schreef:
Frank gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hopelijk zijn alle problemen nu helemaal voorbij en kan hij lekker genieten bij jullie op de wei... En weer een reden erbij om toch echt snel eens te komen kijken... (misschien de grote vakantie??)

Hoi Laura, je weet de weg toch nog wel hé? Je bent altijd welkom hoor. Als je mij maar niet gaat beschuldigen van stalken! :D

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:23

idefix4 schreef:
Frank: Proficiat! Het is even schrikken idd als het zo moet lopen. Gelukkig heeft ook hij het gered en is ie bij mama gaan drinken. Een lepveulen heb ik ook eens meegemaakt en dat was een heftige tijd, met een paardje wat dus nogal ongemanierd was bij mensen (Is dat jou ook overkomen?).

Nee, gelukkig niet. Maravilla is een voorbeeldige moeder die goed aanvoelde dat wij het voor haar veulen deden. Ze accepteert eigenlijk alles van ons, net als de andere merries. Komt denk ik ook dat ze iedere dag lekker geknuffeld worden...
Intelecto zelf komt nu wel iedere keer vrolijk hinnekend op ons af gelopen en kan het goed vinden met zijn speelkammeraatje Altanero.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:33

ellis: nou ik ben niet direct op zoek. maar anouks opleider hoorde van mijn holle rugproblemen en die zei daarop dat dat ook erg goed door het zadel veroorzaakt kan worden. en aangezien we toen we prince' zadeltje kregen het voor de lol ff los op des gepast hadden en dat 200% meeviel, had ik zoiets van toch maar eens ff proberen

esther: nee komt niet door m'n shirt. ik heb ook heel bewust 2 foto's uitgekozen van eenzelfde kaliber. ik voelde en zag in het spiegelende raam wel degelijk zelf verschil. ik ben nu ook al een paar keer bewust met m'n bekken bezig geweest en heb daarbij de rest van het rijden maar als bijzaak gedaan

gab: ja die stoelzit viel me ook meteen op. op de espaniola is dat zo'n beetje m'n normale houding, op de silhouette vind ik het een heel stuk beter maar is het wel nog wat aanwezig; ik denk zoals anouk al aangaf doordat het zadel wat achterover ligt. het teugelklapperen: het zonder beugels rijden is een van de dingen voor m'n bekken-bewustwordend-rijden zoals hierboven bij esther genoemd. ook is dat schudden van des' koppie een soort tik van hem wat ie met dit ongebroken bit al een heel stuk minder doet. ik overweeg dan ook een heel klein beetje om eens wat bitloos te proberen. zonder beugels zat ik idd stukken beter. van de week nog eens proberen met langere beugels. ik geef ook niet gauw kritiek (verbeter de wereld, begin.......) maar nu vraag ik er doelbewust om dus zal ook niemand aanvallen die het, evt. ongezouten, geeft.

ilona: tja, ik zwoor altijd bij diepe stubben dressuurzadels. maar de espaniola is erop gekomen omdat ik toch wat spaans prefereerde op een spaans paard en omdat er toen door de passer werd gezegd dat er geen ander op zou passen vanwege de megabreedte van des. nu blijkt dat dus geen belemmering te zijn, alle maten zijn te maken. als je nagaat dat dit een ponyzadel is.... dartmoorpony-eigenaren klagen ook bijna allemaal dat er niks passends is. op animal event kreeg prince dan ook flink aandacht omdat ze eindelijk een zadel zagen wat wel op een dartmoor past. nouja je kent des z'n breedte dus dan weet je wel hoe breed die kleine smurf is.
enne: ik heb maar een heel klein kuntje! niet op gelet vorig jaar?

jenay: foto! ja daar kicken we hier op hoor. ik heb al een paar keer verwijten gekregen dat ik te weinig plaats... :D

denise: zonder beugels zit je automatisch best stevig hoor. maarja ik heb ook best wel lange stelten ondanks dat ik ook maar een opdonder ben. is ook heel goed voor je evenwicht.

judith: het zadel is wat te smal maar voor een paar keer proberen is het te doen. ik merk wel dat des er iets ingehouden op loopt. er zit misschien wat in het vat via anouk en haar opleider wat we dan ook meteen zullen gaan proberen. de overgang op het filmpje ging redelijk, vaak valt ie ineens van boem in stap. nu zou dat ook weer met mijn zit te maken kunnen hebben... het andere zadel gaan we zeker nog eens proberen komende week, dan zal ik ook op die overgangen letten. de galop is een moeilijk iets voor des. ik merk eigenlijk altijd verbetering na een bosrit. daar kan ie lekker lange rechte stukken maken. goed voor hem en goed voor mij. m'n handen vind ik gewoon zeer irri. ze zijn idd stil maar ik vind het er niet uitzien, heeft ook weer te maken met het feit dat ik me schouder vrij makkelijk vastzet. is in die linkergalop ook heel goed te zien

ellis: wat een prachtig tuig heb je te koop staan!!! enne, nuttige besteding hoor ff zo'n mooi topic maken

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:41

Citaat:
Jus: Geen dikkere kussens, die verstoren het contact tussen billen en rug hè? Iets bredere boom. Weet ik dan weer inmiddels, zonder gekheid, de boom is iets te smal, dan kantelt je zadel ook hè?

Als de boom te smal ja dan ga je ook kantelen , maar je ziet toch dat de nieuwere modelen dressuurzadels bredere en hogere kussens hebben en ook een breder zitvlak. Voorheen had ik een kieffer ulla rusty en die is echt super diep en hoog (kreeg ik pijn in mijn onderrug van) maar die lag fantastisch op verschillende PRE nu rijd ik met KN (tango en victoria) en die zitten voor mij goed zijn diep maar niet gesloten en iedereen die mijn zadel probeert is er gelijk gek op.
Ook zijn er mensen die totaal niet houden van kniewrongen , ik dus weer wel vooral als je een NLands etterje heb die weleens vervelend wil doen. Ieder zo zijn smaak.

Laura Hincapie krijgt ook een wit hoofd haha

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:43

idefix4 schreef:
Jenay: Welkom hier! Een Lusitano helemaal gehaald in Portugal! Nou, oké als je een foto van je beauty plaatst hoef je die andere 293 pagina's niet te lezen... ;) Natuurlijk vinden we het leuk om een plaatje te zien. Die van SBS6 van afgelopen zondag is ook een Lusitano-eigenaar. Kende je die? Ik heb even je hyves besnuffeld: Mooie paarden!
Pony, nou vertel maar raak hier hoor! Wij lezen heel graag mee! Wij zijn hier dol op pony's... ;)

Bij deze dan eentje in zijn nieuwe stalletje op de eerste dag! De rest is te bekijken op hun hyves. (zie onderschrift) Ben ik nu van mijn leestaak af??! ;)
Afbeelding
Die mevrouw van SBS6 afgelopen zondag heb ik nooit in het echt ontmoet. Ik heb wel eens wat van haar gelezen op dit forum en heb kort e-mail contact gehad toen ik nog opzoek was naar een Lusitano. Maar daar is het dus heel wijselijk bij gebleven. ;) Ja pony's.. Ik ben er ook dol op. Alleen het woord al! Daarom gebruik ik het ook vaak als aanduiding voor mijn paardjes.. De waarheid is echter dat alleen mijn kleine King een (mini) pony is. Capricho is 1.65m.. Groot voor een Lusitano, maar weer klein naast mijn Anglo van 1.83m.. vandaar. :+

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:43

Frank ben ik totaal met je eens dat een paard buiten goed leert te galoperen (jammer dat het bij ons steeds meer volgebouwd word)

Jessix

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:49

Ellis: Ja ik ben heel blij dat het allemaal goed gaat! Er is mij al vaker de vraag gesteld of hij in het echt toch anders is al dat ik heb gehoopt, maar ik kan gewoon zeggen dat hij al mijn Lusitano dromen waar maakt. Hij is zo lief en heerlijk stabiel in karakter, wat een verademing is naast mijn andere hyper paarden.

Als ik Capricho mee laat doen met de keuring dan is het een keuring op gangen en exterieur. Hij wordt dan aan de hand voorgesteld, want dat mag nog op zijn leeftijd. De hengsten- of opname keuring moet onder het zadel en hij is natuurlijk nog niet ingereden.. Gaat ook nog niet gebeuren, alles op z'n tijd. Daarbij vind ik het nog een puppy om te zien als is hij flink in vergelijking met leeftijdsgenootjes. Misschien als hij een jaar of 5 is..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:30

Whaaaaaa ik had vandaag mn L1 debuut!!!
185 en 187! L1+2 *\o/* :):) :):) :D

sorry voor de ego, moest er even uit!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:31

Mies_Apollo schreef:
Whaaaaaa ik had vandaag mn L1 debuut!!!
185 en 187! L1+2 *\o/* :):) :):) :D

sorry voor de ego, moest er even uit!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Go Mies!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:23

Mies gefeliciteerd!!! Mooi debuut joh!!!

@Jus; grappig die persoonlijke voorkeur over zadels he? Ik hou zelf ook van diep en gesloten. Dat zadel van mij zit gewoon heerlijk!!! (Harry Dabbs type True Brit)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:46

Mies, gaat echt goeeeeddd met jullie zeg!!!

GEFELICITEERD! :D :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:57

Mies - gefeliciteerd super gaaf jullie zijn echt goed bezig

Frank - ik moet toch ook echt eens vaker zonder beugels gana rijden haha

andere frank - gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:20

Ellis: Ik krijg weer helemaal zin in de vakantie als ik jou foto's zo zie! Fifi blijft echt een prachtige merrie!

frank: Geen filmpje van de startrek? Het lijkt op de foto of je knie over het zadel komt..kan vertekend beeld zijn hoor!
Des ziet er goed uit!!! hahaha die handen mogen wel wat mannelijker hoor ;)

rijthof: gefeliciteerd met jullie veulens!

jenay: welkom!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:35

Frank /Anouk: er zijn best wel meer heel erg brede paarden. Wij hebben PRE / andalusiers en brede Welsh Cobs.
Verder krijgen we genoeg klanten met paarden en pony's in de zaak die soms ook erg brede zadels nodig hebben, soms daarnaast ook korte zadels. Ze zijn er wel en anders is er vaak ook wel wat te vermaken.
Wij hebben bijv. kleine JC 's liggen, gebruikt soms met boom maat 36 en zelf weleens 38.
Heb voor Comprador, onze Cartujano hengst inmiddels een zadel op gesnord in Engeland, een Frank Baines met wijde boom, en kussens die goed bij zijn brede rug passen. Gewoon gebrukt op internet. Nu is het voor mij wel makkelijker, we hebben tenslotten zo'n 150 gebruikte mertkzadels liggen en zitten dus niet aan bepaalde merken vast.
Collega zadelmakers komen ook wel eens bij ons informeren of wij speciale modellen gebrukt hebben liggen.. De leermeester van Anouk zit naturrlijk ver van ons vandaan.

Inderdaad een niet goed passend zadel kan een doorgezakte / wat verzonken rug wel verergeren. Het ia sltijd zoeken om iets te vinden waar zo'n paard zich prettig bij voelt, zijn rugspieren juist wel wil gaan gebruiken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:07

Frank, je loopt ook met een iets hollere rug he?
Doe die oefeningen eens die ik anouk heb uitgelegd.. En denk ook weer om je handen, bedenkt ook de oefening die we gedaan hebben toen ik jou liet voelen toen je het bit vast had; wat je deed..Hij krijgt nu steeds kleine rukjes..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:03

Mies: Gefeliciteerd hoor!! Op je debuut gelijk winst rijden, dat is altijd mooi :D.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:04

Frank> Ja, idd. Waar ken je Renske en Bianca van? Bianca zie ik regelmatig, Renske vrijwel nooit. Ik zal wel de groeten doen, word wel wat lastiger om ze aan Renske te doen!

Anouk> leerling zadelmaker, wat leuk! Komen wel interessante dingen zo op je pad.

Jenay> welkom hier, ik ben hier ook "groen" ;)

Rijthof> Gefeliciteerd met Intelecto, gelukkig gaat het nu de goede kant uit

Mies: Gefeliciteerd met je punten!

Hier is het helaas weer bagger weer....
Gisteren heb ik nog in de binnenbak gereden, wat was Dable heet zeg! Krijg je weer zo een typisch Andalusier: opgepropt, korte passen en veel knieactie! Heb er dus behoorlijk aan moeten werken om hem weer lang te krijgen met ruimte in de gangen. Zijgangen gingen uiteindelijk ook goed, dit was nogal een issue tijdens mn les vorige week. Maar na een goede tip van mn instructeur, is dit goed gekomen.

Nog een leuk verhaal: pas geleden nog een buitenrit gemaakt, lekker kletsend met mn vriendin. Ik reed in stap achteraan met lange teugel, springt Dable uit het niets omhoog met zn voorbenen, nam gelijk zn achterbenen mee de lucht in! Vervolgens land hij (ik hang nog in de lucht en beland uiteindelijk netjes weer terug in het zadel) en meneer stapt weer rustig verder! Mn vriendin kwam niet meer bij van het lachen, ik ook, vooral door die vertraging van mij in de lucht...
Ik weet niet waar hij van schrok, maar ik denk van een:.....veldmuis.....-zucht-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:32

haha, gelukkig bleef je zitten ;)
Hier stralend weer hoor, zonnetje.. maar ik zit ondertussen aan de studie, binnen.. wel deurtje open :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:44

Shanna , hier rijden ze best veel op PRE met jaguar zadels die dus ook gemaakt zijn door Harry Dabbs goede zadelmaker die Harry :D

Barrye interesant dat je tweedehands zadels verkoopt heb je ook een lijst op een website staan om even te kijken mensen vragen vaak aan mij of ik wat tweedehands weet en in Spanje is de tweedehandsmarkt veel minder als in NL.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:46

Ja ik vind het ook een heel goed zadel!!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:54

Suzanne> ik ben jaloers! Ik zit in mijn kantoor naar buiten te kijken naar heel veel regendruppels! Trouwens, leuke foto's in je profiel *D

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:26

Hoi Jus,

Nee, we hebben geen lijst op de website.

WEl eentje op onze computer, maar die werken we hooguit 1 x in de maand tot 6 weken bij, De wijzigingen gaan eerst met een pen op de uitgeprinte A-viertjes. Dus deze lijst is niet helemaal recent recent. Meestal laat ik een stagaire zo nu en dan de lijst in excel even bijwerken ( in- en verkopen)
Als je me je e-mailadres pb. kan ik je wel zo'n computer lijst mailen

Ben net terug uit Spanje Even snel paarden gekeken. Merkte daar dat er minder in 2e hands gedaan werd. Nu rijden er al erg veel mensen op zo'n Vaquero zadel i.p.v. gewon engels zadel. Althans, wat ik dan gezien heb.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:42

Ik kijk naar buiten en zie een zonnetje :). Daar wordt je nog eens vrolijk van!!

Moet nog even naar stal vandaag, maar ga maar niet te vroeg. Om 9 uur komt iemand mijn zadel terug brengen... Die had ze even liggen om te proberen maar het werd hem toch niet (helaas...). Vind het maar een drama die zadels verkopen! Heb nu twee zadels liggen om te verkopen maar het wil niet echt...