[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:45

laulau85 schreef:
Karina gave foto's van Veludo! Echt erg van Rico! Een kennis van mij haar paard zat vast in het SI-gewicht en zij is heel erg gebaat geweest bij Ellen Kral. Zij werk ook bij de dierenartspraktijk waar ik met mijn paard zit en komt daar één keer in de maand. Ze werkt met accupunctuur en zet ook gewrichten recht etc. Ze komt ook aan huis wanneer je met een groepje de paarden na laat kijken geloof ik. http://www.paardenacupunctuur.nl/ Maar als het echt artrose is dan zal je er niet veel baat bij hebben vrees ik.

Hey Laura, dank je wel voor de tip, ik sta daar helemaal voor open maar daarom heeft Steffi vd Laarse Rico ook al in dat gebied behandeld met chiropactie en accupunctuur, maar dat heeft helaas niet geholpen. Een paar dagen was hij wat opgeknapt, daarna viel hij weer heel hard terug. Als het inderdaad artrose is (wat best waarschijnlijk is door zijn slechte bouw, leeftijd, al jong hard moeten werken en veeeeeeeel te lang met westernzadels die allemaal veel te lang voor hem zijn en dus jarenlang precies tegen dat gebied aan hebben lopen bonken... |( )
Ik hoop dat er dan met dat inspuiten nog wat verbetering komt. Uiteraard eerst zijn luchtwegen even opschonen. Het lijkt nu trouwens wel of hij van dat spoelen sowieso een stuk is opgeknapt. Eerst had ie nog veel irritatie van die slang enzo natuurlijk, maar heb hem nu vanochtend eigenlijk nog niet horen hoesten.
Ik heb zowat de hele nacht wakker gelegen dat hij misschien met kindertjes ofzo op zijn rug wel nog aan de gang zou kunnen blijven. Hij zou een toppertje zijn als therapiepaard bijvoorbeeld. Hij heeft echt zo'n gouden karakter dat paardje, en zoveel levenservaring..., zou zo jammer zijn als hij helemaal niks meer kon.

Anouk, thanx voor het hart onder de riem. Ergens heb je ook wel gelijk, en probeer ik het ook steeds zo te zien. Maar ik zal er niet al te veel over uitweiden, echter wie mij kent is het denk ik wel met mee eens dat ik eigenlijk mijn portie 'misere om van te leren' de laatste paar jaar wel zeeeeeer ruim gehad heb.... Het wordt echt hoog tijd dat de wind eens de goede kant op gaat waaien.

Suelza

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:46

hellooooow! Vandaag geen koffie. Ben ziek! Leek mij voor de verandering wijs om dus niet te gaan werken, vorige keer leverde mij dat een zware longontsteking op.

Moet vanmiddag wel paardjes doen en lesgeven, maar dat noem ik geen werken ;-) Nou ja, zal niet alle paarden doen want ben zo slap als een vaatdoek.

@ Dinky, Bij de fysio ging het goed, ben gekraakt want mijn rug was ook niet goed, whahaha, maar ohohoh mijn fysio = jammie!

Krijg spontaan de neiging om maar weer wat te blesseren ;-) maar ga het weekend parachute springen, dus dat moet gaan lukken whahahaha!

@ Anouk, ik heb een soortgelijke thuissituatie gehad. Ben ook 10 jaar geleden van huis weggelopen, net na de dood van mijn opa en de zelfmoord van een goede vriend. Ben nooit meer terug gegaan. Soms denk ik ook dat het beter is om iemand te verliezen (was gek op mijn opa en heb alleen maar mooie herinneringen en iedere keer als er weer een gestoord paard op mijn pad komt denk ik toch aan hem) terwijl de gedachte aan mijn vader mij nog iedere dag misselijk ma akt.

Zaltbommel heb ik gewerkt! Jaren terug. Bij de waterpolitie! In het dorp kun je lekkere kibbeling halen!

Volgende week moet ik weer naar het ziekenhuis voor mijn ogen, maar vrees met grote vreeze. Ben inmiddels aan het kijken naar evt. andere functies. Het is niet anders...

Enne de Gribaldi, heb je daar meer info over?

Zo nu ga ik mijn bedje nog maar even in, als mijn honden die niet hebben ingepikt. Heb ze vannacht 3x moeten bonjouren omdat ze zo uitgebreid erbij waren gaan liggen, dat ik zo goed alsalleen mijn kussen had om op te slapen!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:59

Eerst nog even: Vreselijk van genoten maar vergeten te zeggen: GAAAAAF de waterfoto's van Saida!! Dat moest echt nog even ;) . Ach het gaat hier ook zo hard!

zasread schreef:
Karina: Gedver! Dat is geen goed nieuws over Rico :(:) Ik hoop echt voor je dat jullie het maximale er nog uit kunnen halen en dat je in ieder geval nog een paar jaar kan genieten met hem!
Hopelijk brengt het voor Veludo ook wat meer duidelijkheid. Waar heeft Veludo eigenlijk precies last van?

Veludo heeft ooit een ongeluk gehad. Het is nog niet duidelijk of er echt iets stuk is in gewrichten daar (het leek van niet, maar dat ga ik nu dus wel echt goed laten bekijken) , maar hij heeft daardoor wel neurologisch en spiertechnisch vanalles uitgeschakeld door het trauma. Beetje lastig verhaal, waardoor hij wel weer gewrichten overbelast in werk. In ieder geval afwijkend bewegingspatroon en slechte spieropbouw. Daarnaast is ie hypermobiel. Hangt ook weer beetje samen met niet goed kunnen aanspannen doordat bepaalde zenuwconnecties niet leuk meedoen. Het hoeft echter zeker niet zo te zijn dat die blijvend stuk zijn, maar dan moeten we de "aan-knop" weer zien te vinden.

Gefeliciteerd met het afstuderen van Johan!

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:11

@ Idefix & Dinkeygirl & Jellie: Thnx!

@ Dinkeygirl: Goed nieuws dat je morgen waarschijnlijk lager gips krijgt! Maar wel goed blijven rusten he…. ;)

@ Zasread: Gefeliciteerd met het afstuderen van je vriend! Lekker hoor dat hij nu helemaal klaar is. Heeft hij al wat leuke banen op het oog?

@ Zuelsa: Beterschap, hopelijk geen zware longontsteking!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:30

Weet even niet meer wie er over het stroomdraad had... Ik weet dat Jippe altijd in de kudde gestaan heeft en voor zover ik weet met stroom erop. Nu staat er bij ons netspanning op en hij heeft daar dus groot respect voor. Maar ja, Als je dan snuffelt aan de merrie en je komt per ongeluk toch tegen het draadje en je krijgt geen oplawaai dan begin je als paard denk ik achter je oren te krabben hoe dat nou kan. En probeer je het later misschien per ongeluk weer. De stroom was er echt lange tijd af dus veel per ongeluk contactjes maken zonder oplawaai. Paarden leren snel! Nu staat de stroom er dus continue weer op en krijgt ie dus als ie het probeert weer zo'n knal. Ze hebben hem meters naar achteren zien stuiteren de eerste keer toen het ent weer gemaakt was :Y)

En ja netspanning dat geeft echt een knal hoor. 't Is dus geen l*llig adaptortje wat bij ons staat te draaien. Ben allang blij want hij heeft er dus nog steeds respect voor!

Gisteren trouwens ook grodnwerk gedaan. Dit keer kwam hij meteen naar me toe toen ik met stoel en al aankwam. Heb hem zelfs naast de stoel gezet en ik op de stoel en hij bleef zelfs rustig staan.

Gelukkig zijn mijn ouders inmiddels weer geland en thuis dus dat geeft ook wat rust (ze wonen van deur tot deur 1 km van mij vandaan)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:25

even snel ego, want ben strondziek en echt elke spier in me lijf
doet pijn !

Heb al een zadeltje op Garbosa gelegd (me nieuwe merrie) en
het ging super ! ze vond het niet eng, neit ongemakkelijk
helemaal niks, ze bleef netjes staan en liet haar eigen ook
gewoon netjes longeren met dat zware ding op haar rug, ben
HEEEEL trots op haar :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:38

Nou lekker tekst getypt krijg ik een foutmelding bij het plaatsen is alles weg :+

Dan maar ff zo; Karina wat een mooie fotos van Veludo, oneerlijk dat zo'n leuk jong dier al zo moeilijk in elkaar steekt kwa gezondheid.. Sterkte met Rico trouwens ook :(:)

Chica je bent weer lekker eigenwijs bezig geweest lees ik, rust=rust ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:47

Ook even een oproepje van mijn kant betreft een show..

Dinsdag 7 juli zouden Lisa, haar dochter, ik en nog iemand samen een show rijden, maar de vraag is of ik mee kan doen met Vaidosa, omdat er nog geen veulen is en ze er misschien ook niet op tijd klaar voor is. Nou vroeg ik me af of ik van iemand een paard kan lenen of dat iemand nog iemand weet die haar/zijn paard wel wil uitlenen :o

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:03

Malin: Ik heb een DA gebeld, moest het afwachten. In het weekend weer gebeld, moest het nog even aankijken. En maandag kwam hij. ;)

Frank: Leuke foto’s, was vast een heerlijke rit. :P

Kelly: Haha, het schuren was maar 1 dag, daarna gelukkig niet meer. De schade bleef beperkt. :D
Atlas heeft een trailertrauma al vanaf veulen af aan. Er zijn wat nare dingen gebeurd.
Maar de cursus is denk ik te laat, want waarschijnlijk moet hij binnenkort al.
De bult wordt gelukkig minder.
Leuk dat het zo goed ging, vooral met de galop.
Wat een lekker ding die Bello. :o

Sanne: Atlas voelt zich prima. De bult is al een stuk minder.
Ik dacht dat ik veel foto’s maakte. Jeetje!! }>

Saida: Wat gaaf, helemaal alleen met Rintske op pad. En daarna een leuke gezellige rit. De pret zie je wel in de foto’s. Maar waarom oogkleppen?

Heidi: Haha, wat een aparte foto van Jesse. Gaaf!! :D

Anouk: Thnks.
Die schuur was helemaal niets mis mee. Maar omdat Atlas een paar dagen niet veel heeft gedaan gaat hij van die maffe dingen doen om zich maar te kunnen opwinden. Dat is standaard bij hem. Ik moet hem geestelijk ook wel bezig zien te houden, anders gaat hij dalijk weer schrikken, bokken/steigeren of wegrennen.

Ilona: Gefeliciteerd. Dan ben jij nu een soort oma, toch?

Elise: De bobbel zijn z’n wervels. Het wordt al minder.
Je KWPN projectje heeft maar geboft dat ze iemand als jij in haar leven heeft. ;)
Wat goed dat het eendje het heeft gered.
Wel eens aan gedacht om een huisdier voor je hond te nemen. Haha. :D

Tamara: Leuke foto’s hoor. En wat kan hij goed stilstaan. Die van mij kan dat echt niet. Die moet altijd maar lopen.

Wanda: Nou, je hebt een hoop meegemaakt zeg. Wat een toestand. Ik hoop dat Jippe zich gedraagt en ben erg benieuwd naar de uitslag. :(:)

Madelief: Hey, hoe komt het dan dat Furia voor zo gevoelig is op zijn voetjes?

Karina: Dat is niet zo mooi voor Rico. Sterkte met hem. :(:)

T/m 292

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:49

JeanleGrand schreef:
Quote: Is er iemand in dit topic die misschien een jurk voor mij te leen heeft voor een show van a.s. zondag ?

Frank, leen die van jou effe...

_O- _O- _O-
Welke? De roze of die met die zebraprint? :D

Frank -> Het mooie van dat stukje is dat het best ver ondiep blijft.
Je kan aan de rimpels in het water zien waar het dieper wordt.
Op zich bleef Rintske vrolijk rondstappen, tot ik dacht dat ik de teugels wel helemaal los kon gooien, toen begon ze wel te stampen en moest ik haar snel vooruit drijven! :D

Malin -> Je moet ook echt niet luisteren naar een arts als die zegt dat je rust moet nemen met je been, hè.....
Hopelijk is de andere arts wel tot je doorgedrongen? :P
Fijn te lezen dat het goed gaat met Sjors!
Ik zat het me een paar dagen geleden al af te vragen maar was het vergeten te vragen. :o
Kan je niet je been op een andere stoel of een krukje neerleggen? Dat scheelt iig iets.

Heidi -> Die foto van Jesse met dat vergrootglas is echt hilarisch!!! _O-

Debby -> Jij bent lekker verwend met je verjaardag!
En dat dekje! :~ Ik ben gek op paars op een fries, dus kom maar op! :P
Ik weet zeker dat ie ook erg mooi op Xantha zal staan!

Anouk -> Als je een merrie en veulen meteen vanaf de 1e of 2e dag heel even uit elkaar haalt en dat steeds met een paar minuutjes uitbreidt dan went het snel voor beiden, hoor.
Zo doen ze het altijd op de manege waar ik stond, en dat werkte prima!
Heerlijk gereden lees ik en weer op de roze wolk! :D Afbeelding

Ilona -> Gefeliciteerd met 'Papa Chico'! (dat is toch ook een liedje???)
En heel veel plezier op de Veluwe met de meiden!

Hosante -> Tijd niet gezien hier! :Y)

Elise -> Leuk is dat hè, zo'n verzameling tanden en kiezen!
Ik heb ook nog 2 hoektanden van Rintske.
1-tje viel er spontaan uit toen ik haar een wortel gaf, en de andere heeft de tandarts voor me eruit getrokken toen ze toch bezig was.
Als ik ze wel eens laat zien aan iemand dan zijn ze verbaasd dat die kiezen zo groot zijn. :wow:
Ik besteed Rintske uit wat betreft het keuringsklaar maken en voorbrengen, daar ga ik zelf niet aan lopen klooien gezien ik toch niet die ervaring heb.
Die mensen weten precies wat de juryleden willen zien en hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen.
Waarom gaat Donatello naar Tsjechië toe? Verkocht?

Tamara -> Padrino is heel gaaf!
Ik zou hem alleen ietsje voller willen zien, ik vind hem nu net even te schraal. :o

Wanda -> Jeetje joh, dat was een heftig weekendje voor je! :(:)
Fijn dat het bloedprikken zo snel kon gebeuren en mazzel dat je ook snel bericht er over krijgt.
Mocht hij toch ruin blijken te zijn dan weet jij iig dat hij geen merrie kan bevruchten mocht ie losbreken en dekken, dat lijkt mij ook al een hele geruststelling.
Geniet jij deze week nou maar lekker van het mooie weer, en probeer je niet zo druk te maken om wat er is gebeurd.
Het ligt achter je en je kan er toch niets meer aan doen, focus je op je toekomst en op de leuke tijd die komen gaat! :(:)

Madelief -> Leuk om jou ook weer eens voorbij te zien komen hier! :D
Lekker dat Fuur nu minder stijf is, dat scheelt je weer moeite met de oefeningen tijdens het trainen.
Rintske was vandaag ook best stijf en ze loopt al een paar dagen niet zuiver.
Omdat het ook nog best warm was heb ik alleen maar stapoefeningen met haar gedaan, even de boel los gemaakt.
Ik ben blij dat Rints ook ijzers heeft voor, ze rolt haar voorhoeven netjes af waardoor de voorkant wel sleet, maar aan de zijkanten werden het schotels.
Ze heeft nu een week of 6 ijzers en haar hoeven blijven heel mooi!

Karina -> Een longspoeling? Hoe gaat dat zoiets dan?
Ik hoop met je mee dat hier iets duidelijks uitkomt waar je wat mee kan.
Verder klinkt het nog niet echt positief wat betreft zijn rugproblemen..... :(:)
Leuke foto's van je mooie Veludo! Hij ziet er super uit, hoor!
Nog een maandje, dan kan ik hem en je andere trotse bezit in het echie komen bewonderen! :D
Geef ze maar een dikke knuf van me, en vertel ze maar dat er een hele knappe dame op bezoek komt over een poosje, hahaha! *D
Ja die waterfoto's zijn gaaf hè? Het was ook zo ontzettend leuk, en Rints vond het ook heel gaaf!
Flitsten haar oortjes op de weg nog alle kanten op, in het water stonden ze alleen nog maar vrolijk overeind!
Ik hoop dat ze straks het meertje in het bos ook zo leuk vindt!

Suzanne -> Wat een heerlijk rustgevende foto's van je beestenboel! :Z

Sanne -> Gefeliciteerd met Johan! *\o/*
Sorry, ik zou zo niet een paardje voor je weten.....

Eline -> Hoe is het nu met Atlas zijn rug? Weet je al wat meer?
En ik begrijp niet wat je bedoeld met 'waarom oogkleppen'?

Rintske loopt al niet zo zuiver viel me gisteravond op.
Omdat me zondag tijdens de buitenrit niets is opgevallen vermoed ik dat ze zich heeft verstapt in de wei, of misschien tijdens het ritje op de trailer terug naar huis.
Vandaag tijdens het rijden dus maar rustig aan gedaan en alleen gestapt en stapoefeningen gedaan.
In het begin een drafje geprobeerd maar toen liep ze niet goed, op het einde ging het wat beter, dus ik denk een spierkwestie.
We zullen het morgen wel weer zien.

Gisteravond zo verschrikkelijk gelachen samen met Marieke en haar vriend.
We gingen het water bijvullen op het land en dat doen we met grote emmers water op een kar die we naar het land rijden.
De vriend van Marieke zwikkerde een deksel de lucht in net als een frisbee, en die maakte een hele mooie draai en kwam zo tegen de billen van Rintske terecht.
Rintske schrok en ging bok-bok-bok door het land, hard snorkend als een olifant, hahaha! _O-
Ik pakte de deksel en zwikkerde die terug maar Tommie kreeg het te pakken en rende er snel mee weg.
Alleen is de deksel net zo groot als Tommie zelf is waardoor die in het gras bleef steken en Tommie er met een koprol overheen dook! _O- _O- _O-
Het was zo'n lachwekkend gezicht dat we alledrie bijna in onze broek pisten van het lachen en de tranen over onze wangen stroomden!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:28

Heey
Saida : Balen dat Rintske niet helemaal goed loopt :(:).
Haha dat klinkt echt heel grappig.

Sorry de rest ben ik vergeten :o
Ben vandaag niet zo goed in dingen onthouden.

Wat een heerlijk weertje zeg :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:22

Saida: Arme Rintske, hopelijk loopt ze snel weer beter. Kan me goed voorstellen dat jullie lol hadden op de kar.

Sanne: Spannend voor Johan, de laatste loodjes. Lagartera is 8 juli uitgerekend. De camera staat weer op haar box gericht, maar zal nog wel even duren.

Elise: Niet aan het werk, maar hoe moet het dan met je koffiegehalte?

Nathalie: Wat braaf van Garbosa.

Sonrisa is verkocht. Ze is zojuist goedgekeurd door de DA en morgen wordt ze opgehaald. Ben helemaal blij. Ik wilde heel graag dat ze naar dit meisje toeging. Ze komt in Egmond te staan vlakbij Madelief dus. Krijgt ook een superhuisje. Baldomero zal haar nog wel gaan missen, maar die konden toch niet lang meer bij elkaar lopen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:28

Fijn dat ze goed terecht komt lisenka :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:15

Even een egoberichtje van mij!

Ben me net helemaal kapot geschrokken!!!
Was nog even naar de manege gegaan om Hincapie op de wei te zetten. Mijn moeder had vandaag geen tijd gehad daarvoor dus dacht ik dan ga ik even. Nou was ik maar niet gegaan.....

Had Hincapie op de wei gezet en was erbij gebleven zoals altijd. Eerst kwam er een paard langs dat naar het bos ging. Hincapie rende even heen en weer en at verder. Niets geks dus. Daarna ging de les naar het bos dus kwamen er 10 paarden voorbij. Weer even rennen maar niks aan de hand. Dacht nog wat een braaf paard is het toch.... nou niet dus.
Ik sta rustig naar hem te kijken en hij hoort een paard hinniken bij de buren (overkant van de straat 200 meter verderop ofzo) en hij neemt me toch een sprint....
Eerst helemaal naar achter in de wei en toen nog terug naar voren. Dus ik geprobeerd hem af te rennen maar ik leg iets minder snel 500 meter af dan dat hij doet. Aan het eind (de kant van de kant van het paard en springt over de omheining!!!
ik schrok me echt kapot. Hij sprong er echt zonder ook maar enige moeite over! Dus ik vlieg er achteraan met een vriendin van mij die er ook was. Kwamen auto's aan en die stopte netjes. Op het asfalt gleed Hincapie uit en schaaft zich flink maar rent daarna vrolijk door richting dat paard. Gelukkig zat in een van de auto's die stopte een kennis van mijn moeder die ook gewend is met paarden. Dus die heeft zijn auto midden op de weg gezet en is op straat gaan staan om Hincapie tegen te houden. Toen kon ik hem gewoon pakken en stapte hij netjes mee naar huis.
Was me echt kapot geschrokken!
Dat is dus de laatste keer dat hij los op de wei gaat! Voortaan mooi weer aan de longe....

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:28

Jeetje Laura, dat is echt schrikken.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:31

Ja schrok me echt helemaal kapot!
En dan zijn er mensen die zeggen dat anda's niet kunnen springen pffff......
Gelukkig had hij niet meer dan schaafwondjes want vond het echt doodeng! Hij zal morgen wel goed spierpijn hebben ben ik bang!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:43

Jij zult morgen ook wel spierpijn hebben van het harde lopen. Je rent dan toch onbewust over je grens heen.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:43

tjeetje wat hebben die paarden opmoment iedereen breekt los en valt
gelukkig ook bij jouw alleen schaaf wonden en geluk dat er iemand zo slim was om zijn auto zo te parkeren
maar wat snap ik niet ........waarom staat hij altijd vast in het land aan een longeerlijn, trekt hij die niet stuk dan,
en de omheining is die hoog of valt het mee?????
appart dat hij er oz over heen springt
eng idee

verwen hem maar goed

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:51

Hij staat niet vast. Dat heb ik in het begin gedaan omdat de omheining niet heel hoog is. Maar toen is hij er een keer in gaan staan en daardoor losgebroken. Toen bleef hij netjes achter de draad dus mocht hij los op de wei. Ik blijf er wel express bij omdat ik de omheining niet helemaal vertrouw. Nou dat wantrouwen klopte dus hihi...
Dus voortaan maar weer aan de longe en dan ga ik er maar weer bij zitten...

En inderdaad ik zal ook wel spierpijn hebben morgen...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:13

Jeetje laura, das echt schrikken zeg :(:).
Heeft ie er verder niks aan overgehouden ?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:13

Jeetje, dat is zeker schrikken Laura. Hopelijk houdt Hincapie niets over aan zijn val op het asfalt. Bah je zou de tijd wel stil willen zetten op zo'n moment, en dan heel hard terugspoelen naar waar het nog goed ging ;)

Lisenka, fijn dat je zo'n goede match voor Sonrisa gevonden hebt. Verkopen is een stuk gemakkelijker met goed gevoel erbij.

Saida : Oh jee, Rins niet helemaall rad. Hopelijk inderdaad weer een spierprobleempje. Lijkt het op wat ze wel vaker heeft?
DA heeft bij Rico een bronchoscopie en longspoeling gedaan. Grof gezegd, buis met camera zijn neusgat in en de boel bekijken tot aan zijn longen. Dan zie je zelfs als leek al heel duidelijk waar de geirriteerde gebieden zitten, en je ziet ook duidelijk het slijm wat er niet hoort, en plekken met erg veel vocht waar het niet hoort.
Daarna prutte ie er nog wat slangetjes bij waarmee hij ik dacht een zoutoplossing zo die luchtwegen inspoot. Moet zeggen dat ik dat een doodeng idee vond. En daarvan dan weer een deel opzuigen, wat dan het monster is wat opgestuurd wordt. Is mijn leken-uitleg hoor, als er een dokter in de zaal is sta ik helemaal open voor correcties of aanvullingen :D .
Aan dat spoelsel kunnen ze in Utrecht aflezen of er ontstekingscellen of bacterieen of allergenen ofzo inzitten. Het geeft dus een beeld van de aandoening. Helaas niet van waar hij dan precies op reageert, dat hoopte ik wel maar schijnt dus heel moeilijk te zijn. Rico heeft dit al jarenlang maar in astmatische vorm, dus niet doorlopend.
Ik moet zeggen dat hij vandaag wel echt heel veel en hard hoest, maar hij heeft natuurlijk ook nog extra irritatie door al die buizen in zijn strotje. Arm dier. Wel moet die oplossing het eigenlijk makkelijker maken om de boel op te hoesten, dus misschien is hij morgen ineens een stuk beter.
Enfin, aan de hand van wat ze vinden gaan ze bedenken welke vorm van behandeling de meeste kans van slagen heeft. Medicatie of inhalatie o.i.d. Ik geloof dat het ook nog mogelijk is een longfunctie-meting te doen, weet alleen niet of deze DA dat kan, en ik ga dat voorlopig ook niet doen aangezien het niet zoveel zin heeft om te weten als straks blijkt dat het sowieso niet zo'n goed plan meer is om op die rug te gaan zitten.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:19

even kort en snel

Ik ga vrijdag 17 juli naar Jasmijn(Barroco) en wij gaan dan gezellig 's avonds in Alkmaar eten. Het leek ons wel leuk als er dan nog meer barokke paardenbokkers meegaan :D Dus ik heb even een topic geopent. Is er animo voor een mini-meeting?

[BM] [Besloten] Barokke paardenliefhebbers minimeeting

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:21

Angela hij heeft alleen een paar flinke schaafplekken maar niet eens diep. Echt het haar eraf zeg maar dus valt mee!

Karina Ja maar dat gaat niet he... Maar had het graag gedaan hihi..

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:28

Laura: wat erg joh ! zoiets verwacht je ook neit zomaar natuurlijk. bleh echt schrikken !
heb het paar weken geleden nog met Betunero gehad, niks aan de hand Betunero harstikke braaf
en ineens breekt het klipje van de lijn af en dat was nog geen 5 sec dat hij het door had en weg was, zo de
openbare weg op en vervolgens DOOR het hek heen naar een ander paard (betunero kan niet zo goed springen)
Maar kan me dus heel goed voorstellen hoe erg je dan schrikt !

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:30

Hihi Natalia volgens mij is het echt voorjaar :P