[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:23

peetisgreat schreef:
saida wat een kanjer van een merrie heb je
ik weet zeker dat jullie straks een leuk stel worden
en ze pakt het longeren best goed op

maar niet zo boos(praten) zijn hoor(begin van de film Knipoog ) vrouwtje ik snap het niet allemaal ik doe me best hoor en dan zal ik laten zien dat ik ook dit heel goed ga doen voor je Ach gut

Boos? Heb jij me nog niet echt boos gezien...... Knipoog Tong uitsteken

Esssss -> Dankje, ik hoop echt ook dat het wat wordt tussen ons! *LOL*

Soeske -> Leuke foto's! Vooral die laatste....... *kwijl.......*

Ik ga weer naar stal, lekker tuttelen, wassen, rijden en nog meer tuttelen. Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:54

Peet: Tsjillert en je dochter zien er leuk uit op de filmpjes, en gefeliciteerd met de prijzen van je dochter.

Saida: Leuke foto's van je dochtertje. En zo te lezen bevalt de nieuwe fries goed. Hopelijk ga je een leuke tijd met haar te gemoed.

Prinslover: Jeetje, dat is wel balen! Ik hoop voor je dat een eerlijke vinder hem vindt en hem terug brengt.

Es: Gefeliciteerd!! wat een leuk kleurtje heeft hij!

Soeske: Leuke foto's van jou en Goya Haha! Hij is echt stoer om te zien Cool

Ik heb gisteren mee gedaan aan de straten-zeskamp bij ons in het dorp. Helaas zijn we laatste geworden, maar het was wel heel gezellig. Ik was alleen een beetje heel erg moe. Ik had sinds maandagnacht niet echt veel meer geslapen, i.v.m. de introductie en de 2 feesten bij ons in het dorp waar ik op donderdag en vrijdag ben geweest. Gisteravond was ik bij mijn vriend om te vieren dat we 11 maanden samen waren. Ben ik in slaap gevallen op de bank Bloos Toen heeft hij me maar naar huis gebracht.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:01

Dankje allemaal Haha! .

@ Soeske: Volgende week hoop ik foto's te kunnen maken. En dan nog hopen dat 't morgen goed gaat

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:03

Idra: Hoe gaat het nu met Licor?? Weet je al meer over zijn allergie?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:52

Saida, ja, ik ben juist heel erg van een opgeruimd huis. Kan er écht niet tegen als het een zooitje word. Hartstikke leuk van je nieuwe paardje!! Echt super, ik hoop dat alles helemaal goed gaat komen tussen jullie (zo ziet het er wel naar uit). Leuke foto's ook, ziet er prachtig uit. Op dit filmpje zie ik dat ze precies zo is als Fuur in het begin. Gewoon veel oefenen en bij ons werkt de dubbele longe prima!!
Ben nu al benieuwd naar rijfoto's Haha! En leuk hoor, die foto's van je dochtertje. Wij (zus+ik) zijn ons 2jarige nichtje ook al aan het besmetten met het paardenvirus Vork
Peet, op mijn vorige manege zaten er ook altijd van die pony's tussen, bijten, slaan en bokken, ik ben dat echt niet meer gewend nu ik Fuur heb, die zal zo iets nooit doen. (behalve dan een bokje uit blijdschap Haha!) En gefeliciteerd met je dochter met de 4e prijs!!
Branka, vervelend van Frio dat ie weer een skabouters zag. Gelukkig maar dat het daarna weer goed ging. Die ups&downs zal je altijd blijven houden, heb het met Fuur ook.
Ilona, mn vriend vond het toch niet zo erg. Hij wilde de tafel binnenkort toch bijwerken.
Maar nou had Dizo gister mn nieuwe portemonnee te pakken Frusty hij bijt echt al flink! Maar we waren gister ook naar training met hem en hij was de beste van zn klasje (de enige pup die niet binnen plaste Vork ). Tsja Madelief heeft het druk denk. Spreek haar ook niet zoveel, alleen over de tel en via sms. Ga dr nu ff bellen trouwens Pling
Essss, gefeliciteerd!! Go jij! Go jij! Echt super, nu nog hopen dattie goed gekeurd word! Vind het een plaatje, maak je snel meer foto's?
Soeske, en geen last meer van je tattoo? Leuke foto's weer van Goya!
Zasread, gefeliciteerd met je 11 maanden! Binnenkort een jaar dus, wat gaan jullie doen?

Furia weer ITP. Ja ik blijf foto's maken Pling Weer eens op mn hengstenvlecht geoefend, moet nog veel dichter op zn kam maar het lijkt tenminste ergens op!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:38

Dankje *LOL* , ik hoop 't ook! Waarschijnlijk maak ik volgende week foto's als de camera 't doet

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:21

Bianc dat zag er weer gezellig uit Tong uitsteken Leuke foto's hoor! En Yip dr manen zijn idd weer wat langer aan t worden, wel grappig dat zij zelf nog zo donker is en die manen echt zilverwit Wow!

Saida leuk dat je nu met dat nieuwe paardje aan de slag kan, gelukkig heb je dan afleiding. Je verdriet zal niet zomaar weggaan maar ze kan het wel verzachten. En met veel oefenen is ze vanzelf zo soepel als een elastiekje dus dat gaat helemaal goedkomen! Leuke foto's ook van haar Cheese! en van je dochtertje!

Sanne gelukkig was je introductieweek leuk! Fijn dat Vicky weer beter loopt, hoefkatrol is echt rot Huilen Hihi arm vriendje dat je in slaap was gevallen maar wel liev van hem dattie je thuis heeft gebracht. Na ja soms heeft een mens gewoon slaap nodig Vork Nog gefeliciteerd met jullie 11 maanden Lachen

Pipi ik moest echt lachen om juw opmerking over die tatoo ROFL ROFL ROFL

Nouvel ik had via PB al gezegd dat ik het rot voor je vond maar echt balen joh van Fifi! En natuurlijk van de horse event en de clinic maar ja als ze maar weer helemaal beter wordt! Doe dr maar een dikke knuffel Ach gut

Soeske gave tatoo hoor, heel stijlvol! Is je been weer helemaal normaal nu? Ook gaaf om te zien de foto's van tijdens! En leuke foto's van jou en Goya, hij is aardig aan de maat hehe Haha!

Lau gaaf die tatoo van Greg, daar wil ik ook wel een foto van zien! Volgens mij is Greg voor jou wat Dink voor mij is... en ik ben ook Greg fan ook al issie er niet meer Huilen Ik vond hem echt geweldig, een toppertje! Enne smoesjes smoesjes van die Xender pix Tong uitsteken Ik wil ook pix van Missmuts dussehhhh.... *hint* Schijnheilig

Peet wat een pownie zeg, snel manieren leren dat beest Tong uitsteken Gefeliciteerd met je dochter, netjes gereden en hele leuke foto's!

Illoon das echt naadje zeg van je portemonee! Hopelijk wordt hij nog door iemand gevonden en naar het politiebureau gebracht. De bureaucratische rompslomp die je daardoor weer oploopt is altijd balen Hamer

Jasmijn idd echt stout van Dizo, haha hij krijgt zn puberale fase dus pas maar op Knipoog Tong uitsteken Misschien wordt het wel minder door de puppycursus! Haha ik moest lachen om jou opmerking dat je vervelende paarden niet meer gewend bent sinds je Fuur hebt, ik heb dat ook met Suev Haha! Vroeger zat ik ook wel eens op van die bokkende beesten maar ben gewoon echt vergeten hoe dat was Tong uitsteken

Esmee gefeliciteerd meid! Echt een heel mooi paard, helemaal mijn type! Kwijl Ik help meeduimen dat hij wordt goedgekeurd! Ga je hem aan huis stallen of op een pensionstal/manege? Ik vind hem echt heel tof en hoop dat je snel meer foto's hebt!

En idd Lobke hoe gaat het inmiddels met Licor?

Ik ga nu even furia pix kijken en daarna eten! Vork
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 09-09-07 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:22

Zasread -> ROFL in slaap vallen terwijl je wat te vieren hebt met je vriend.....
Shame on you! Knipoog Haha!

Furia -> het is mij al gelukt om mijn 5-jarig nichtje (Fien) te besmetten met het virus! Haha!
Ze gaat regelmatig met mij mee naar de manege en heeft haar eigen rugtasje met poetsspullen!
Haar zusje (Anke) van bijna 3 wil ook erg graag mee, maar die neem ik nog niet zelf mee want die kan ik er nog niet alleen laten lopen.
Fien hoorde van mijn nieuwe paard en wil aankomende week met me mee.
Ook vroeg ze meteen; Mag ik er dan opzitten tante Saida? Haha!

Ik heb vanmiddag weer even op Grytsje gereden.
Wat een onwijs lief meisje is het toch, zo braaf!
Ze bleef stil staan bij het opstijgen en was heel werkwillig tijdens het rijden.
Ik had alleen moeite om haar goed op de hoefslag te houden want ze wilde telkens de bocht afsnijden.
Komt wel goed, gaan we gewoon aan werken.
Na het rijden heb ik haar in de douchecabine helemaal gewassen met betadineshampoo en ook daarbij bleef ze heel braaf stilstaan.
Ik mocht alleen niet aan haar tepels komen, dus die maken we dan maar in etappes schoon.
Ze zullen wel gevoelig zijn omdat ze drachtig is neem ik aan.
Na de douche kreeg ze mijn nieuwe zweetdeken op en mocht ze de stal in om lekker op te drogen en haar buik te vullen.
De deken stond geweldig mooi!
Het is een zwarte met felrode kabelbies langs de rand.
Toen ze zo goed als droog was ben ik met haar een rondje gaan lopen over de drafbaan en bij het stukje langs het water hoorde ze een bootje aankomen.
Ze kon deze nog niet zien dus toen werd ze wat onrustig en wilde ze niet verder lopen.
Toen ze het bootje eindelijk kon zien stond ze er heel geïnteresseerd naar te kijken en daarna liep ze weer netjes mee!
Ik ben zo ontzettend trots op haar!!! Hyper! Go jij! Go jij!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:32

Even nog een paar vraagjes tussendoor; gebruiken jullie in de winter een deken voor jullie paard?
Waarom gebruiken jullie die?
Hoeveel gram is of zijn de dekens?
Hoe weet je eigenlijk dat een paard een deken nodig heeft?

Ik heb geen winterdeken, maar twijfel of ik die moet of zal gebruiken, vandaar deze vragen.......

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:40

Ik denk het niet, maar goed als het echt koud word komt er wel wat overheen! Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:43

FunkyMistiC schreef:
Ik denk het niet, maar goed als het echt koud word komt er wel wat overheen! Lachen

En wat voor deken gebruik je dan met hoeveel gram? Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:51

Fuur heeft nu al een regendek op (dus een dunne, maar voor t geval dat t gaat plenzen). Dat is voor de wei. In de winter heeft hij op stal een 300 grams deken, en als hij naar buiten gaat doen we zijn regendeken er weer over.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:52

[quote="_Saida
Boos? Heb jij me nog niet echt boos gezien...... Knipoog Tong uitsteken

hahahahahaha nee liever niet meid

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:56

Ow Ilona, had erover heen gelezen dat je je portemonnee kwijt was, heb ik nog een leuk verhaal voor je. Een vriend van ons had zn portemonnee ook verloren, met alles erin, ID bankkaart 200 euro cash (!!). Hij komt uit Duitsland dus baalde nog erger, en uiteindelijk werd ie gebeld door zn moeder (vanuit duitsland dus) dat mensen zn portemonnee hadden gevonden. Hij kreeg een nummer en die mensen gebeld, hij had niet verwacht dat het geld er nog in zou zitten maar alles zat er nog in!! Echt zo super. Ze hadden alle telefoon nummers gebeld die in zn portemonee zaten!

Ik hoop voor jou dat net zulke eerlijke mensen hem hebben gevonden!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:03

saida, wat leuk dat je weer gereden hebt en dat ze zo lief is
gaaf hoor ook met het bootje ging het nog wel goed he Haha!
en je nichtje hahaha pas maar op starks ben je, je paardje kwijt
wel foto`s plaatsen hoor

en even over de deken
ik heb wel altijd een deken op
dit doe ik omdat ze anders zo`n teddybeer zijn
ik persoonlijk hou van een mooie gladde vacht en het is makkelijkere met uitstappen dat ze niet zo lang nat blijven
je kan zijn haren altijd overeind zien staan als hij het koud heeft
bij minder dan 5 graden gaat bij mij de deken op Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:04

Jasmijn cool verhaal! Die vriend had echt geluk!

Saida Suevo staat nu ook al onder een 0 grams regendeken. Hij maakt ontzettend veel haar aan omdat hij 24/7 buiten staat. Vanaf oktober of als het weer slecht wordt, gaat hij 's nachts binnen. Als zijn haar de pan uit rijst scheer ik hem, dan doe ik een tussendeken op van 150-200 gram. Als het echt koud wordt krijgt hij een 380 gram op.

Fyn dat Grytsje zo braaf is en dat het goed gaat tussen jullie Lovers

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:10

Gebruiken jullie de dekens ook op stal, of alleen als ze naar buiten gaan?
Sorry voor de vele vragen hoor, maar ik heb hier dus helemaal geen ervaring mee.....

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:33

Ik heb goed ademende dekens dus ik heb op stal gewoon dezelfde op als buiten. Hij staat 's winters overdag buiten, en 's nachts binnen in een goed geventileerde stal. In de zomer heeft hij bijna geen dekens om of het moet echt rotweer zijn, dan krijgt hij een 0 grams regendekentje om, want dan staat hij 24/7 buiten maar wel met bomen enzo om te schuilen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:37

@ DinkeryGirl:Dankjewel, hij word gestalt hier aan huis, naja in een weiland hier vlakbij met een stal erin Knipoog .

Morgen is de dag al.. Laat het maar een snelle nacht zijn Ja . Ik heb trouwens nog een foto van hem op de site gevonden, wat duidelijkere:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 09-09-07 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:39

Misschien een beetje een rare vraag maar wat zijn jullie p/m kwijt voor voer ongv?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:42

Essssss schreef:
Misschien een beetje een rare vraag maar wat zijn jullie p/m kwijt voor voer ongv?

Kan ik je niet vertellen, dat zit allemaal bij de huurprijs in.
Maar dat kan je toch niet vergelijken met Spanje?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:44

Idd hier zijn er andere prijzen, maar om een beetje een idee te krijgen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:07

Suevo's krachtvoer kost mij rond de 25 per maand, dat is een muesli waar je weinig van kunt voeren omdat het een hoogwaardig voer is. Hooi is hier rond de 6 euro per baal gemiddeld (kan duurder maar ook goedkoper) en als je 4 plakken per dag voert kom je op +/- 20 pakken per maand. Stro ook 4 plakken per dag maar dan moet je zuinig mesten. Dus nog eens 20 pakken maar stro is goedkoper, zo rond de 4 euro. Precies weet ik het ook niet, ik sta op een stal waar alles bij de prijs is inbegrepen.

Verder 4-6 wormekuren per jaar (+/- 10 euro ps), entingen 1 of 2x per jaar (30-50 euro), tandarts 1x per jaar (75 euro), hoefsmid 6-10x per jaar (85euro rondom). Ik heb deze bedragen even ruim gerekend!

Gave foto, sux6 met slapen vannacht haha Tong uitsteken

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:58

Piep staat al weer even onder een dunne regendeken, binnen en buiten.

Ik sta incl. dus wat ik aan voer kwijt ben kan ik je niet zo zeggen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:24

DinkeyGirl schreef:
Suevo's krachtvoer kost mij rond de 25 per maand, dat is een muesli waar je weinig van kunt voeren omdat het een hoogwaardig voer is. Hooi is hier rond de 6 euro per baal gemiddeld (kan duurder maar ook goedkoper) en als je 4 plakken per dag voert kom je op +/- 20 pakken per maand. Stro ook 4 plakken per dag maar dan moet je zuinig mesten. Dus nog eens 20 pakken maar stro is goedkoper, zo rond de 4 euro. Precies weet ik het ook niet, ik sta op een stal waar alles bij de prijs is inbegrepen.

Verder 4-6 wormekuren per jaar (+/- 10 euro ps), entingen 1 of 2x per jaar (30-50 euro), tandarts 1x per jaar (75 euro), hoefsmid 6-10x per jaar (85euro rondom). Ik heb deze bedragen even ruim gerekend!

Gave foto, sux6 met slapen vannacht haha Tong uitsteken

Oke bedankt, heb ik iig een idee. Ja dankje, hahah Tong uitsteken , dan heb ik iig een leuke droom ( over fuego Nagelbijten / Gniffelen )