Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:05

Ik meld me hier ook even als dat mag. Sinds 3 weken in het bezit van mijn eerste friese paard na jaren gelderse paarden gereden te hebben.

M_arjolein

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:48

Welkom raiza je gaat ook wedstrijden doen? Wat belachelijk van die -2 en al helemaal als zowel jijzelf als je paard valt.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:22

Welkom Raiza!

Inderdaad een rare regel van die -2 maar het is wel echt zo.. Als je paard struikelt en valt (waar niemand dus iets aan kan doen) word je gediskwalificeerd en -2...
Tja het zijn nou eenmaal de regels...

Soms wil de KNHS nog wel eens regels gaan aanpassen, zelfde als die nieuwe regel van de klasse B en L1 op kampioenschappen (weet ff niet precies wat het was :) )
Dus als misschien genoeg mensen gaan klagen, wie weet!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:25

Tja het zijn inderdaad de regels.. Maar ik vind het verre van een redelijke regel. Het is heel zwart/wit. Als je een jury hebt die zich aan de regeltje houdt ben je gewoon de pineut. Ongeacht wat de situatie is.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:29

Helemaal mee eens Berdien, het is inderdaad erg zwart/wit.
Zie in dat topic ook reacties over de controle hebben van je paard en in balans lopen van je paard, op B/L niveau? In hoeverre kun je dan verwachten dat je je paard al super onder controle hebt en een perfecte balans heeft.. :?
Als het gebeurd dat je valt mag je indd hopen dat je een makkelijke/coulante jury hebt

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:31

Raiza schreef:
Ik meld me hier ook even als dat mag. Sinds 3 weken in het bezit van mijn eerste friese paard na jaren gelderse paarden gereden te hebben.

Welkom, wat leuk ik ben ook van een Gelderse naar een fries gegaan!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:35

Estherr__1 schreef:
Helemaal mee eens Berdien, het is inderdaad erg zwart/wit.
Zie in dat topic ook reacties over de controle hebben van je paard en in balans lopen van je paard, op B/L niveau? In hoeverre kun je dan verwachten dat je je paard al super onder controle hebt en een perfecte balans heeft.. :?
Als het gebeurd dat je valt mag je indd hopen dat je een makkelijke/coulante jury hebt

Ja die hebben mijn inziens weinig inlevingsvermogen..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:13

iEmmaaa schreef:
Raiza schreef:

Welkom, wat leuk ik ben ook van een Gelderse naar een fries gegaan!

Hier nog 1 die van een Gelderse naar een Fries ging haha, wat leuk! :D
Welkom Raiza!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:22

Welkom Raiza!
Ben na 2 keer de cirkel Draver/KWPN/Haflinger gemaakt te hebben verder gegaan met de Fries :D

Weet niet ze goed wat ik van die -2 moet denken...

Gisteren flink aangepakt tijdens de les...
Euwe besloot nogal flink over zijn linker schouder te vallen.. zucht.. en dan is hij flink van de leg met de aanleuning wat weer hupjes op levert.. dus daar goed mee bezig geweest.
Verder met het actief vanuit het achterbeen wegdraven mee pakken, zaten op een gegeven moment wel fijne stukken tussen!
Vandaag stond er eigenlijk een lekker rustig blokje om op de planning maar de regen gooit er tot nu toe roet in het eten..
Dus dan maar even kijken wat ik doe..

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:05

Ik rij nog steeds een gelderse en natuurlijk mijn fries :d Welkom!
En wat achterlijk zeg -2...... alsof het opzet is. Niemand wil met zn paard vallen

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:48

Welkom raiza!

Pfff wat een onzin die -2

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:05

Tja, het staat nou eenmaal in het reglement... Maar ik snap wel dat 2verlies niet leuk is.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:00

Welkom raiza!
Ik ga dat topic is lezen...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:42

Jeetje ik wist dat niet eensvan die -2 bij een val en blijkbaar zijn er nog meer gevallen waarbij je verlies rijd

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:47

Ik lees nu wel dat pony ongehoorzaam was en er vandoor ging en toen is komen te vallen. Ik zou wel strafpunten verwachten maar dan wel op de totale score en niet op de behaalde winstpunten.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:28

Inderdaad Jenny! Lijkt me logischer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:56

Ben ik weer!

Welkom Raiza en Woestein!

Ik weet ook niet van ik van die -2 moet denken. Aan de ene kant wel logisch, maar aan de andere kant je kunt er vaak niks aan doen.

Woestijn: Vervelend he als je buitenritten wilt maken en het regent! :Y)

Ai dat klinkt heel naar Utopia die vallen van je. Vooral de eerste. Bij de tweede is je paard toen ook gevallen? Ik ben 1 keer heel lachwekkend gevallen, schaamde me dood. Was aan het lessen en mijn paard schoot de andere kant op en het zadel ging glijden waardoor ik er half aan hing.... :+ Er af gestapt/gegleden...... Zag er volgens mij heel debiel uit... haha.

Ilsemarie: Lekker he zo vroeg! Gewoon heerlijk genieten van de rust en niemand om je heen, heerlijk om zo de dag te beginnen.

Zondag wedstrijd gehad en we waren 4e met 186 punten!(weet niet of ik het al verteld had volgens mij niet!) *\o/* Zo trots!

Helaas liep ze gisteravond onregelmatig, of heel voorzichtig, linksvoor en rechtsachter. :( Alweer, aantal weken geleden ook al. Heb haar vandaag op stal gelaten en ga straks even kijken hoe het gaat. Wat kan ik dan precies doen? Hoe kun je zien of ze wel of geen last heeft? Dit is al de 2e keer dat ze onregelmatig loopt, het is niet dat ze kreupel is, maar gewoon niet zuiver. Als het weer gebeurt naar een tijdje wil ik de DA bellen. Ze heeft in de wei gisterochtend wel een paar sprintjes getrokken, ze kwam net van stal..Moeten wel een paar minuutjes lopen naar de wei.. dus misschien spiertje verrekt? Er stond een les gepland morgen bij een nieuwe instructrice, waar ik best naar uit keek, maar als ze vanmiddag niet goed loopt moet ik hem helaas afzeggen.. En als ze wel normaal loopt is het wachten of ze morgen wel normaal loopt...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:53

Dank je wel allemaal.
Ik ga inderdaad wel wedstrijden rijden. Ben er nu 2 jaar uit na het overlijden van mijn grote vriend, maar het kriebelt nog steeds.
Ik heb 12 april mijn debuut, al gaan we die dag vooral voor de ervaring.

Heb een 5 -jarige friese merrie gekocht die zadelmak was maar nog niet B-klaar. Ze kan stap, draf en met veel bombarie ook galop ;) (lees: Techniek van galopperen is voor een fries wel goed, maar ze heeft nog veel moeite met balans, dus het is momenteel nog vooral hard en plat door de bochten).
Ze is op zich heel braaf maar vind vreemd terrein wel heel spannend dus de eerste wedstrijden zal vooral gericht zijn om haar te laten wennen aan vreemd terrein en te leren ontspannen. Die punten komen daarna wel.
Zal eens kijken of het lukt om een fotootje te plaatsen

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:07

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:08

AmoorM, gefeliciteerd met je winstpunt en 4e plaats! Top. Wel balen dat ze nu niet lekker loopt, maar dat komt ook vast weer goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:16

Raiza: Dankje! Het was onderling dus niet echt een winstpunt. Jat dat komt wel weer goed! Gaaf paard!!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:46

Leuke fotos raiza en spannend binnenkort weer starten dus. Vorig jaar ben ik ook gestart maar had ik de galop nog niet echt onder controle. Het is in hrt begin toch vaak km maken! Wat goed amoorm gefeliciteerd jammer alleen dat ze niet lekker loopt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:14

AmoorM schreef:
Ai dat klinkt heel naar Utopia die vallen van je. Vooral de eerste. Bij de tweede is je paard toen ook gevallen? Ik ben 1 keer heel lachwekkend gevallen, schaamde me dood. Was aan het lessen en mijn paard schoot de andere kant op en het zadel ging glijden waardoor ik er half aan hing.... :+ Er af gestapt/gegleden...... Zag er volgens mij heel debiel uit... haha.

Dit waren alleen de vallen met paard en al :P De keren dat ik er alleen vanaf gevallen ben, geen idee... Ben ergens bij 30-40 gestopt met tellen hahaha _O- Had vroeger nogal vervelende/uitdagende paardjes om te rijden :')

Wat een mooie punten en wat ontzettend rot dat ze nu niet goed loopt -O-

Gave merrie zeg Raiza! Snap dat je daarop verliefd bent geworden! :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:06

Zo ik kan weer op bokt. Kreeg de gehele dag een foutmelding. Ik ga even bijlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:42

Heb het maar even aan de instructrice laten zien. Ze kon inderdaad zien dat ze niet goed liep. Niet kreupel, maar huppelend. Ze liep ook stijf. Waarschijnlijk, wat zij denkt, komt het door dat ze nu zoveel op de wei komt, omdat ze 2 week terug amper op de wei kwam. Dat het spierpijn is. Heb de da gebeld voor advies en zij zeggen dat dat ook kan, maar niet perse hoeft, kan ook een misstap zijn. Ze adviseerden om op rust te zetten en weekje aan te kijken.