[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:39

Ja dat is zeker waar :j
Nou hij is niet mak als een lammetje, gelukkig :P Maar hij snapt niet zo goed dat ie hengst is geloof 'k :+ Staat tegenover 'n merrie en zelfs met zn staldeur open lonkt ie niet naar dr haha. Misschien issie gewoon heel lief <3 :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:40

xXutopiaXx schreef:
Ja dat is zeker waar :j
Nou hij is niet mak als een lammetje, gelukkig :P Maar hij snapt niet zo goed dat ie hengst is geloof 'k :+ Staat tegenover 'n merrie en zelfs met zn staldeur open lonkt ie niet naar dr haha. Misschien issie gewoon heel lief <3 :P

dat is toch alleen maar heel fijn.hengsten zijn ook echt leuk.maar de merrie die je hebt die bruine kruising is ook een prachtig paard zit ook wat fries in geloof ik?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:51

Ohh dankje! Ja, dat is waarschijnlijk een kruising Fries × KWPN, maar het is niet 100% waterdicht. Ze komt van een stal waar voornamelijk Friezen stonden, dus het zal wel zo zijn :P
Hengsten vind ik heerlijk om mee te werken! Wil nooit meer anders. De bruine is dan een merrie, maar dat was eigenlijk beetje nood haha, anders had ik er nooit een merrie bijgehaald. Gelukkig heeft ze ook niet echt merriestreken :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:23

xXutopiaXx schreef:
Ohh dankje! Ja, dat is waarschijnlijk een kruising Fries × KWPN, maar het is niet 100% waterdicht. Ze komt van een stal waar voornamelijk Friezen stonden, dus het zal wel zo zijn :P
Hengsten vind ik heerlijk om mee te werken! Wil nooit meer anders. De bruine is dan een merrie, maar dat was eigenlijk beetje nood haha, anders had ik er nooit een merrie bijgehaald. Gelukkig heeft ze ook niet echt merriestreken :P

ja zag dat het een merrie was.ik heb alleen merries,nu op het moment.maar hengsten zijn fijn om mee te werken.ik heb dan ook zelf niks met ruinen.vind alleen jammer als je bv zegt dat je een hengst hebt mensen meteen een oordeel hebben.ze doen vaak alsof hengsten eht gevaarlijk zijn,en dat is absoluut niet zo.wel vind ik dat je ze een goed leven moet kunnen bieden anders moet je er niet aanbeginnen.maar het is een prachtig stel dat je hebt.mag je trots op zijn ;)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:43

Hi Keona, welkom!
Geisha heet je merrie toch? Haar gedrag komt me bekend voor, Fiëla is er ook zo één. Als ze ongeduldig is of iets haar niet zint gaat ze heel hard lopen duwen met haar hoofd. Als ze niet geaaid wil worden duwt ze ook mijn arm weg haha. Maar inderdaad verder eerlijk. Vind het heerlijke paardjes die lusitano's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:44

Welkom Keona!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:41

Oh wat fijn Xutopia, dat het herstel zo goed gaat! :)

Haha, en wie zegt dat paardrijden geen sport is, is hard werken juist! Hoe ging de andere les Chimanga?

Welkom keona, ben ook nog maar net nieuw hier :P Maar wel lusitano fan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:16

welkom nieuwkomers! 8-)

ben weer aardig bijgelezen geloof ik...
zo weinig tijd om alles goed bij te houden... -O-

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:29

Welkom Keona, mooie dame heb je ;-)

Zo beroerd als het woensdag ging, zo lekker liep ze gisteren!! Echt onvoorstelbaar... zo lichtvoetig, heel fijn naar beneden en ik werd er helemaal niet moe van! <3 Had ik niet verwacht... Heb keelonsteking dus mijn weerstand e.d. is zowiezo echt super beroerd nu, maar het ging echt lekker!
Vandaag heeft ze lekker de ochtend in de blubber gespeeld }:0 Smeerdonder!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:38

Lied schreef:
Oh wat fijn Xutopia, dat het herstel zo goed gaat! :)

Haha, en wie zegt dat paardrijden geen sport is, is hard werken juist! Hoe ging de andere les Chimanga?

Welkom keona, ben ook nog maar net nieuw hier :P Maar wel lusitano fan!

Ben je ook in het bezit van een lusitano?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:38

My_Chimanga schreef:
Welkom Keona, mooie dame heb je ;-)

Zo beroerd als het woensdag ging, zo lekker liep ze gisteren!! Echt onvoorstelbaar... zo lichtvoetig, heel fijn naar beneden en ik werd er helemaal niet moe van! <3 Had ik niet verwacht... Heb keelonsteking dus mijn weerstand e.d. is zowiezo echt super beroerd nu, maar het ging echt lekker!
Vandaag heeft ze lekker de ochtend in de blubber gespeeld }:0 Smeerdonder!

Wel fijn dat het nu dan zo goed ging met het rijden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:42

ah chim toch weer fijn gelopen, mooi! +:)+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:50

Ja echt heerlijk ;-)

Afbeelding
Zo smerig, maar zo leuk! <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:51

haha gaaf! :D

Ferro heeft vanmiddag ook even flink door de bagger gedenderd in de bak, moest even zijn energie kwijt, bagger zat tot aan zijn oren! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:25

Fijn dat het zo goed ging geeske!

Haha het zijn ook varkens allemaal hè?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:38

Welkom Keona,
Ik heb alles maar even te druk om overal op te reageren.
Morgen weer een poging doen

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:27

Haha, ja t zijn echt varkens... En die modder stinkt ook nog eens behoorlijk! veen/klei dus dat is echt ranzig... gelijk maar gewassen daarna ;-) Maarja, t is voor ons de enige paddock waar ze lekker buiten uit kan razen dus dan maar zo! Trouwens ook de enige waar ze in blijft... en zoals je ziet zit er een heeeele flinke omheinig omheen, de hengsten lopen er ook, maar de mijne wil er alsnog wel proberen om bij de opening uit te komen hoor! Engerd dat het is... -O- Maargoed, had dit keer een lintje gespannen en daar was ze wel van onder de indruk, dus hoop dat ik dit nu vaker kan doen, dan kan ze wat mij betreft weer een aantal keer per week lekker even naar buiten!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:26

Fieuw, ook bijgelezen :)

Ellis, hoe gaat het nu eigenlijk met Fifi? Is die weer helemaal okee?
Geeske, fijn dat je les goed ging!
Hoi Keona! Jou ken ik natuurlijk als eigenares van het halfzusje van mijn mannetje :)
Jolijn, als het alleen maar die bilspier is :) Weer beter nu?
Martine, fijn dat Sterre goed gaat! Figo is ongeveer even oud als Fiëla, en hij wordt zeker ook nog niet ingereden. Ik zie wel of hij er over een jaar klaar voor is, intussen kunnen we wel al beginnen grondwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:01

Mo was ik wel weer in het voorjaar :+

Nee, alleen maar erger geworden helaas Liesbeth, schijnt veel voor te komen... Misschien moet ik echt consequent wat rustiger aan gaan doen :')

Ik heb dinsdag een date gemaakt met een knappe PRE ruin om buiten te gaan rijden :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:03

Heey

Natasja: Zonder zadel rijd idd lekker maar ik vind mijn boomloosje ook ontzettend lekker zitten. Wat balen van Tamme zeg, hoe gaat het nu met zijn benen?
Nikita's achterbenen hebben wij van de zomer ook geschoren en bij haar groeien de sokken ontzettend snel. Na 4 maanden had ze weer bijna normale sokken.
Wat een leuke foto's van Kevin <3

Liesbeth: Fijn dat het castreren goed is gegaan :D Hoe is het nu met hem?

Geeske: Wat een prachtig zadel zeg <3 Ontzettend balen dat hij al verkocht is. Fijn dat je les goed ging :D
Beterschap met je keel ontsteking :(:)

Keona: Welkom :D

Wij zijn voorlopig weer uitgereden :( Nikita heeft dus last van haar rug door het zadel. We moeten dus weer opzoek naar iets anders maar ik vrees dat we bij een barebackpad uit gaan komen. Ze is zo ontzettend breed en plat dat er bijna niks of misschien wel helemaal niks op past. Ben nu aan het kijken voor wat andere boomloze zadels maar of dat gaat passen?

Nu maar lekker grondwerken en wanneer de rugpijn weg is zonder zadel hobbelen.
Grondwerk gaat wel heerlijk nu. Ze is zo fanatiek aan het meedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:04

Balen zeg Angela :(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:14

Baal er idd flink van. Dachten we eindelijk een fijn zadel gevonden te hebben, past het niet meer.
En anders maar opzoek naar een fijne bbp. Die zijn er ook genoeg. Christ heeft hele fijne maar die zijn niet zo goedkoop :P
Belangrijkste is dat Nikita straks geen rugpijn meer heeft.

Jolijn: Wat vervelend dat je zoveel last hebt van je bilspier :(:) Veel plezier dinsdag, doe je wel voorzichtig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:15

Ja ik doe heel braaf een touwtje om haar hals en de galop slaan we denk ik maar lekker over :Y)

BBP schijnen ook heel fijn te zijn idd, als ik weer helemaal de oude ben wil ik daar ook eens mee gaan knutselen, ipv zonder zadel :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:20

Vervelend Angela, maar BBP lijkt mij juist ook ontzettend fijn! Juist als je paard wat breder is moet dat nog wel te doen zijn toch? Nu kun je wel even je focus op wat anders leggen, das ook wel eens goed ;-)

Baal idd enorm van t zadel :( Maarja nu weet ik wel ineens precies wat ik zoek!!
Vandaag schriktraining gedaan, heel parcours uitgezet met wat stalgenootjes, maar Chim schrok alleen steeds van de andere paarden enzo, verder liep ze over en onder het plastic door, ging ze keurig door de zigzag, was de hindernis 2 vingers in de neus en ging ze ook al vrij snel op het blok staan! Lekker (onvoorspelbaar) diertje toch :')

Jolijn, toch maar weer voorzichtig doen! Snap dat je sneller meer wilt, maar wie weet wat voor schade dat op kan leveren! Dan maar iets langer rustig aan en uiteindelijk weer helemaal goed aan de slag kunnen toch?!

Hoe doet onze ruin Figo t nu?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:59

Oei Jolijn, inderdaad misschien wat strenger zijn in het rustig aan doen :) En veel plezier op je ritje!
Martine, niet leuk! Wel fijn dat je grondwerk zo goed gaat.
Geeske, dat paard van jou is ook wel een speciaal exemplaar he :)

Met ruin Figo gaat het super! Hij heeft er eigenlijk geen last van gehad, zelfs geen zwelling.
We zijn aan het werken aan apporteren:
http://youtu.be/gJwRGdp4Kss
En in het fototopic staat een wat langer filmpje, waarop je kan zien dat hij in omvang ongeveer verdubbeld is sinds augustus :)