[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:01

klopt, vannacht wel heel veel regen; goed voor t land

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:15

Mogge! Vanmiddag weer springen met Frío. Gelukkig hebben we een binnenbak, hoewel dit weer voor de buitenbak niet verkeerd is geweest ;)
Gistermiddag ook nog een stalgenoot getroffen die met mij mee gaat naar wedstrijd. Geeft rust, want alleen op de gok naar wedstrijd vind ik niet zo prettig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:25

succes met springen, fijn dat het binnen is!
al is het hier nu even droog, zal je altijd zien als je de paarden binnen hebt gezet en inmiddels thuis bent... :+

fijn dat je iemand gevonden hebt om mee te gaan, alleen is inderdaad niet zo prettig...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:27

Hier is het nu droog :). Maar het heeft gister heeft het wel flink geregend! Het is wel lekker voor het land inderdaad!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:52

Hallo allemaal,

Mag ik me hier gewoon tussen proppen als kersverse Lusitano eigenaar of willen jullie dat ik eerst de 293 pagina's bij lees? :o ;) Anyway, mijn naam is Jenay en ik ben de trotse eigenaar van Capricho, een 3 jarige Lusitano hengst. Hij is begin mei bij mij op stal gekomen nadat ik hem in januari in Portugal heb gevonden.

Groetjes!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:53

Euhh... als ik zeg: Lezen en de voorgaande 3 topics ook! Geloof je het dan? :+

Welkom! En als je foto's en wat meer info hebt van jouw kanjer dan is dat hier altijd graag gezien ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:59

jenay welkom! 8-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:11

Welkom Jenay

En El, kon je die bui niet thuis laten ;)
Stond tussen de paarden buiten en in ene dikke plensbui.. leek wel hagel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:12

:D oeps!
ze zijn niet verhuisd hoor, hier ook nog regen... :+
al is het wel ietsje minder op 't moment, en geen hagel hier...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:15

oh..naja.. ik zou rijden, maar niet gedaan haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:15

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:56

jenay: welkom. en ja alle topics verplicht lezen hoor :D

ellis en suus: tja hier is het ook nat, alleen maar gemiezer. heb heel even tussen de buien gereden om prince z'n zadel uit te proberen.

ik heb 2 foto's, eentje van oktober vorig jaar op m'n espaniola, eentje van vandaag op de silhouette 16 inch. deze is voor mij net iets te klein, voor des maar net iets te smal. kun je nagaan hoe breed onze prince is... hij staat echter erg mooi op des vind ik.
aan jullie om te oordelen waar ik beter op zit, m'n eigen mening en gevoel is toch de silhouette. op de espaniola word ik vooral met m'n bekken schijnbaar toch in een verkeerde houding gedwongen. en tja die handen hè!
ook 2 filmpjes van vandaag.

kijk en oordeel, ik heb een dikke huid haha
de startrekk espaniola

Afbeelding

de silhouette veelzijdigheid

Afbeelding

en de filmpjes:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:05

op het 2e zadel(tje) lijkt je inderdaad beter te zitten!

ben je voor Des op zoek naar een ander zadel?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:07

Ik heb het idee dat je rug op de eerste foto ook een beetje hol gedrukt wordt (kan ook door de wind in je t-shirt komen), en dat je op het tweede zadel wat rechter zit. Kan inderdaad vanuit je bekken komen...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:13

Ik vind met beide zadels dat je nogal een "stoelzit" hebt(herken het van mezelf op mn oude zadel) dit heeft meestal nog niet eens zozeer met jezelf te maken, als wel dat het zadel je makkelijk die houding laat aannemen(snap je wat ik bedoel?) Misschien eens een dressuur zadel met wrongen uitproberen om te kijken of je je been dan wat meer naar achter legt?

Ik ben verder nooit zo van de kritiek...vind het netjes rijden voor mezelf al moeilijk genoeg :D
Je handhouding is idd niet zoals het hoort,maar moet zeggen dat je wél een stille hand hebt.Trouwens ook een stil been!
teugels zouden iets meer contact mogen maken,op het 1e filmpje klapperen ze....

'Wat een knap paard heb je toch,lief koppie <3

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:16

Ik zit de filmpjes nog eens te kijken,en het valt me op dat je been echt netter ligt als je je beugels uit hebt...misschien beugels gaatje langer zodat je je been wat langer maakt?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:30

Hey weer actie materiaal van Frank en Des, das lang geleden :D ! Tsja, moet zeggen dat ik nou niet mega veel verschil zie ofzo. Denk wel dat jij gewoon lekkerder zit in een dressuurzadel? En vind die 16 inch nog best meevallen haha, dacht echt, dat ziet er niet uit :D . Maar valt heel erg mee! Des is weer vooruit gegaan! Haha, enne het is echt een rode KATER ja :')

Anouk, leerzaam en hele drukke dag zeg. Zijn veel uren! ;) Maar je hebt er plezier in, das het belangrijkste!

Welkom nieuwkomer! Klinkt super gaaf, een 3 jarige lusi. Heb je foto's?

Shanna, leuke advertentie en ook al reacties dus :D ! Gaaf zeg. Weer nieuwe uitdagingen binnenkort ;) ?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:38

Heey

Jenay: Welkom :D

Anouk: Dankjewel :). Leuk zon leerzaam dagje :D. Super dat Sabrina zo goed gaat zeg :D

Frank: Leuke filmpjes, ziet er lekker ontspannen uit. In het 2de zadel lijk je beter te zitten.

Shanna: Leuke advertentie :D. Hopelijk krijg je veel reacties ;).

We hebben gister weer het halster om gedaan bij Nouchka :D. Shaddy laat ons nu echt in de buurt komen :D. Wel doet ze haar oren in de nek maar als ze merkt dat dat niet helpt is ze heel lief en dan mogen we haar en Nouchka aanraken. Nouchka komt ook al uit haar zelf naar ons toe :). Ze laat zich nu ook redelijk goed knuffelen :D.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:56

Nou dan heb ik nog wat te lezen.. ;)

Bedankt voor alle "welkoms". Ik zal maar niet al te veel uitbreiden over mijn barokje, want ik heb al een aantal "bekenden" gezien hier.. (begint ze weer over die pony!! |o) De verhalen en foto's kun je terugvinden via de link in mijn onderschrift. (mijn paardjes hebben een eigen hyves 8-) ) Maar in het kort, Capricho is een Lusitano hengst die 10 mei 3 jaar is geworden. Sinds 5 mei woont hij bij mij en mijn andere paarden op de Utrechtse Heuvelrug. Hij vind het weer wat minder, maar daar aan tegen het gras erg lekker! Het is een lieverd. Ongecompliceerd, maar wel zeker van zichzelf.

Dit jaar gaan we elkaar vooral leren kennen. Lekker wandelen en vooral veel "tutten", want daar houdt hij gelukkig van. De rest van Nederland mag hem op de keuring in september komen bewonderen, want daaraan gaat hij waarschijnlijk wel meedoen. Het jaar erop gaan we eens kijken of hij het ook nog leuk vind met mij op zijn rug. En dan is het uiteindelijk de bedoeling lekker met hem op pad te gaan. De natuur in, beetje dressuur, misschien nog wat wedstrijden, shows, promotie voor het ras en hopelijk straks voor hemzelf als dekhengst. Maar goed, dat is allemaal toekomst muziek! We hebben en nemen alle tijd om in elk geval goede vriendjes te worden.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:03

Frank in de española zien we je niet echt in actie en het lijkt inderdaad dat je beter zit op het veelzijdigsheid , ik denk dat de zadels je na achter drukken en dat Des inderdaad iets hogere zadelkussens nodig heeft vanwege zijn rug dan ligt het zadel rechter en zit jij dus op de goede plaats.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:12

Anouk – dank je
En sabrina weer iets overwonnen knap hoor ze doet het echt goed

Ellis – dank je
En zou zeker super zijn als je 1x in de maand zo kan lessen ik hou er ook wel van om andere dingen te leren

Shanna – groot gelijk hoor als je er plezier in hebt en je hebt dadelijk de tijd over om paarden te rijden waarom niet ik zou het iig super vinden

Frank – fijn dat je nog lekker weer heb, ik heb altijd een hekel aan dazen ze moeten mij ook altijd hebben ook de muggen dus ben benieuwd

Branka – en hoe ging je springles ?
En fijn dat je iemand hebt kunnen vinden voor de wedstrijd

Welkom jenay

Frank – filmpjes zien er goed uit ik ga geen commentaar geven want ik ben er zelf ook nog lang niet ik viondt het knap hoe je blijft zitten zonder beugels

Angela – fijn dat het nu goed gaat en dat jullie in de buurt mogen komen

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:36

Hoi hoi allemaal. Ja hoor, zijn we eindelijk weer. Ik (Frank) ben even aan de beurt om snel de laatste geboorte aan te kondigen. Hoop dat Joyce vanavond tijd heeft om alles bij te lezen.

Weet ook niet hoe jullie het allemaal voor elkaar krijgen om zoveel tijd achter de computer door te brengen. Wij werken ons kapot om alles schoon te houden en alles te voeren, stront te ruimen, reparaties, gras maaien, etc, etc, etc.

Maar goed, 'geboorte' schreef ik. Alhoewel al één week oud zijn we toch weer trots om onze nieuwste aanwinst aan jullie voor te stellen:

Intelecto, geboren op zaterdag 22 mei 2010:
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoor jullie al denken: 'waarom pas één week erna een geboorte aankondiging'?
Tja, omdat Intelecto aardig wat opstartproblemen had.

Zoals eerder geschreven hadden we een geboorte alarm om mama geplaatst. Die is 's-morgens ook rond 2.30 uur afgegaan. Maar na de reset geen nieuwe meldingen meer gehad. Daar we weer op stal geslapen hadden (we hadden al een vermoeden dat de nieuwe in aantocht was) ben ik om 09.00 uur (lekker uitgeslapen) naar de plaatselijke bakker gereden en zag Maravilla gewoon van de zijkant en rustig in de wei staan. Ibera en Fedra stonden in de achterste wei helemaal achterin en zag ook niets raars. Ook bij terugkomst, 15 minuten later, niets vreemds gezien.
Maar net aan de koffie en verse broodjes kregen we een felicitatieberichtje van een vriendin van ons: 'gefeliciteerd met jullie 3e veulen'. Wat? Hoe? What the f..k? Dus Joyce natuurlijk heel snel naar voren gerend en er stond een nieuw veulen bij Ibera in de wei....

Nu is Ibera pas de 12e juni uitgeteld, maar vorig jaar was ze ook drie weken te vroeg. Dus theoretisch zou het kunnen. Maar het veulen wilde niet drinken. En iedere keer als we het bij Ibera in de buurt brachten zag je dat Ibera weg liep en er niets van wilde weten. Tja, dan maar eerst even de nageboorte zoeken en controleren. Maar die was nergens te vinden! Wel zag Joyce een nageboorte liggen bij Maravilla in de wei. F..K. Het veulen is dus onder de draad door gerold naar de verkeerde wei, want het was toch van Maravilla!

Snel het veulen bij Maravilla gezet die haar uiteraard enorm lief verwelkomde. Knuffelen, hinneken en proberen het veulen te dwingen om te gaan drinken. Maar hij (ja, een hengstje) snapte het niet. Dus lichte paniek bij Joyce en mij. Meteen de DA gebeld en snel een flesje gehaald in het dorp. Moeder gemolken en proberen om het veulen (we hadden nog geen naam gereed) de melk te voeren. Maar dat ging ook al niet. De paniek nam dus toe en de DA arriveerde gelukkig snel. We wisten natuurlijk niet hoe lang het veulen al in de verkeerde wei stond en hoeveel melk hij gedronken had.
Daar Intelecto (praat makkelijker) geen zuigneigingen had hebben we hem maar onder grote dwang de melk toegedient. Want niets toedienen zou ook het definitieve einde zijn van Intelecto.

Om de twee uur, dag én nacht, hebben we Maravilla gemolken en Intelecto onder dwang gevoerd. Desnoods als een zombie midden in de nacht, maar we geven nooit op! Eindelijk wist Intelecto zondag middag ineens hoe hij de fles moest leeg slobberen. Gelukkig kwamen Wim en Sonja (Woeste Hoeve) die avond bij ons bbq'en en namen een volle zak poedermelk mee. Een merrie melken is namelijk erg arbeidsintensief en je kan het bijna niet bijhouden. Zeker niet als Intelecto een hoop heeft in te halen. Door het melken werden de uiers van Maravilla ook al gevoelig.

Nu hij de zuigneigingen had en gulzig ging drinken, hielden we het flesje tussen de tepels van Maravilla en al snel wist Intelecto de melkfabriek te vinden. Helaas de tepels zelf nog niet. Dus nog steeds melken, melk aanmaken en tot maandagmorgen om de twee uur als zombies melk geven.

Maar goed nieuws! Maandag middag lukte het Intelecto eindelijk om zelfstandig de melkfabriek te vinden én te plunderen!!! Yippieeeeeee!. <3 Maar we waren er dus nog niet. Want vanwege de slechte start wisten we ook niet of hij (door ons toedoen onder dwang gevoerd) genoeg biest tot zich had genomen. Dus op maandagmiddag heeft de DA een bloedtest afgenomen om te kijken of er genoeg antistoffen aanwezig waren. We wisten natuurlijk al op voorhand dat de kans klein zou zijn. De uitslag was dus ook niet goed. Gelukkig hadden onze vrienden (Woeste Hoeve) nog plasma in de vriezer liggen. Dus snel op en neer gereden en 's-avonds met de DA het plasma toegedient.
Dinsdag ging het goed met Intelecto en was zijn vochttekort, dankzij de extra poedermelk, voorbij. Voldaan hebben we dan ook weer de nacht thuis kunnen doorbrengen.

Intelecto heeft het gehaald! En daar zijn we maar wat trots op! Met Intelecto hadden we gegokt op een gouden veulen. Maravilla heeft immers Relampago bloed in zich en was gedekt door Europees Kampioen Grelo. Nou Intelecto gaat zijn naam eer aan doen. Let maar op in de toekomst. Hij dartelt nu fantastisch bewegend door de wei en doet net of er niets gebeurt is. Langbenig en uiteraard al met de nodige streken:

Afbeelding

Tja, en als je dan drie dagen dag en nacht bezig bent geweest, loop je uiteraard weer achter met de andere werkzaamheden. Dus de rest van de week in versneld tempo gras gemaaid, stront geruimd, etc, etc en weer laat in de avond thuis.

Gelukkig hadden we het beruchte programma van zondag opgenomen en dinsdag pas bekeken. Tjonge, tjonge.

Omdat het vanmiddag regende hebben we lekker een reisje gemaakt naar Reusel. Even gekeken of er al een plaatsje vrij gekomen was op een mooi terrein op de Hondsbos. De handelaar aldaar zou namelijk wel eens met de noorderzon vertrokken kunnen zijn. Het was er stil maar er stonden nog wel wat paardjes op de wei en in de paddock. Ach, wie weet is het wel een mooi adres voor in de toekomst. 8-)

Nou, ik ga sluiten. Groetjes allemaal en misschien tot vanavond.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:54

Frank (Rijthof) , mooi veulen is een verre achterneef van mijn Gallo , Grelo heeft namelijk Amoroso V (Urquijo) in zijn afstamming en Gallo ook.

Frankiej heb alleen maar comentaar op het zadel gehad en je rijkunsten vergeten draf ziet er netjes en ontspannen uit ook als je blijft zitten , loopt heel netjes in ritme en je overgangen naar stap gaan ook we goed , misschien zou je hem al met een beetje meer contact kunnen gaan rijden , en je moet gaan werken aan de galop en de overgangen. Je handen staan niet goed maar het stoort mij ook niet en je hebt een mooie rustige zit maar dat kan ook niet anders op een pre :D
Des krijgt een heel wit hoofd , Gallo is in 1 jaar echt heel wit geworden ook.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:57

Rijthof: Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!! Gelukkig heeft ie het gehaald!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:07

Frank gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hopelijk zijn alle problemen nu helemaal voorbij en kan hij lekker genieten bij jullie op de wei... En weer een reden erbij om toch echt snel eens te komen kijken... (misschien de grote vakantie??)