[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:21

zo net lekker bij me kanjer geweest Haha!
we zijn hem nu super goed aan het trainen hij moet 9 nov zijn eerste proef lopen
ben zo benieuwd hoe het zal gaan Clown
hij liep vanmorgen wel heerlijk trouwens
alleen het achterwaarts snapt hij geen bal van hihihi dat moeten we nog ff doortrainen hahahahah
zal van de week weer ff nieuwe foto`s maken van mijn zwarte kanjer

en ik heb zo`n zin in disneyland he we gaan met ze 4`tjes een vriendin van me en haar zoon
dus ook leuk voor celine die heeft haar tas al klaar staan hihihi Pling

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:30

Wanneer vertrek je Peet? En hoe lang ga je? Het is ook echt super leuk!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:57

Moreno is (zoals ik waarschijnlijk al 1000x gezegd heb Haha! ) echt zó'n kanjer...hij geeft zelfs mijn dochter heel veel vertrouwen.Het lijkt wel of hij het voelt,zo braaf en gehoorzaam is hij bij haar.
Felicia is niet zo'n held met rijden,en vorig jaar schoot ze op de manege zelfs zo in de stress als ze cavaletti's moest draven,dat ze accuut moest overgeven van de angst Ach gut
En nu....nu vroeg ze: Mam? Zou Moreno kunnen springen? Wow! Mag ik balkjes met hem draven?
Nou,prima,we zien wel of hij het kan en leuk vindt Knipoog
En wat denk je?

Afbeelding

Oh,wat een super paardje Cool

En toen: Mam,zou hij ook kunnen springen?En zelfs dat deed hij,geen enkele weigering,niet vreemd naar de hindernis kijken,helemaal niks....gewoon braaf springen!
Kijk,een springpaard zal het niet worden,maar ik vind het zóóó vreselijk gaaf dát hij het doet,en dat hij mijn dochter zoveel vertrouwen geeft!!Ze heeft echt nog nooit hoger dan een cavaletti gesprongen,en dan zo ineens met Moreno dit:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn kanjers nog even saampjes op de foto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moreno is echt goud waard,wat een karakter Lovers

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:01

wauwie wat een springpaard heb je
en geweldig he hoe ze dingen weg nemen van angst

en vertekt zondag en donderdag zijn we weer thuis
lekker hoor zal dan wel ff spammen met mickey mouse foto`s hahahahah
Laatst bijgewerkt door peetisgreat op 13-10-08 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:02

Ik ben ook weer terug na een weekje vakantie Lachen. Ik heb nog lekker mogen genieten van weekje zon in Turkije... Zal zo nog even kijken of ik tijd heb om bij te lezen Tong uitsteken. Moet ook weer veel te veel doen voor school Boos!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:11

Kathleen, Idra en Gab: Mooie foto's zeg!

Ik hoop dat Robijn ook een beetje kan springen!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:11

Peet, heel veel plezier! Disney is echt onwijs leuk!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:42

Utixo schreef:
Peet, heel veel plezier! Disney is echt onwijs leuk!

jaaaaaaaaaaa ben er al vaker geweest hihihi

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:44

Ilona -> Leuk dat je vader zo geïnteresseerd is in Chico.
Rintske is nu 4,5 maand van mij, maar ik heb mijn ouders nog niet gezien........
Ik weet wel dat ze een keer zijn langs gefietst en dachten dat ze mij zagen, maar dat was ik niet en toen zijn ze doorgefietst.
Mijn ouders hebben niets met paarden, dus als ik zelf niet vraag of ze meegaan dan komen ze er ook niet snel.
Geduld is een schone zaak, en je bereikt er toch niets mee.
Maar ik weet ook dat het soms wel eens verd*md moeilijk is om geduldig te blijven!!! Boos!

Kathleen -> Wat een leuke merrie is Sienna!
Mooi apart kleurtje heeft ze!
En ze is al flink opgeknapt na de wasbeurt, braaf hoor, dat ze dat zo toeliet!

Michelle -> Lekkere vrolijke jolige foto's! Haha!

Idra -> Terroso is leuk!!! En met een veel lievere uitstraling dan zijn naam hem doet voorkomen. Vork

Mirjam -> De meesten van ons hebben hier al standaard een kwijlbakje bij de hand, aangezien we hier wel heel regelmatig van die kwijlfoto's voorbij zien komen. Haha!

Gabriella -> Die 2 kanjers van jou zijn heeeeeeel erg gek op elkaar, dat zie je zo!
Het spettert gewoon van de foto's af.
Kijk maar uit, straks ben jij je knappe vent kwijt.......

Ik heb gisteren een heel gezellig dagje gehad met man en kids in Slagharen!
We hadden afgelopen zomer vrijkaartjes gekregen van iemand dus dat scheelde mooi even € 19,= per persoon entree.
Het was best druk, maar we hebben een hele leuke dag gehad.
Pas om 21.00 thuis en toen nog even snel naar Rintske toe om haar stal te mesten.
Die begreep er helemaal niets van.
Ik kom binnen, geef haar een appel en een paar knuffels en zoenen en zet haar in de paddock.
Dan ziet ze mij een paar keer voorbij lopen met de kruiwagen, ik kom haar weer halen en zet haar weer op stal.
Ze keek me echt zo aan van; Gaan we niets doen dan? Ga je nu al weer?
Helaas voor haar had ik echt helemaal geen puf meer, dus na nog een paar dikke knuffels ben ik weer naar huis toe gegaan.
Sinds vrijdag staan alle paarden overdag weer buiten dus gelukkig heeft ze wel iets beweging gehad.
Vanavond heb ik weer alle aandacht voor m'n parel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:48

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad in Slagharen Lachen

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:05

Net terug van Betunero en bne er dus achter gekomen dat losgooien alleen in de longeerbak gaat met hem. Had hem in de kleine binnenbak losgegooid (dacht, meot hij toch aan wennen om ook daar te komen) maar de spiegels die er hangen zijn neit echt een succes met een hengst. Hij denkt dat z'n spiegelbeeld een ander paard is en blijft er maar tegen hinniken en schreeuwen, probeerde zelfs 1x z'n eigen erdoor heen te douwen, dus losgooien in de kleine binnenbak gaan we toch maar niet meer doen.

Heb een hoop foto's gemaakt en als ze op de pc staan dan zou ik het hier eens even lekker spammen ermee Tong uitsteken
Gaat iig al wel en stuk beter met hem, hij is al een eind gekalmeerd en kan nu normal langs andere paarden lopen met hem zonder dat hij alles probeerd te dekken of met z'n voor benen raak te slaan. Gisteren nog even gewassen (want een schimmel wil schijnbaar graag zwart zijn) ging harstikke goed todat i khem onder de solarium wou zetten, ja niet dus. hij kon spontaan de piaffe en probeerde z'n eigen los te trekken. maar het gaat al veeeeel beter met alles dan vorige week, dus beetje bij beetje gaat alles wel goed komen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:15

Wat fijn dat het al zo snel beter gaat!

Even showen:

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:39

_Saida_ schreef:
Ilona -> Leuk dat je vader zo geïnteresseerd is in Chico.
Rintske is nu 4,5 maand van mij, maar ik heb mijn ouders nog niet gezien........
Ik weet wel dat ze een keer zijn langs gefietst en dachten dat ze mij zagen, maar dat was ik niet en toen zijn ze doorgefietst.
Mijn ouders hebben niets met paarden, dus als ik zelf niet vraag of ze meegaan dan komen ze er ook niet snel.
Geduld is een schone zaak, en je bereikt er toch niets mee.
Maar ik weet ook dat het soms wel eens verd*md moeilijk is om geduldig te blijven!!! Boos!

Kathleen -> Wat een leuke merrie is Sienna!
Mooi apart kleurtje heeft ze!
En ze is al flink opgeknapt na de wasbeurt, braaf hoor, dat ze dat zo toeliet!

Michelle -> Lekkere vrolijke jolige foto's! Haha!

Idra -> Terroso is leuk!!! En met een veel lievere uitstraling dan zijn naam hem doet voorkomen. Vork

Mirjam -> De meesten van ons hebben hier al standaard een kwijlbakje bij de hand, aangezien we hier wel heel regelmatig van die kwijlfoto's voorbij zien komen. Haha!

Gabriella -> Die 2 kanjers van jou zijn heeeeeeel erg gek op elkaar, dat zie je zo!
Het spettert gewoon van de foto's af.
Kijk maar uit, straks ben jij je knappe vent kwijt.......

Ik heb gisteren een heel gezellig dagje gehad met man en kids in Slagharen!
We hadden afgelopen zomer vrijkaartjes gekregen van iemand dus dat scheelde mooi even € 19,= per persoon entree.
Het was best druk, maar we hebben een hele leuke dag gehad.
Pas om 21.00 thuis en toen nog even snel naar Rintske toe om haar stal te mesten.
Die begreep er helemaal niets van.
Ik kom binnen, geef haar een appel en een paar knuffels en zoenen en zet haar in de paddock.
Dan ziet ze mij een paar keer voorbij lopen met de kruiwagen, ik kom haar weer halen en zet haar weer op stal.
Ze keek me echt zo aan van; Gaan we niets doen dan? Ga je nu al weer?
Helaas voor haar had ik echt helemaal geen puf meer, dus na nog een paar dikke knuffels ben ik weer naar huis toe gegaan.
Sinds vrijdag staan alle paarden overdag weer buiten dus gelukkig heeft ze wel iets beweging gehad.
Vanavond heb ik weer alle aandacht voor m'n parel!

he domme doos ik woon er maar 15 min vandaan was je toch ff op de koffie gekomen Boos! Haha! Clown

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:45

Gabriella: Misschien dan toch maar op korte termijn een nieuw zadel Nagelbijten / Gniffelen
Wat super dat je dochter ook zo lekker met Moreno bezig is!!

Saida: Wel leuk zo'n dagje uit met de kinders en manlief Haha!

Jolijn: Dat ziet er al aardig ontspannen uit, probeer wel zelf rechtop te blijven zitten.

Pfoeh, ik ga maar weer eens verder met mijn verslag!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:49

hier mss iemand die voor deze schoonheid een huisje heeft
hij is anderhalf jaar jong erg lief en heel aandacht gevoelig
je mag hem gratis hebben in ruil voor een goed tehuis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
het liefst zou ik hem houden maar muis begint hem aan te vallen omdat ze nu zwanger is
vandaar dat ik een ander huisje zoek voor junior

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:14

Hallo Allemaal!
Ik ben Loes en ik ben 17 jaar. Ik vond dit topic er ontzettend gezellig uitzien, heb nog niet alle pagina's gelezen maar ben een flink eind op weg.
Ik ben natuurlijk niet zomaar in dit topic terecht gekomen, zelf heb ik ook een barok paardje, namelijk een 5jarige andalusier merrie genaamd Gitana.
Even een foto ter introductie:
Afbeelding
Dit is mijn mooie meisje.
Ze is nu 2 jaar van mij, en na een wat lastige start gaat het nu super.
Gitana is heel leergierig, kan soms heel stout zijn en vind springen helemaal geweldig:
Afbeelding
Ook is ze erg goed in steigeren en vooral dat maakte haar in het begin nogal lastig, ze stond elke keer als ze iets spannend vond op haar achterbenen, hier gewoon voor de lol:
Afbeelding
Gelukkig heeft ze dit nu onder het zadel en aan de hand afgeleerd en doet ze dit alleen nog maar op de wei en los in de bak. dat maakt het ook mogelijk om normaal dressuur te rijden. ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met officiele wedstrijden, en we zitten nu op B+2. met name de galop is een groot aandachtspunt. hier een dressuur foto van gitana en mij:
Afbeelding
Nou dit is dus in een korte samenvatting Gitana.
Ik ben niet alleen dol op gitana maar ook op barokke rassen in het algemeen.
Ik hoop dat ik snel een beetje ingeburgerd ben in dit topic en veel leuke nieuwe mensen leer kennen

XLoes

PS: voor de mensen die zich afvragen waarom ze een witte streep op haar voorhoofd is, ze heeft als toen ze klein was geprobeerd om stoer over een hek te springen, maar mevrouw is ipv erover heen, er in gesprongen. Hierdoor is ze geopereerd en is de witte vlek/streep een litteken. erg jammer, maar ze blijft voor mij prachtig.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:20

Hee, welkom! Leuke fotos!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:22

Alles goed hier met iedereen.. Ben hier al een tijdje niet meer geweest .. Solly Tong uitsteken
Vandaag met mijn meisie
Afbeelding

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:25

@soeske: dankjewel!
@Lindy1982: Wat een super foto, en wat een prachtige zwangere buik, spannend hoor!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:52

loes: Leuke merrie heb je, is het een echte PRE of gewoon Andalusier ? en Welkom Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:53

Lindy, zohe, dat gaat hard zeg! Hoe lang moet je nu nog?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:55

LovesGitana Wat een knap paard! En wat kan ze goed springen Wow! Welkom hier en veel plezier!

Lindy Wat een mooie foto en wat een prachtige buik heb je! Wanneer ben je uit gerekend?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:56

Robijntjah Stoere dame heb je toch! Cool

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:01

Gabriella: En waar zijn de foto;s van jou op moreno! Je dochter staat er ook leuk mee!! Ze ziet er iig stoer uit zo met moreno, super dat hij zo lief voor dr is!

Esther: Is het nou gedaan met je vakanties Knipoog Lekker kleurtje?

Loes: Welkom! leuke foto's!

Suzanne: geweldig dat verliefd zijn!! het begin is altijd zo leuk! (niet om te ontmoedigen Tong uitsteken)

sanne: Jij ook zo'n huiswerk dag, ik wilde eigenlijk vanavond even gaan borstelen, maar het lijkt me slimmer mn opdracht af te maken! Volgende week gelukkig veeeel meer tijd voor mn perdje!

lindy: Wat gaat je buik hard!!! Rij je nog? en hoe is het met daisy dr baby?

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:17

Jongens ik ben lekker afwezig de laatste tijd maar ik kwam weer even langsneuzen en zie ik daar een ontzettend leuke foto!

lindy: prachtige buik! En foto in het algemeen ook heel mooi hoor Haha! haha

Loes: welkom! Leuke merrie heb je, mij was die witte streep nog niet opgevallen!

Voor de rest: sorry heb niet zo goed bijgelezen maar ik ga beter mn best doen om bij te blijven Knipoog!

Kleine update vanuit hier:
Heb afgelopen zondag foto's gemaakt bij ieris@bokt met de anda Argento en mocht ik ook nog even rijden.
ontzettend leuk natuurlijk!
Ik heb hem iets van...2 jaar ofzo geleden gereden.
Toen was hij nog teveel vent voor mij en ik teveel klein meisje voor hem haha maar nu ging het al stukken beter!

Verder rijd ik gewoon nog steeds Luitje en gaan we langzaamaan lekker de goede kant op.
Ik heb ontzettend veel moeite met loswerken maar dat gaat nu steeds beter, heerlijk Haha!!
En daarnaast droom ik natuurlijk nog steeds van mn eigen barokkie maar ik stel het nog even uit. Houd het voorlopig toch bij Luitje Knipoog

Zo, nu weer aan het schoolwerk! En dan vanaf vandaag weer goed bijlezen hier Vork