sannahtris schreef:Dennenboom schreef:Sannahtris: Oh oke, ook nog zoekende dus. Die jeuk is niks aan, zo sneu voor ze. Hopelijk geen zomereczeem
Jaa is zoeken naar speld in de hooiberg…
Vader Jehannes toch?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paradise123 schreef:Ben zelf ook helemaal verliefd op de Fries. Alleen die weke rug... Ik ben zelf wat voller, en dan is een Fries niet ideaal.
Maar wat een prachtige paarden zie ik voorbij komen zeg!
Absolem schreef:Sokken afscheren op een pluk op de kogel na dan... kootholte dus ook leeg scheren.. en in de winter drie maal in de week in de biotex in een emmer zetten voor tien min als ze mok hebben. En dan een laag uiercreme erop.
Paradise123 schreef:Ben zelf ook helemaal verliefd op de Fries. Alleen die weke rug... Ik ben zelf wat voller, en dan is een Fries niet ideaal.
_Jelske schreef:Absolem schreef:Sokken afscheren op een pluk op de kogel na dan... kootholte dus ook leeg scheren.. en in de winter drie maal in de week in de biotex in een emmer zetten voor tien min als ze mok hebben. En dan een laag uiercreme erop.
Welk apparaat gebruik jij hierbij als ik vragen mag?Paradise123 schreef:Ben zelf ook helemaal verliefd op de Fries. Alleen die weke rug... Ik ben zelf wat voller, en dan is een Fries niet ideaal.
Uh, mijn merrie is uit 2003 en heeft alles behalve een weke rug![]()
Fokdoel van het friese paard is de afgelopen decenia daarbij ook enorm bijgesteld. Sterke bovenlijn, sterk achterbeen en goede rug/bouw is tegenwoordig de norm.
Ziet er goed uit Absolem! Sowieso een mooi dier om te zien.
Hier weer terug van een poosje afwezigheid. Afgelopen weekend op uitnodiging van het kfps naar Harich afgereisd om de CK eens bij te wonen. Veel interessante praatjes bijgewoond over tal van onderwerpen en een aantal keren meegelopen met schaduwjureringen. Super veel van opgestoken, zowel in het algemeen als over mijn eigen merries.
Zo was ik aanvankelijk niet echt zo druk met predicaten en fokken maar merk toch dat het aanstekelijk werkt. Zo heeft Jels nooit een IBOP gelopen en de doelstelling sluit naadloos aan op haar training van dit moment. Ze heeft immers ruim 7 maanden stil gestaan en daarvoor hoogstens 2-3 maanden heel licht gewerkt. Dus nu vooral bezig met het basis werk, ontspanning, losgelatenheid, schakelen. Dus vermoed dat ik komend jaar misschien toch nog eens wat ervaring op wil doen door met haar de IBOP te doen.
Verder ook nooit zo ambitieus geweest om nog eens te willen fokken, maar toch interessante ideeën op gedaan en speel nu toch eens met de gedachte voor 2024/2025.
Getty_Maan schreef:Als je de mogelijkheid hebt om naar het bos te gaan absolem, daar eens een mooi galoppad zoeken.
Die van mij die heeft een paar galopsprongen nodig en dan heeft ze in de gaten dat ze hard mag, nou echt dan komt er toch een snelle galop en houdt ze het nog lang vol ook. Geweldig vind ze dat.
Leuk hè Jelske, enthousiast worden van zo'n keuring. Dan is het toch wel leuk om het met je eigen paard te gaan doen.
Herken alleen het fokken niet, ik zie een veulen alleen maar als last op mijn training.![]()
Ik ga niet naar de strandrit, mij te massaal. Ga veel liever in een klein groepje.
Elke zomer komt Udo de Haan menles geven op de locatie van de overburen, waar ik altijd in de bak rijd.
De eigenaar van Hiske heeft een paar keer meegedaan, maar heeft de ambitie niet meer (is begin 70).
Nu mocht ik vanavond de les rijden en zat de eigenaar ernaast.
Nou dat smaakt naar meer, was erg leuk en leerzaam om te doen en Udo kennen we natuurlijk allemaal. Dat is een echte topper.
Geeft ook heel fijn les.
Dennenboom schreef:Leuk al die men plannen, helemaal als het goed goed!
Hier even wat minder. Vanmorgen met jaarling naar kliniek geweest omdat ochtends vanuit stal naar buiten haar knie op slot zit. En in de draf loopt ze niet lekker voor.
Komen we daar aan super braaf maar vol energie. Dus geen pas verkeerd. Dus maar helemaal op de foto's en die zagen er super uit geen ocd's. Toen thuis weer in het land, kreupel