Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiejoyce

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:07

Jeetje Suus echt balen :(:) ik hoop dat het een beetje voorspoedig verloopt!
Als je in de buurt woonde had je wel op mijn fem mogen rijden 1 of 2 x in de week voor het gevoel maar ik woon denk te ver

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:21

Suusenmalvin schreef:
|( |( |( |( |( |( |( |( Peesblessure... -O-

Wat balen zeg!!! -O-
Paard bij ons op stal heeft ook een peesblessure gehad ooit en heeft wel aardig wat maanden moeten rusten...
Sterkte!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:31

ahh balen suus!! Hoop dat ze er gauw bovenop is!!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:31

Jamiejoyce schreef:
Jeetje Suus echt balen :(:) ik hoop dat het een beetje voorspoedig verloopt!
Als je in de buurt woonde had je wel op mijn fem mogen rijden 1 of 2 x in de week voor het gevoel maar ik woon denk te ver

Ahhh... dat is lief van je :) Hihi, Middelburg is prachtig (kom oorspronkelijk uit Goes :P), maar idd wat ver..

Dank jullie wel. Peesblessure duurt idd vaak maanden. Las wel dat shockwave therapie soms wat sneller herstel geeft. Ga me er eens in verdiepen.
Nu gauw spullen pakken.. Op naar de Ladies Night van Epplejeck!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:11

Suus vriendin van mij heeft een rode lamp gebruikt voor het herstel van haar paard. En daardoor was hij sneller op de rit. Wellicht ook iets voor jullie. Die zijn er tegenwoordig ook als soort pees beschermer.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:27

Ohhh wat ontzettend balen zeg -O-

Hoop ook dat het met jouw paard nu wel beter gaat geertje!

En het klinkt alsof ik het nog zwaar ga krijgen met die rechtergalop :P Aan de longe is ook wel een goede om het te proberen! Heb ik eigenlijk nooit heel erg bij stil gestaan.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:46

Suusenmalvin schreef:
Diepe buigpees? Heet ' ie zo?
Hersteltijd gaat maanden duren. Speciale gel gehad om vocht af te laten voeren. Deze week nog absolute rust en dan heel voorzichtig op het asfalt zo'n 100 meter stappen. Als haar been de volgende dag niet dik is, dan kunnen we dat voort blijven zetten en iedere week wat verhogen.. :(
Arrghh.. baal zo vreselijk! Vind het voor Fem ook zo sneu. Paardje zit net lekker in haar vel, is happy, lekker soepel, en dan heeft ze dit.. Arm ding

He balen bah! :n klasien heeft dezelfde blessure gehad, toen was ze nog van mijn stalbaas. Hij liet haar toen elke keer wat inspuiten, weet niet precies wat het was maar weet wel dat het als doping gelden. Maar aangezien ze toch niet getraind mocht worden maakte dat niets uit op dat moment, ze heeft in totaal denk ik 3/4 jaar tot een jaar niks gedaan. Het eerste deel daarvan ook alleen maar box rust, daarna weer stappen en daarna ook geleidelijk aan weer de weide in.
Hopelijk is Femme eerder hersteld, bij klasien hebben ze toen ook expres extra lang gewacht omdat er op dat moment ook niemand was die met haar wilde/kon rijden. Ik heb haar toen uiteindelijk weer opgepakt, daarna heb ik haar toe gekocht.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:33

Suus Wat leuk eigenlijk ben je dus een zeeuw :P
Veel koop plezier bij EJ!!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:19

Heb je er nog klachten van emma nu?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:51

Ehh bah suus....
Misschien weet ik nog wel iemand die je misschien kan helpen. ..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:29

M_arjolein schreef:
Heb je er nog klachten van emma nu?

Nee helemaal niets meer, ik heb na al die rust haar gewoon opgebouwd als een paard dat gewoon niets gedaan had voor die tijd. Niet specifiek voor de blessure, het enige waar ik op let is dat ik haar goed op warm en goed uitstap maar dat heb ik altijd al belangrijk gevonden :) .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:46

Wat balen Suus, beterschap!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:21

Klasien is net weer gescand nadat ze eergisteren geïnsemineerd is, het ei was weg dus 10 april nog een keer scannen om te kijken of er ook echt een vruchtje zit. Fingers crossed :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:31

Oehh spannend!! Dat is nou het enige jammere van het hebben van een hengst :P Veulentjes zijn zooo leuk.. -O-

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:35

Spannend emma! Ik weet nog wel dat caroliene steeds werd geinsimineerd. Was het na 3 weken steeds weg. Dus is wel een spannende periode.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:27

spannend emma!! ik zal duimen :D
naast Arjen staat een drachtige merrie op stal die ieder moment kan bevallen... ik was vanochtend alweer aan het rijden om even over 7 en het rommelt aardig... ze liep te drentelen en te doen hihi spannend!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:29

Ilsemarie jij was lekker vroeg

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:32

ben ik tegenwoordig eigenlijk weer altijd... bevalt toch het beste. Dan is het nog heerlijk rustig, fijnste manier om de dag te beginnen <3 wekker om 6.20 en om 8.30 was ik alweer thuis :D

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:43

Poeh dat is vroeg. Als vroegst zit ik er om 8 uur s ochtends op. Ik kan s ochtends altijd vreselijk uit bed komen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:46

Poehhh.. dat is mij geloof ik wat te fanatiek hihi :+ Maar respect voor jou!

Hebben jullie deze ook gezien: [WD-V] 2 winstpunten eraf?! ?
Ik ben wel benieuwd wat jullie mening is..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:55

Het is absoluut een belachelijk regel maar ja de KNHS bedenkt helaas wel meer rare regels :n

Mijn reactie int topic haha
iEmmaaa schreef:
Ik heb ook -2 gehad toen ik gediskwalificeerd werd, mijn stand was toen M1-2 aangezien het mijn eerste M1 wedstrijd was. Ik werd gediskwalificeerd omdat ik blijkbaar niet binnen 45 sec aan mijn proef starten omdat mijn paard ergens van schrok onderweg naar A.

Hoe de regels van het diskwalificeren precies werken weet ik niet maar diskwalificatie betekent wel -2.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:01

Pfff.. belachelijk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:22

Zit dat topic zo door te lezen en wat zijn er eigenlijk een hoop gevallen van mensen die vallen met hun paard! :oo Komt dat echt zo vaak voor? Ben 3 keer gevallen met paard, waarvan ze in 2 gevallen op hol geslagen waren met ijzers op asfaltweg of mongolische sprongen maakten in de modder. 3e was inderdaad ook uitglijden in de modder in een bochtje in galop. Maar nooit zo 'random' in een rijbak.... :?

Wel belachelijk inderdaad dat ze in dit geval ook die punten aftrekken :n Als je van je paard valt op een banketstaaf manier kan ik het nog begrijpen, maar als je met paard en al valt, hoe kan je dan ooit blijven zitten?!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:47

iEmmaaa schreef:
Het is absoluut een belachelijk regel maar ja de KNHS bedenkt helaas wel meer rare regels :n

Mijn reactie int topic haha
iEmmaaa schreef:
Ik heb ook -2 gehad toen ik gediskwalificeerd werd, mijn stand was toen M1-2 aangezien het mijn eerste M1 wedstrijd was. Ik werd gediskwalificeerd omdat ik blijkbaar niet binnen 45 sec aan mijn proef starten omdat mijn paard ergens van schrok onderweg naar A.

Hoe de regels van het diskwalificeren precies werken weet ik niet maar diskwalificatie betekent wel -2.

Echt belachelijk!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:54

xXutopiaXx schreef:
Zit dat topic zo door te lezen en wat zijn er eigenlijk een hoop gevallen van mensen die vallen met hun paard! :oo Komt dat echt zo vaak voor? Ben 3 keer gevallen met paard, waarvan ze in 2 gevallen op hol geslagen waren met ijzers op asfaltweg of mongolische sprongen maakten in de modder. 3e was inderdaad ook uitglijden in de modder in een bochtje in galop. Maar nooit zo 'random' in een rijbak.... :?

Wel belachelijk inderdaad dat ze in dit geval ook die punten aftrekken :n Als je van je paard valt op een banketstaaf manier kan ik het nog begrijpen, maar als je met paard en al valt, hoe kan je dan ooit blijven zitten?!

Precies mijn punt. De keren dat ik gevallen ben in de laatste paar jaar, waren (helaas) samen met paard.
Als dat dan op wedstrijd is, maakt die -2 je dag compleet, of niet? -O-