[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:38

Ha Elise! Alles goed? Niet te veel koffie drinken vandaag hè? Wanneer moet je je ogen weer laten onderzoeken?

Iloon Indirect maar toch: "GEFELICITEERD!" Mooi veulentje hoor! Daar mag Chico trots op zijn. Lief dat ze dat zo naar je sturen met zo'n echt geboortekaartje.

Benthe
Utixo schreef:
Proest, ik verwachte die belg, zie je zo'n slanke den! Die belg was niet vol?

Bij ons bestaat het vermoeden dat de kikker vol zit :+. Babypaardjes! Ik laat haar volgende week even opvoelen.

Toedels! Tot volgende week!

Niet te vroeg aan de Mede beginnen hè? Is dit nou wartaal?

Jellie Het begint al goed. De moeder die me helpt, laat het afweten! :( Ik kon haar pony wel even komen halen, maar dat heb ik in de schoenen van de juf geschoven. Ik kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. Ik moet namelijk de middelste van onze drie om 13 uur op de peuterspeelzaal neerzetten en de jongste moet ik ook nog kwijt zien te raken. Iemand anders zorgt nu dat die pony komt, want met Prince is het een wandeling van een dik uur en tja, daar heb ik nou net niet zo'n zin in. Hij heeft naar mijn mening genoeg gedaan voor de kleuters.

Elise Haha, droeftoeters? Wat zijn dat? De Police Academy klinkt als een stevige opleiding. Privaatrecht vond ik ook wel een aardig onderwerp overigens. Van origine ben ik juridisch secretaresse. Stukken schrijven is nooit interessant. Je schrijft het voor één persoon en die geeft je nog een cijfer ook en meestal leest die het maar half, (of je moet dat net zo hilarisch geschreven hebben als dat je hier doet?)

Hahaha, die Sun! Klinkt als mijn Sam. Die kan er ook wat van. Ik denk dat jij met Sam ook wel zou kunnen toveren. Hij kiest echt zijn ruiters uit. En ik geniet een voorrecht. Was afgelopen zondag zooooo blij dat ie me echt stond op te wachten. Bij Frank gaat ie met zijn kont omgedraaid staan...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:43

Je slaat echt aan het quoten! WAt zit er in die koffie daar?

Ja, hè? Ach we leren het wel weer op de ouderwetse manier. Ook niks mis mee. Dat er op laten zetten kost heel veel centjes.

Rijsbergen? Kom je dan langs Zaltbommel? Anders zou je Frank eens onder handen kunnen nemen. :+ Ik denk dat ie naar jou wel zou luisteren. (Hoezo eigenwijs?) Hij en Des kunnen wel een beetje hulp gebruiken in het nog meer één geheel worden qua rijden. Met een jong paard is er zo veel om op te letten immers.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:53

Zo nou hehe, volgens mij ben ik aardig bij! Whahaha!

Mijn collega's houden argwanend mijn pc in de gaten, aangezien ze mijn 10-vingerig getyp door het hele bureau kunnen horen (en ze niet van mij gewend zijn dat ik tijdens binnen diensten heel hard werk :D ).

Zal eerst even updaten over mijn projectjes...

Duits projectje doet het goed! Gisteren voor de derde keer met zadel gereden (zat in het begin steeds op de BBP). Bitje heeft ze nog niet in, enkel de kaptoom. Ze doet het erg goed! Het is zo'n leuk en vooral lief dier om mee te werken! Ook aan de hand doet ze het nu super, schouderbinnenwaarts, travers, wijken en ondertreden op de volte beheerst ze al heel goed. Toen ik gisteren erop zat en een schouderbinnenwaartshulp met mijn been gaf, om te zien of ze er al op zou reageren, poepte ze het er zo uit :D BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFFFF!!!! En verder doen we nog niet zoveel, die paar keer dat ik er af en toe op zit laat ik haar vooral zelf haar ding doen, ze moet eerst maar eens haar evenwicht vinden en hoe ze dat doet en in welke gang is me voor nu om het even. Aan de hand doet ze het in ieder geval super!!!

KWPN projectje gaat ook wel de goede kant op, maar ze is zo in zichzelf gekeerd. Jammer is dat. Je merkt gewoon dat als ze het niet meer weet (omdat ik bijv. met haar naar buiten ging om te rijden) dat ze inwendig gewoon hysterisch wordt. Ze doet haar werk dan nog wel, maar je voelt gewoon dat ze helemaal met zichzelf overhoop ligt. Heel sneu voor zo'n beestje. Dus daar heb ik voorlopig mijn handen nog wel aan voor. En dan heb ik maar 1 duidelijke afspraak waaraan zij zich moet houden: Tempo en teugels zijn van mij! En dat vind ze toch zo moeilijk!

Fjordprojectje doet het ook goed, had even een weekje vrij, maar zaterdag weer even opgepakt. En dat deed hij wel netjes. Ga hem van de week weer lekker oppakken!

Sun en Xantha doen het op het moment heel fijn! Sun werk ik nu weer lekker aan de hand, Xantha weer onder het zadel. Die begrijpt eindelijk de travers (HOEZEEEE!) en dus ook het appuyement. Dus nu mag ze weer even freewheelen.

Gisteren heb ik trouwens een eendje gered. nou ja ik... Mijn hond kwam er mee aanrennen en ik dacht dat ie al dood was en half uit elkaar lag. Dus ik gillen joh, whahah! Was aan het freestylen met een paard en die sprong door mijn gekrijs een meter de lucht in om vervolgens hard aan de kletter te gaan (doordat ik nog steeds stond te gillen)... Dus afijn, mijn lesklantje en een ander meisje hadden het eendje bevrijdt en die bleek, godzijdank, helemaal ongedeerd te zijn, maar was wel moederloos. Dus die heb ik naar een vriendin gebracht, die heel veel eendjes heeft (en ook een paar heeft 'uitgebroedt met zo'n machine') dus die vind dat wel helemaal leuk. Het bleek waarschijnlijk een eendekuikentje te zijn van een dag of 2 oud. MAar goed nieuws, Guusje (eigenlijk had ik hem Kwebbel gedoopt, maar ze hadden al een kwebbel) heeft het vannacht gered en hij/zij gaat waarschijnlijk uitgroeien tot een mooie eend. Zal van de week even een foto plaatsen.

Maar die hond van mij ook... De vorige keer kwam hij aan met een konijn, die leeft overigens ook nog op de kinderboerderij! Die had ik "Lucky Pluis the third genoemd! Whahaha!

En verder gaat het met mij redelijk... WEet niet of er verbetering zit in mijn oog. Ik hoop het maar. Vorige week gefysioot bij de 2 jonge heren ;) Vanmiddag weer. Oh wat naar! Whahaha!

Vanmiddag komt de DA voor mijn merrie, die moet weer geinsemineerd worden. Mijn geluk natuurlijk weer dat ze weer iets bijzonders heeft, maar vandaag wordt ze weer gescand en hopelijk geinsemineerd.

En even fotootjes spammen!!!

Mijn hengstje DSH Donatello (die gaat binnenkort op transport naar Tsjechie):
Afbeelding

Mijn merrienaarling: Dutchie aka GVR aka blauwoogje
Afbeelding

Mooie mama van Donatello, Zakiyah:
Afbeelding

Allemaal lekker in de wei!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:55

idefix4 schreef:
Elise Haha, droeftoeters? Wat zijn dat? De Police Academy klinkt als een stevige opleiding. Privaatrecht vond ik ook wel een aardig onderwerp overigens. Van origine ben ik juridisch secretaresse. Stukken schrijven is nooit interessant. Je schrijft het voor één persoon en die geeft je nog een cijfer ook en meestal leest die het maar half, (of je moet dat net zo hilarisch geschreven hebben als dat je hier doet?)...

Droeftoeters zijn mensen waarvan ik droevig word. Zoals bijvoorbeeld mensen die beweren dat hun Jack Russel met een cape moet lopen omdat hij kan vliegen %)

Ik schreef niet voor 1 persoon, als ik een beleidstuk moest schrijven, dan moest dat beleid daadwerkelijk worden ingevoerd. Dus dat heb ik ook diverse malen gedaan, waaronder een stuk over de omgang met droeftoeters volgens 1 vaste structuur.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:56

idefix4 schreef:
Je slaat echt aan het quoten! WAt zit er in die koffie daar?

Ja, hè? Ach we leren het wel weer op de ouderwetse manier. Ook niks mis mee. Dat er op laten zetten kost heel veel centjes.

Rijsbergen? Kom je dan langs Zaltbommel? Anders zou je Frank eens onder handen kunnen nemen. :+ Ik denk dat ie naar jou wel zou luisteren. (Hoezo eigenwijs?) Hij en Des kunnen wel een beetje hulp gebruiken in het nog meer één geheel worden qua rijden. Met een jong paard is er zo veel om op te letten immers.

Zaltbommel? Jullie wonen toch op de veluwe?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:01

idefix4 schreef:
Benthe
Utixo schreef:
Proest, ik verwachte die belg, zie je zo'n slanke den! Die belg was niet vol?

Bij ons bestaat het vermoeden dat de kikker vol zit :+. Babypaardjes! Ik laat haar volgende week even opvoelen.

Toedels! Tot volgende week!

Niet te vroeg aan de Mede beginnen hè? Is dit nou wartaal?

De vertaling:

Vorig jaar heeft een Belg een veulen van Chico gekregen, dan is deze nieuwe mama toch even een ander slag paard. De Belg was schijnbaar niet weer drachtig van Chico en dus ook geen veulen van de Belg.

De kikker is de nieuwe pony van benthe en die is schijnbaar ook gedekt. Benthe heeft het vermoeden dat ze drachtig is en laat haar van de week opvoelen.

Snap u? ;) := :+

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:00

Jeetje, jullie gaan echt super snel!! 2 daagjes niet op het forum en gelijk weer behoorlijk wat pagina's om bij te lezen...

@ Prinslover: Wat een leuke foto van het veulen!!

@ Debby: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Dit weekend weer heerlijk gereden met mijn zwarte parel en mijn vriendje de opdracht gegeven om wat leuke plaatjes te schieten :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:23

Sorry heb even helemaal niet bijgelezen. Heb een K*tweekend achter de rug. Begon donderdag dat Jippe heen en weer aan het stieren was inde wei omdat neest hem een hengstige merrie staat. Even later lag zijn vriendje in de sloot en ben ik zo goed als kon mee gana helpen. Die kregen we er zelf niet uit. Dus brandweer erbij. Jippe bleef gek doen en bijna door het draad gaan. Ik zeg: staat er geen stroom op dan? Als het goed is wel (netspanning) maar zo te zien dus niet. Ik erheen en idd. stroom was eraf. Ik er weer opgezet. Toen kwam Jippe er 1 keer tegen aan, pats, pirouetje! }> Meneer werd duidelijk rustiger. Helaas lag vriendje nog in de sloot en moest ik echt weg (maar er waren andere mensen bij dat paard hoor)

Wordt ik vrijdagmiddag gebeld dat Jippe volledig door de draden gegaan is. Voor zover de stalhouder kon zien met stroom erop. Kapotte paaltjes en de hele kudde op stal. sh*t ik had hem zitten, Wat nu? Als hij al met stroom erop erdoor gaat!!! Ik had de oude eigenaar al gemaild ivm dat bekappen dat ie zo gek werd van een hengstige merrie of ie klophengst kon zijn. Maar tot op heden geen reactie meer gekregen. Ik wist het echt niet meer. Meteen DA gebeld of ze vandaag konden komen voor bleodafname. Prima: geregeld.

Zaterdagmiddag naar stal met lood in mijn schoenen. Stalhouder zou de draad maken en dan weer proberen. Als ie op stal stond was het niet gelukt. Kom ik daar, staat mijn peerd gewoon op de wei (fjoei! gelukkig) met ernaast die merrie 9die dus echt VOOR zijn neus pist he }:0 ) Maar hij was kalm, rustig en deed normaal. Was alleen niet bij die draad weg te slaan. Zie ik de stalhouder en zeg: gaat goed he? Ja zegt ie, maar bleek dat gister de stroom er NIET op stond. Er blijken 2 plekken te zijn 1 buiten en 1 binnen waar je de stroom eraf kan halen. Buiten stond ie op AAN, maar binenn dus UIT. Ja OK. Dan vind ik het niet meer zo vreemd dat ie erdoor ging als ie zin heeft... :Y) Maar toch. 't Is niet de bedoeling.

Zondag weer naar stal met hele gezin. Jippe weer rustig in zijn wei, hengstige merrie ernaast. Ik heb grodnwerk met hem gedaan en hij flikte eht om zijn hoef uit mijn handen te trekken. Nou ik ahd hem nog zitten dat ie zo opgefokt was geweest dus ik pik het niet meer van hem! Flinke tik gegegeven tegen buik en hals en een brul: NEEEE! Denk er aan (of iets dergelijks) VOETJE! Nou hij tilde hem op voor ik zijn sok beet had (was achterhoef) en durfde hem niet meer weg te trekken. (Gna gna gna... }> als ik boos ben...) Hij durfde hem zelfs in eerste instantie niet meer neer te zetten toen ik los liet en zei; toe maar. Daarna kids en man erbij, grondwerk gedaan, kids er even op gezet. Ach zoooo superbraaf is ie dan. (is ie altijd eigenlijk, behalve dus met een hengstige merrie in de buurt en geen stroom op het draad)

Vanmorgen tussen 10 en 11 zou de DA komen. Dus wie komt er tussen 10 en 11??? Juist Geen DA :( En ik moest om 11:30 weg kids ophalen en werken enzo. Ik gebeld om 5 voor 11. Ja was iets tussen gekomen. Ja en nu? Moet om 11:30 weg en dat had ik ook gezegd toen ik de afspraak maakte. Gelukkig was de stagiaire op stal zo ontzettend lief om te blijven. Zij heeft zelf paarden en Jippe ook al eens gelongeerd. DA belde terug, kwamen er nu aan. Het was geen probleem als ik er niet bij was (Nee OK, maar had het liever wel zelf gedaan) Dus stagiaire heeft de DA opgevangen. Ik had al overleg gehad aan de telefoon dat met 1 bloedje ze weinig konden zien, beter HCG inspuiten en over een uur weer afnemen. OK hadden ze wel eerder kunnen zeggen, want daar had ik met mijn tijd etc niet op gerekend (ga maar na tussen 10 en 11 afspreken en dan moest ik weg!) Maar goed de stagiaire vond het geen punt. Wel kon Jippe wat druk, erg druk worden van HCG als hij klophengst is. Euhmmmmm OK????

Ze heeft me gebeld: bloedafname gewoon in de wei gedaan, ging super. Braaf geweest (geen kik gegeven dus). HCG gespoten, ook goed.
Ze heeft hem het hele uur in de gaten gehouden en hij bleef net zo kalm als eerst (lichtpuntje!!!!)
Daarna tweede keer bloed afnemen, weer superbraaf. Vond DA ook.

Nu kan gelukkig morgen de bloedjes al mee met de labtest (wordt 1 keer per 3 weken gedaan en toevallig dus morgen!) dus eind deze week weet ik als het goed is of Jippe gewoon ruin is of klophengst. Gezien zijn reactie nu op de merrie met stroom er tussen en dat hij dus koel en kalm bleef na in spuiting HCG geeft mij wat hoop dat ie gewoon ruin is met de kolder in zijn kop.

Dit weekend dus heel veel spanning gehad, gehuild, gejankt alles kwam eruit. Frustratie van mijn schouder (5 weken opgekropte schuldgevoelens, boosheid op mezelf, frustratie dat het zo lang duurt en nog langer dan ik dacht met uitzicht op evt slecht herstel en nooit meer rijden), de schrik van Jippe door het draad met stroom wat later gelukkig zonder stroom bleek te zijn, dit hele gedoe met de DA, mijn moeder (altijd luisterend oor) die net deze week in de VS zit met mijn vader (terwijl ze eigenlijk enorm tegen vliegen op ziet maar ja, mijn zus studeert daar af en dat is best belangrijk enzo (plus heel kermis eromheen want zus heeft iets unieks gedaan voor een Nederlander dus stond ze op voorpagina van Trouw en hebben ze dus een heel mediacircus op hun dak gekregen van ongeveer alle zenders uit Nederland) dus die wilde ik met dit alles niet lastig vallen) en dan ook een huishouden, 2 kids die ook het nodige meemaken... zoals teleurstelling dat ie nog niet af mag zwemmen... Ik heb mijn rollercoaster van emoties wel gehad zeg!

Zo dit was een heel verhaal, maar moest het effe kwijt. Ben nog niet geheel spanningsloos, want het is wachten op de lab-uitslag. Ik geef het een goede kans dat ie gewoon ruin is, gezien zijn huidige gedrag achter het stroom en de uitblijvende zichtbare reactie op HCG. Keep your fingers crossed voor mij!!

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:47

Zo jonges, jullie gaan echt te snel..
Heb leuke fotos voorbij zien komen, chico die papa is geworden, leuk!
Weekend weer druk aan't werk geweest, nu even dagje vrij. Net even met Goya gereden en zo misschien even met Bram aan de lange lijnen werken

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:50

Jeetje Zilfstar wat een weekend, ik kan me voorstellen dat je na dit alles er even doorheen zit zeg!! Wanneer kan je de uitslag van de DA verwachten?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:09

Zilfstar, wat een verhaal zeg.. Net even op me gemak doorgelezen... Sterkte!

Net Bram zn hoefjes even gepedicuurd, zou lange lijnen met hem maar zijn hoeven zagen er zo beroerd uit dat ik ze maar even gevijld heb enzo

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:28

@Tamara: Nou ze doen die lab testenh 1 keer per 3 weken. Dus ik zag het al gebeuren dat dat net vandaag was natuurlijk en ik 3 weken moest wachten. Maar een klein beetje geluk schijn ik nog te hebben. Morgen doen ze deze testen in het lab!! En die bloedjes van Jippe kunnen mee! Dus uiterlijk eind deze week heb ik de uitslag.

Padrino ziet er goed uit zeg. Heb je al van zijn fijne galop genoten? Hij zat echt heeeeerlijk!

@ Soeske: dankjewel. Ja moest het echt even kwijt :o Nu hopen op goed nieuw en fijnere tijden.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:36

Zilfstar: :(:)

Tamara: Knappe kerel hoor!

Elise: Hoe is het verder allemaal met jou?

Oww ik heb nog een beetje een brutale vraag...

Is er iemand in dit topic die misschien een jurk voor mij te leen heeft voor een show van a.s. zondag ?

Misschien handig om te vermelden dat ik rond mt 38 heb :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:45

Goedemorgen, even weer een update van mijn kant af en een poging iets bij te reageren (ik hou het maar op de laatste 5 pagina's).

Furia gaat weer helemaal lekker! Hij was 2 weken terug errug stijf, toen even een paar dagen lekker op het land gelaten en nu loopt ie weer helemaal te swingen (nou, iets overdreven, maar vergeleken met die week...)
Gisteren weer les gehad, Beda was ook weer helemaal blij dat hij weer lekker los was.
Rij nu ook lekker met mijn nieuwe zadel, bevalt wel (was wel wennen).
Straks komt de hoefsmid, komt Furia voor toch weer op ijzers te staan (was echt haast zielig, hij was aldoor zo gevoelig op zijn voetjes..) en dan weer lekker rijden!

Malin: Lief dat al je beestjes extra voorzichtig nu met je doen, echt balen dat je in het gips zit, sterkte ermee :(:) Veel plezier bij Piet Bakker, altijd leerzaam om te kijken, en ook leuk dat enthousiasme :D
Snowy2004: Balen van Atlas, ja, dat is dan het enige nadeel aan op het land staan. We hadden het idee dat Furia's zijn stijfheid ook met wat te enthousiast spelen te maken had. Haha, aansteller! Wel leuke foto van Atlas :j
Laura: Ik heb ook zo'n merrie gereden :D Maar braaf dat Hincapie zo weinig reageerde, super! En van die groepsles, ook helemaal fijn :j
Anouk: Nou, make that 3, ik val ook heel snel flauw. Laatste keer is gelukkig alweer een tijdje terug (vorige zomer) maar ik vind eht doodeng. Mijdt ook echt bepaalde situaties waarin de kans groter is dat ik flauwval. Ben hiervoor ook bij de dokter geweest, die heeft vastgesteld dat ik door bepaalde prikkels (emoties, hitte, vermoeidheid) dus nokkie ga. Vind dat zo naar, de hele controle over mijn lichaam kwijt zijn :n Ben ook doodsbenauwd voor naalden. Laatst was er iemand op mijn werk flauwgevallen, nou, ik kreeg het daar weer zo benauwd van dat ik na mijn gesprek ben weggelopen en even ben gaan afkoelen. Helemaal top een nieuwe auto!
Furia werd de laatste tijd ook erg toegetakeld, en heb 1 verdachte... (Bandito) Haha! Hij had (heeft) er een lelijke wond in zijn nek aan overgehouden :n
Jellie: Wat vervelend van je nichtje (klinkt een beetje stom, weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Wel mooi dat jullie dat nog voor haar kunnen doen, veel sterkte er verder mee.
Mies, Iloon en Benthe: Heeel veel plezier!!
Frank: Helemaal top van jullie overnachting, zo zie je maarw eer, wie niet waagt... Leuke foto's!! Des heeft af en toe echt wat weg van Furia, grappig :j
Saida: Leuk van Rintske en evt keuringsklaar maken.
En gaaf hoor, lekker het water ingeweest, leuke foto's :D
Kelly: Hangt er dan zo'n prijzig kaartje aan Bello? Kan natuurlijk niet in je portemenee kijken, maar goh, dat is echt jammer, dat je zo'n klik met het paard heeft, hij staat te koop, in principe binnen handbereik maar dan vanwege geld dat het niet lukt. Geld is ook niet leuk :n Tenzij je er heeel veel van hebt. Super dat hij zo goed ging!
Sanne: wat super dat Igneo zo goed reageert op dat clickeren zeg! Ga zo je topic kijken :D De foto's geteld :oo Ik denk dat ik daar ook zeker wel met Furia aan kom :P Ik heb ruim 8 cdrommetjes van Paoline liggen met een hele hoop foto's... Dat zullen er bij elkaar al zeker 2000 zijn, en dan nog alle foto's die ik van Furia heb gemaakt hihi. Maar je bent maf dat je dat hebt geteld!
Heidi: Hahaha, vet Freaky foto!!
Debby: Nog gefeliciteerd! Leuke cadeautjes gehad en zelf voel je je ook goed, helemaal top!
Ilona: Wat super, een kindje van Chico, en dat geboortekaartje, lief hoor!
Elise: lekker bezig met de paarden dus :j Gave jaarlingen, waardom gaat DHS naar Tsjechie?
Tamara81: welkom, leuke fries heb je daar!
Zilfstar: Ik heb nog nooit een DA meegemaakt die op tijd was :D Maar is wat minder leuk als je een andere afspraak hebt...
Druk weekend, ben benieuwd wat er uit die bloedtesten komt.

Imiddels is het dus alweer middag, en staat Furia er blinkend bij in zijn nieuwe schoentjes en heb ik lekker gereden! Wat een heerlijk weerjte was het opeens, echt helemaal warm!Daarna Furia op de wei gezet en nog even blijven kijken, de hengstige merrie's die hun pissende kont zowat in Furia's gezicht douwde en Furia die zoiets had van " nee, bedankt.." .
Waar ik heel blij van werd is toen ik Furia het land op deed, hij hinnikend op een andere pony afging, en daar een rondje mee galoppeerde. Dat deed hij vh weekend ook, en dat heb ik hem al een hele tijd niet zien doen.
Goed teken denk ik! Hij is nogal introvert tegenover andere paarden, en de laatste tijd leek het alsof hij zich nog meer terugtrok. Begint weer iets bij te komen, tegen mensen is hij juist super gezellig :+:

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:56

@ Madelief: toen ze voor vaccinatie kwamen waren ze keurig op tijd! Zelfde praktijk... Maar dat was denk ik puur geluk hebben.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:56

@ Zilfstar: Het zou zeker mooi zijn als je de uitslag deze week al zou kunnen krijgen. Ik zal voor je duimen dat Jippe een doodnormale ruin met af en toe een kronkel in zijn hoofd is ;)

Ik heb al een paar keer met hem een galopje gedaan en hij zit inderdaad heerlijk! Alleen het aanspringen in galop gaat nog niet helemaal goed, meneer doet regelmatig of hij me niet begrijpt en gaat dan gewoon sneller draven :n

@ Kelly_Taco: Thnx :D Ik heb helaas geen jurk voor je, maar wat voor show ga je doen zondag?

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:05

is er nooit een stop op jullie? :+ jullie kletsen echt te veel. :P
zit nu in me SE-week, leren leren leren, geen tijd voor Bokt dus :(
en al helemaaal geen tijd om dit topic bij te houden :D

tamara, wat een mooie foto's, echt een gave fries!
Kelly_taco : ik weet niet wat voor een jurk je nodig hebt? want ik heb nog wel die jurk hier liggen die ik op de barokke paarden dagen aan had.

maar even snel, kan ik iemand hier blij mee maken?
[EA-TK-AR] Bodyprotector, cap, jas en meer voor een spotprijs!
[EA-TK-AP] Bandages, uitrijdeken, dekjes, en meer voor een spotprijs!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:10

Heey
Zilfstar : Jeetje wat een weekend :(:). Ik snap heel goed dat je er effe doorheen zat :(:).
Iloon : Gefeliciteert :D. Mooi veulentje en een mooi kaartje :D. Heel veel plezier :D
Jolynn : Nog gefeliciteert :D. Gaaf dekje :D.
Madelief : Super dat je lekker gereden hebt en dat het goed gaat met Furia :D.
Kelly : Sorry maar ik heb geen jurk voor je ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:13

ff kort.

elise: haha onderhand een hele pagina voor jou gereserveerd hier. en nee wij wonen niet op de veluwe hoor.

sanne: dank voor de vertaling. meestal bak ik er wel wat van maar wat benthe nu schreef was voor mij ook abacadabra

madelief: nou moet des alleen nog wit worden he, dan kunnen ze zo het dubbelspan in. heerlijk joh dat fuur zo lekker opgewekt is

ilona: jij vertelt hier ook nooit wat. :D moeten we het bijna uit de krant lezen dat chico nog wilde escapades heeft beleefd

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:36

oh dit is niet normaal meer ben ff een paar dagen weg en dan denk ik zo`n 20 bladzijde`s bij lezen
heb het ook niet gedaan ben ik eerlijk in }:0 ja zo ben ik he eerlijk zit in het beestje
had alleen ff me verhaal gedaan van me diploma C paardje, nou het gaat nu wel wat beter
is wel goed van slag geweest en de wonden zijn weer aan de goede kant

heb nog wel een mooie foto van me kanjers die zijn zo lief met ze tweetjes he
echt toppers gaan ook de goede kant op en vorderen met staag met al het trainen wat we doen

ga nu weer jullie vervelen met lezen en foto`s komen cker meer van

Afbeelding

zag nog wel in me ooghoek wat nieuwkomers welkom allemaal

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:13

borderjay schreef:
Mies Van wanneer tot wanneer gaan jullie nu precies hier naar de Veluwe? En hebben jullie nog iets van internet mee zodat we een afspraak voor een tijd enz voor een mini meeting kunnen maken?

Heb ik geregeld met Ilona, die heeft mijn telefoonnummer en adres bij zich dus zal me wel bellen, en dan kunnen we iets afspreken voor meetinkje.

Zilfstar: Hopen inderdaad dat ie gewoon ruin is. Scheelt hoop gedoe. Maarruh... ik had wel gewaarschuwd hè dat het eigenlijk alleen betrouwbaar is met hcg spuiten en er dan een paar uur tussen bloedjes trekken zat ;)

Vandaag met Rico naar kliniek geweest, heftig met o.a. een longspoeling (arm beest, maar eerlijk gezegd ook wel machtig mooi en interessant om zijn luchtwegen eens van binnen te kunnen bekijken). Daaruit is wat opgestuurd waaruit ze dan hopelijk kunnen opmaken waarop zijn luchtwegen zo heftig reageren.
Verder stuk of 10 rontgenfoto's gemaakt van zijn benen. Goede nieuws: zag er allemaal uit als van een jonge god in plaats van 17-jarige. Slechte nieuws: hij strompelt dus wel nog steeds ernstig in de rondte |( . Klinisch geeft hij het beeld van een paard wat spat, hoefkatrol en kogelartrose tegelijk heeft, maar dat is dus niet het geval.
Het ziet er naar uit dat alle ellende uit zijn rug komt, met name SI-gewricht geeft echt ernstig problemen. Steffi had hier ook al problemen aangegeven. Zijn spierproblemen zijn secundair, hij heeft veel pijn dus verkrampt. DA vermoed daar in dat gebied artrose. Klopt ook met het verhaal dat hij een paar dagen wat beter is geweest na chiropraktische behandeling, maar daarna weer heel snel terug viel.
De bouw van Rico zijn rug is helaas ook verre van ideaal, en ergens is het best logisch dat dat een keer problemen gaat geven. Hij wil nog gaan proberen hoe hij reageert op inspuiten, maar dat heeft nu geen zin want het werkt niet zo heel lang en je zou dan moeten gaan kijken dmv rijden of het effect heeft. Maar zijn conditie wbt longen/luchtwegen is daarvoor nu echt te slecht dus voorlopig kan hij toch nog niks.
Het begint er wel hard op te lijken dat we heel blij mogen zijn als ie nog aan de gang komt voor lichte recreatie, maar dat ik mijn TREC- en working equitation-aspiraties sowieso wel kan vergeten met hem.

Volgende week gaat Veludo ook naar dezelfde kliniek... kon nu even niet om ze tegelijk mee te nemen, en Rico was op het moment het belangrijkste omdat die zich echt zichtbaar ellendig voelt, ook als ie niks doet. Dus daar moesten we nu wat mee.

Veludo gaat er ook heen om het beeld wat completer te krijgen, zekerder te weten dat de manier waarop ik nu probeer hem weer op de rit te krijgen okee is. Ik geloof wel in wat Steffi over hem vertelt, dus het is niet zozeer als second opinion, maar meer als aanvulling. Mijn vader was vanmiddag met me mee en die heeft veel verstand van rontgenapparatuur- en films, en was blij met het machien van deze DA haha, dus hij mag nu ook van Veludo een keer wat plaatjes schieten als ie dat nuttig acht.

Gisteren was ik in de STROMENDE regen aan het langeteugelen met Veludo en heeft echtgenoot onder de schuilstal vandaan toch wat foto's staan maken. Kwaliteit is door het erg slechte weer dus niet geweldig, maar toch ook weer eens even mijn paardje laten zien hoor!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:32

Karina : Jeetje :(:) Hopenlijk kan Rico toch nog een licht recreatiepaard worden :(:). Mooie foto's van veludo
Heel veel sterkte :(:)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:47

Karina wat erg van Rico :(:)
Wel prachtige foto's van Veludo, daar mag je best vaker foto's van plaatsen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:47

@ Karina: Ja klopt, maar degene die ik aan de foon had om de afspraak te maken zei dat dat met 1 bloedje wel nagekeken kon worden. De DA die nu kwam zei: als je het echt heel zeker wilt weten HCG spuiten. En ja... ik wil het echt zeker weten.

@ Tamara: Ja klopt dat deed Padrino bij mij ook met proefrijden. Wat bij mij hielp was goed zitten, in de hoek goed stelling en dan goed de galophulpen, toen ging ie zoooo lekker in de galop dat ik het sturen wat vergat en ja het is een jong paard... dus wilde hij die bak bij Pieter uit rechtdoor naar buiten :Y) Maar snel de teugelhulp erbij en meneer bleef binnen haha. Ach ja, ik zat effe niet op te letten maar te genieten... :o

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:39

Quote: Is er iemand in dit topic die misschien een jurk voor mij te leen heeft voor een show van a.s. zondag ?

Frank, leen die van jou effe...