[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:53

Jee Nouvel, wat vervelend! Hopen dat ze snel opknapt en dat de kweek ook iets onschuldigs blijkt te zijn.

Zeker zuur dat je nu die uitnodiging hebt ontvangen. Heb je een ander paard om mee te nemen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:56

ja, zal je altijd zien dat het op zo'n moment is...
ik heb vorige week vanwege het hoesten ook al de longeerclinic van Lammert Haanstra af moeten zeggen waar ik voor uitgekozen was...

Ik heb geen ander paard om mee te nemen jammer genoeg, wel een ander paard, maar niet geschikt om mee te nemen voor zoiets...

heb dus net maar een mail gestuurd om af te melden... Scheve mond

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:03

Sjips zeg. Zul je zien dat je, op het moment dat je paard weer fit is, niet meer wordt ingeloot... ;-( Maar laat ik nu niet té pessimistisch doen Haha! Dikke knuffel voor haar in ieder geval.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:10

dank je! Knipoog

tja, dat zul je inderdaad zien, dan zijn er weer anderen aan de beurt...

nou ja, niks aan te doen...

ben er redelijk aan gewend geraakt, mijn vorige paard had ook altijd precies iets als ik iets ingeschreven had... Clown

maar het blijft balen... Boos!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:27

Jeetje Ellis, balen zeg....
Maar gelukkig wordt ze nu behandeld en kunnen jullie daarna weer lekker aan de slag!
Wel jammer van die clinics....maar die komen vast wel weer! Veel beterschap voor je meissie! Ach gut

Ik vind een tattoo op je bovenarm ook niet zo heel mooi moet ik eerlijk zeggen. Ik snap wel wat Femke bedoelt. Je ziet hem dan ook als je een shirtje met korte mouwtjes aan hebt of een topje of jurkje met dunne bandjes. Maar ik vind 1 meer als genoeg. Zou er zeker niet nog een nemen.
Misschien dat ik ook maar eens een foto van die van mij moet maken! Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:27

Missmuts....hoe gaat het met dat bruine kanon van jou!!!! Ik zou graag eens wat nieuwe foto´s van hem zien!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:28

Hehe, heb vandaag een dag vrij, maar als nog er vroeg uit gegaan Clown. Om half 9, en toen even de hond eten gegeven, zelf wat gaan eten, de hond uitgelaten. Daarna vrolijk op mijn fietsje naar Fuur (vriendlief werkt van 10-10 vandaag, ivm werkoverleg). Met Fuur was het eigelijk weer hetzelfde verhaal als dinsdag met rijden, erg snel, erg moeilijk er door heen te krijgen. Er zaten wel weer lekkere stukjes tussen. Ook nog wat met hem gesprongen aangezien ik hem moe wou krijgen Vork en dat vond ie weer eens hartstikke leuk!
Toen snel weer terug naar huis geracet omdat ik me zo schuldig voel als Dizootje alleen in de bench zit Ach gut Even geknuffeld en wat gedronken, daarna Dizo even in de huiskamer gelaten zodat ik (weer op de fiets) boodschappen kon gaan doen. Terug op mn fietsje met een giga zware tas en bloemen en brood los in mn hand, naar binnen hopend dat de hond niet teveel had gesloopt, lagen al mn goede schoenen weer in zn mand, en bovendien heeft ie een hoek van onze eiken salontafel afgeknaagt Bloos dat zal vriendlief niet leuk vinden. Dus voorlopig gaat Dizo weer in zn bench! Daarna Dizo weer eten gegeven en gewandeld, nu ff lekker achter de computer uitpuffen met de hond naast me. En zometeen weer verder met was draaien en ophangen, en nog wat opruimen in huis Knipoog

Zo, nu ga ik ff reageren(vanaf blz 286):
Cojolly, leuke foto's van Rodriguez! Hoop dat jullie het beiden naar jullie zin hebben op de nieuwe stal! Ik had trouwens nog een vraagje: in een topic van Fuur laatst had je het over een merrie, was je vergeten dat Furia een aantal maanden terug pas gecastreerd is Bloos ?
Saida, vervelend van Trijntje, succes ermee. Tsja, je bent een paardenmens of niet he, wel fijn dat je veel begrip op je manege krijgt en zelfs paarden aangeboden krijgt om te rijden. Veel plezier weer vanavond.
En Yenneke, voor jou ook, grote stap om je paard naar een rusthuis te brengen.
Peet, haha een Penny zadelkamer!! Die wil ik ook! Succes morgen voor je dochter (toch?) met de wedstrijd. Ik ben nu net aan het oefenen om een mooie hengstenvlecht te maken, maar moet er nog niet aan denken om dat met een lint te doen!
DinkeyGirl, toch blijft Suevo mooi! En zijn manen zijn er iig nog een beetje, succes met het aangroeien Knipoog. Haha, leuk dat we dezelfde trein hadden Haha! Ja studie bevalt wel, omdat het een nieuwe studie is, zijn alle leraren erg enthousiast! En het is idd wel druk, maar moet er ook een beetje aan wennen na zo'n rustig jaartje.
Essss, welkom, ik ga zo ff in je profiel spieken. Spanje, wil ik ook nog een x heen (opvakntie dan he).
Zasread, fijn dat je klas zo leuk is! Die van mij is wel ok. Pff, jij moet al helemaal lang reizen zeg! Vervelend van Vicky Ach gut sterkte ermee.
Lusitano, heel veel sterkte met je vader! En inderdaad gelukkig maar dat hij er nog is. En die vriend van je, vreemd hoor, dat ie het ene moment dat soort dingen verkondigt en dan.. Kan met echt voorstellen dat je het gehad hebt met mannen! En dat hij zo weinig zegt, maar aan de andere kant ook wel logisch, toch een pijnlijk moment als je die spullen haalt, dan is het echt definitief. Veel plezier met je stalfeestje! Oja, foto's van Sam waren leuk, had wel al het idee dat ik ze een keer gezien had maar misschien was ik in de war!
Prinslover, ik ben nog nooit op een paardenmarkt geweest, lijkt me ook wel interessant om een keer te kijken, ook al denk ik dat ik er ook niet zo goed tegen kan en geheid een pony mee wil nemen Vork Succes maandag op school. Ja, voor mij is het wel een stukje met de tein, rond een uurtje.
Soeske, succes met de tattoo vandaag!! 2 jaar terug wou ik het ook heel graag, was toen een aantal keer bij een tattooshop geweest, maar uiteindelijk (na jaren van wachten erop) het toch maar niet gedaan. Het was nog niet helemaal 'mij'. Misschien dat ik het over een aantal jaar toch wel bij me vind passen. Schattige foto's van Brammetje.
Kjoetie, ja studie bevalt super OK dan!, je moet idd wel redelijk wiskunde kunnen maar dan alleen statistiek en dat was bij mij nooit een probleem.
Nouvel, wel vervelend hoor zeg zoiets! Hoop dat het makkelijk&snel overgaat. En balen dat je idd dan net die uitnodiging misloopt!

Zo iedereen wel weer gehad (hopelijk??). Alleen Cloris, jij had niet echt veel verhalen, maar zag wel dat je trouw leest&en reageert dus ik zwaai even Doei!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:25

Dankje, haha is goed, volgens mij ben ik hier
de enige 13 jarige. Nagelbijten / Gniffelen

Morgenochtend gaan we dan eindelijk kijken
waar ik zo lang op heb gewacht. Als ik ben
geweest laat ik alles wel weten Knipoog .

Nu even alles doorlezen..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:27

Nu succes& veel plezier ermee dan! Ben benieuwd Haha! Ja, volgens mij ben je wel de jongste van het topic Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:38

Haha ja, achja maakt niets uit Clown . Dankje, ben zelf ook benieuwd

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:12

Zo, heb het overleefd haha. Wel een vreemd gevoel, heb van die reflexen op mn rug dat mijn been mee gaat doen.. Wel vervelend soms, die trok wel samen af en toe. Ben zeer tevreden over het resultaat:
Afbeelding

Tijdens:
http://www.mijnalbum.nl/Album=S6TTN88A

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:17

Nouvel: Heel veel sterkte! Hopelijk komt je spookje er snel weer boven op.

Jeetje, wat is iedereen met die tattoo's bezig Cool Ik voel me nu echt een buitenbeentje Tong uitsteken Ik heb er geen en ik weet wel zeker dat er in de toekomst ook geen komt. Hij zit er wel voor je hele leven op en straks krijg je er spijt van.
Ik werkte met een vrouw op texel en zij had 44 dalmatiers op haar lichaam getattoerd Wow! En niet zulke kleintjes ook, daar had ze nu ook spijt van, want ze kon nooit in zwemkleding of in een hempje.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:18

soeske schreef:
Zo, heb het overleefd haha. Wel een vreemd gevoel, heb van die reflexen op mn rug dat mijn been mee gaat doen.. Wel vervelend soms, die trok wel samen af en toe.

Daaruit blijkt dat het allemaal niet zo onschuldig is op die plek. Wat als je een zenuw beschadigd?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:18

Vicky update: Ze lijkt nu nergens last meer van te hebben, maandag maar even kijken of ze onder het zadel ook goed loopt.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:31

Mooi, Soeske! Nu maar hopen dat je been snel weer normaal doet Haha!

Lusitano Bloos Bloos . Dank je, het gaat erg goed. We rijden al lekker rond. Ik meen mij te herinneren dat ik had gezegd pas foto's te plaatsen als Laura met foto's van Xender zou komen. Dusssss.... LAURA, FOTO's!!!! Duivel

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:44

Dank je missmuts! Gelukkig doet mn been alleen zo als er op bepaalde punten wordt gedrukt of bij zoiets haha.
Lusitana. Dat kan niet, omdat hij 1 tot 1.5 milimeter in de huid gaat. Dus alleen in opperhuid, waar dus geen zenuwen zitten gelukkig. Anders was het risico voor mij ook te groot hoor hahaa

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:46

Soeske: Hopelijk gaat het vreemde gevoel weer over, ik was trouwens vergeten te zeggen dat ik je tattoo wel erg mooi vind!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:48

ja, dat komt goed zasread. Dank je wel Haha!
Ter nagedachtenis dus van onze hond die we een aantal jaren geleden in moesten laten slapen en ook de ster voor Claudia nog..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:30

De tattoo is mooi geworden!
Jammer dat ik met mijn 13jarige leeftijd nog even
moet wachten voor zoiets Nagelbijten / Gniffelen Lief dat je het ter nagedachtenis hebt gedaan
voor je hondje en paardje.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:53

missmuts schreef:
Mooi, Soeske! Nu maar hopen dat je been snel weer normaal doet Haha!

Lusitano Bloos Bloos . Dank je, het gaat erg goed. We rijden al lekker rond. Ik meen mij te herinneren dat ik had gezegd pas foto's te plaatsen als Laura met foto's van Xender zou komen. Dusssss.... LAURA, FOTO's!!!! Duivel

Verdorie ja hahaha *LOL* ik laat zo snel mogelijk nieuwe maken want ik ben sinds kort aan het lessen met Xen en hij gaat zo ontzettend geweldig mega mindy abnormaal super goed dat die vorige foto's echt niet het vertonen waard meer zijn Tong uitsteken
Mijn instructrice is trouwens jaloers op Xen, ze vind het een enorm braaf, slim, leergierig, mooi, goed bewegend paard met erg veel potentieel Cool Hij wordt ook lekker heet want ik voer hem sportmix met zwarte haver Hyper! (als je Engelse Volbloeden gewoon bent is iets anders al heel gauw te tam Knipoog )

Al dat gepraat over tattoos, ik heb mijn eerste pony'tje Greg op mijn rechterbovenarm laten tattooëren 2 jaar geleden. Staat misschien bouwvakkersachtig maar ach.... ik loop regelmatig met een stratenmaker mee dus die tattoo past wel bij m'n job denk ik dan Tong uitsteken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:18

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:23

Nouvel -> Wat naar dat je je paardje moest achterlaten.
Ik hoop voor je dat ze over 3 dagen goed is opgeknapt en ze weer mee naar huis kan.

Furia -> Jeetje, hoe bedoel je druk???
Ik herken het wel, hoor!
Het huishouden komt bij mij echt op de laatste plaats, maar probeer ik zoveel mogelijk en zo snel mogelijk tussendoor te doen zodat ik meer tijd kan besteden aan de paarden.

Esssss -> Veel plezier morgen en wie weet kom je daar je droom tegen!

Soeske -> Je tattoo is heel mooi geworden!
Ik vind 'm echt heel apart!

Peetisgreat -> Leuk zo dat filmpje!
Ben benieuwd naar de foto's!

Maak kennis met Grytsje!!!
Ze is een Fetse x Hearke van 5 jaar en het paradepaardje van de boer zijn vrouw.
Afgelopen winter is ze ingereden en is ze een paar maanden onder het zadel geweest.
Daarna had de persoon die haar reed helaas geen tijd genoeg meer en in maart is ze het land op gegaan.
Ze kent dus alleen de basis.
Vanmorgen hebben de boer en ik haar opgehaald en heb ik haar in haar eigen stal gezet.
Even lekker rustig een aantal uren laten wennen en vanmiddag kwam ik terug om haar eens goed te poetsen en haar manen uit de klit te halen.
Helaas heeft ze schurftmijt dus dat gaan we eerst aanpakken.
Het arme beestje moet heel veel jeuk hebben want bij haar staartwortel en haar doos is het open geschuurd.
Eerst maar helemaal met betadineshampoo wassen zodat ze goed schoon en ontsmet is en dan alle plekken behandelen met Sebacil.
Vanmiddag heb ik er ook even op gereden.
Ik kan best leuk rijden, maar om zomaar op zo'n jong paard te stappen die ik helemaal niet ken en die maar kort onder het zadel is geweest, en die bovendien ook een half jaar niets heeft gedaan dat durfde ik niet aan.
Dus vroeg ik een meisje van stal die echt heel goed kan rijden en die haar ook afgelopen winter heeft gereden of zij er eerst op wilde gaan voor mij.
Dat heeft ze gedaan en daarna ben ik erop geklommen.
Moet wel weer even wennen want ze rijdt heel anders als Trijntje.
Ze is smaller en hoger en er ligt een Kieffer Friso op haar rug die speciaal voor haar gemaakt is en dat rijdt echt totaal anders dan het zadel wat ik gewend ben.
Ik begin gewoon helemaal opnieuw heb ik mezelf voorgenomen, een nieuwe start.
Ok, genoeg gel*ld, hier een eerste foto van haar, er zullen nog wel meerdere volgen!

Afbeelding

En dan ook nog de beloofde foto's van Lisanne.
Ze reed vandaag niet op haar haflingertje, maar eens op een andere pony, Beauty.
Is wel eens goed, daar leert ze ook weer van.

Opzadelen.
Afbeelding

Cap op en gaan!
Afbeelding

Hier moest ze nog heel erg wennen aan zo'n smalle pony met een lange nek. (in vergelijking met het haflingertje dan)
Afbeelding

Hier ging het net weer even verkeerd.
Als ze te krampachtig zit en teveel aan de teugels trekt dan gaat hij helemaal met zijn hoofd naar voren lopen.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 07-09-07 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:38

soeske wat een mooie tatoo echt super

zo vandaag weer wat meegemaakt celine moest even ene niuewe manege pony rijden eerst wel door de box gekeken en de deur nog niet open gehad en toen zei ik ach net een mini friesje
vanmiddag de deur open gedaan om dat beest eruit te halen Boos!
nou het begon lekker celine was een beetje voorzichtig omdat ze hem niet kende en hij ze oren plat in de nek gooide
ik de stal in wat denk je oren plat boem en ja hoor raak domme pony Boos!
nou die was raak die trap van dat kleine rot ding ik gaf hem dus wel een trap terug en haalde hem de stal uit hap zei die toen ik weer een knal gegeven had het dua wel gehad met dat beets
maar goed toch celine er even op bokken niet normaal hij leek wel in de handstand te staan achteraf wel om gelachen maar niet op dat moment het is wel me dochter he !!!!!!
ik de longe reraan gedaan en heb dat beest toch moe gemaakt bah wat een rot beesten heb je toch nog op d wereld was het vergeten dat je soms die beetsen hebt

na moe te zijn celine r weer op nou hij liep wel maar niet van harte
ik heb wel gezegd dat ze die pony nog niet moeten gebruiken eerst maar eens kijken wat hij doet verder
van mij mag hij trg waar hij vandaan komt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:59

Weer eens een reactie van mij. Lees wel steeds keurig bij, maar reageren komt er meestal niet van. Reactie is wat selectief Knipoog

@ Peetisgreat: Wat een kreng. Moet bekennen dat ik ook de neiging heb om te stellen "als jij mij pijn doet, doe ik het terug". Slaan of bijten moet een paard niet doen.
Tsjillert loopt superbraaf bij Celine. Volgens mij gaat dat goed komen!

@ Soeske: mooie tatoe. Enige plek waar ik zelf een tatoe zou willen gaat vast pijn doen. N.l. mijn enkel. Helaas weet ik wel waar ik hem zou willen, maar wat ben ik nog steeds niet uit. Dus voorlopig geen tatoe voor mij.

@ Saida: vervelend zeg, dat Trijntje niet doorging. Hopelijk is het andere paardje iets voor je.

Wat mijzelf en Frío betreft. Na een paar weken met stijgende lijn ging het de afgelopen week wat minder. Dinsdag zag Frío ineens weer in 'zijn vaste' hoek bakkabouters. Reden was spanning bij mij. Een vriendin van mij had n.l. een behoorlijke tegenslag. Dag erna zag ie ze weer in die hoek Boos!
Daarom gisteren maar eens wat anders gaan doen. Ben toen gaan longeren met dubbele lijnen. Ooit een keer gedaan met mijn verzorgpaard. Informatie erover opgezocht en lekker aan de slag gegaan met hem. Hij pakte het keurig op, hoewel hij op de rechterhand (zijn mindere kant) wat moeite had met de stelling. Vandaag weer onder het zadel gereden, maar in de buitenbak. Even positief werken en voorkomen dat hij weer in de vaste hoek in de binnenbak ging lopen klieren. Vermoedelijk had hij was spierpijn van gisteren want de werklust was er wel alleen kostte het hem moeite. Dus rustig aan gedaan. Als hij wil werken ben ik altijd al tevreden. Lukt het dan ook goed, dan is het fijn maar gaat het eens minder dan is dat geen ramp.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:13

sorry meiden dit is celine niet maar een meisje wat hem een keer kon rijden toen ik nog geblesserd was het lukt me niet zit een dik uur te w88 en nog niks bah wat ene rot pc ga nu naar bed kijk morgen nog wel ff