Nou denk dat 't zeker wel 'n jaar duurt voor ze weer ong even lang zijn.. Heb vandaag wel wat weggeknipt helaas... Maar 't zat alleen in zn kootholte, daar was 't zo vochtig en broeierig, vond het beter om dat even zo te doen.. Gelukkig valt de 'bovensok' ( ) eroverheen en zie je 't niet. Maar 't scheelt wel met huidschilfers weghalen! En ik hoop dat het minder jeukt.
Ik zit momenteel op de DA te wachten, over een uurtje is Figo geen hengst meer Er kwam schot in de zaak toen stalhouder de DA belde, omdat Figo wel erg baldadig wordt. Spannend!
Nouvel
Geplaatst: 08-12-12 18:40
ow spannend, succes! met dit weer kan het wel en op zaterdag ook nog?
Ik heb een ruin Hier was er de hele dag stralende zon en de DA werkt op zaterdag gewoon door. Heb geassisteerd, balletjes vastgehouden zodat DA er goed bij kon. Duurde wel lang voor hij rechtop ging staan, maar toen hij eenmaal stond, kon hij al gauw terug vlotjes rondstappen. Half uurtje geleden terug op stal gezet en hij was weer de oude.
Oeh, Figo geen echt mannetje meer dus... maar gelukkig is het goed gegaan
Mooie foto's van Furia zeg! Heel leuk, wit op wit
Vandaag weer lekker fanatiek gereden, gisteren een pittige les gehad, ze is zo onwijs voorwaarts momenteel! Maar begin het nu beter onder controle te krijgen en er juist gebruik van te maken... Dan loopt ze onwijs fijn als ze mee gaat geven! Fijner dan steeds je been er aan te moeten houden Morgen ben ik de heeeeele dag werken, dus gaat mijn vriend haar laten lopen, hoop dat ze dan even normaal weet te doen!
Ohh dat is ineens snel gegaan Liesbeth! Hoe is het nu met hem? Mist ie de balletjes al? Zal blij zijn als ik op een gegeven moment ook weer kan rijden Heb al zoooolang niet meer echt gereden! Hopelijk gaat Sterre wennen en ons vertrouwen, dan kan ik die hopelijk rond de zomer een beetje gaan inrijden!
Hij mist ze nog niet en denkt nog steeds dat hij hengst is Veel last van de operatie heeft hij niet, hij liep daarnet alweer vrolijk rond Ik post zo dadelijk wat foto's in het fototopic!
Geeske, klinkt inderdaad als een pittige, maar fijne les!
Martine, ik rij nu niet met mijn eigen paard, maar een aantal paarden voor andere mensen, komt goed uit
Hosante
Geplaatst: 10-12-12 16:31
Figo hengst af, gelukkig geen problemen gehad. Geeske lekker gelest.
Hier niet veel gedaan, zaterdag even in de bak wat licht drafwerk en toen even naar buiten stappen in het dorp en Bram vond het spannend. Zondag alleen even laten crossen in de bak. vond het veel te hard waaien.
Nou t is hier allemaal weer ontdooid, maar nu is het weer er helemaal lelijk op geworden! Regen, natte sneeuw, regen en had ik al opgemerkt dat het hier geregend heeft? Verschrikkelijk triest zeg.... Bah :-(
Oeh, ik ben heel onverwacht naar een nieuw zadel aan het kijken :-P Een handgemaakt Braziliaans zadel speciaal voor op de Mangalarga Marchador! Hoop dat dat wat wordt, lijkt me heerlijk zitten!!
Hihi, ik ben zelf 1.69, dus dat past prima Ik ben ook meer op haar gevallen dan perce op het ras hoor! T is alleen wel een leuke bijkomstigheid Toen ik de foto's zag in de advertentie dacht ik dus dat het een Anda was o.i.d... omdat ze dus zo groot is! Maar ze lijkt lekker compact en meer op een pony.
Dit is het zadel, Leer onderlegd met een suede zitting We kunnen alleen niet passen, dus dan zal het echt op de gok gaan.. t is te ver weg om te gaan sjouwen met paard of met zadel. Maar als het niet past verkoop ik het wel weer, ga natuurlijk niet er op rijden omdat ik dat zelf zo graag wil Maar momenteel is mijn houding echt slecht, ik kantel steeds naar voren met mijn been naar achteren, ik denk dat dat ook een beetje aan mijn huidige zadel ligt en ik krijg er te weinig steun in om goed te zitten, ze trekt me er steeds uit zegmaar... Ik hoop dat dat bijvoorbeeld met deze ook minder is, iemand ervaring?
Ohhh ziet 'r heerlijk uit zeg Geeske!! Ik wist niet dat 't een kruising was, gaaf!! Of 't bij jou ook 't geval is weet ik niet, maar ik weet wat dat 'n zadel heel veel met je houding kan doen, positief en negatief
Hier is de grond nu lekker bevroren, dus ik ga 'n buitenritje maken. Eerst met Tammetje en dan Jetta.. Wat een luxe
Van de week trouwens voor het eerst weer een stukje met Tamme gedraafd, het voelde zo goed en de arts had gezegd dat ik na 2-3 weken ook kleine stukjes mocht gaan draven. Uiteraard moest Tamme er gelijk vandoor spruiten in de galop Idioot, gelukkig maar klein stukje, had 'm snel weer terug tot 'n rustig drafje haha! Voelde goed!! Had alleen wel zadel op en dat bleek dus geen overbodige luxe Dus vandaag maar zonder zadel en kijken of ik beter kan voelen of hij zuiver loopt of niet. Pijn lijkt hij iig bijna niet meer te hebben!!
Ja, en eigenlijk ga ik steeds beroerder zitten... en dat is natuurlijk sinds ik fanatieker train en dus meer van mijn lichaam en van dat van mijn paard vraag (waardoor ze nog heel erg zwaar aan de voorkant is en ik naar voren kantel bij het begrenzen) maar dat is ook sinds ik mijn nieuwe zadel heb, dus vrees toch dat het met elkaar te maken heeft... en dit ziet er zo comfortabel uit, als een heerlijke stoel Ik wil wat meer 'in' mijn paard zitten, nu zit ik er echt heel erg los bovenop...
Wat fijn dat Tamme mag draven! En die energie moet er nu eenmaal uit he? zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk.. En twee buitenritten, toe maar weer! leker hoor