[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:19

Hallo allemaal!
Mijn naam is Alicia, 33 jaar woonachtig nabij het sprookjesbos (Efteling dus ;) ) en moeder van Hailey.

Heb sinds 3 jaar Ald Dable in mijn bezit, op dit moment een 6-jarige P.R.E. voor hem heb ik een Andalusier gehad, Cantaor genaamd, helaas heb ik hem in moeten slapen ivm artrose aan de voorbenen. Ald Dable is een erg aanhankelijk paardje, toen ik hem kocht was hij overal bang van en eigenlijk nooit in de hand geweest. Heb hem vervolgens lekker de tijd gegeven om overal aan te wennen en te groeien. Met 4 jaar ben ik langzaam begonnen met een zadel erop te leggen en erop te zitten, dit ging erg goed. Helaas hebben we wat tegenslagen gehad: hem weggebracht naar mn toenmalige trainer om hem verder door te rijden, vervolgens een bang en nerveus paardje teruggekregen. Heb dus weer van vooraf aan moeten beginnen. Vervolgens was hij uit zn zadel gegroeit en heb een nieuwe moeten aanmeten, dit duurde 5 maanden! Waardoor ik 5 maanden lang zonder zadel heb moeten rond hobbelen....
Afijn, gelukkig heb ik weer alles kunnen oppakken en doen we rustig aan.

Ald Dable staat vlakbij de Loonse en Drunense Duinen en dinsdag zijn we daar voor de tweede keer geweest, dit deed hij erg goed ondanks dat hij een onzeker paardje is. Zijn er nog meer mensen die nabij de Duinen wonen/rijden?

Bijgaand een foto van ons 2. Rijkunstig was die dag niet ons beste dag ;) , maar goed, die dagen hebben we allemaal wel eens!

Afbeelding

Ik zal trachten regelmatig hier op het forum te reageren, is toch leuk om zo nieuwe kontakten op te doen!

Groetjes!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:25

Heey

Sorry even ego post

Pfff, vandaag is het precies 1 jaar geleden dat we Moppie in hebben laten slapen |( |( |(

Barroco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:43

Sterkte Angela, weet t nog goed dat dat moest gebeuren..

Alicia, wat een knapperd heb jij. Frankiej (met Desperado, PRE) en zijn vrouw Idefix4, wonen in die regio en rijden wel eens in de Loonse en Drunense duinen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:55

Alicia welkom! Leuk paard heb je! En Hailey vind ik een prachtige naam!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:54

cloris, dank je!
angela, een jaar alweer...
sterkte!

alicia, welkom, wat een prachtig paard!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:17

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:20

Heb je topic even gelezen over moppie zal wel een rotdag zijn voor je maar je paardje heeft in ieder geval zijn laatste jaren doorgebracht bij iemand die echt om hem gaf en jij hebt hem voor altijd in je hart.
Mijn eerste paard is op overleden in 1997 en ik denk nog steeds veel aan hem ook hij heeft me door een rottijd gebracht en daar ben ik hem nog steeds heel dankbaar voor.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:30

Alicia -> Welkom hier! :+
Frankiej en Idefix wonen niet ver bij jou uit de buurt geloof ik.

Angela -> Een jaar geleden al weer? Pfff wat gaat dat snel, meis.
Ik hoop dat je deze dag een beetje goed bent doorgekomen. :(:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:36

Angela sterkte nog, dan denk je er toch weer heel de dag aan he... Wel inderdaad erg fijn dat hij zijn laatste jaren het zo goed heeft gehad :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:47

alicia, welkom hier! ik heb zaterdag nog gereden in de dd. heerlijk is dat. waar ergens sta je? vaak vertrek ik vanaf de ijsbaan, maar het dichtstbij voor ons is giersbergen

sabrina deed me daarstraks verbazen zeg. afgelopen maandag voor het eerst bewust gegaloppeerd. vanmiddag gooide ze warempel de teugel op z'n hals en ging ze met d'r handen de lucht in. ze bleef nog zitten ook haha. waar een onstuimig bosritje al niet goed voor is :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:49

Alicia welkom, wat een knapperd onder je kont!

Denise fijn dat het weer goed gaat met je vriend en wat ziet Heike er goed uit!

Sanne aaaahw je scheetje! Wat kan hij ook lekker zuur kijken :') leukerd is het!

Nouvel ook prachtfoto's, wat een vlechten ook zeg!

Wenda hoe is 't nu, is alles goed gegaan verder de eerste dagen zo?

Suus ik woon op het eiland :) kakkerlakken zijn er nu volop helaas maar in november zijn ze alweer vertrokken hoor!

Wat een berg leuke katten allemaal, ben zelf ook meer een hondenmens maar heb vandaag wel een hele poos met een katje zitten kroelen hier, hij kwam zomaar de tuin van Mo's ouders ingesprongen en op schoot liggen :) een vriendin op Djerba heeft een piepjong katje geadopteerd, hij liep in de goot voor een bakker en ze betrapte de bakker erop dat hij het katje dood wilde slaan met een bakblik!!!! :(
Ow en het zijn dan wel geen paarden of katten maar vond ze ook zo schattig hier..

Afbeelding

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:56

Angela> het verlies van een dier is zeker zwaar, maakt niet uit hoeveel tijd erover heen gaat het blijft toch altijd moeilijk. Veel sterkte nog.

Iedereen> bedankt voor het warme welkom!

Frankiej> Aha! dus ik ben niet de enige nabij de duinen! Wat is Desperado een mooi paard. Heb net je Sinterklaas fotos bewonderd. Dus ook een Startrekk Espaniola. Dable staat in Loon op Zand op een pensionstal/mini camping gelijk grenzend aan de Vloeivelden. Ik ben dinsdagavond nog naar de ijsbaan gereden. Ik ga daar ook regelmatig wandelen met de hond.

Lakshmi> leuke honden!

Goed, ik moet de kleine gereed maken voor school...alvast fijn weekend toegewenst!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:55

Alicia thanks!

Goedemorgen allemaal, ligt iedereen verder nog te slapen? Wij gaan vanavond weer terug naar Djerba, denk dat we nog even wat kleren gaan kopen hier, hier is een iets grotere keuze tenminste en over het algemeen is de Tunesische stijl voor vrouwen of traditionele jurk of strak, glimmend, megasexy en zoveel mogelijk glitters en frutsels en opdrukken. Daar houd ik niet zo van :=

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:43

Alddable: Jaaah! Onze (Frankiej en mijn) droom is om ooit daar in de buurt te gaan wonen. We wachten op meer info voor we iets besluiten. Wij wonen een half uurtje rijden verwijderd van Giersbergen en Kaatsheuvel. Wij gaan bijna maandelijks wel een keer de Duinen in. Zoals je kan zien op mijn avatar. Het zand ligt ook daar. ;)

Kun je rond 10 juni ook? Dan hebben we een mini-meeting met Mies-Apollo en Princelover in de Duinen.... Zowiezo wil een kennisje van mij wekelijks gaan trainen daar voor de endurance. Ik ben benieuwd of ons dat gaat lukken. Sam heeft niet zo veel training daarin meer nodig haha. :+

Welkom hier!

De rest reageer ik vanaaf op, maar hier wilde ik toch even op reageren natuurlijk...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:23

10 juni?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:55

thanx allemaal voor de leuke reakties op mijn foto's!

lakshmi, leuke honden heb je!
succes met kleren kopen!

frank, geweldig zeg die Sabrina!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:41

Nieuwkomer, welkom!! Leuk paard heb je :D . Ik ga 21 juni met me paardje op vakantie naar de Drunese duinen!

Frank, haha die Sabrina durft, leuk hoor :D !

Ellis, mooie foto's van je spookje, netjes 8-) .

Denise, leuke foto's van jou en Heike! Jullie zitten in de stijgende lijn, toppie +:)+

Haha, leuk al die katten die voorbij kwamen :D ! Ik heb een rode kater thuis :j .

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:56

Heey

Dankjulliewel :+:

Saida: Ik ben de dag redelijk door gekomen. Heb wel veel gehuild en was ook een beetje snel aangebrand maar dat snapte ze thuis gelukkig.

Alicia: Nog welkom trouwens :D.

Shaddy word weer wat vriendelijker :). Mijn vader heeft haar gister zelfs kunnen poetsen :). Nouchka mag ook wat meer :).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:14

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:04

alicia: waar ergens dan? naar mijn weten is er tussen het blauwe meer en de vloeivelden geen bewoond gebied. of heb ik het mis?

mies: anouk had ergens vernomen dat jullie de 10e naar LOZ gaan, ik hoorde net van ilona dat dat de 21e is.

ilona: kater en echt geen poes?? :D :P

ellis: gaaf topic weer!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:32

Hey!

Anouk> Is leuk dat jullie zo vaak erop uit te trekken om naar de duinen te gaan. Wat voor ras is jouw paard eigenlijk? 10 juni? hmm...dat valt op een donderdag. Dan kan ik alleen savonds. Lijkt me wel erg leuk, zit er alleen mee dat de mijne pas voor de tweede keer naar de duinen is geweest (wel erg braaf hoor) en we een stuk langs de weg moeten. Zonder ander paard ter begleiding is hij nog behoorlijk onzeker. Moet er dus over nadenken of het niet teveel voor hem wordt. Maarre, wel erg leuk!

Prinslover> leuk vooruitzicht voor je, naar welk locatie ga je precies?

Frankiej> achterin Loon op Zand, de weg naar Udenhout. Paardenpension de Kommer. Er is ook een site van.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:36

Kim Gefeliciteerd met je verjaardag!

Suus: Haha, oei, moet ik me zorgen gaan maken? :D

Martine: Ja, ongebroken vindt hij duidelijk zelf het fijnste. Hij begon er meteen op te knabbelen. Dubbelgebroken pakt het meteen tussen de kaken. Duidelijker kan ie niet zijn, denk ik dan. Mss dat het voor hem te veel rammelt? Het is een gewone D-trens hoor, niks gemeens ofzo en woensdag pakte hij de enkelgebroken trens weer heel fijn aan in de les. Soms vermoed ik dat hij in ons kleine bakje ook net niet prettig uit de voeten kan. Het is een behoorlijk zware en korte, kleine bak. Een keer een lang eind vaart maken werkt wel fijn in zijn training en die heb ik thuis niet. Maar in de les pakte hij het bit weer wel goed aan en daarna heeft ie vrij gekregen. Net stond ie zo vol te zijn, dat zelfs het toegeworpen appeltje alleen maar interessant was om naar te kijken. :P Dan ga ik er niet op zitten.
Sam heeft het ook bij stress. Dan is ie ook op en top hengst en hij is al jaren ruin. :+ Mss is het een uiting van een heftige emotie en ach, bij stieren hier een stukje verderop, zie ik homofilie ook veelvuldig. Haha.
Ik zit al te snuffelen. Is het een echt eiland of een schiereiland? Ik dacht dat jij en Wenda dichter bij elkaar zaten. :o Maar het is ook nog dik 4 uur rijden zie ik nu. Dan ben je Nederland al uit!

Wenda: Brrrr kakkerlakken! Hoe ruim je die? Ik vind een spin al vreselijk. Heb je die daar ook?

Wanda: Welkom terug! Was het leuk in Schotland verder? Zo'n clydesdale is ook groot toch? Waar zat je precies? En balen van je auto, maar ook wel heerlijk hoor, verplicht thuis blijven hihi. Maar ja, mijn paard staat thuis.

Een niet verharende kat Esther? Wat dacht je van een naaktkat? Haha. Ik laat onze Jackies 2 x per jaar plukken en de mechelse herder mag hier niet in de woonkamer, omdat ik ook niet zo'n poets ben. Ze is het gewend, dus het geeft haar niks. Ja, volgens mij leer je ook een paard pas kennen als je er één een aantal jaren hebt!

Haha, ik zie al dat meer mensen aan naaktkatten denken. hihi. :D

Wenda: Kan het niet zijn dat zijn tanden een beurtje nodig hebben? Als hij niet voldoende kauwt, slijten de tanden niet afdoende en komen er haken op de tanden. Volgens de tandarts die hier was, kun je dat heel eenvoudig checken aan de buitenkant van je paard. Ongeveer ter hoogte van de kaken, kun je door de huid heen eventuele haken voelen. Een paard kan dan heel heftig reageren als het een probleem is, want dan doet het ook pijn. Mss dat een tandarts daar iets aan zou kunnen doen? Toen onze Prince moeite had met zijn ruwvoer, prefereerde hij het natgemaakt. Mss dat dat werkt?

Shanna: Ik had laatst ook een leuke naam voor een kat: Zodemieter ofzo haha. Zo heette de kat van mijn lerares Frans op school weet ik nog. Skittles klinkt ook leuk. Een rode zou ik dan weer Azraél noemen... Ik zou toch wel heel graag een kat ooit nog willen.

Mies: <3 Wat een schatje. is die van jou?

Suus: Ja, die mag niet ontbreken hè? Zudo toch? Ja, het staat er bij. :+ Speciaal voor Zuko ben ik op Animal Event een kattentent ingelopen, daar hadden ze ook zo'n beest in een kooitje. Hoge aaibaarheidsfactor weet ik nog. Maar idd, groot zeg!

Ik ben ook dol op katten! Het is dat mijn hundje een hekel aan ze heeft, dus een kat mag hier pas binnen als zij er niet meer is. Ik hoop dat ze er nog lang is... Dus dat gaat nog even duren. Ik moet nog ergens de rode kat van mijn tante op een foto hebben. Frits was dat. Hij is helaas gestorven aan vergiftiging. De achterbuurman bleek kakatoes te verhandelen en dat mag niet in NL. Om niet gevonden te worden, schoot ie alle katten van zijn erf of hij vergiftigde ze. Maar hij was wel oud hoor. En een kennis van mij had vissen in de badkuip gekregen toen ze trouwden. Toen ze thuis kwamen had hun kat ze allemaal uit de badkuip gevist en een feestmaal gehad...

Jus, jij ook al mooie katten. Ik steek af hier hihi. Nog even en ik ga fix hier neerzetten. Ze mauwt af en toe ook hoor. haha.

Sanne: Iggie ziet er goed uit! Ik vind die Fries ook een beauty. Wie was de fotograaf? Je kan aan zijn bouw wel zien dat hij al ouder is dan de Fries.

Ellis: Wat zit jij ongelooflijk mooi op je paard! Wouw! Volgens mij zit je helemaal in balans. En Spokie ziet er ook erg goed uit. Dat oor!

Jennifer: Wat een beauty van een kat! En mormeltje, ja, da's ook leuk!

Laura: Nala en Luna mogen ook niet ontbreken. luna lijkt echt sprekend op Wolfje. Dat was mijn kat toen ik nog thuis woonde. Nou ja, mijn kat, die van mijn moeder. Ze is ook 17 geworden. Een flinke leeftijd voor een kat wel hè?

Denise: Hij loopt netjes joh! En je houding, ik weet daar een heel goeie hier ergens of niet dan Suus? ;) Zo lang je het bewust doet, geeft het weinig hè? In vergelijking met jou is ie wel groot hè? Ik heb even niet meer in mijn geheugen hoe het er ook weer uitzag, maar je rijdt hem netjes hoor! En Banaan haha, jouw woorden. Het misstaat hem absoluut niet.

Wanda: Ja, verbouwen. pfff, dat duurt met 2 dagen mij al te lang! Dapper hoor!

Angela: :(:) Een jaar geleden en voor jouw gevoel vast gisteren dat je Moppie moest laten gaan. Ik kan geen woorden bedenken, waarmee ik je verdriet kan verlichten. En kijk eens wat je van hem hebt gekregen!

Martina: Afbeelding Dit is de reden waarom mijn boktnaam Idefix is. ;) Al bijna 15 jaar mijn allesie.
Afbeelding En dit hondje is Rakker, zelf gefokt en hopeloos eigenwijs. :D

Mies: Ja, ik begreep al van Frank dat ik abuis zat met de datum. Hoe kom ik er bij?

Alicia: Mijn paard is een KWPN-er. Hij is de gewenste kleur: Donkerbruin en hij heet Samaranch. Da's spaans hè? :+ Frank heeft Desperado een paar jaar geleden gekocht in de hoop dat Sam zou vertrekken, hij kan er niet mee klikken qua rijden, maar ik ben nog niet klaar met hem. Ik heb al vanaf mijn 13e een zwak voor Andalusiers. Maar bij de aanschaf van Sam wisten we nog te weinig over dit ras om er hiervan één aan te schaffen. Sam heb ik al vanaf dat ie anderhalf is en we hebben heel erg veel meegemaakt samen en geleerd. En als ik zwanger was, wist hij het eerder dan ik. Ben zo gek met dat beest, geen paard die dat evenaart! Inmiddels is ie al weer 11 jaar. Verder is ie natuurlijk wel bijzonder, want er zijn niet veel WPN-ers meer die, zoals hij, zo relaxed met een bos omgaat. Een echte allrounder.
Volgens mij komt mijn vorige paard daar vandaan. Die heb ik daar ergens vandaan gekregen. Mijn ouders hadden hem gekocht voor mijn moeder, maar ik had meer lol met hem. Maar dat is al jaren geleden, dus ik denk helaas niet na te gaan.

Nou Sam had een dagje vrij vandaag. Hij stond zo uit te buiken dat ie maar moeizaam in beweging kwam voor een appeltje. Iets waar ie anders alles voor doet! haha. Morgen ga ik op pad in Brabant. Ik mag met de zadelmaker mee paardjes kijken! Heb er heel veel zin in! En dan dinsdag weer aan de slag in de werkplaats. Ben nu ook druk met mijn halster, maar omdat ik de steek niet helemaal optimaal krijg, ben ik druk om op oefenstukken de steek goed te krijgen. Dinsdag gaan we ons daar echt helemaal op inzetten om te zien waar het misgaat. Mijn steek is te recht nog. :o Heel technisch probleem! :P
En Sabrina heeft om springles gegaan. Echt ze is helemaal door, maar ik wacht nog even af of ze echt gaat springen natuurlijk. We zullen wel zien. Dat ze zo haar grenzen probeert te verleggen vind ik wel superstoer van haar.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:46

Neehoor Anouk, hoeft niet :D
Zudo? neee, Zuko :D
Hoog aaibaarheids factor, zeker.. Je kunt hem zien als je komt (ooit haha)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:55

aan Iedereen: mijn welgemeende excuses, ik lees berichten waar ik dolgraag op reageren wil, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar!
Het leven hier in het zuiden van Tunesie is momenteel - eigenlijk altijd al maar nu dubbel- zo enorm intensief. Ik ben nou zo iemand die eigenlijk alleen maar ego berichten kan schrijven. O:)
We hebben een bokster erbij in huis en ons leventje moeten wij -Abderrahim en ik- natuurlijk drastisch aanpassen. Bovendien zit ik met n knieblessure en kan niet zo snel als ik zou willen. Uiteraard heb ik al wel paardgereden :D en doe ik werk wat ik niet zou moeten doen.
Voor Narya is het even super sneu omdat juist zij -in haar slaapkamer- belaagd wordt door alle mogelijke insecten waar wij nooit eerder zo last van hadden en we spuiten er allerhande bussen verdelgingsmiddel op af.
We discusieren er wat op af en ik vind het heerlijk dat ik een NL gesprekspartner heb. Ik denk wel dat een mooie ervaring is waarvan ik nu al zoveel leren kan. Soms is het zo goed om hulp te vragen of om in te gaan op aangeboden hulp.
Zo zit ik er aan te denken ons aan te melden bij verschillende instanties.
Ik heb via jawel FaceBook Spana - een blijkbaar toch effectieve engelse ontwikkelingshulp organisatie gevraagd of ik 2 jonge mannen mag aanmelden voor een hoevenbekapcursus die zij aanbieden. Hoewel ik zelf graag ook mee zou willen gaan.
Via bokt heb ik ons aangemeld voor de goede doelen inzameling die Zooist al vorig jaar is gestart en nu al n 2de topic is begonnen een verbijsterend mooi initiatief! [LZP] Wie kan ik blij maken deel 2
Maar misschien is het ietwat lastig organiseren om spullen over te krijgen, dat kost wat energie om bijvoorbeeld bokkende tunesiegangers zover te krijgen spullen in koffers mee te nemen, is er wellicht een bokker bekend die als stewardess bij transavia werkt? ...
Het is een start om eens constructief op een andere manier na te denken.

lakshmi schreef:
Wenda hoe is 't nu, is alles goed gegaan verder de eerste dagen zo?

Suus ik woon op het eiland :) kakkerlakken zijn er nu volop helaas maar in november zijn ze alweer vertrokken hoor!

Martine, het is intensief, maar inmiddels hebben we enigszins een draai gevonden. Narya heeft t zwaar te verduren, maar ze slaat het leger inmiddels al met n grapje van zich af.
Hoe gaat t met jou? Al wat aan de beterende hand?

idefix4 schreef:
Ik zit al te snuffelen. Is het een echt eiland of een schiereiland? Ik dacht dat jij en Wenda dichter bij elkaar zaten. :o Maar het is ook nog dik 4 uur rijden zie ik nu. Dan ben je Nederland al uit!

Wenda: Brrrr kakkerlakken! Hoe ruim je die? Ik vind een spin al vreselijk. Heb je die daar ook?

Wanda: Welkom terug! Was het leuk in Schotland verder? Zo'n clydesdale is ook groot toch? Waar zat je precies? En balen van je auto, maar ook wel heerlijk hoor, verplicht thuis blijven hihi. Maar ja, mijn paard staat thuis.

Wenda: Kan het niet zijn dat zijn tanden een beurtje nodig hebben? Als hij niet voldoende kauwt, slijten de tanden niet afdoende en komen er haken op de tanden. Volgens de tandarts die hier was, kun je dat heel eenvoudig checken aan de buitenkant van je paard. Ongeveer ter hoogte van de kaken, kun je door de huid heen eventuele haken voelen. Een paard kan dan heel heftig reageren als het een probleem is, want dan doet het ook pijn. Mss dat een tandarts daar iets aan zou kunnen doen? Toen onze Prince moeite had met zijn ruwvoer, prefereerde hij het natgemaakt. Mss dat dat werkt?

Ja jammer genoeg wonen Martine en ik net iets te ver uit elkaar, zo efkes theeleuten is er dan niet helemaal bij, laat staan samen uit rijden gaan, dat moeten we dan inplannen.
Kakkerlakken verdwijnen t snelst door ze op hun rug te laten verkommeren, soms al na n minuutje komen er mieren die de kakkerlak in no time laten verdwijnen. Ik wet dat ze niet voor mij komen, dus schrik er al niet meer van. Ik heb nu een klamboe opgehangen, :)* meegenomen uit NL, die ze hier helemaal niet verkopen.
Spinnen, die piek ik weg. Alle insecten hebben we hier, eveneens muisjes.
Narya is net terug uit Schotland die heeft daar een semester gevolgd, tis ineens populair.
Tanden, Anouk we gaan er direct eens naar kijken, hoewel ik voorheen geen tekenen heb gezien van pijn. Een tandarts voor paarden hebben we uiteraard hier niet. Misschien eet t paardje minder vanwege zijn grootte. Op zich eet hij wel, maar langszaam en 2 keer zo weinig aan hooi als de andere paarden. Vers gesneden gras eet hij goed. Misschien dat hooi nat maken een goede tip is.

Welke woorden heb jij nou gegoogled? Want op de meeste woorden als paard en vakantie of paardrijden sahara kom ik de website toch op pagina nr. 1 wel tegen.
Abderrahim is dus 1 van die kinderen die sinds zn 5de het al niet meer kon opbrengen om naar school te gaan, er werd veel met straf gedreigd en kinderen om welke reden dan ook lastig waren in de klas werden geslagen of door de meester of door de vaders. er is veel verbetert, maar ook andere jongens uit zijn generatie zijn allemaal ongeschoold en analfabeet. Ik ken er inmiddels meer dan 2 handen vol. Verbijsterend he? Ik heb al weer volgende ideeen - nu ook voor talencursussen.
Van het weekend is het gelukkig minder warm met af en toe wat regenspetters :9 , we hebben alweer temperaturen gehad van 36 graden.
De paarden -we hebben er nu weer 5 staan- laten we af en toe dicht bij elkaar staan en af en toe geeft er 1 een trap maar het eigenlijk best goed! we moeten de schutting repareren en her en der verstevigen en doorkijkjes dichtmaken en dan gaan we eens echt experimenteren!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:18

alicia: hee das toevallig. bij renske en bianca dan toch? doe ze maar de groeten van ons

vanmiddag of vanavond hele kleine kans dat ik nog ff de bossen in trek. nu kan het nog zonder dazen. anouk zal volgende week nog wel een keertje gaan met d'r rijmaatje denk ik