[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blackparel

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:37

HEY PEET BEDANKT DAT JE ME HELPT .
MAAR ZOU FF WAT OVER ME ZELF VERTELLEN EN MIJN ZWARTEPAREL DJEMO .
HET WAS EN HELE GROTE WENS OM EEN FRIES TE KOPEN. HEB HEM VAN MIJN MAN GEKREGEN MAAR HIJ IS NOG ERG JONG 3 JAAR OUD EN KENDE NIKS ,HIJ MOEST NOG ZADELMAK GEMAAKT WORDEN EN DAT IS HIJ NU DUS HIJ KON NIET GELIJK MEE NAAR DE MANGE WAAR WE NOG EEN PAARDT HEBBEN STAAN . HIJ IS 4 WEKEN WEG GEWEEST . HEB HEM OOK GELIJK EEN RUIN LATEN MAKEN DUS DUURDE HET NOG EEN WEK LANGEN .
MAAR GELUKKIG IS HIJ BIJ MIJ .( DJEMO FOR EVER ) DUS KAN LEKKER HET PAARDTRIJDEN WEER OP GAAN PAKKEN , BEN ER NIET ZO VANATIEK MEE GEWEEST HEB OOK NOG 3 SCHATTEN VAN MEIDEN 13 ,11, EN 5 JAAR OUD , EN 2 HELE MOOI LANGHARIGE DUITSE HERDERS WAAR IK 2X PER WEEK MEE TRAINE DUS ERG DRUK DRUK . MAAR NU WETEN JULLIE IETS MEER OVER MIJ EN MIJN ZWARTE PAREL DJEMO.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:39

Leuk Djemo, en welkom hier! We zouden het wel heel erg waarderen als je je teksten niet in Capslock typt, dat leest namelijk niet heel erg fijn Knipoog Alvast bedankt! Lachen

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:41

okee is ff wene voor mij maar komt helemaal goed

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:44

he lieverd met je mooie djemo

je gaat het heir helemaal geweldig vinden let maar op

geniet van je paard en zie je morgen op stal

kuzsie peet

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 01:03

Jullie gaan veelste snel voor me vandaag hihi.

Ja, ik ben nooit zo echt van de pillen eigenlijk.. Net zo als paracetamol en dat soort dingen voor als je koorts heb, dat slik ik alleen als ik ga ijlen. Ik kijk het in Nl nog wel even aan, anders kan ik altijd nog naar een huisarts.

Heb net zo'n mooie film gezien, geregiseerd door Mell Gibson. Apocalypto heet ie geloof ik. Was er helemaal stil aan, alsmaar spanning en spanning. Over 2 Afrikaanse (geloof afrikaanse) stammen.

Mijn vader is ondertussen al bijna bij Alicante. Half uurtje bij ons vandaan, morgen ochtend zie ik hem dus weer voor het eerst na meer dan een half jaar!! Haha!

Sorry, ff geen tijd om bij te reageren. Forgive me.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 01:08

peetisgreat schreef:
en esmee

ik heb me man gevraagd die is arts, en hij zegt dat je echt geen goed pillen gratis via internet kan krijgen dit mag niet eens niet doen he
ga anders een warme douche en een beker wamre melk maken en dan gewoon je bed in duiken maar geen rare pillen slikkken waarvan je niet weet wat erin zit

als het goed is komt me vriendin hier zich ook aanmelden met haar fries
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! OK dan!

Ahh, bedankt voor de tip!!! Haha! Ach gut Nee, zal dat zeker niet doen dan hihi.

En welkom aan je vriendin!!

(Dit bedoel ik dus, ik schrijf dit nu na 12e, en ik kan de komende 2 uur nog niet slapen. En dan word ik vaak 's nachts wakker, gaat aal maanden lang. Maar wat iemand al zei, kan het idd met de verhuizing liggen, en dat ik Fue een lange tijd niet zie)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 01:09

@ Jolynn: Xantha is een mooierd.

@ Petra: Oeee, wat een mooi paardje Haha!.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 01:36

Zo, ik ben terug en duik zo mn bedje in.. Zó'n zin in morgen!

Malin bedankt voor de namen, vind ze ook erg leuk, vooral Sonador! Ben zelf erg dromerig en sprookjesachtig dus zulke namen vind ik erg leuk.

Tot morgen, met foto's en verslag!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:30

flettie schreef:
Dank jullie voor het welkom Lachen

@ Amable: dank je voor je uitleg OK dan! Klinkt me wat logischer in de oren dan wat BrankaZ zei (no offence Branka Vriendjes zijn? ). In de ontstaansgeschiedenis van de Tinker zit namelijk ook wel warmbloed. Vooral vanuit de pony's zoals de Dales, Fell en ook wel Welsh Cob. En in die van mij zit zeker een flinke scheut warmbloed..... Fayette denkt af en toe dat ze een Arabiertje is Haha!
Maar m.n. het rechthoek vs vierkant-model 'klinkt' logisch en de bouw/vorm van de hals Ja
Dan moet ik Fayette maar helemaal zwart verven, kan ze altijd nog voor mislukte Fries door het leven ROFL

Nee hoor geen problemen mee. Maar het is waar de paarden onder vallen. Danielle haar informatie is completer.
En we zijn hier niet alleen met barokke paarden eigenaren, liefhebbers zijn hier ook erg welkom. En overeenkomsten zijn er genoeg Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:32

peetisgreat schreef:
heb hier nog een leuk filmpje van tsjillert en celine

http://www.filmpjes.nl/bekijken/42081-g ... page%253D1

kan je goed zien dat hij alles wel goed vindt de schat
Haha!

Dat is inderdaad wel heel duidelijk, Peet! Het is echt een enorme schat. Moet zeggen dat ik Celine met haar onbevangenheid wel een beetje benijd. Dat mis ik helaas zelf nog wel eens en dat gaat helaas ten koste van het ontspannen rijden.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:40

BrankaZ schreef:
flettie schreef:
Dank jullie voor het welkom Lachen

@ Amable: dank je voor je uitleg OK dan! Klinkt me wat logischer in de oren dan wat BrankaZ zei (no offence Branka Vriendjes zijn? ). In de ontstaansgeschiedenis van de Tinker zit namelijk ook wel warmbloed. Vooral vanuit de pony's zoals de Dales, Fell en ook wel Welsh Cob. En in die van mij zit zeker een flinke scheut warmbloed..... Fayette denkt af en toe dat ze een Arabiertje is Haha!
Maar m.n. het rechthoek vs vierkant-model 'klinkt' logisch en de bouw/vorm van de hals Ja
Dan moet ik Fayette maar helemaal zwart verven, kan ze altijd nog voor mislukte Fries door het leven ROFL

Nee hoor geen problemen mee. Maar het is waar de paarden onder vallen. Danielle haar informatie is completer.
En we zijn hier niet alleen met barokke paarden eigenaren, liefhebbers zijn hier ook erg welkom. En overeenkomsten zijn er genoeg Knipoog

Helemaal mee eens, mijn shet is stiekum ook een barokkie Knipoog Tong uitsteken

Dus iedereen is welkom!

Jasmijn ik ga bokt ff voor je doorspitten. Ik weet namelijk nog dat ik eens een keer in een topic had gereageerd, maar toen woonde ik nog in Spanje. En daar had ik ook echt een hele lijst met Spaanse namen neergezet. Ik was gisteravond al op zoek naar die lijst maar Luna maakte me zo op haar eigen manier zeer duidelijk dat ik al veeeeeeeeelste lang achter de computer had gezeten Haha! dus er moest nog even gespeeld worden en toen ben ik gestopt met zoeken.

Aaaaah ik leef zo met je mee he, echt zo spannend en leuk! Hyper!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:03

Dit zijn geen namen maar misschien wel ff leuk voor iedereen om te lezen:

DinkeyGirl schreef:
Concorde schreef:
Ik ben met een spaans deel voor de website bezig, en kan wel wat 'basis' spaans, maar vaktermen dus niet. Dusss, wie heeft voor de volgende woorden de spaanse versie?
Afstamming (vader, moeder)
Stokmaat
Kleuren: schimmel, vos,bruine, zwart
Ingereden/ zadelmak
Braaf
Betuigd in enkel- dubbel- vierspan, marathon
Verkeersmak
Dressuurklassen? Hoe zit dat in Spanje? Verward

Alvast 100 maal dank! Ja

Hej,

Ik kreeg een PB van Annemieke Tong uitsteken

De woorden voor moeder en vader zijn hetzelfde voor paarden als voor mensen: padre en madre

Mi caballo es un producto por Jocoso XX (el padre) y Giralda X (la madre)= mijn paard is een afstamming van Jocoso XX (de vader) en Giralda X (de moeder)

Aan de namen kun je vaak zien of het paard een hengst of een merrie is, hengsten namen eindigen meestal op -or of -o en de vrouwlijke vrijwel allemaal op -a.

de stokmaat = la altura
un caballo tordo = een mannelijke schimmel (caballo = hengst)
una yegua torda = een vrouwlijke schimmel (yegua = merrie)
Un(a) potro/a = een veulen/jong paard (tot aan 3)
Qua geslachten:
macho = mannelijk
hembra = vrouwlijk
Kleuren:
la capa = de vacht
capa torda = schimmel van kleur
schimmel= tordo/a
vos = alanzo/a
bruine = castaño/a
zwart = negro/a
palomino = perla (altijd met een a)
Mate van aangereden = doma
No tiene = niet aangereden
aangereden = montado
enganche = aangespannen
doma vaquera = spaanse manier van veedrijversrijden
doma classica = klassieke dressuur
alta escuela = hoge school

Als wij braaf zeiden tegen de paarden zeiden we altijd "Muy bien" wat "heel goed" betekend. "tranqui(lo)" betekent "rustig".

Betuigd in enkel- dubbel- vierspan, marathon: geen idee, niet mee gewerkt maar wel gezien, moet je even aan huertecilla vragen, die weet dat wel.

Verkeersmak: geen idee, haha "muy tranquilo en el campo y en la calle" (dwz heel rustig buiten en op de weg)

Dressuurklassen? Hoe zit dat in Spanje? Hetzelfde als bij ons Haha!

Deze namen komen uit het topic van Lobke toen ze Moreno net had:

Citaat:
Rubiño
Bonito (mooi)
Bolero
Chaparito
Flambeau
Soñador (dromer)
Cartijo (Cartigo, een sierlijke hagedis)
Rondeño
Cameron
Gitano (zigeuner)
Cierco (allebei de C's op z'n Spaans uitgesproken, lispelend)
Mysterioso
Magnifico
Bailador (danser)
Moreno (bruine)
Danubio

Fabian
Cayo
Ramiro
Valerio
Nestor
Modesto
Baldomero
Roman
Leon (Leeuw)
Cirillio
Toribio
Benito
Crisologo
Graciliano
Amancio
Timoteo
Prudencio
Florian
Maximo
Pancracio
Ubaldo
Pesiderio
Esperando (esperar = hopen)
Bonifacio
Silverio
Pelayo
Ireneo
Simeon
Vidal
Solano
Ignacio
Amado
Silvano
Serapio
Ricardo
Castor
Cayetano
Luciano
Viator
Magin
Lorenzo
Leoncio
Cipirano
Ganero (winnaar)
Damian
Saturio
Rafael

Dit was het topic: [PP] UPDATE Spaanse schone: uiteindelijk weer weg...

Hier nog meer namen uit het eerste andalusier topic, staan wel een paar dubbele in nu:

DinkeyGirl schreef:
Hmm zal ik het ook nog even moeilijker maken met een paar namen van onze vorige stal? Knipoog

Soñador = Dromer
Bailador = Danser
Sirocco = Warme Zomerwind
Mistral = Koude Winterwind
Danubio (geen idee, paard van een vriendin)
Lucero = de lichtgekleurde
Chaparito (ook paard van een vriendin)
Bonito
Bolero
Furia = de vurige
Fuego = vuur

Bandito betekent boefje en dat vind ik zelf dus wel onwijs bij diknekkie passen.

Wij hadden ook een Brasil op stal, maar dat was een vette grijze non-hengst Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:39

En Fuego staat erbij Haha!. M'n vuurtje.

Me vader is er!!! Ga zo naar hem toe, ff laatste dingetjes pakken Haha!. Gaan we naar Fue!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:54

Esmée -> Misschien dat fuego een bok gaf omdat hij je hulpen niet begreep?

Yenneke -> Lijkt mij ook leuk om een paard zadelmak te maken, dat is toch elke keer weer een groot moment!

MissDonna -> Ik zou maar uitkijken met wat je Esmée tipt.
Slaaptabletten kunnen verslavend zijn en je weet maar nooit wat er in verwerkt is.
Dat soort medicijnen kun je het best helemaal niet aan beginnen of anders via de HA.
Het allerbeste medicijn is zoeken naar de oorzaak van de slapeloosheid!

Debby -> Echt werken kan je het nog niet noemen.
Het enige wat ze doet is in totaal 5 min. op elke kant draven en ik ben bezig om haar aandacht naar mij toe te krijgen.
Het is eigenlijk meer alvast een beetje voorbereiden zeg maar.
Leuke foto's van Xantha!
Zo ben ik ook af en toe bezig met Grytsje, en we vinden het beiden best leuk!

Michelle -> Ik denk dat het ook fries-eigen is, die zijn meestal erg koel in het hoofd.
Als ik bijv. de KWPN-merries hier zie hoe zij reageren als ze worden gescheiden dan heb ik een erg makke merrie.

Jasmijn -> Vandaag naar Billy!!!!! Heel veel plezier en foto's maken!

Petra -> Wat een goedzak is Tsjillert ook!

Malin -> Hè wat naar nou dat Suevo nog steeds niet goed is!
Ik hoop dat Steffi wat meer duidelijkheid kan geven.
Wat betreft het moeilijk verharen en magere; misschien een vitamineshot geven om hem even een duwtje te geven?
Vaak knappen ze daar wel wat van op.
Je kan ook een reinigingskuurtje erbij doen.
Leuk dat je de 13 er ook bij bent!
En wat maakt het uit dat ie Suevo heet ipv Sueno, voor jou is hij een droom die uitkwam en Suevo is ook een hele mooie naam!

Fanny -> De meeste paarden vinden het gemakkelijker om in de bocht of op een volte de goede galop te vinden.
Als je hier in gaat oefenen dan zul je zien dat het steeds beter gaat!

Djemo -> Welkom hier! Clown
Gefeliciteerd met je zwarte parel!

Gisteravond heb ik Grytsje weer gelongeerd, en deze keer ging het al beter.
Grytsje is al een stuk slanker geworden en ik kan nu vrij goed zien wat haar bouw is.
Ook kan ze nu vrij goed haar binnenbeen onder zetten nu haar buik haar niet meer in de weg zit, ze doet dit uit zichzelf.
Grytsje heeft een luxe bouw en niet zoveel beenheffing als de meer barokke friezen.
Voor de grap zei ik tegen m'n vriendin dat als ik haar sokken er af zou scheren dat ze dan voor een andalusiër door zou kunnen gaan, een pikzwarte, hahaha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:22

Even het lijstje bijgewerkt! Knipoog

Ik wil eigenlijk wel weten welke mensen uit dit topic er allemaal op zondag 13 april naar Paarden van de Zon gaan in Bunschoten.
Misschien dat we ergens kunnen afspreken dan?

Citaat:
Saida (gaat met Mayke mee samen met Sandra (Obelix op Bokt))
Machonito met Baron
Don_Marcello met Llano
Karina (komt Barón knuffelen en laat Veludo nog maar even thuis)
Patries (misschien met vriend, maar laat Ensueño thuis)
MissMuts
Debby
SandravdB

Misschien;
Branka
Jacobien
Iris
Jasmijn
Madelief

Mocht ik iemand zijn vergeten, plaats je dan zelf even je naam erbij?

Malin -> Kom je ook op de 13e?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:36

Ik ben er beide dagen als het goed is.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:43

Nee ik kan alleen de 12e.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:53

Wat gaan we hier weer snel!! Haha! Heb alles braaf gelezen, maar álles bij reageren word een beetje veel... Druk weekend gehad ook. Vrijdag had ik een verjaardag en was pas om half 7 s ochtends thuis Wow! Echt niet normaal gewoon! En was er alweer om 11 uur uit omdat ik vriendlief had beloofd naar de stad te gaan Slapen haha. Dus smiddags in de stad, en s avonds manda doen + verjaardag. Vandaag maar lekker rustig aan doen Haha! Maar ga wel even lekker rijden! Vork

Jasmijn: Ooohh ik ben zooo benieuwd hoe het was bij Billy!! Ik vind er héle gave namen bij zitten in het lijstje bij Malin! Maar ik vind Cuento ook écht heel gaaf. Ja Volgende week elkaar IRL zien!! Haha!

Madelief: Ook weer terug van weg geweest!! *Sorry als ik erover heen heb gelezen* maar hoe was het!! Haha! Haha! ? Nog op spaanse kanjers in het buitenland gereden? En wat heb je allemaal gedaan verder?

Saida: Fijn dat het beter ging met Gryts! Het valt ook niet mee net na je bevalling Clown Maar dat neemt niet weg dat ze heeft te luisteren Knipoog

malin: Jeetje Ach gut Ik hoop maar zo dat er 17 april goed nieuws is...... Pitufo was ook altijd zo kwakkeling.. Echt enorm balen. Verdrietig Maar ik hoop dat Suev "gewoon een pechvogel is" omdat ie misschien onvoorzichtig is. Succes iig! Ach gut En gelukkig beter nieuws over Dink! Haha! De kleine commediant voor kids haha ROFL Leuk dat hij zoveel aandacht krijgt!

Es: Ojee, slaap problemen. Vervelend lijkt me dat zeg... Gelukkig heb ik erzelf totaal geen last van Clown *Kan zowat overal slapen*. Ik gok ook op de *onbewuste* spanning van alles. Lachen

Djemo: Welkom hier! Erg gaaf paard heb je aan de haak geslagen! heel veel succes!

En we hadden nog een nieuwkomer; welkom! Tinkers kunnen ook heeel leuk zijn! Ja Net als hafjes! Haha!

Fanny: Hoe ging je wedstrijd?

Jolyn & Anita: Leuke foto's zeg van X-antha! Ze doet het volgens mij allemaal weg braaf. Was vast vreemd voor dr ineens een ander in de bak haha. Lachen

Yenneke: Dat is fijn dat je Xje goed hebt kunnen laten keuren incl foto's!! Zou ik ook wel willen, maar is wel een duur grapje. Als ik een eigen paardje koop word ie iig echt klinisch gekeurd!! Spannend hoor als je er zelf op gaat stappen!! Foto's maken Haha!

Mies: Dat verhaal moet je zaterdag nog maar eens nader uitleggen Clown Want ik heb nu wel een idee, maar écht begrijpen doe ik het niet. Ik moet dat echt even zien ook met voorbeeld zeg maar Clown . Maar komt goed! Knipoog

Sorry als ik iemand vergeten ben Bloos Maar dit was het wel zo'n beetje volgens mij.. Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:00

Ik kom niet, kom dan net terug van stage en ff uitrusten dan. Wel jammer, leek me erg leuk!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:22

Ik kan alleen de 13de aangezien ik de 12de les heb.

Wel jammer dat ik dan een stel forummers mis.

Afspreken lijkt me leuk Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:25

Haaaai ik ben er weer!!
Ik ga later even bijreageren, nu eerst even het verslag natuurlijk Haha!.

Nou, we kwamen eraan, die vrouw (Marleen) was precies zoals ik had verwacht en heel aardig.
Toen reden we naar de stal, en ik zag Billy's koppie gelijk Haha!. Hij was net zo knap als op de foto's.
Uit zijn stal gehaald en vast gezet, toen wat gepoetst, alleen hij was wel wat nerveus, omdat hij weinig in handen is geweest. Toen hem even in de bak los gehad, was ie lekker wild haha! Niet bokken maar wel vrolijk rennen. Toen weer terug genomen naar zijn box, en daar even lekker rustig aan wat gepoetst, en kreeg hij steeds meer vertrouwen. Ik kon hem ook makkelijk op zijn flank aanraken terwijl hij eerder dat vervelend vond (Marleen had hem daar nog niet echt aan kunnen raken).
Daarna buiten gaan wandelen, was ie ook wel braaf alleen wel echt een babytje mbt bijna op je tenen staan, en onvoorzichtig met zn hoofd zwaaien Nagelbijten / Gniffelen.

Het was dus heel leuk en Billy is precies wat ik van hem had verwacht!
Overigens, de geboortedatum weten ze niet exact alleen het jaar dus hij word nu als 2-jarige gezien, maar madelief en ik hadden wel het idee dat hij wat jonger was, richting de 1,5 jaar (dat hij dus aug/sept 06 geboren is).

Maar hier komen de foto's:

Los in de bak:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Wat een knap koppie he..
Afbeelding

6. In de stal, elkaar aan het leren kennen.
Afbeelding

7. Buiten lopen op een landweggetje.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Hij stond ook mooi op zijn benen en liet makkelijk aan zich komen bij bv. hoofd, benen.
Hij heeft wel een goede poets- en wasbeurt nodig, maar dat komt helemaal goed als hij hier komt Haha!.
Over een aantal weekjes laten keuren en dan als ie onvruchtbaar is hierheen halen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:26

Waaaaaaaaaahhhh ik ga hem kopen Haha! Haha!..
Dringt even door!!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:38

Gefeliciteerd!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Lijkt me een knappe vent... daar ga je heel veel plezier aan beleven Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:46

GEFELICITEERD!!

ik vind m er wel als 2 uit zien trouwens Ja ff de DA laten raden Knipoog dan weet je het 'bijna' zeker Tong uitsteken

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:49

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben benieuwd hoe groot hij wordt!