Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
detour schreef:Allemachtig, dat Vlaams is ook een raar taaltje hoor, ant schremen van contentement? ..![]()
Als het eenmaal gaat lukken dan zul je zien dat de merrie en het veulen het wel redden, mits melkaanvoer op peil blijft.
Don't worry, ken je stress en machteloosheid maar ik denk dat je geluk zult hebben!
aisie schreef:Je kunt ook proberen om het veulen een poosje niet meer te helpen. Misschien krijgt hij daardoor zoveel dorst dat hij toch feller wordt en gewoon doorzet om bij moeders te drinken? Of ben je bang dat ze hem echt iets aandoet dan? Als je het bv een dagje alleen in de gaten houd en niet helpt alleen maar toekijkt en eventueel ingrijpen als het echt uit de hand loopt. Misschien komt het dan wel goed.
Babje_84 schreef:aisie schreef:Je kunt ook proberen om het veulen een poosje niet meer te helpen. Misschien krijgt hij daardoor zoveel dorst dat hij toch feller wordt en gewoon doorzet om bij moeders te drinken? Of ben je bang dat ze hem echt iets aandoet dan? Als je het bv een dagje alleen in de gaten houd en niet helpt alleen maar toekijkt en eventueel ingrijpen als het echt uit de hand loopt. Misschien komt het dan wel goed.
dit lijkt mij ook idd een heel goed idee.
detour schreef:Avance is denk ik voordeel, Amigo, en gezien haar gedrag zou ik haar toch binnen laten. dan moet ze zich maar gedragen, hoor! het is niet anders...
aisie schreef:Als ze in de stal het veulen wel gewoon laat drinken dan zou ik ze toch maar binnen houden totdat jij of je vriend weer thuis is uit het werk. Dan laat je ze gewoon aan het eind van de middag naar buiten. Dan kan het veulen overdag in iedergeval genoeg drinken en savonds lekker rennen.
Ideaal is het natuurlijk niet, maar ja, je moet toch wat.
poes schreef:is geen avance = dat haalt niks uit