Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:39

Wat goed zeg dat alles nu helemaal goed gaat Lachen

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:55

Super gefeliciteerd met je veulen!
Heb veel bewondering voor alles wat je al voor jou paardje hebt gedaan. Super gewoon! Haha!
Ik vind haar er na de bevalling ook zeker niet slecht uitzien. En het veulentje is gewoon een lekker ding.
Keep up the good work! Tong uitsteken

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 08:34

Pfff, ik heb te vroeg gejuichd. Ze laat het niet meer toe, tenzij ik bij haar ben of bij haar in de buurt loop Huilen
Ik weet het niet meer. Ik start dinsdag met een nieuwe job en daar kan ik onmogelijk over de middag over en weer richting huis rijden. Mn job die ik deed, ging dat, maar nu zal dat niet meer gaan.
Als ie tegen maandagavond niet mag drinken, zit ik wel met een groot probleem, vrees ik. Want dan kan er overdag niemand bij zijn om hem te laten drinken.
Mn vriendin kwam de voorbije week in de voormiddag, want zij werkt thuis, maar ik kan haar onmogelijk vragen om 2x op een dag te komen. Zij heeft ook haar werk...

Huilen

En verder heb ik ook een beetje goed nieuws. Je kon het net lezen: IK HEB DE JOB en mag dinsdag starten Haha! Maar ik heb wel een héél dubbel gevoel erbij, want hoe ga ik het in godsnaam oplossen met mn kleine rakker Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:51

He get meis net nu het er zo veel belovend uitzag. Kan me je wanhoop heel goed voorstellen. Ondanks de domper toch van harte met je nwe baan. Hoop dat er voor dinsdag weer een positieve omslag komt, een blijvende dit keer.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:23

mss kun je hulp inroepen bij een plaatselijke manege o.i.d???

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 10:45

Zou het mogen.... Zou het echt zijn.... Kan ik echt weer een beetje hoop koesteren?????

We hebben de camera terug aangezet en wat zag mn vriend toen ie aansprong?
Charley is aan het drinken!!!! Is zelfs al eens van kant gewisseld.
Hij is nu zo 8-tal min aan t drinken zónder dat ik erbij ben Lachen

Dus, zou ik echt weer mogen hopen op een positief nieuwtje?
Ik hoop het echt. Ben ier bijna ant schremen van contentement Haha!

Edit: hij heeft 20 min gedronken en is nu gaan liggen, beetje slapen Dromen
Laatst bijgewerkt door Amigo_tje op 10-05-08 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:52

Allemachtig, dat Vlaams is ook een raar taaltje hoor, ant schremen van contentement? .. Knipoog

Als het eenmaal gaat lukken dan zul je zien dat de merrie en het veulen het wel redden, mits melkaanvoer op peil blijft.

Don't worry, ken je stress en machteloosheid maar ik denk dat je geluk zult hebben! Knipoog

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 10:57

detour schreef:
Allemachtig, dat Vlaams is ook een raar taaltje hoor, ant schremen van contentement? .. Knipoog

Als het eenmaal gaat lukken dan zul je zien dat de merrie en het veulen het wel redden, mits melkaanvoer op peil blijft.

Don't worry, ken je stress en machteloosheid maar ik denk dat je geluk zult hebben! Knipoog

Hahaha, ja, is mss beetje moeilijk voor jullie. Dat wil zeggen: huilen van blijdschap. En het is echt wel zo,hoor, hoewel ik toch nog wat bang ben.
Zou het kunnen dat ze hem meer laat drinken op stal en niet op de wei? Want ze staan beiden nog op stal nu.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:01

Geen idee, meid, is toch een kwestie van uitproberen..Misschien wordt je merrie er wel heel relaxt van..

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:44

gefeliciteerd met je nw baan. En nu maar hopen dat het goed blijf gaan. Mss omdat de stal kleiner is en ze nergens heen kan en ze ook wel verneemd dat als het veulen drinkt de druk op haar uier afneemt en dat prettiger voelt dat ze het nu toe laat. hoop het voor je.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:56

Dat kan inderdaad het probleem zijn, dat wanneer het veulen begint te drinken, het uier pijnlijk is. Dat zie ik hier ook regelmatig met onze zoogkoeien. Het komt dan aan op het karakter van het veulen/kalf. Als het een doorzetter is dan blijven ze proberen te drinken en komt het wel goed. Dat je het veulen moet helpen kan dus ook nadelig werken, hij hoeft er dan zelf niet zoveel moeite voor te doen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:20

Het klinkt alweer positiever! Misschien vind ze het in de stal wel prettiger idd.
Je kunt ook proberen om het veulen een poosje niet meer te helpen. Misschien krijgt hij daardoor zoveel dorst dat hij toch feller wordt en gewoon doorzet om bij moeders te drinken? Of ben je bang dat ze hem echt iets aandoet dan? Als je het bv een dagje alleen in de gaten houd en niet helpt alleen maar toekijkt en eventueel ingrijpen als het echt uit de hand loopt. Misschien komt het dan wel goed.

Succes nog met alles en gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:11

aisie schreef:
Je kunt ook proberen om het veulen een poosje niet meer te helpen. Misschien krijgt hij daardoor zoveel dorst dat hij toch feller wordt en gewoon doorzet om bij moeders te drinken? Of ben je bang dat ze hem echt iets aandoet dan? Als je het bv een dagje alleen in de gaten houd en niet helpt alleen maar toekijkt en eventueel ingrijpen als het echt uit de hand loopt. Misschien komt het dan wel goed.

dit lijkt mij ook idd een heel goed idee.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:31

oeps, kom ik eraan met een vrolijke pm van super dat het zo goed gaat.
en lees ik hier dat het niet zo goed gaat, of wisselend is.

ik hoop voor je dat de rust er toch snel is,
en anders maar gaan bijvoeren met een fles hoor, dan weet je zeker dat hij genoeg binnenkrijgt.

succes in elk geval.
en gefeliciteerd met je baan!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:12

Babje_84 schreef:
aisie schreef:

dit lijkt mij ook idd een heel goed idee.

Heb ik geprobeerd, is geen avance (hoe zeg je dat nou ook al weer in mooi NL?). Ze dreigt eerst met slaan en als em dan niet wil "luisteren", dan slaat ze echt. En niet zachtjes, hoor Rolleyes
Er is vrijdagvoormiddag niemand geweest, enkel ik op de middag en haar uiers waren alletwee redelijk goed gevuld. Dus... hij heeft weinig of niets gedronken toen.

Maar nu zijn we het zo aant doen: we gaan bij haar, laten Charley beginnen drinken, geven haar een snoepje ofzo dat ze braaf is en dan gaan we naar boven op de camera kijken Haha! Voorlopig gaat het goed.
Laten we duimen dat het goed blíjft gaan, hé?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:06

Avance is denk ik voordeel, Amigo, en gezien haar gedrag zou ik haar toch binnen laten. dan moet ze zich maar gedragen, hoor! het is niet anders...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 19:14

detour schreef:
Avance is denk ik voordeel, Amigo, en gezien haar gedrag zou ik haar toch binnen laten. dan moet ze zich maar gedragen, hoor! het is niet anders...

Ik weet het, maar kan ik dat nu aandoen om met dit weer ze in de avond op stal te laten zitten? Is toch niet optimaal voor het veulen om constant op stal te staan? Ze lopen nu sinds 18.15 u buiten. Hij heeft dan ook nog fkes gedronken. Straks ga ik er terug bij.
Dinsdag komt de DA, dan zal ik ook meer weten of ie al dan niet te kort komt. Zoja, wordt het de fles, zo niet, blijven we voort doen gelijk of we bezig zijn...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:35

is geen avance = dat haalt niks uit Knipoog

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:36

Als ze in de stal het veulen wel gewoon laat drinken dan zou ik ze toch maar binnen houden totdat jij of je vriend weer thuis is uit het werk. Dan laat je ze gewoon aan het eind van de middag naar buiten. Dan kan het veulen overdag in iedergeval genoeg drinken en savonds lekker rennen.
Ideaal is het natuurlijk niet, maar ja, je moet toch wat.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 19:40

aisie schreef:
Als ze in de stal het veulen wel gewoon laat drinken dan zou ik ze toch maar binnen houden totdat jij of je vriend weer thuis is uit het werk. Dan laat je ze gewoon aan het eind van de middag naar buiten. Dan kan het veulen overdag in iedergeval genoeg drinken en savonds lekker rennen.
Ideaal is het natuurlijk niet, maar ja, je moet toch wat.

Ja, zo gaan we het doen komende week. Ook omdat het te warm is overdag en op aanraden van mn DA mag het veulen niet buiten op het heetste van de dag. Dus laat ik ze binnen overdag en dan komt mn vriend thuis rond 15.30 u en zal ie ze dan buiten laten. Of eerst zien dat em wel degelijk gedronken heeft en dan buiten tot laat in de avond. Heeft ie ook zn aantal uren buiten gehad.

poes schreef:
is geen avance = dat haalt niks uit Knipoog

Ja, dát is het Ja Thx! Haha!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:04

wahaha wat is 't detour, probleem met ons Vlaams ?? Haha! Haha!

tjee Amigo_tje, ze maakt het je wel niet gemakkelijk hé. Overdag in de stal houden is idd mss nog niet zo slecht.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 22:31

Charley is heel veel verzwakt vandaag en we gaan morgen naar de kliniek met moeder en kind
Huilen Ik hoop maar dat alles goed komt Boos!
En ik hoop ook dat het financieel ook allemaal te dragen blijft...
Het wordt me stilaan allemaal te veel, hoor Huilen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:41

Bloos! jemig meis wat een tegenvaller! Ach gut Ik schrik ervan!
Ik ga heel hard duimen dat het allemaal weer op z'n pootjes terecht komt! Ach gut

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:11

Wat erg zeg! Hoe kan dat nu zo opeens? Krijg hij niet genoeg te drinken?
Vervelend voor je, ik duim ook met je mee dat het goed komt!!!

Heel veel sterkte!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 23:33

Tjah, hoe komt dat, hé? Hij stond gisteravond al redelijk zwak en vanavond is dat nog verergerd. Ik dacht dat het van de zon kwam gisteren, dus vandaag binnen gezet. Vanavond in de koelte naar buiten en bij de drinktijden blijven staan wachten. Maar het helpt niet, hij is nog steeds zwak.

Ach ach, ik trek het echt niet meer. Hoe blij is was deze morgen, hoe triestig ben ik nu. Ik begin héle erge twijfels te krijgen en dat is helemaal niet goed...