Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ladymagic schreef:Barbera 1970, zoals al eerder gezegd, het paard dat je op internet hebt gezet is geen albino.
Ik zou graag de afstamming zien van de anders gekleurde friezen en je "albino's", bij trakheners horen papieren dus dat zou moeten kunnen.....
edit: ik lees in een eerder post dat die trakhener blauwe ogen hebben. Dan is het 100% zeker geen albino, albino's hebben namelijk door het genfoutje geen pigment (dat is waarom ze wit zijn) en kunnen dus geen blauwe ogen hebben....
horseyfries schreef:Het is verdacht stil......
Isis83 schreef:albino's bestaan niet!!!! sjonge jonge jonge door de pigmenten is zo'n paard niet levensvatbaar omdat hij niet tegen de zon kan enz enz enz. en dit gaat toch over witte friezen??? ik heb een half fries half camargue en met een beetje geluk wordt hij wit hij is pas 8 maanden dus dan heb ik een halve witte fries
Isis83 schreef:albino's bestaan niet!!!! sjonge jonge jonge door de pigmenten is zo'n paard niet levensvatbaar omdat hij niet tegen de zon kan enz enz enz. en dit gaat toch over witte friezen??? ik heb een half fries half camargue en met een beetje geluk wordt hij wit hij is pas 8 maanden dus dan heb ik een halve witte fries
ponyzotje schreef:Isis83 schreef:albino's bestaan niet!!!! sjonge jonge jonge door de pigmenten is zo'n paard niet levensvatbaar omdat hij niet tegen de zon kan enz enz enz. en dit gaat toch over witte friezen??? ik heb een half fries half camargue en met een beetje geluk wordt hij wit hij is pas 8 maanden dus dan heb ik een halve witte fries
Isis, wil je je alsjeblieft verduidelijken, waarom het niet zou kunnen? Je bent zo overtuigd, dus misschien heb je dat gehoord van iemand die een goed argument had? Ben wel benieuwd.
Overigens de 'pigmenten' heeft een albino paard net niet
ponyzotje schreef:Ik niet. Er staat geen enkele wetenschappelijke reden, bovendien klopt wat zij zegt helemaal niet... Vandaar was ik benieuwd.
Maar misschien slaat haar uitspraak inderdaad gewoon op het 'topic'
Dancie schreef:Isis83 met jou ben ik het eens
een wit paard heeft een roze huid een schimmel een zwarte. Schimmels worden altijd zwart of bruin geboren terwijl de echte witte paarden wit geboren worden.
ladymagic schreef:Dancie schreef:Isis83 met jou ben ik het eens
een wit paard heeft een roze huid een schimmel een zwarte. Schimmels worden altijd zwart of bruin geboren terwijl de echte witte paarden wit geboren worden.
Maar dit is dus ook niet helemaal waar.
De schimmelfactor kan op zo'n beetje elk kleur paard voorkomen. Schimmelbont bijvoorbeeld bestaat ook, een bonte die steeds lichter wordt en dus uiteindelijk wit.
Zwart, vos, bruin, bont het kan allemaal een schimmelfactor hebben, volgens mij is het zelfs zo dat de schimmelfactor op elke kleur voor kan komen, al weet ik dat laatste niet 100 % zeker..
Verder ben ik het met je eens
barbara1970 schreef:Oke ik ben er weer, onze comp is vastgelopen, door die p.......... virussen, jeetje wat moet je met je tijd als je comp het niet meer doet. Oke ik was te voorbarig en heb echt mega op mijn kl... gehad van mijn moeder.. Onze albinoos zijn geen albinoos maar gewoon een ras, ik kan de naam niet uitspreken maar ze komen uit Rusland vandaan, volgens mijn moeder worden ze in de paardenwereld wel albinoos genoemd, omdat ze ook wit geboren worden maar zijn het gewoon raspaarden. Ik dacht dat het Trakener paarden waren maar dat zijn dus de 2 schimmels hier op stal, stom stom stom, volgens mijn moeder klok horen luiden maar...................
Toch nog even 1 opmerking ja kan het niet laten, hoezo kan een albino geen blauwe pupillen hebben, mijn nichtje is een albino en heeft werkelijk blauwe ogen met rode pupillen.
Isis83 schreef:Werkelijk witte paarden, zijn zeer zeldzaam. Ze hebben een speciaal gen dat voor deze witheid codeert. Het verschil tussen een schimmel en een werkelijk wit paard is de kleur van de huid. Schimmels hebben een zwarte huid, witte paarden hebben een roze huid. Witte paarden worden ook wit geboren. Witte paarden zijn heterozygoot met hun witte gen. Als een paardenfoetus twee witte genen heeft, is het niet levensvatbaar. Het zal al sterven in de baarmoeder.
Er bestaan voor zover bekend geen gevallen van echte albino paarden. alsjeblieft hier is het bewijs
ponyzotje schreef:Dus duidelijk geen wetenschappelijke bron
Isis, het is erg belangrijk kritisch te blijven qua bronnen. Dat geldt nog veel meer voor controversiële onderwerpen als dit hier bijvoorbeeld. De wikipedia is op geen enkele manier een wetenschappelijke of gecontroleerde site, iedereen kan erop zetten wat hij wiltDat is natuurlijk niet altijd fout, maar je mag er ook niet vanuit gaan dat het daarom juist is.