Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:14

erg leuk veulen zeg
schat in op 2500 euro

ik vind het wel jammer dat jullie mijn paard overslaan ;(

Afbeelding
Afbeelding

Jytte

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:16

Dat is vast omdat ie zo mooi is ;)

ik waag me niet aan Friezen sorry!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:19

partywitch: Wat is zijn leeftijd? hengst/ruin? geklasseerd?

Wil wel een gokje wagen :)

veroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:00

Martine_R 1500 euro gezien leeftijd, gezondheid
Eline_di 1800 gezien dat hij klophengst is en afstamming onbekend
Partywitch 3000
Laulau85 Heb niet echt vestand van PRE-paarden, maar schat zo'n 6000
Neskolay schat ik op 6000

En dan ben ik wel benieuwd op welk bedrag jullie mijn friese merrie schatten!
Naam: Caline
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 2 1/2 jaar
Ras: Fries
Stokmaat: Nu 1.58
Afstamming: V. Jasper366
Mv. Fêde
Als veulen heeft ze een 3de premie behaald op de keuring.
Zit geen volpapier achter.
Prestaties: Onbeleerd

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door veroon op 14-12-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:04

Voor de zoveelste keer een opfrisser:

Als je jou'n paard opgeeft moet je het volgende erbij vermelden.

Naam.
Geslacht.
Leeftijd.
Ras.
Stokmaat.
Afstamming( met papier of zonder, evt keuringsresultaten).
Prestaties( onder zadel of voor de kar en welk niveau).
Maximaal 2 foto's.

Eerst de 5 paarden voor JOu taxeren.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:49

dat jullie Rentista zo laag schatten :) ik heb het dubbele betaald en had nog andere valk PRE's gezien die voor 30.000 gingen

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:20

veroon : Dit zijn niet de laatste 5 aangezien die van mij overgeslagen is

Ik schat jou paardje op: 2.000, beetje korte nek, maar verder een erg mooi gebouwd paardje! zeker voor 2.5 jaar een mooi compleet paard! :D

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:43

Vraag:
Ikzelf heb alleen "verstand" van de prijzen van Friese paarden, heb daarom ook een ander ras overgeslagen omdat ik daar dus totaal geen kaas van gegeten heb en de prijs een hele grote gok zou zijn.
Dit is dan toch niet helemaal reëel als ik een domme gok zou doen of de tekst van een voorganger zou kopieëren?
Zo zijn er ook mensen die geen verstand hebben van prijzen van Friese paarden en dus 5 andere paarden taxeren.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:08

@ esmir: ik had mijn paard al de pagina hiervoor voorgesteld, maar ik werd een aantal x overgeslagen vandaar dat ik nogmaals zijn foto neerzette. Was niet verkeerd bedoeld hoor :D

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:10

partywitch schreef:
@ esmir: ik had mijn paard al de pagina hiervoor voorgesteld, maar ik werd een aantal x overgeslagen vandaar dat ik nogmaals zijn foto neerzette. Was niet verkeerd bedoeld hoor :D

Ik had em al meegepakt zie ik wel :D
Tussen de 4500-5000 euro denk ik.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:45

Misschien anders vragen om een afsplitsing voor de friezen?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:59

LauLau85: 8000 Deze vind ik heel mooi, zou ik zelf zo kopen
danaderese: 1500 ik vind deze niet zo mooi
NienkeNiels: 1800
Winia4ever: 1900 mooi veulen
Veroon: 2500 ze is nog jong

Nu mijn sterretje:
Naam.: Eelkje van Hamelspoel
Geslacht.: Merrie
Leeftijd.: 9 jaar
Ras.: Fries
Stokmaat.: 1.64 m
Afstamming: Jelte 376 is haar vader en moeder is stermerrie Lealkje
Prestaties: Wat wedstrijdjes gereden nu niet meer, ze word op M1/M2 niveau getraint. Kan voor de kar alleen of dubbelspan.

Afbeelding
Afbeelding
Voor veeeeel meer mooie foto's om een beter beeld van haar te krijgen zie mijn Profiel

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:29

Anne_: Ik vind haar prachtig, mooie hals, mooi in verhouding, mooie afstammeling, en mooi dressuur aanleg, ik geef voor haar 4250

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:01

Iets minder dan ze gaat kosten :P
Maargoed voor mij is ze het waard (L)

Edit: Jij hebt trouwens echt gave paardjes en een hele erge mooie hond :D

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:25

anne_ Mieke: Had ik iets te laag getaxeerd! haha het is ook zo moeilijk!

Bedankt voor je complimentjes! :D

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:21

partywitch schreef:

Ik doelde ook niet op jou!! :-d
Maar ik zie dat degene die de schoen past m al aangetrokken heeft ;-)

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:07

Vergeef me als ik onbedoeld misschien mensen kwets! want ik heb geen verstand van friezen maar ik zet de feiten op een rijtje voor mijzelf en bekijk dan wat ik zou kunnen betalen of vragen.. ;) :P

Ik begon bij de laatste pagina en werkte terug naar voren ;)

@Eelkje: 5000/6000 omdat ze veelzijdig is, goede afstamming?(denk ik: geen verstand van friezen :+ ), nog jong genoeg is om te fokken, mooie maat, prachtig hoofd en uitstraling en aardig wat dressuur kent.. als ze nou echt uitgebracht was op M1 dressuur was, dan: 7000 ;) (dit alles mits ze papier heeft!)
@Caline: straks 3 jaar, merrie, geen volpapier, onbeleerd, ik denk goede afstamming?, leuk koppie... ik denk momenteel: 3000...
@Hessel: straks 1 jaar, hengst, goede afstamming neem ik aan... heeft hij papier? leuk uiterlijk! mooie maat straks, prachtig koppie.. ik denk momenteel: 2500/3500 omdat hij nog zo jong is.. maar als hij een mooi papier zou hebben kan hij misschien een goed gekeurde dekhengst worden? :P dan loopt de prijs enorm op.. ;)
@maximo: bijna 2 jaar.., merrie? ruin? hengst? papier?? dit is nu niet in te schatten.. of hij/zij papier heeft en of het een ruin is of hengst maakt al zo minimaal 3000 euro verschil in prijs! :P ;)
@rentista: hengst, bijna 2 jaar, ik neem aan met papier?, bijzondere kleur! weet niet wat de ouders gepresteerd hebben, maar ik denk dat als hij goedgekeurd wordt als dekhengst en een goed papier heeft hij dán 20.000 waard wordt.. maar nu nog ongekeurd neem ik aan.. dus dan denk ik... tussen de 7000/9000..
@Hincapie: leeftijd?? mooie maat, goedgekeurd, hengst?? ;) B dressuur uitgebracht, mooi plaatje! mooie manen... lastig want ik weet de leeftijd niet en of het dus een hengst is of ruin.. dan kan de waarde al weer 5000 euro verschillen! (aangezien zijn grijzigheid denk ik dat hij rond de 7 jaar is??) als het een hengst is en dus eventueel voor de fok, dan denk ik: rond de 8000.
@Haiko: grote maat, straks 6 jaar, ruin, leuk type, mooie hals en leuk koppie en uitstraling, geen papier, niet uitgebracht nog, gewoon erg leuk paard. Ik denk rond de 4000 euro als hij erg braaf is.
@wouter: straks 4 jaar, neem aan met papier, hengst, ingereden en beleerd, prachtige uitstraling, mooi paard, nog niet goedgekeurd als dekhengst? :P denk rond de 6000/7000

sorry nou heb ik geen zin meer ;) haha vond het wel leuk om te doen.. :P
misschien dat ik mijn paard ook nog wel eens plaats..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:19

hooo sorry Maximo is een Hengst en heeft vol P.R.E andalusiër papier waarom wordt hij zo laag geschat?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:40

Ik heb alleen de Friezen getaxeerd, van de rest weet ik niet zoveel.
Neskolay: €4000,- Ivm afstamming onbekend en een ruin
Partywitch: €5000,- Ivm ruin
Barbaras: €2000 Ivm is nog jong en nog niet onder het zadel.
Grietje €4500,-
Winia4ever: 1500,- Ivm is nog erg jong en valt nu nog weinig over te zeggen
Veroon: €2250,-
Annemieke88 €5000

Nu mijn topper:

Naam. Sierou van Holwerda Sathe
Geslacht. Merrie
Leeftijd. 5
Ras. Fries
Stokmaat. 1.65
Afstamming. Olrik x Olof
Prestaties. Rijdt op L niveau is uitgebracht in de B en heeft als veulen een 2e premie gehaald. Daarna niet meer op keuring geweest.

Afbeelding
Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:29

Palhaço schreef:
@Eelkje: 5000/6000 omdat ze veelzijdig is, goede afstamming?(denk ik: geen verstand van friezen :+ ), nog jong genoeg is om te fokken, mooie maat, prachtig hoofd en uitstraling en aardig wat dressuur kent.. als ze nou echt uitgebracht was op M1 dressuur was, dan: 7000 ;) (dit alles mits ze papier heeft!)

Je hebt haar goed geschat, zoveel gaat ze ook kosten ongeveer, En als ik de mogenlijkheden had om haar uit te brengen deed ik het ook. Natuurlijk is ze voor mij onbetaalbaar :P:D En haar afstamming is goed...Haar vader is wel een afgekeurde hengst (jelke 367) Maar haar moederlijn is sterk genoeg om dat op te vangen. (Maar snap niet dat haar vader is afgekeurd op zijn nakomelingen, de vader is een plaatje en kijk eens naar mijn ster)
Voor meer foto's kijk op mijn profiel

Edit: quote gefixt :P en spelfoutjes

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:59

@Hessel: straks 1 jaar, hengst, goede afstamming neem ik aan... heeft hij papier? leuk uiterlijk! mooie maat straks, prachtig koppie.. ik denk momenteel: 2500/3500 omdat hij nog zo jong is.. maar als hij een mooi papier zou hebben kan hij misschien een goed gekeurde dekhengst worden? :P dan loopt de prijs enorm op.. ;)

Haj, er zit inderdaad papieren bij! Teunis moeder, en een Tietste vader :D <3

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:00

Thorn: Wat is nou haar echte afstammeling?, aangezien je in een ander topic totaal 2 verschillende namen hebt, en je verteld dat je het via het internet na moet kijken, als het goed is heb je er papier bij en daar staat het op!!..Beetje onduidelijk vraag mij af of deze merrie dus wel papier heeft.

Ze is iets neerwaarts aan de voorkant, had wat meer hals mogen hebben, persoonlijk vind ik haar rug niet erg mooi( andere topic), verder mooie merrie, omdat ze niet naar de keuring is geweest en dus alleen veulenstamboek heeft, en onduidelijkheid over haar papier geef ik deze merrie: 2100

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:29

Niet aanvallen bedoel maar als je beter had gelezen had je kunnen lezen dat ze op internet (waar ze te koop stond) perongeluk de afstamming van een andere merrie erbij hadden gezet. Ik kon haar afstamming niet nakijken omdat ik haar papier nog niet binnen had, was nog bij de oude eigenaar. Toen ik haar kocht heb ik de afstamming wel gezien maar kon het niet onthouden. Haar afstamming is dus, zoals het hier staat: Olrik SPORT x Olof met haar papier naast mij liggend :o

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:53

Thorn: Ja dat snap ik, maar meestal krijg je de papieren mee als je je paard ook mee krijgt, dus dan had je het toch moeten kunnen zien, dat bedoelde ik er mee,
Maar oke!, het bedrag met deze afstammeling word dan 3000.. :D

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:58

Palhaço schreef:
@rentista: hengst, bijna 2 jaar, ik neem aan met papier?, bijzondere kleur! weet niet wat de ouders gepresteerd hebben, maar ik denk dat als hij goedgekeurd wordt als dekhengst en een goed papier heeft hij dán 20.000 waard wordt.. maar nu nog ongekeurd neem ik aan.. dus dan denk ik... tussen de 7000/9000..

ja hij heeft papieren ouders hebben niet veel gepresteerd maar grootvader langs moeders kant is Lebrijano III grootvader van fuego XII (WEG PRE) neefjes dus van mijn PRE en komt voor de rest van hele goede bloedlijnen
ben idd van plan hem te laten keuren dit kan niet voor 3 jaar en kon dit jaar niet gaan naar gewone keuringen