Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_DG

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:17

Haha! Goed onthouden!

Ten eerste; ik kan de stal van harte aanbevelen. Paarden hebben daar een heerlijke plek, bevlogen en gezellige eigenaresse en er stonden echt veel leuke, mooie en verzorgde paarden.

Ik ging natuurlijk puur ter oriëntatie (ik ken mezelf.....:D), maar we liepen door het weiland tussen zo'n 10 paardjes en 1 knappe dame besloot dat ze mijn vriendinnetje wilde worden. Een echte knuffelkont, meer sporttype dan barok, maar ik was natuurlijk op slag verliefd. Ik had het kunnen weten...:D Even meegenomen, vliegendeken afgehaald (ze heeft helaas wel exceem en haar voorpluk en oren redelijk beschadigd daardoor, nu wel onder controle) en aan de longe gezet. Zelf ook geprobeerd en direct in aanraking gekomen met de werkwil en sensibiliteit van een PRE. Ik zei "kom, toe maar, vooruit". Het lieve paard had geleerd dat "kom" komen betekend, dus in plaats van netjes aan de longe te blijven lopen, keerde ze zich naar mij toe en kwam ze een knuffel halen. Heel aandoenlijk!

Ik heb een aantal opties tot nadere kennismaking met de eigenaresse besproken en ga daar nu eens goed over nadenken. Wil denk ik ook nog wel wat meer paarden zien, maar ze heeft me wel geraakt. Goed, nu eerst even tot bezinning komen, roze wolk iets lager laten vliegen en dan sowieso nogmaals kijken en rijden.

Ik heb in ieder geval een kennismaking workshop met Leandra Theunissen gepland, die ik zeker nog wil doen om nog wat wijzer te worden.

Ik hou jullie op de hoogte!

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:36

DominiqueDG schreef:
Haha! Goed onthouden!

Ten eerste; ik kan de stal van harte aanbevelen. Paarden hebben daar een heerlijke plek, bevlogen en gezellige eigenaresse en er stonden echt veel leuke, mooie en verzorgde paarden.

Ik ging natuurlijk puur ter oriëntatie (ik ken mezelf.....:D), maar we liepen door het weiland tussen zo'n 10 paardjes en 1 knappe dame besloot dat ze mijn vriendinnetje wilde worden. Een echte knuffelkont, meer sporttype dan barok, maar ik was natuurlijk op slag verliefd. Ik had het kunnen weten...:D Even meegenomen, vliegendeken afgehaald (ze heeft helaas wel exceem en haar voorpluk en oren redelijk beschadigd daardoor, nu wel onder controle) en aan de longe gezet. Zelf ook geprobeerd en direct in aanraking gekomen met de werkwil en sensibiliteit van een PRE. Ik zei "kom, toe maar, vooruit". Het lieve paard had geleerd dat "kom" komen betekend, dus in plaats van netjes aan de longe te blijven lopen, keerde ze zich naar mij toe en kwam ze een knuffel halen. Heel aandoenlijk!

Ik heb een aantal opties tot nadere kennismaking met de eigenaresse besproken en ga daar nu eens goed over nadenken. Wil denk ik ook nog wel wat meer paarden zien, maar ze heeft me wel geraakt. Goed, nu eerst even tot bezinning komen, roze wolk iets lager laten vliegen en dan sowieso nogmaals kijken en rijden.

Ik heb in ieder geval een kennismaking workshop met Leandra Theunissen gepland, die ik zeker nog wil doen om nog wat wijzer te worden.

Ik hou jullie op de hoogte!

Ik ben benieuwd, werd zelf eigenlijk ook wel enthousiast toen ik de website van finca linda bezocht, morgen maar eens bellen!

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 08:28

@Pandora2 Borrie is inmiddels alweer 16 jaartjes jong en denkt nog steeds een jonge hengst te zijn hahaha.

@DominiqueDG ik denk dat je je paardje al hebt gevonden, zo te lezen horen jullie bij elkaar.

Dominique_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:51

MaluH, het voelde alsof we een super team kunnen worden. Magisch bijna. MAAR, ik vind het spannend en wil ook goed nadenken over het exceem, dat is best wel een ding. En nog wat meer rondkijken, voordat ik een knoop doorhak.
Ik ben meestal van: als het goed voelt doen! Toch gaat dit om een levensaankoop en probeer ik iets behoudender te zijn. ;-)

Dominique_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:52

Hou ons op de hoogte unbelievable!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:04

http://rs855.pbsrc.com/albums/ab114/kat ... ng~320x480

Wat voor zadels hebben jullie op jullie pre's liggen. Ik had er nog 3 liggen maar uiteindelijk een hulsebos van iemand overgekocht die nu het beste leek te passen. Als ie meer gereden is even kijken voor een nieuwe. Hij is nog wat schraal vind ik.

@ Dominique, ik hoop dat je snel een leuk paardje vind. Exceem is indd heel vervelend, in welke regio woon je? Bij ons op stal staan 2 paarden met Exceem met van die dekens en nog schuren ze tot bloedend toe. Vind dat altijd zo sneu. Bosrijke regio is dit ook.

Dominique_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:07

_Zsazsa_ schreef:

@ Dominique, ik hoop dat je snel een leuk paardje vind. Exceem is indd heel vervelend, in welke regio woon je? Bij ons op stal staan 2 paarden met Exceem met van die dekens en nog schuren ze tot bloedend toe. Vind dat altijd zo sneu. Bosrijke regio is dit ook.

Ik woon op de Veluwe, dus heel bosrijk. Ik vind het wel echt een ding inderdaad. Hoewel het er nu echt onder controle uit zag. Maar moet er niet aan denken haar kapot geschuurd aan te treffen, ontstekingen erbij. Had vroeger een paard op stal met exceem en wat was haar eigenaar altijd druk in de weer met dekens, crèmes, noem maar op. Weet niet of ik dat wil, nu heb ik immers nog de keuze....maar nogmaals, ze heeft mij wel geraakt. Wellicht gebeurd dat wel met meerdere paarden, vandaar even verder kijken ;-).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:12

Ben de laatste tijd wat stiller, de rede kan je wel vinden in mijn geschiedenis hier :o

Wil toch even melden dat ik een nieuwe PRE heb gekocht *\o/*

De moeder van mijn knappe merrie!
Mijn merrie deze week:

Afbeelding

Dominique_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:23

Van harte, wat een beauty!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:24

DominiqueDG schreef:
Van harte, wat een beauty!

Dit is baby paard, mama paard komt volgende week hopelijk bij haar in de wei <3

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:53

Ja DominiqueDG dat is wel een ding om mee te nemen. Miss heb je indd met nog een aantal andere straks ook een klik. Ik heb ook een keer een paard gekocht met wat kleine mankementen, en altijd weer hoge da rekeningen of ellende. Ik wilde deze keer een helemaal gezonde. Al weet je het toch nooit 100%.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:01

Zsazsa mijn zadel is er ééntje van Ninon Schutte...maatzadel dus. Geen beginnen aan om een gewoon merkzadel te vinden wat op 't beestje paste :P Heb altijd gezegd dat ik volgende keer een paard koop dat onder mijn zadel past :+

Azmay ga je er de hele familie bijkopen ? := Gefeliciteerd !

Dominique veel spanjaarden / Portugezen krijgen hier te lande jeuk en zomerexzeem door te rijke voeding :Y) Ik voer nu 2 jaar zonder granen en niet teveel gras en het begint de goede richting uit te gaan

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:06

Als ze veel op haar mama lijkt dan is dat ook een plaatje! :j

Jack <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dominique_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:11

Pandora2 schreef:
Dominique veel spanjaarden / Portugezen krijgen hier te lande jeuk en zomerexzeem door te rijke voeding :Y) Ik voer nu 2 jaar zonder granen en niet teveel gras en het begint de goede richting uit te gaan

Ik weet het inderdaad. Dit paard is echter al 9 jaar in NL en het is iets van de afgelopen jaren. Wordt heel sober gevoerd, geen tot weinig gras, wel hooi. Eigenaresse gebruikt nu aloe Vera, dat helpt wel behoorlijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:23

Pauline wat een heerlijke omgeving daar om te rijden ! Jack ziet er lekker rond en gezond uit ! <3

Dominique vervelende zaak is dat hé... maar als je 'm echt leuk vind.... :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:46

Pandora2 schreef:
Zsazsa mijn zadel is er ééntje van Ninon Schutte...maatzadel dus. Geen beginnen aan om een gewoon merkzadel te vinden wat op 't beestje paste :P Heb altijd gezegd dat ik volgende keer een paard koop dat onder mijn zadel past :+

Azmay ga je er de hele familie bijkopen ? := Gefeliciteerd !

Nee ik heb geen behoefte aan hengsten :Y)

Mijn 2 jarige voer ik ook weinig maar ze heeft wel jeuk. Hoeft ook niet meer dunner nou eigenlijk (de rest van de kudde is dan wel weer mollig).

Iemand hier ervaring met Yeguada Militar paarden?
Heb overigens geen geldboom dus ben aan het kijken voor een christ zadeltje.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:02

Azmay schreef:

Kan met een knipje opgelost worden :') :+

Yeguada Militar zijn goeie bloedlijnen voor zover ik altijd hoor. Vaak ook dressuur gefokt.
Dacht dat Fuego van Cardenas toch Militar bloed voert ? Of ben ik mis ? :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:07

Pandora2 schreef:
Azmay schreef:

Kan met een knipje opgelost worden :') :+

Yeguada Militar zijn goeie bloedlijnen voor zover ik altijd hoor. Vaak ook dressuur gefokt.
Dacht dat Fuego van Cardenas toch Militar bloed voert ? Of ben ik mis ? :o

Moeders voert vrijwel 100% Militar bloed, diva dus 50.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:21

Moeders dekken met Fuego ? :=
Ik wil het kind best adopteren dan :')

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:34

Ik wil graag onze nieuwe pasgeborene voorstellen aan jullie;Carantoñas Fortuna.
Ze is vorige week geboren op 8 juni in de middag rond 16.30u. Ze is prachtig,enorm groot, lief en kerngezond en zal schimmel worden, ze heeft al een brilletje :D
Calida is erg blij met haar dochter en wij ook want voorlopig zullen we niet meer fokken, Calida krijgt een paar jaar vrij *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:37

_Zsazsa_ schreef:

Wat voor zadels hebben jullie op jullie pre's liggen. Ik had er nog 3 liggen maar uiteindelijk een hulsebos van iemand overgekocht die nu het beste leek te passen. Als ie meer gereden is even kijken voor een nieuwe. Hij is nog wat schraal vind ik.

Ik heb stage gelopen in Spanje en daar hadden ze allemaal WoW zadels op de paarden liggen. Doordat de paarden daar nogal van bespiering wisselde wegens het dekseizoen en de warmte is dit zadel ideaal omdat het helemaal aangepast kan worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:52

Wat een knap veulie ! <3 Inderdaad flink aan de maat zeg ! Wie is paps ?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:45

Oké, wow zadels zijn nogal aan de prijs en eerlijk gezegd vind k ze nogal lomp ogen altijd. Vanwege mijn rugklachten moet een zadel zowel bij mij als op mijn paard passen. De hulsebos die ik nu heb voldoet, maar hij is nu erg smal nog, en zal zeker over een tijdje een boommaat breder nodig hebben. Maar miss is er dan een geldboom voor maatwerk aan komen waaien :Y)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:31

Wat een mooie plaatjes komen er toch weer voorbij. Ik moet binnenkort ook weer eens foto's gaan maken! Mijn oudste dochter heeft nu vakantie, die kan me er vast wel bij helpen.

Ik heb een Harry Dabbs zadel op mijn merrie liggen, kan aangepast worden in de boom mocht ze nog veranderen.

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 09:07

Ik ben echt mega blij met mijn thorowgood t8, zit heerlijk en ligt als een huis.

Wat een heerlijk veulen heb je daar @paintedblack