Berberpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:18

Ontzettend leuke foto's Nicolien! En wat een prachtige plek inderdaad.
Wat lijkt Briska al groot op de foto's, ze ziet er heel goed uit :)

Haha, Cambiar, ja met al die regen hier in Nederland/België maakt dat zonnetje op de foto's het Franse leventje helemaal perfect.

YMJArabians

Re: Berberpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:28

Lang niet gepost, maar ik lees al die tijd nog steeds mee! :D Leuke foto's, en wat een gave omgeving!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:32

Volgens mij had ik hem al eens eerder gepost, maar dit zijn wat recentere foto's. Blijf dit een geweldig knappe kerel vinden <3 Mooie uitstraling en mijn favoriete kleur!

Afbeelding

Bâsso Al Mansour.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:34

Echt práchtig!!!! <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:36

Ja hé! Het is dat ik even het een en ander moet afwachten, anders ging ik ff mailen, hihi :D

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 07:31

[url]el-ouezzane.fr.gd[/url]

Fantastische foto, bonjoy.

Op find-your-horse vond ik ook nog deze berberstoeterij in de Ardèche, ze bieden een fokmerrie aan, elf jaar oud, cremestamboek, ze heet Esdit. Ze heeft wel wat van magico. Borderjay, weetje of Magico altijd magico heeft geheten? Dan zou ik ze een mailtje kunnen sturen of zij hem hebben gefokt?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:25

nicolanca schreef:
[url]el-ouezzane.fr.gd[/url]

Fantastische foto, bonjoy.

Op find-your-horse vond ik ook nog deze berberstoeterij in de Ardèche, ze bieden een fokmerrie aan, elf jaar oud, cremestamboek, ze heet Esdit. Ze heeft wel wat van magico. Borderjay, weetje of Magico altijd magico heeft geheten? Dan zou ik ze een mailtje kunnen sturen of zij hem hebben gefokt?

Oh wauw, dat zou toch wel bijzonder zijn! Magico heeft een belgisch paspoort uit 2010 waarop hij Logan heet. Van voor die tijd heb en weet ik dus helemaal niks.....alleen dat hij door belgen als veulen uit de Ardeche gehaald is en dat hij een kruising Berber x Lusitano is.

Maar als jij zou willen mailen? Bij zijn geboortedatum staat 20/05/2008. Ik neem aan dat ze wel moeten weten of er in die tijd een cremello hengstje bij hun is geboren?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:29

Heb je misschien een link van de advertentie van die merrie?

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:10

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:17

Wat gaaf! Ik vind het helemaal spannend....ben zo benieuwd! Lief dat je dit wil doen!

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:49

Wat gaaf dat je dit gevonden hebt Nicolien, en spannend voor jou inderdaad borderjay :) Ik ben ook heel benieuwd!

En een ontzettend mooi paard ook Bonjoy, hij heeft echt een hele zachte uitstraling. Al Mansour is in vergelijking met andere fokkerijen best dicht bij Nederland, dus wie weet ontmoet je hem nog wel eens echt *\o/*
Ik ben twee keer bij Al Mansour geweest, ze leiden je met veel liefde rond, ook als je niet (direct) van plan bent om te kopen

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:00

Heel mooie merrie. Die Basso is ook een prachtig paard!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:28

Mailtje is verstuurd, afwachten nu ...

Hè Cambiar, hoe gaat het met Chawek?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:44

Wauw, gave foto's Nicolien!

Bonjoy wat een schattig koppie <3

Gabrielle duim voor je mee dat ze wat weten! Mocht hij niet bij hen gefokt zijn, weten ze misschien wel naar wie je evt nog door te verwijzen.. Spannend joh, zou echt gaaf zijn!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:58

Die valk is heel leuk, maar die fokker op findyourhorse heeft ook een paar leuke staan zeg!
Nou ja, ik heb er toch al teveel dus meer kan niet ;)

Zou gaaf zijn als er wat over achtergrond van Magico bekend zou worden!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:04

Ik hou hem nog steeds in gedachten! Had hem vorig jaar ook als guppie al op de site zien staan <3 Als ik ooit een bezoekje aan Al Mansour ga brengen, moet er wel een tolk mee voor dat geweldige duits van mij, hahaha.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:13

nicolanca schreef:
Mailtje is verstuurd, afwachten nu ...

Hè Cambiar, hoe gaat het met Chawek?

Super goed, hij begint eindelijk capsones te krijgen :D , ik vond hem eigenlijk verdacht loom voor een hengst en gelukkig heeft hij me eergisteren eens z'n mannelijke kant laten zien :D . Hij stond op z'n achterbenen en kapte m'n kruiwagen gevuld met hooi raak met z'n voorbenen omver zodat alle hooi de lucht invloog.
Ik had voor de verandering (was koud) eens een ouwe bomma-mantel aangedaan die vier maten te groot was in een soort donkerbruin nep-bont met een enorme kap en ik vermoed dat hij z'n ladies wou beschermen tegen die bomma-beer die daar plots in middernacht wat hooi stond uit te schudden in een uithoek van de weide :-). Toen ik de weide in kwam met die bomma mantel aan hoorde ik aan z'n hinnik precies iets waarschuwends, anders dan anders.
Is een zalige vent, geen problemen meer gehad daarna, ik vermoed dat hij me knapper vindt in m'n strakkere zwarte tenue die ik normaal altijd draag :+ .
Ik vind het fenomenaal om dit eens te kunnen meemaken. Hij valt erg mee voor een hengst, enorm rustig.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:30

Goed teken, Cambiar! Fijn te horen dat hij zo goed in de groep blijft passen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:11

;-). Hij heeft al de bovenhand op de grootste merrie.....

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:10

Ai, hoeveel veulentjes volgend jaar?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:44

Haha machootje :D super dat hij het zo goed doet Cambiar! Heb je nog nieuwe foto's? Enne ja hoeveel veulentjes volgend jaar :P

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:07

Ja, nog wat nieuw beeldmateriaal :-).
Heb vandaag een lange wandeling gemaakt...hele flinke jongen zeg. Helaas, ik stond in een plas die tot boven m'n rijlaarzen kwam.... en Chawek heeft er ook in gesprongen, maar blijkbaar heb ik niet gefilmd :-(, vond ik super flink van hem!
Hij is zelfs over een super smal brugje geweest zonder aarzelen! Berbers zijn dus écht wel super coole paardjes!
Chawekje en Zattara op wandeling:
http://www.youtube.com/watch?v=zqUTe7U1Au8&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=N7tuMUCdcng&feature=youtu.be
....ik hoop dat het maar bij 1 veulentje blijft :D

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:48

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:56

Mijn medereizigers in de trein weten nu ook dat ik naar een paardefilmpje keek! Gelukkig zat ik niet in de stiltecoupe, er werd hier hartelijk gelachen. Wel gaaf dat hij ook zo cool blijft bij dat grote vrachtverkeer dat langskwam!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:20

Hahaha, Chawek weergalmt tot in de trein :-), gaaf!
In het doorgaan was hij wat bang van de auto's, bij elke auto kapte hij wat met zijn voorvoetje. Op't eind keek hij niet meer op :D