[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:50

jus schreef:
Ik ben weer terug.
Jullie zijn zo verschrikkelijk snel , heb even supersnel doorgelezen.

Ik heb pony in de houtgreep gezien , ik ken er hier ook zo een voor de houtgreep hoor , heel ondeugende pony maar omdat hij zo klein is lacht iedereen om zijn streken.

Eind van de week gaan we naar de spaanse jeugdkampioenschappen dressuur (met leerling) , aangezien ik 4 dagen in Nl was hebben we niet door kunnen trainen , paard is beslagen en hij liep een beetje gevoelig , hopen dat het morgen beter gaat.

Judith, weer terug dus in Spanje. Hoe gaat het nu met je moeder?

Spannend die jeugdkampioenschappen. Nu maar hopen dat het paard beter loopt.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:54

Bren79 schreef:
Veendam was afgelopen weekend(komend weekend is Annen) maar wij mogen zaterdag in Ermelo het prestatiepredikaat ophalen, en met Reem doe ik mee aan de RiddenClass en met Sier mee aan een Clinic (er is naast een haflingerevenement, voor ons de National Championships)
Moet je voor jullie evenement entree betalen want dit is natuurlijk wel heel dichtbij

Ach, had graag naar Veendam gegaan om te kijken. Dacht echt dat het volgende week was, tijd gaat ook zo snel :o?

Voor jullie dus een spannend weekend, alvast veel succes en plezier.

Entree is € 5,00.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:55

Ik denk dat ik mij tocvh maar voorstel . Lees vaak een stukje mee, jullie gaan wel erg snel. Vaak ontbreekt mij de tijd om te reageren.

Een aantal van jullie kent mij wel. Ik ben Evaline, woon vlakbij Hoogeveen. Bij een aantal wellicht bekend van stal Vlietstede. Ofwel de plaats waar de oude Reclamo nu geniet van zijn oude dag.

Zelf rij ik op dit moment met de PRE's Barquero XV en Abanto VII. Beide zijn uitgebracht in Z-dressuur. Barquero gaat dit weekend weer mee op show naar Horse Event. Met Abanto doen we ook v.t.t. wat lange teugelwerk en soms mag hij in tuig.
Verder hebben we nog een betuigde PRE-ruin, en 4 jaarling PRE's / andalusiers waaronder de isabelkleurige crusado van Taco-taco ( van Cyrina) x kruising Fjord. Voor enkele van deze jonge knullen zoeken we wel een leuke baas....................

Daarnaast nog een stoere WElsh COb merrie Coco Nina die we in tuig rijden en een jonge groene 4 jr. Friese ruin die we pas bij een boer uit de wei hebben geplukt. Daarnaast nog een aantal mini-paardjes met hengstjes. Eigenlijk te veel dus.
Ik werk mee in de zaak thuis en kan tussendoor veel tijd steken in de paarden. Gelukkig heb ik regelmatig hulp van een stagaire. Anders was het niet te doen.

Maar ja, paarden, .... het is een tijdrovende verslaving. Dus vaak helaas niet zoveel tijd voor lange berichten.

tja , en dan de foto's. Daar snap ik geen bal van. Wil ze wel naar iemand van jullie mailen, als die ze voor mij wil plaatsen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:59

heee evalina,

jij ook hier 8-)

met wie ga je naar de keuring?

bedouin

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:03

Onmogelijk om te reageren op de berichten, zoveel leuks, zoveel bewonderenswaardigs, zoveel nieuwe namen voor mij! Ook gevoelige berichten,...
Wij zijn hier druk met grassen snijden, zo'n feestje voor de paarden. Omar gaat de goede kant uit en waanzinnig hoe barok hij zich kan gedragen. Tis zo'n prachtig paardje ik hoop het snel te kunnen laten zien.
We hebben de kleine pup geshampood en hij gaf geen kick! Was natuurlijk wel kindershampoo dat niet prikt. Later gaf ik hem een kleine bak water om te drinken, vond ik die kleine later met zn gatje en zijn achterpootjes zittend in die bak water. Alsof hij dacht dat alle bakjes water een bad zouden kunnen zijn. De schat. Foto's heb ik op mn telefoon en moet nu een kabeltje zien te regelen, moet tot morgen wachten net als mijn poging om te reageren op hoeveel pagina's 7, 8 of 10?
En die pitbull foto die moet ik terug zien net als de judo en karate poownies! Schitterend. En dat verhaal van Sjaad, de nieuwe versaille cavalier! Indrukwekkend en gefeliciteerd zeg!
Leuke fotoserie in de link. Morgen verder.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:06

marialva schreef:
ik vindt nieuwkomers ook leuk maar sorry ik wil wel heel eerlijk zeggen dit is een barokke topic? en een arabier is nou NIET echt wat je zegt barok :?
zo kan iedereen wel hier mee doen, het is niet banketstaaf bedoeld maar we heten niet voor niets de BAROKKEPAARDENBOKKERS toch? ik vindt laten we het hier wel een beetje barok houden anders heeft dit topic totaal geen zin :?

maar ja dat is mijn mening ;)

>;) Geen idee of hier al reacties op zijn, maar kan het even wat minder? Van alle paarden die ik heb, is er geen 1 barok. Ik ben hier gekomen vanwege mijn liefde voor het oude gelderse type, maar met friezen en spanjaarden heb ik weinig. Ook las ik regelmatig mee, en omdat ik Ilona ken, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld. Tot nog toe heb ik er nooit wat van gemerkt dat iemand het erg vond dat ik geen friezen/anda gek ben, en nu begin jij opeens te stuiteren?

Ik ben gewoon gek op BPL'ers, die benne gezellig!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:20

Brenda, Welkom trouwens. Ik ken je van je topics met Sirell, wat een plaatje!
Zag ook nog een paar foto's van de buitenrit, ziet er heerlijk ontspannen uit!
Moppielover, sterkte met alles.

Verder even ego, op stal gaat alles goed, alle stallen staan vol. Nu zit ik natuurlijk wel met het verven, kan geen paarden meer wisselen :+. Vorige maand heb ik de kikker laten dekken door een gitzwarte arabier van een pensionklant, en ze is nog niet hengstig geworden, wellicht volgend jaar uitbreiding! Zoals sommige al wisten heb ik 1 van de tinkers van de hand gedaan, als alles goed verloopt gaan Jan en Lisenka een geschikt plekje voor haar zoeken, en zal ze haar dagen gaan slijten als gehandicaptenpaard. Ik wilde haar pertinent niet als manegepaard verkopen, maar voor dit doel wil ik een uitzondering maken, met de voorwaarde dat ze het goed gaat krijgen, en dat als ze ooit weg moet, dat ik eerste keus heb om haar terug te nemen. Toen ik vorige week de reacties op Lisenka las, besloot ik eens op de site te kijken. Dit doel ging me zo aan het hart (en niet in de laatste plaats vanwege mijn eigen werk in de gehandicaptenzorg), en ik kon ze iets aanbieden, dat ik ook vond dat dat gedaan moest worden. Ik ben echt heel benieuwd wat er gevonden gaat worden. Aan de telefoon kreeg ik de indruk dat er echt met een goed hart voor de dieren gezocht werd, dus dat moet goed zitten.

Utixo heeft last van aandachts tekort, en probeert dit op te eisen door andere paarden te klieren. De etter hangt steeds in andere paardenmanen en staarten, en bokt er vrolijk op los.

Irma doet het beter als ooit te voren, geen idee hoe haar peesblessure nu is, ik heb het iedere maand scannen opgegeven. Ze staat nu lekker bijna iedere dag buiten, en heeft het best naar haar zin.

Banto heeft van de week aan Ila zijn moves laten zien, en heeft kennis gemaakt met slobber. En dat is leuk, dat kun je door heel je stal smeren.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:32

Je moet hier echt kunnen speed-readen zelfs als je twee keer per dag bijleest!! Ik vind het jammer maar het gaat echt niet lukken overal op te reageren, wil zo paardjes voeren en slaaaaapen... maar toch nog even snel:

Gab, stiekemerd, mailt ze mij alleen maar leuke foto van Moreno met dochter, staan er hier allemaal stoere scheur-foto's
Ik zeg: Afblijven van die manen!! Ik vind ze mooi zat zo en ik vind hem met zijn hengstenvlecht echt onweerstaanbaar.

Lobke, ik had net het hele topic doorgeworsteld over de spaanse merrie, natuurlijk is dit niet de manier maar er reageren vooral veel mensen die geen idee hebben hoe een paardje voelt wat zo gereden is. Het is niet echt te vergelijken met een "normaal" verreden paard. Ik had meer dan 25 jaar ervaring waarvan vele professioneel toen ik Barón onder mijn kont kreeg, nou met al mijn kennis moest ik toch weer op nieuw op zoek hoe ik mezelf begrijpelijk kon maken voor een paard wat een totaal andere opleiding had gehad... Haar huidige oplossing is inderdaad niet de juiste maar ik kon helaas niet meer reageren omdat het op slot ging tegen de tijd dat ik het uitgelezen had. Maar heb mijn "two cents" wel nog op PB gezet, misschien kan ze er wat mee. Je kunt beter proberen te helpen al veroordelen tenslotte, je merkt vanzelf wel of iemand er open voor staat. Op zich leuk om jouw ervaring met haar nu hier te lezen, want ergens kun je zomaar zo'n gevoel hebben dat het misschien wel niet zo slim er uitziet maar dat ze het wel zou moeten kunnen... dat bevestigt jouw verhaal nu wel voor mij.

Vanmiddag was het Girasol's beurt om met De Bal -->>Afbeeldingte spelen... dacht ik :D , want ik moet namenlijk in het kader van: spring zuinig om met de ruimte die je hebt, dwars door de paddock van Veludo om in de bak te komen. En Veludo dacht: Hee, bal, dat vond ik ook wel leuk, dus die stond er meteen naast, net als Peanuts. Dus dacht ik: Ach, dan maar met z'n allen tegelijk voetballen ;) . Nugget doet nog niet echt mee, die doet vooralsnog alsof ie het 't stomste kado vind wat ik ooit voor ze bedacht heb... want eigenlijk vindt ie die grote gele smiley gewoon heel eng :o .
Sol helemaal niet, die zat er al gauw lekker tegenaan te schoppen, Peanuts die rolt hem met z'n neus, en Veludo die pakt hem op en smijt hem weg... WOW, wat een team :D . Ik had Sol al die tijd nog vast, maar ze waren zo okee samen (Veludo en hij) dat ik hem ook maar losgelaten heb, en dat ging hardstikke goed. Ze hebben nog een poos uitgebreid staan manenkroelen bij elkaar. Totdat Veludo weer een keer bedenkt dat hij eigenlijk mij voor zich alleen wil, toen moest Sol opzouten. Maar verder was het heel gezellig :Y). Jammergenoeg geen foto's, dat zal ik toch eens proberen want het ziet er superkomisch uit allemaal.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:39

Karina: Die bal is echt supergaaf.

Benthe: We gaan binnenkort jouw Paljas bekijken. Zou natuurlijk heel leuk zijn als ze bij jou ergens in de buurt zou komen te staan.

Evelien: Welkom hier. Tijd niet gezien, maar ja over 3 weken weer, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:49

Wow, wat een nieuwkomers! Iedereen welkom hoor! Ik heb zelf ook geen barok paard (meer) maar juist een tuiger (wat een verandering eigenlijk := ) maar heb het hier nog steeds hartstikke naar mijn zin!

Zag nog een poownie in de houdgreep en een pitbullpoownie kruising :Y)

Jolynn aan de medicijnen (sterkte), Gab aan het buitenrijden (leuke foto's!) en een leuke bal van Karina!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 00:07

Ah, de mensen vervelen zich weer op hun werk... :+ Hallo allemaal!

Karina: Wat ontzettend jammer en sneu dat Rico weer zo achteruit gaat en pijn lijdt. Heb je voor jezelf ook een moment vaststaan dat je zegt, 'zo kan het niet langer?' Ik kan het vanaf de pc natuurlijk niet zien en ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar als je toch weet dat je beestje pijn heeft, moet ik altijd aan dat tegeltje denken met het paardengebed. Of zijn er nog dingen die je kan doen voor Rico om de pijn weer dragelijk te maken?

Cynthia: De kids hebben van de Efteling genoten en tja, de droomvlucht moesten we helaas overslaan, maar de fata Morgana was weer leuk met drie heel bange kindjes dat wel en ook de piranha was weer lachen. Bas vond die het leukst. Ook de carnaval was heel erg leuk, daar maken we Sabrina altijd blij mee. Het was lang zat en we hebben zat kunnen doen. op die leeftijd is het sprookjesbos toch het leukste hè? En de dag erop slapen ze altijd zo goed! :D Laat het maar weten wanneer je weer gaat koetsen. Sabrina vindt dat ook geweldig leuk. De andere 2 kennen het nog niet.

En wat betreft Roelie is het absoluut geen commentaar op het gewicht hoor! Goh 45 kilo, dat weeg ik al heeeel lang niet meer. haha! Maar idd oogt ze lang op het paard. Dat kun je wel zien. Idd is het een kniesoor die daar op let. Maar ja, dat ben ik. Het oog wil ook wat. ;) Ik ben 1,72 m... *D (alleen jammergenoeg geen toptrainster. Meer een tobtrainster... haha)

Hier zijn ze vandaag ook naar school. Ik heb geen vlag, anders was ie uitgehangen! Heb de hele ochtend gepoetst!

Jellie: Ik kan de Efteling aanraden hoor! Was weer heel erg leuk.

Nishada: Deze ervaring gaat voor jou beginnen en ik hoop dat je tijd vind om er meer over te vertellen tijdens je opleiding. Klinkt in elk geval als een droom! Maar het zal ook best zwaar worden. Een caravan is niet groot. Ga je met andere zo'n hutje delen? Jij bent jong, geniet ervan! Klinkt in elk geval als een heel leuke plaats om te werken en een heel leuke tijd! En Versailles is mooi ja, maar verder vond ik Parijs een grote tegenvaller. Ben er 2 keer geweest. Ik denk dat ik te dorps ben om Parijs te begrijpen. Nu maar hopen dat je je paardje ook mee kan nemen!

Cloris: Wow! Proficiat! 2e en 1e prijs met wp. Netjes gedaan hoor. Petje af.

Jasmijn: Wow! Waar kan je die shire huren? Een vriendin van mij haar grote droom is om eens op zo'n groot beest te zitten! Ze heeft M-dressuur gereden en Sam kan ze ook goed aan. ;) Hier maak ik haar blij mee.... Jullie staan er stoer op hoor en dat van jullie is knapper, want jullie staan hoger. haha! :+ Beterschap met je bolleke!

Elise: Oei, dus jou moeten we niet tegenkomen op straat? Dan schiet je mss wel raak! Wat ontzettend stom om zo iets voor je in te plannen zeg! Even uit pure interesse: Hoe vaak doen ze dat testen eigenlijk? En wat zien ik? 3 kilo erbij!!!! Wat goed van je!

Heidi: Mss een domme vraag, maar wat hebben Macho's ballen er mee te maken dat jíj weinig dekt? :D
Mss zeg ik het heel lomp ofzo, maar ik vrees dat Macho niet veel zal veranderen als je hem ruint. Ik denk niet dat ie daar socialer van wordt. En vliegt ie shetten niet naar de strot? En wat doet ie met shetveulens? Dus ik vrees dat ie geen vriendjes gaat maken. Zit namelijk niet in zijn aard. En ik denk ook niet dat hij zo betrouwbaar gaat worden, dat je Jesse er mee kan laten rondhobbelen en mee kunt laten rommelen. Je zal er zeker altijd bij moeten blijven. Hier gebeurt het regelmatig dat de kids al bij de pony staan, nog voor ik er ben. Maar ja, hier staan ze dus wel aan huis. Wij hebben afgelopen winter een merrie op stal gehad, die ook alles mepte en beet. Opa had binnen een dag de stal bewerkt, zodat kids niet meer aan de pony konden komen. Maar Basje stond het liefste bij die pony! Brrr.

Wanda: Dat wordt duimen! Haha, het begint met een shet en eindigt met een huis en drie volle stallen (als je geluk hebt, maar drie...) ;)

Cynthia: Mooi hoor, wat een mooie dekhengst voor de toekomst!

Ilona: Serieus nemen nee, maar het kan irritant worden als ie een half uur zo door gaat. Buitenritjes met mijn dochter maak ik ook voor mijn eigen lol en om dan zo'n ouwe seur achter me te hebben? Haha, dan baal ik dat Sabrina nog niet los galoppeert.... :Y)
Dus jij bent er weer op uit geweest? Fijn joh! Dat vertrouwen is veel waard hè?

Elise: Haha, ziet er dolkomisch uit. Maar ja, het is des paards om als dominant paard het minder dominante (of sterkere) paard op de knieën te leggen. Dus dit vloeren is wel een paardenmiddel! Letterlijk :+
Maar die kleintjes weten van geen opgeven. Een vriendin van mij had ook zo'n heel dominante shet, maar die kon ze in laten slapen net voor het sinterklaasfeest. De Shet was voor de zoveelste keer op de nieuwe merrie afgeracet en die had een keer raak geslagen. Het beestje had een been gebroken en het was einde verhaal. Deze wist ook van geen ophouden en het was een ruintje! Maar de kindjes konden er wel alles mee doen. Dat wel!

Heidi: Hahaha, pitbull Macho!!! Mooi plaatje!
Goh, wat fideel om je hengst uit te lenen! De meeste hengstenhouders zouden rollingen krijgen bij die woorden... Maar idd niet netjes dat ze dan zo met je paardje omgaan hoor. En apart, dus merries kunnen hem wel aan?

Saida: Je vraag ligt bij haar! Ja, opa is me er ééntje! Haha. Onze Bas lijkt volgens hem op hem en niet alleen van buiten...
Je geeft me zo maar een gouden tip! Sam eet momenteel ook veel stro en hij schuurt. Schuren duidt bij hem ook vaak op wormen. Tegen welke wormen geef jij nu behandeling? Wat is Okugest?
Wel fijn dat ze lekker loopt zonder ijzers. Sam heeft nog nooit ijzers gehad. Zou niet weten wat ie daar van zou vinden. Hij is al niet de makkelijkste met bekappen. :o

Annelie: Welkom! Mooi paard heb je! Jij ook nog groen. Echt helemaal groen? Of al wat ruiterervaring vooraf? Wow, dat is een pittige onderneming! Maar jullie zien er samen heel mooi uit! Ow dat is een mooie naam weer. We hebben hier ook Rintske. Die is niet veel ouder. Volgens mij zijn ze zo te zien ook familie van elkaar of niet, Saida?

Wanda: Mooi, die laatste haha! Hij kan zo een tekenfilm in!

Debbie: Klinkt helemaal niet raar! Je maakt iets heel heftigs mee, dus als je mensen in het zelfde bootje tegenkomt dan blijf je wel praten toch? Hoe vaak moet je nu nog? Klinkt goed en het is heerlijk dat jullie zo blijven plannen, toch? Wat een bijzondere manier om mensen tegen te komen en idd heel zwaar om al 5,5 jaar zo te moeten vechten. Niet alleen voor haar, maar haar familie zal het ook wel zwaar hebben?

Elise: Goh, dat kan ik al heel lang! Ik had 20 kilo te veel, maar daar zijn er nu 15 vanaf. Meer mag niet van Frank. Heeft ie niks meer om vast te houden. :+ Of het nu aankomen is of afvallen het vergt veel van je aanpassingsvermogen mbt eetgewoontes. Vooral in de winter moet ik oppassen niet in mijn oude patroon terug te vallen. Ik ben echt dol op marsepein.....

Angela: En kun jouw papa Dyio niet kopen dan? Op de markt zal ie niet veel opbrengen. Paarden zijn momenteel geen bal waard. En op zo'n markt loopt het al helemaal niet. Dat was vorig jaar in Hedel ook al zo. (Die is hier vlakbij...) Kun je niet een minimumbod doen? Als de verkoper zat geboden krijgt kan ie besluiten om hem aan jou te verkopen toch? STERKTE!

Jasmijn: Dat is Martijntje! Haha. Henrie is de oudste en krijgt les van opa en Martijn hobbelt regelmatig mee op Prince. Laatst had ie de rapen helemaal gaar. Hij was het zadel gaan halen en had tegen opa gezegd, dat ie van mama mocht ponyrijden. Dus opa niet te flauw Clarissa gezadeld en hobbeldehobbel. Martijn op pad! Bleek dat ie niks had gezegd tegen mama en die was me toch kwaad. hahahaha. Maar Martijntje had het wel voor elkaar: Die had een half uur pony gereden en lag veel te laat op bed. 8-) Basje is helemaal dol op hem. Als ze ouder worden vrees ik dat we nog wel eens wat scherven bij elkaar mogen vegen... hihihi
Sabrina en Martijn zijn nu ook regelmatig dingen aan het bekokstoven. Ze zitten nu samen in dezelfde klas. Dat gaat nog wat worden ook hihihihi. Ik vind het wel leuk dat ze zoveel fantasie hebben dat ze de boel op stelten kunnen zetten. Het schaadt niemand immers. :Y)
Goh, dus Bandito is in de winterblues. Of hij heeft hetzelfde als jij? Hopelijk is het niks ernstigs! en idd heeft Rocky van je zus heel aparte ogen. Staat hem goed. Dus Bandito zien we tzt ook nog rondracen met jouw ondersteboven erlangs! hahaha

Nynke: Welsh x KWPN is niet barok. Maar je mag toch wel mee doen hoor. Zolang je maar liefhebber bent! Welkom! Ik heb zelf een KWPN en alleen zijn naam is barok. Mijn lief heeft wel een PRE. Een heel mooie! (Al zeg ik het zelf) Leuke poown wel! Wat doe je er zoal mee? En die Haflinger oogt licht gebouwd of lijkt dat maar zo? Een pittig exemplaar!

Bren: Ook jij hartelijk welkom! Mooie paarden ook hoor. Volbloed Arabieren kunnen mijn hart ook sneller laten kloppen. Lakshmi en Bedouin hebben Berberpaardjes. Van hen heb ik weer geleerd dat dat ook weer een ras apart is. Een kennisje van mij heeft een jonge Arabiermerrie staan van ruim 4. Ze staat te koop. Een heel talentvol beestje, dus als je iemand weet die zoekt...

Cynthia: En ik dan???? Ik heb ook geen barok paard... Maar ik ben wel een liefhebber! Dan zou ik ook niet mee mogen babbelen... Ow gelukkig, ik mag blijven! :D Idd lopen de rillingen over mijn rug bij het zien van die foto's. Ik zal de laatste zijn om commentaar te leveren op zulke foto's, maar ja, zelfs met een blond hoofd snap ik nog, dat dit niet de manier is. Mijn paard mag ze in elk geval niet bijrijden. :D Ik vind het ook raar. Ze schrijft eerst dat de merrie op de wei is gegooid en dat ze niet snapt dat ie daar loopt en vervolgens blijkt ze al 5 jaar zo gereden te zijn. :o? Hoe zit het nu?

Stéphanie: Ik plaats foto's via hyves, anderen via photobucket. Welkom!
Karajan is ook een errug mooi paard! Is hij geïmporteerd of in Nederland gefokt?

Lisenka: Wel te begrijpen natuurlijk. De Efteling is voor jou ook een hele reis! Maar het is een aanrader hoor! Wist je dat ze tegenwoordig een heel erg mooi hotel hebben met arrangementjes voor mensen die van ver komen? Staat recht voor de efteling en gratis (!) parkeren... Hoe is het verder in het hoge noorden? Alles goed?

Ow, die Keljan! Wat een slimmerd! Sam zou zo iets ook kunnen uitvinden, dat is ook zo'n snoeperd. Hij associeert 2-beners onder de anderhalve meter ook met eten. Die kan ie de hele dag achterna wandelen. Tot groot verdriet van Sabrina, want die vindt hem nogal groot!

Gab: Gewoon laten groeien! Haha. Ik laat dat bij Sam nu ook groeien. Heb ik toch iets PRE-igs... ;) Wat jammer dat ie aan de kletter ging! Is hij niet gewend om naar buiten te gaan? Op de terugweg krijgen paarden altijd haast hè? Dan ruiken ze de stal.

Lobke: Kun je nagaan wat foto's te weeg kunnen brengen? Allemaal momentopnames! Maar van wat ik op die foto's zie, zou ze van mij Sam niet mogen beklimmen, hoe goed jouw ervaringen dan ook mogen zijn met haar. Zonder je voorkennis had je haar ook niet op Licor gelaten met zulke foto's of wel? Ergens wel raar, dat ze als goede amazone, zulke foto's van zichzelf op een site als deze zet. Overduidelijk geen reclame.

Denise: Ik ben ook zwaar anti-hulpteugel als het op kids onder de 10 aankomt. haha! Zelf heb ik wel met een tiedeman gereden op een heel moeilijke Gelderse Merrie. Die had beton in haar mond zeg! Het zal ook wel onkunde van mij zijn geweest ook hoor. Als 13 jarige was die voor mij gewoon veel te moeilijk!

Evaline: Ook welkom! Een droomstal zeg, met zoveel van die beauty's! Alleen het spaanse warme weer ontbreekt! De namen van je paarden zullen mij wat meer moeite kosten om te onthouden... Maar dat wil je me vast wel vergeven! Het zijn nu in eens zo veel nieuwelingen dat ik ook nog wel eens namen van schrijvers door elkaar ga halen...

Benthe: Jij? Wat val jij me tegen zeg hahahaha! :+ Nee er is al zat op gereageerd. ;) Ik bezit ook maar een simpel KWPN'ertje hè? :P Maar ja, ik ben wel een heel erg grote liefhebber. Heb zelfs mijn man zo gek gekregen om een PRE te kopen. *D Ennuh, wat was een BPL'er ook al weer????
Goh, Banto heeft dan de slobber nog niet begrepen? Ik had die Gelderse Merrie, nou, die zoog het in 4 min. naar binnen hoor! Die was er razend op! Klinkt als druk druk maar wel gezellig! En Utixo toch! Tja, beesten gaan altijd op hun baasje lijken zeggen ze hè? :P

Karina: Wat een leuk verhaal! LEuk dat de paardjes zo vredig samen konden spelen! En die Veludo toch. Klinkt als een vrolijkerd. Het doet je even vergeten dat ook hij het beter zou kunnen hebben in zijn lijffie.

Hèhè!
En Frank maar zeggen dat iedereen moet bijreageren. Hij zit allang met de luiken dicht! }>

Ik doe mijn ego weer apart hoor!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 00:08

En Jus: Ik had het nog niet gevraagd in de hoop het antwoord al te zien, maar hoe waren je 4 dagen in NL? En hoe is het nu met je moeder?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 00:13

Nou, EGO!

Anoukie heeft weer op Sam gereden. :+ Hij was superrelaxed weer. En hij liet me na wat gewiebel om mij te plagen makkelijk opstijgen. Hij doet het er echt om, ik hoor hem altijd nog net niet lachen.

Weer veel lange teugel gereden en Frank keek mee, maar ja, Frank is heel eng! Toen is Frank naar binnen vertrokken, want zijn dag was lang geweest. Uiteindelijk liep ie goed aan de teugel enzo. Hij was ook goed bezweet na het rijden. Dat is mijn meter of ie ook daadwerkelijk wat gedaan heeft, want hij kan mij een enorm goed gevoel bezorgen, zonder dat ie er moe van wordt en zonder ook maar één beetje zijn best te doen. De draf verdient aandacht nu. Ik vind hem nu te traag, maar hij schijnt nogal ruim te draven als ie het echt goed doet, dus ik weet nu niet wat ik moet voelen als ie het goed doet. Ik rijd hem te makkelijk in een hoog tempo. Ook ben ik nu druk met lichtrijden bezig. Met doorzitten heb ik hem zo goed lopen, maar ja, bij L1 vragen ze lichtrijden en dan zit ik nog niet voldoende in balans. Een dikke aandachtspunt dus! Zo lang ik op mijn handjes blijf letten gaat het goed... :+

Na een dik uur rijden zijn we tevreden gestopt.

Prince had vrij. Sabrina was te moe van de Efteling nog en is op tijd naar bed gegaan. Dat was ik ook van plan. Gek, het is me vandaag weer niet gelukt! :o? :O

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:07

Goedemorgen,

Lisenka wat een clwontje die Keljan :D

barrye welkom :)

Bedouin wat aandoenlijk die pup in t waterbakje :D

Karina, leuk dat t goed ging met veludo en sol (en de bal :D )

Anouk fijn op Sam gereden +:)+

Nichtje ligt helaas weer in t zh sinds zondag. Vanwege de enorme buikpijn. Ze hopen versneld dat maagdarmonderzoek te doen...
Hoop dat het meevalt :(:)
Ga zo weer werken. T is er erg stil dus ik kan mijn cursus gelukkig voorbereiden :) Eind september begint dat weer.

FIjne dag!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:30

En we gaan weer verder bij pagina 25

Saida – lekker gereden fijn dat ze nou weer veel ruimer loopt maar balen van haar maagie, goed dat je me er aan herrinert ik moet ook even wormenkuren bestellen ;)

Anelie – welkom, mooi friesje hoor wat zijn je plannen met haar ?

Wanda – dat halster is gaaf waar heb je die vandaan als ik vragen mag want ik heb 2 blauwen maar die rode is ook ergug gaaf en wat glimt jippe mooi :j

Debby – voor ons klinkt het misschien raar dat het gezellig is maar jou is het misschien een uitlatings punt waar je met dezelfde mensen dezelfde dingen meemaakt

Jasmijn – van harte beterschap en dat je maar snel op mag knappen

Tot 28 want moet snel naar me werk pfff kan het echt niet meer bij houden ;)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:03

Hallo allemaal..

Tjonge.. even het weekend en gisteren niet gekeken.. en wow.. bijna 15 pagina's verder.. 8)7

Welkom voor de nieuwkomers! Veel plezier hier, gaat wel ontzettend hard hier hoor!

Vandaag komt onze d.a. jaarlijkse enting en gebidscontrole.. Ben benieuwd hoe het erbij staat met Querido..

Gaat lekker weertje worden, dus geniet ervan!

Hele fijne dag gewenst!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:35

martine: Ik vind het schimmeltje leuk! Qua grote kan het makkelijk!

malin: ik kom misschien wel kijken, ik doe zelf niet mee.
Het rijden gaat weer lekker! Kun je al weer goed aan de slag ivm je voet?

ilona: ik ga ook niet in alles hoor...maar een paar attracties zijn wel leuk ;)

yenneke: Een eerste indruk is altijd belangrijk, dus dat zit wel goed met zo'n super begin van de opleiding! Ben benieuwd naar de foto's!
succes donderdag!

eshter: leuke foto's! hij is nog niks veranderd ;)

anouk: spannend sabrina naar de ponyclub! en gelijk heb je hoor...met deze leeftijd moeten ze lol hebben en niet denken hoe het paardje mooi loopt!

jasmijn: ga je bandiet nog laten testen of hij klophengst is?

gab: Leuke foto's! Was je nooit eerder buiten geweest dan?! Niet de manen eraf! Lang is veel mooier!

lisenka: Wat een paard! Keljan weet wel hoe hij je aandacht moet trekken ;)

alle nieuwe welkom!

Strand was heel gaaf! Shannon heeft de smaak te pakken en vind het prima om nu lekker voorop te lopen! Heerlijke stukken gegaloppeerd! Ik zal vandaag vragen of er nog wat foto's waren!
Vandaag zijn mn ouders op vakantie gegaan dus nu 2 weken huis voor mezelf allee :D HeerlijK!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:36

Oh lekker t huis voor jezelf mies!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:42

Moggel!!!!

Nieuwkomers welkom!!!

Arabjes zijn leuk... Heb er in het verleden ook een aantal in training gehad. Lahksmi en Bedouin hier hebben berbers, so join the club ;)

NEEEE, wat ik gisteren had :oo ik werd gebeld door Snowworld met de mededeling dat mijn Zumba opleiding wordt vergoedt en dat ik per, euhm, morgen een spoedcursus aerobics krijg, oktober de Zumba opleiding krijg en vanaf november mijn eigen huisvrouwenzumbaclubje :D. Echt hardstikke leuk, dus ik blij! En in de veronderstelling dat ik alleen was (om 4 uur gaat bijna iedereen naar huis en het was 5 uur), dus afijn... ik deed even, jawel, op mijn sokken, heupwiegend, de Zumba dans door mijn kantoortje :o uiteraard uitgebreid met de kreten: "ZUMBA!!! ZUMBA!!! ZUMBA!!! Was best gezellig, eigenlijk!
Ahum, hoor ik ineens zachtjes: "Euhm... Elise? Gaat het wel goed met jou?" :roll:

Ja, natuurlijk... ahummm... ik had publiek... Heb ik weer hoor, het kan ook nooit gewoon een dagje normaal gaan :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:56

Bren welkom in dit topic, ik ken de topics van Sirel en ik vind hem prachtig!! zag nog een nieuweling voorbij komen met een prachtige schimmel met speknek :D ook welkom ;)
Karina wat een geweldige bal, zo een wil ik ook voor mijn mannen!! waar haal je zoiets? een gewone bal vinden ze niet leuk.
Race fotos van Moreno, gaaf hoor en ik zou die manen alleen lang laten als ze ook redelijk mooi zijn, als het van die wel/niet lange manen zijn zou ik hem een sportcoupe geven, komt zijn hals ook mooi uit. Ik heb het strand aan het einde van de straat maar rijd ook zoooo graag in een bosrijke omgeving in de winter, moet altijd met de trailer..tja je kan niet alles hebben he :+
heikedenise, Piropo en ik komen uit in de M2 ;) en we hopen deze winter de overstap naar het Z1 te maken *D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:34

heikedenise schreef:
Wanda – dat halster is gaaf waar heb je die vandaan als ik vragen mag want ik heb 2 blauwen maar die rode is ook ergug gaaf en wat glimt jippe mooi :j

Bij http://www.horseshophorsepower.nl hebben ze allerlei Friese spullen o.a. dit halster (en in nog 3 kleuren) Je hebt hem onderlegd en niet onderlegd. De mijne is wel onderlegd en is dan ik geloof 2 euro duurder dan de niet onderlegde. Als je op de website komt kun je links kiezen voor Friese paarden artikelen (ze hebben ook dekens, dekjes etc)

Jippe glimt idd erg mooi. Hij krijgt tegenwoordig een lepel zonnebloemolie door zijn brokken. Maar hij glom eigenlijk altijd al.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:10

idefix4 schreef:
Heidi: Mss een domme vraag, maar wat hebben Macho's ballen er mee te maken dat jíj weinig dekt? :D
Mss zeg ik het heel lomp ofzo, maar ik vrees dat Macho niet veel zal veranderen als je hem ruint. Ik denk niet dat ie daar socialer van wordt. En vliegt ie shetten niet naar de strot? En wat doet ie met shetveulens? Dus ik vrees dat ie geen vriendjes gaat maken. Zit namelijk niet in zijn aard. En ik denk ook niet dat hij zo betrouwbaar gaat worden, dat je Jesse er mee kan laten rondhobbelen en mee kunt laten rommelen. Je zal er zeker altijd bij moeten blijven. Hier gebeurt het regelmatig dat de kids al bij de pony staan, nog voor ik er ben. Maar ja, hier staan ze dus wel aan huis. Wij hebben afgelopen winter een merrie op stal gehad, die ook alles mepte en beet. Opa had binnen een dag de stal bewerkt, zodat kids niet meer aan de pony konden komen. Maar Basje stond het liefste bij die pony! Brrr.

de eerste zin _O- hahahaha

Macho dekte bijna elke jaar en was ie nog een beetje tedoen qua karakter.
nu hij een tijdje niet meer dekt zie ik dat ie gefrustreerd rond loopt en juist een pitbul word.
in de wintermaanden is het een poepie dan jeuken zijn ballen niet meer.
en kan hij zelfs los met zijn speel vriendje.
maar zodra het voor jaar word en hij ruikt alle damens om zich heen en zijn ballen gaan jeuken dan ineens verdedig hij zijn wei, bak, stal en gaat ie alle paarden aan vliegen die hij niet mag maar ook zijn vriendje pakt ie terwijl het in de winter goed gaat.
en zijn vriendje ken hij al vanaf veulen aan.
maar als ik hem liet springen op een merrie dan is ie daarna niet zo een pitbul maar gewoon.
maar nu hij dus niet meer dekt zie ik dat ie iedere jaar valser word en hij rend steeds heen en weer door zijn land om andere hengsten aan tevallen die bv in de bak ernaast staan.
of hij is gefrustreerd aan het rond rennen omdat de manege paarden naast hem op het land staan die meer en deel hengstig worden.
en dan komen er leuk nog eens kinderen aan die hem willen aaien en hap zo in hun vingers omdat ie zo bezig is met de damens.

en ik wil hem ergens plaatsen waar hij als ruin beter kan staan want dan kan hij gewoon op het land ook al zou het niet gaat met andere pony,s dan maar ernaast met een draadje ertussen.
nu gaat dat niet geen 1 pony kan naast hem staan en mijn landje is in 2 stukken verdeeld maar hij gaat dan dwars door het draad (rond om zijn land zit ijzere hekwerk voor je denkt kan ie daar dan niet door heen om naar de manege paarden tegaan)
en dan kan hij gewoon naast een dame staan zonder stres.

Toen ik nog in Monster stond had ik daar land langs de kassen en had ik het ook in 2 stukken gedeeld.
Ilona had in die tijd een shetje en die kon geoon ernaast staan en dat was een dame :o
maar toen dekte hij nog veel in die tijd.
dus echt een wereld verschil tussen toen en nu dat ie niet meer dekt.

dus als zijn hormonen op gaan spelen dan word ie echt vals nu hij niet meer dekt.
nee ik wil hem ergens anders plaatsen en als ruin is dat gewoon beter.

Macho heeft altijd met andere paardjes gestaan zelfs op het land en ging altijd goed.
hij heeft zelfs samen met mijn fries in 1 stal gestaan.
maar de laatste paar jaren dat ie dus niet meer dekt is ie zo veranderd qua gedrag.
maar alleen in de voorjaar en de zomer maanden en in de winter kan ie gewoon weer met andere paarden spelen.
en dat doe ik ook :D

Ja op Jesse moeten we altijd passen met paarden en vooral bij Macho :o
een kind laat je toch niet zo snel alleen met een paardje als ze zo klein zijn :o

Ik denk dat Baron meer een leuke leer paard is dan Macho :o
Macho is leuk voor hem om met de kar tegaan.

Baron is zo voorzichtig met kinderen.
hoe kleinze ook zijn hij voeld dat hij voorzichtig moet zijn :P

idefix4 schreef:
Heidi: Hahaha, pitbull Macho!!! Mooi plaatje!
Goh, wat fideel om je hengst uit te lenen! De meeste hengstenhouders zouden rollingen krijgen bij die woorden... Maar idd niet netjes dat ze dan zo met je paardje omgaan hoor.
idefix4 schreef:

Ik weet niet waarom ze en roling voor krijgen maar in de mini weereld worden ze gewoon uit gewisseld.
mijn kennis waar de dochters van macho staan leend altijd hengsten van een ander.
als ik een hengst wil lenen kan ik er zo 1 uit zoeken.

Ik denk dat bij de grote hengsten wel anders gaat dan bij de mini,s

En apart, dus merries kunnen hem wel aan?

nee dat niet
het komt door het bespringen van een merrie die wel wilde maar toch niet toe liet op 1 of andere manier.
hoe hengstig ze ook was ze liet hem bespringen en ineens sloeg ze uit ??
maar er werd niet ingegrepen door de merrie houder :(
hij liep op het land tussen de damens en normaal ging dat altijd goed behalve daar dan.
maar je ziet dat toch als je de merrie houder ben dat de merrie van zich aftrapt en hem niet wil.
maar ze hebben hem gewoon door laten gaan.
Macho dijnst namelijk niet terug voor die klappen hij blijft het steeds proberen.
je zou zeggen stom beest. :D

maar ze stond voor zijn neus te knipperen en te pissen van joehoe spring dan en gaat ie springen mag ie en dan ineens ging ze tekeer met trappen.
dus wat er nou aan de hand was ??

het is dat ik er niet bij was om dit tezien anders had ik allang in gegrepen.
ik was wel boos op de merrie houder dat ie ze niet uit elkaar hebben gehaald terijl hij het wel heeft gezien.
maar kan het nu niet meer terug draaien.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:19

@ Heidi Ik denk dat als macho zo gefrustreerd wordt het beter is om hem te helpen. Wat heb je eraan als hij amper tot niet meer dekt, hij het donders goed kent en zich zo gaat gedragen, hij zit een ander en zichzelf in de weg. Daarnaast het risico dat hij wel eens flink gaat flippen, en er gebeurt eens wat, dan kun je jezelf wel voor de kop slaan.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:21

Welkom nieuwkomers, wat een practige paarden hebben jullie!!

Zag stoere Moreno ook voorbij scheuren!

Lisenka; Kejan is ook welkom bij de WE hoor, als hij het aankan. Het is geen rasgebonden sport ofzo.

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:25

Anouk, bedankt!:D Ja Karrie (Karajan dus:P) is geïmporteerd maar toen ik hem kocht stond hij al een jaar in België :)

Ook nog even aan de rest, bedankt voor de verwelkomingen :D