[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:00

En hier is Yaco dan!

1.
Afbeelding
Vanochtend vroeg lekker in (Igneo) zijn stalletje!

2.
Afbeelding
We hebben hem eerst even gelongeerd om hem de commando's wat te leren kennen voor stap, draf en galop.

3.
Afbeelding
Yaco vliegt Haha!

4.
Afbeelding
Vervolgens is Lisa met lange lijnen gaan werken om hem het sturen bij te brengen.

5.
Afbeelding
En dat ging al aardig Haha!

Nadat ik op Vaidosa had gereden mocht hij zich nog even lekker los in de bak vermaken en hij was heerlijk rustig, maakte zich niet druk en heeft lekker de grasjes aan de rand staan afknabbelen

6.
Afbeelding
Oeh, Vaidosa poepjes ruiken lekker Tong uitsteken

7.
Afbeelding
Helemaal gefixeerd op de merries.

8.
Afbeelding
beetje actie!

9.
Afbeelding
en weer merries kijken!

10.
Afbeelding
En toen kreeg hij het op zijn heupen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:06

Mooie foto's zeg Haha!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:33

Wat is hij knap he...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:57

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:17

Cyrina schreef:
Wat is hij knap he...

zeker weten!!! wat een geweldig dier en hij heeft er ook plezier in.

sanne: tja nog echt een groen paard he, weinig evenwicht. je geeft al aan dat je hem alle ruimte geeft, toch vind ik dat je af en toe teveel met de hand wilt corrigeren. ik weet, dat doe je nogal makkelijk met een zoekerig jong dier. ik doe het zelf namelijk ook...
mirjam: welkom!! het gaat goed hier met de nieuwelingen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:21

frankiej schreef:
sanne: tja nog echt een groen paard he, weinig evenwicht. je geeft al aan dat je hem alle ruimte geeft, toch vind ik dat je af en toe teveel met de hand wilt corrigeren. ik weet, dat doe je nogal makkelijk met een zoekerig jong dier. ik doe het zelf namelijk ook...

Het probleem dat daar bij komt is ook dat Vaidosa nog niet echt reageert voor het wijken voor druk. Dus als ik mijn been aanleg om haar naar buiten te 'duwen' komt er vrij weinig reactie..

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:23

heeeeeeeel erg bedankt iedereen voor het welkomen en de complimentjes over mijn Betunero Haha!
heb ook langs zien komen hoe ik heet ,de meeste zijn daar al achter gekomen hahaha, maar het is : Natalia, de meeste noemen me Nathalie omdat ze dat makelijker vinden, maar eigenlijk Natalia dus.

en Doma Vaquera is gewoon met 1 hand gereden, kudde drijven eigenlijk. hij is eigeniljk gefokt om voor van die stieren drijven op tv enzo, maar daar is hij te zacht aardig voor (gelukkig) en ga er alta escuela mee doen, dat is een vorm van hoge school dressuur.

zasread: wat is jou yaco ook een knapperd zeg !!!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:28

hihi natalia: yaco is niet van sanne, ze rijdt hem tijdelijk door, anders mag ze zelf het verhaaltje uit de doeken doen toch san?
sanne: des doet ook niets liever dan naar buiten "vallen" om lekker steun te zoeken op de buitenkant van de bak. maar ach das t leuke van aanrijden, dan krijg je met van die ozo simpele situaties te maken die toch niet zo simpel zijn.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:51

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:13

Yaco is echt schitterend!
Zasread ik vind het er al goed uit zien hoor! Ze is tenslotte nog maar net onder het zadel! Knap hoor!
Spokie Gaaaaaf,zwemmen!

Nou,hier even een update van de hoef van mijn haflinger...ik weet niet wat ik er nu van moet denken...wat vinden jullie?
Deze is van paar weekjes terug toen ze het net allemaal weg gesneden hadden:
Afbeelding

en zo is de hoef nu:
Afbeelding

en nog even de knappe eigenaresse van deze ellendige hoef:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:14

Mooie foto's weer allemaal hoor Lachen
Ziet er al netjes uit hoor Sanne!

Hmmm, ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden Gab!
Misschien eens een natuurlijk bekapper bij laten komen??

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:23

Borderjay : het lijkt wel alsof het er slechter uitziet als net bekapt.
Ik weet wel toen een ik een paard reed en die had dat
die had speciale paarden(schoenen) eromheen.
misschien eens navragen??

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:28

Deze smid vond het het beste om zo op blote voeten te laten lopen...boven de "scheur" zit nu een bobbel van hoorn,dat zie je op de foto niet zo heel erg goed,dat kan positief zijn(extra hoorn aanmaak) maar ook negatief (hoorn zuil)
afwachten dus nog maar.....Zucht Verdrietig

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:31

Ook nog maar even wat leuks laten zien....
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Moreno Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even zijn hals uitschuiven Haha!
Afbeelding

knap bekkie Lovers
Afbeelding

en in zn blootje Knipoog
Afbeelding

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:49

Citaat:
hihi natalia: yaco is niet van sanne, ze rijdt hem tijdelijk door, anders mag ze zelf het verhaaltje uit de doeken doen toch san?
sanne: des doet ook niets liever dan naar buiten "vallen" om lekker steun te zoeken op de buitenkant van de bak. maar ach das t leuke van aanrijden, dan krijg je met van die ozo simpele situaties te maken die toch niet zo simpel zijn.

Ook mis Clown
Ik zal het ff uitleggen.

Yaco was tot 3 dagen geleden van mij (dat weten de meeste hier wel). Ik heb hem verkocht aan Miranda, we liepen elkaar toevallig tegen het lijf en eigenlijk kwam het niet helemaal goed uit, want Miranda zit nu voor 3 wekehn in Amerika...maar ja zo gaat dat he Haha!
Yaco had ik al op de Balingehof staan voor die tijd, om zadelmak gemaakt te worden. Hij is volledig geintroduceerd in het werk aan de lange lijnen en was onder het zadel in stap en draf, toen hij daar weg ging. Soms kon hij dit al los, maar nog niet altijd, beetje concentratiegebrek.
Omdat Miranda naar Amerika moest en hem graag ietsje meer bevestigd wilde hebben, heeft ze hem naar een kennis met Lusitano's gebracht, dit is Lisa van showteam Allegria. En bij deze Lisa komt Sanne vaak over de vloer om te helpen en te leren.
Vandaar dat ze al deze prachtige foto's kan maken Vingers aflikken

Sanne, ik had al in je topick gereageerd, maar zie hier nu de foto van het dochtertje van Lisa, zij heeft de teugelvoering hier heel correct, begrensd op de buitenteugel, probeer daar ook naar te streven, je ziet ook hoe mooi de balans van dit paard dan gelijk is.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:49

Wat ziet Moreno er knap uit!!

En Yaco, wat is hij stoer zeg, echt mooi barok al voor zijn leeftijd!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:31

sanne: Dan moeten iggie en shannon maar vriendjes worden! Kunnen ze samen mooi in blauwe setjes lopen!
Mooie foto's van Yaco! Je moet hier nog is langskomen, foto's!!

mirjam: Welkom!

Saida: Vind het wel jammer dat je zo ver weg woont! Had jullie wel is in actie willen zien!

anita: gaaf dat zwemmen, maar was het niet koud?

Gabriella: het ziet er niet zo verschoond uit, maar het is natuurlijk nat geweest en modder...het goede deel van de hoef ziet er wel goed uit, zeker tov de foto erboven. Van boven is de hoef ookal flink gegroeid en is de scheur kleiner, maar hij is niet weg. Voor zover ik weer (assistent hoefsmid) moet er een ijzer onder bij een scheur, maar weet niet hoe het met zo'n drastische scheur moet...zal de foto's is aan pierre voorleggen morgen, ben benieuwd wat hij zegt!
Die haf is echt schitterend! Moortje natuurlijk ook, de blootfoto is wel 18 plus hoor Knipoog

Terug naar de kindertijd!!! Vandaag gingen we ponycrossen!! 2 pony's en 1 paard... ik op shadow (moeder van sita, shaggy. haflo) 2 hindernissen in de bak, wedstrijdjes..annemaria koekoek, vies of lekker en tikkertje....lekker door de bak crossen..linksom rechtsaf enz!
Morgen staat er een lekkere rit gepland naar de hei!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:51

Mies-Apollo dat zou fijn zijn,hoe meer mensen het zien,hoe meer meningen en opties Knipoog
Met ijzertje enz die fases hebben we allemaal al gehad het afgelopen jaar,,,zelfs pads,silliconen enz.
Dit is nog een foto van net nadat het extra ijzertje er af was gehaald(zie spijkergaatjes Knipoog ) toen wim busser dacht dat het goed aan het dichtrgroeien was en niet meer nodig was er een ijzertje over te zetten Verdrietig
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:52

En zo heeft ze een hele tijd gelopen,terwijl ze zelfs aan de metacam zat Huilen

Afbeelding

gelukkig loopt ze nu niet echt heel erg kreupel...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:04

Pfff, net paarden naar de wei gebracht, maar dr kwam een mega grote tractor aan en de paarden helemaal in de stress Nagelbijten / Gniffelen
Was met 1 vd zonen, we hadden er allebei 1 vast, eentje bij hem had zich losgerukt en stond in een voortuintje Nagelbijten / Gniffelen
Die van mij megagrootdraven allebei en mij half pletten maar kreeg ze eindelijk wel rustig...
Maar was wel ff spannend! Op de wei helemaal gek doe joh die beesten Tong uitsteken
Pfff ben meteen helemaal uitgeput van aan die touwen hangen Knipoog

Net ook de hengst weer gereden, had daar ook proef opgereden en mocht m vandaag weer eens overnemen.
Altijd leuk, maar t wilde niet echt Tong uitsteken Was weer ff wennen die ruime passen, die draaft echt abnormaal groot..
Heeft ook een (te) lang lijf. Maar goed, kan je wel van leren Knipoog

Straks nog even een paard afzadelen, dan boodschappen doen en vanmiddag les met Furia..
Heb ik weer zin in Haha!
O meteen weer wijzigingen in de plannen ik mag meteen mee boodschappen doen en hoef geen paard af te zadelen Knipoog
Aaah mooi dan zit mn werkdag er weer op Haha!

.... heel veel uur later...

Nou, zit net een uurtje op de bank, lekker gedoucht, ein-de-lijk kunnen opruimen&schoonmaken maar tis alweer veel te laat helaas..
Heb net nog les gehad, ging echt goed Ze vinden Furia echt leuk, hij is zo wekwillig dat vinden ze heel fijn.
Hij doet zo hard zn best Lovers Ach gut Hij wordt echt steeds beter!!
Had nu ook gezweet op echt die goede plekken, schoft, bovenhalsspier, lendenen en achterhand, en hij deed gewoon zo hard zn best, ben helemaal happy Lovers
Ben echt zoo verliefd op dat manneke..

Peet: Aaahgoosss, wat een schatje Lovers Heeft ie niks? Hoe gaat t er nu mee?
Ook schattig is Romee, en ze houdt een mooie kat vast zeg!
KG_Images: Ooeeh spannend dus je bent haar vandaag aan het ophalen!! Ben benieuwd naar fotooo's Haha!
7 uur onderweg Nagelbijten / Gniffelen Sjee van waar naar waar is dat?
mies: Ooh, oke nee joh is toch ook nog niet nodig Ja
Maar moeilijk om te stoppen zal wel meevallen, ben een echte Alkmaarder en wil dus ook graag terug, mis mn vriend onwijs en we gaan samen een huisje zoeken dus dat lijkt me helemaal geweldig, én heb ook wel weer zin om te gaan studeren Ja
Frank: Nee was alleen he en worden toch nooit zulke mooie foto's Haha!
Furia vermaakt zich wel, alleen hij mist t sociale contact met andere paarden wel denk ik Ach gut .
Krijg je op een stal met dure sportpaarden he, vind ik echt jammer...
mirjam_kl: Welkom!
Saida: Hihi, dat kan het ook zijn natuurlijk Haha!
Nou we wachten je foto's af dan!
Sanne: Yaco is zooo leuk!!
Heb denk ik zo ongeveer 3 keer in de week les met Furia, om de dag.
En elke maandag les op dat leerpaard Ja En vanmiddag dus ook les gehad op die hengst, dus vandaag al weer 2 keer les gehad Haha!
Zoals die laatste foto van Yavo heb ik er ook exact zo 1 van Furia, grappig Haha!
Ga zo je topic bekijken!
Borderjay: Oei, hoe is dat zo gekomen? heb alleen weinig verstand va hoeven Bloos
Hoewel zelfs ík op n gegeven moment kon zien dat Furia niet mer goed op zn hoeven stond...
Maar goed nu heb ik wel weer n betere smid!
Moreno ziet er goed uit, mooie foto's hoor Pling

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:28

Zag weer heule mooie foto's voorbij gaan!

Michelle -> Je bent altijd welkom om eens hier langs te komen, hoor! Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:53

Zo, nu ff reageren.

Madelief, echt leuk dat het zo goed gaat met Fuur. Enne...zo blijft je werk wel spannend Lachen. En ook erg leuk dat je paarden van daar kan rijden.

Mies, viel wel mee met koud hoor. En daarna hebben we nog lekker onszelf droog gegaloppeerd in het zonnetje. Was heerlijk weer.

Borderjay (weet je naam niet meer, sorry) Mooie foto's van Moreno. Hij heeft zo'n schattig koppie, heerlijk.

Sanne. Yaco is een knapperd. Leuk dat je hem mag rijden. En daarna blijf je hem toch ook nog zien? Hij heeft een heerlijke kop met van die droomogen, prachtig.

Verder kan ik niet terugscrollen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:57

Ho ho ho mensen, niet zo snel Haha! . Wat gaan we weer hard zeg Pling . Wel leuk hoor al die verhalen en plaatjes.. Eerst maar is bijreageren Knipoog .

Mirjam; Welkom, prachtig paard heb je! Pling

Saida; Leuk rijfoto's!! Ben benieuwd van jou en Rints in actie Cool En Rints die wil wel lees ik haha, erg leuk hoor, soms ook wel "gevaarlijk" omdat je goed moet opletten dat je niet té snel gaat Knipoog

Marriele; Ag gos, arm beestje Ach gut

Kathleen; Oeeh, spannende dag gehad? Ben zeer benieuwd hoe alles is verlopen!! En naar foto's! Pling

Sanne; Wauw, prachtige foto's van Yaco. Ben echt helemaal weg van dat dier, zo mooi Kwijl . Dat koppie, en die glans! Jij boft maar hoor Pling . En de rijfoto's met Vaidosa, knap aangedurfd hoor haha Knipoog . Ik vind HAW niet altijd even leuk.... Maar er staan goede tips in (die kan ik straks ook wel gebruiken haha).

Anita; Gave foto zeg!! Is dat van een tijdje terug? (Lijkt me nu zo koud haha Nagelbijten / Gniffelen ).

Gab; Ojee, dat hoefje geeft nog steeds problemen he.. Arm dier Ach gut . Maarja, gelukkig blijf jij je best doen! En Moreno Kwijl Wauw, wat issie sjiek zeg (helemaal met zn setje op!). Die oogjes zo lief en betrouwbaar Lovers .

Mies; Haha, jij hebt een leuke dag gehad lees ik. Lachen hoor af en toe weer is LOL met je knol Haha! . En die foto's van Shannon, leuk hoor Pling . Die deken is gaaaaaaaaaaf! Echt super kleuren, vind m mooi! En Shannon staat er sweet bij met dr zweetdeken...

Madelief; Pff, wel hard werken daar of niet Knipoog . Maar goed, het houd je bezig he, en je leert ervan haha Pling . En Fuur doet het goed lees ik, lekkerding is het ook!

Zo vandaag weer naar Chico geweest Lovers . Dit keer met paps, die was nog niet meegeweest. Was erg leuk, wel een paar uur bij m geweest. Lekker peentjes meegenomen, en lekker staan tutten en poetsen. Ook meneer nog ff laten showen in de bak hihi. Hij was zo als gewoonlijk weer lekker aan het knorren en uitsloven Clown . Paps vond m erg mooi en vooral lief Pling . Ook nog amanda lekker los gegooid vandaag en met Utixo laten spelen. Amanda is dan wel echt zo'n pis-merrie ROFL . Die dan heel de tijd staat te meuten en piepen... pfff... Tong uitsteken

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:03

Illon, is van vandaag. Viel best mee met koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 02:10

Oeh mooie Moreno foto's Lovers

Mooi setje ook Ja