[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:05

Alle dieren hebben wel iets autistisch denk ik, de meesten houden toch van veel zekerheid en regelmaat...

Ik ben bij de castratie van Ferro geweest, ik moest bij zijn hoofd blijven zitten en hem in de gaten houden of hij niet voortijdig wakker werd.
Kon verder niet heel goed zien wat ze deden, veearts heeft wel alles uitgelegd.
Het was zo klaar eigenlijk!
Alleen in het begin als ze hem moeten 'laten vallen' is een beetje raar en griezelig gezicht, maar dat ging ook allemaal heel rustig en netjes.

Ik moest erna nog 2 dagen antibiotica spuiten en het is allemaal prima gegaan.
Overdags in de wei en 's nachts op stal, moest wel van de voren de box helemaal leeg halen, goed schoon maken en ontsmetten om infecties te voorkomen.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:57

Zal hier net zo gaan als bij Ferro. DA zei al dat het zo klaar is, en dat ik er normaalgezien niet veel moet aan doen. Wel in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken, maar verder zou het snel genezen zijn ook. Overdag komt hij alleen op een stukje weide te staan, zodat hij kan bewegen. Alleen dat verdoven, lijkt me niet zo fijn om te zien.
Castratie komt ook precies op tijd, hij is op twee weken tijd echt hengst geworden en reageert nogal hevig op andere paarden die hem voorbijlopen. Wanneer ik hem aan de hand heb, is hij wel nog steeds heel braaf en dan doet hij dat niet.

Martine, ik maak anders wel nog een fotoreeksje morgen :)

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:32

In ieder geval succes morgen Liesbeth! Fotoreeksje is wel bijzonder ja, ik merk het wel :)
Hier op stal zijn er ook 2 die in het voorjaar gecastreerd moeten worden. Wie weet dan eens echt meemaken.. Als ik het dan nog aandurf :+

Ben dit weer zat.. Hoorde iets over sneeuw vanaf morgenavond :brr: Klinkt beter dan dit takkeweer! Alleen krijg ik dan al helemaal veel problemen met het OV.... -:(-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:01

sterkte en succes morgen inderdaad liesbeth met de castratie, gaat vast goed komen!

ik ben ook klaar met al die regen zeg...
Ferro zijn paddock staat alweer dagen helemaal onder water, en dat terwijl ik 'm in okt helemaal los heb laten trekken en om laten gooien, baal er van, staat 'ie alweer met natte voeten...
maar ja, het blijft ook maar regenen... -O-

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:48

Hier is het ook snertweer helaas... de bak bij ons thuis is ook niet meer droog, en dat terwijl deze dat altijd heel lang en heel snel is!
Liesbeth, succes morgen! Of vooral Figo eigenlijk.... Komt vast wel goed!!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:51

Hier is het ook nat in de bak hoor.
Liesbeth succes vandaag.
Wat betreft autistisch dat zijn ze bij mij volgens mij niet. Boukje is wel heel gevoelig op mijn stemming en zeker als ik wat gehaast ben, en is er niet van gediend dat andere over haar hoofd aaien.
Bram is gewoon onverstoorbaar die kijkt echt nergens van op. Hij is nu alleen boos omdat hij zijn hooi in een hooinet krijgt met kleinere openingen. hij moet dus rustiger eten en dat bevalt hem niet. :+

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:08

Bedankt allemaal! Nu nog even aan het werk, maar om vier uur komt de DA! Figo mocht vanochtend niets meer eten, dus ik heb straks sowieso een boos paard.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:35

Liesbeth succes straks komt vast allemaal goed.

Bah wat een rotweer wij hebben nu net weer natte sneeuw blij dat net klaar ben en in de auto zit.
Was amor aan het poesten en meneer is weer aardig overbouwt aan het worden dus zal die dan tog de 145 halen dan ben ik echt blij.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:08

Figo heeft uitstel gekregen, het regende te hard en de DA wilde het uitstellen. Nog eventjes zien wanneer het dan wel kan, want er is niet veel beterschap in zicht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:26

ow balen zeg...

heeft 'ie voor niks de hele dag honger gehad...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:24

Heey

Geeske: Klopt, ze moest er wel erg aan wennen maar ik geloof dat het nu wel gezellig vind.
Ben echt blij dat ze zich zo snel thuis voelt daar. Lekker hoor een buitenrit gemaakt :D

Liesbeth: Super dat de verhuizing zo goed is gegaan :D Balen dat het castreren niet doorging. Al is het wel logisch met dit weer.

Dominique: Welkom terug :D Wat word Amor knap zeg <3

Martine: Haha, geeft niet hoor ;) Pb is ontvangen.

Ellis: Balen dat de paddock zo nat is zeg.

Hier zijn de paddocks ook nat maar ze hebben een droog stuk om op te staan. De bak is hier super. Hij is niet nat, niet papperig en ook niet glad. Gewoon super te rijden terwijl er behoorlijk veel water is gevallen :D Echt een verademing vergeleken met de vorige stal.

Gister en vandaag heerlijk zonder zadel gereden <3 Nikita heeft wat last van haar rug maar zonder zadel heeft ze geen pijn dus rijden we voorlopig even zonder zadel. Ze deed flink haar best. Ze was wel erg eigenwijs maar wel goed corrigeerbaar. Heb echt heerlijk gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:03

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:04

Mja, vond het ook niet echt fijn, maar goed. Honger heeft ie niet echt gehad, stalhouder had met dierenarts gebeld en hij mocht gewoon op zijn weide (en daar heeft hij de hele dag gras staan eten). Het was gewoon niet de bedoeling dat hij nog krachtvoer en voordroog bij kreeg.
Toen ik aankwam op stal, kwam hij echt naar me toegerend, wel fijn :)

Jolijn, ik bekijk zo dadelijk je topic!

Angela, flinke Nikita :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:13

Balen dat de castratie niet doorgegaan is.
Hier was het gisteren bijna heel de dag droog maar in de avond ging het hagelen, heb dus nog maar even een staprondje gedaan met een stalgenoot.

Ingrid.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:05

Angela, heerlijk hè zonder zadel rijden <3 Heb 'n zadel van bijna €2000,-, maar rijd bijna altijd zonder hahaha :') Met Jetta moet ik nu wel, want daar heb ik geen passend zadel voor :P

Oehh leuk Jolijn, 'n topic! Ga zo kijken! :D

Wat 'n weer hè, bluhhh!!! Al hoop ik stiekem wel dat we morgen helemaal ingesneeuwd raken :P Kan 'k eindelijk met Kevin sleeën!! :=

Even lui gekopieerd uit 'n ander topic hihi:
Nou.. Ik heb net in de sneeuw mn paard staan wassen.. Stomme Tamme heeft schurftmijt... :r Dus 'k moet een vreselijke routine 3 keer herhalen.... Vandaag en nu over 1 en 2 weken weer... Moet eerst zn sokken afspoelen, dan wassen met betadineshampoo, uitspoelen, met handdoek droog maken, föhnen, uitborstelen, huidschilfers eruit halen met kammetje en dan spul op zn huid smeren van kroonrand tot oksel wat die smerige beestjes dood moet maken.. En ohjaaa.. Dan moeten de borstels ook gedesinfecteerd worden en tja, doe dan de hele stal ook maar gelijk.... ^) JEZUS!! Ben echt retelang bezig geweest en dan heeft mn pa nog geholpen, anders was 't echt niet gelukt.. Volgende week weer :') Máár!!! Als dit niet werkt, moeten zn sokken eraf ;( En dat gaat écht niet gebeuren haha!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:10

Oeh, is dat ook besmettelijk? Schurftmijt? En hoe herken je dat? (Gewoon interesse, heb geen vermoedens dat hier wat is hoor)
Vervelend dat je daar zo'n dikke behandeling voor moet! Maar wees blij dat het niet iedere dag hoeft... dat zou helemaal ellendig zijn!

Jolijn, ga zo je topic kijken!!

Ingrid lekker een stapritje gemaakt, mag ook wel eens toch? Ontspanning?

Ik heb vandaag even helemaal alleen gereden, terwijl er niemand in stal was... doe ik eigenlijk nooit voor het geval er wel iets gebeurd, maar ik wilde voor de nieuwe sneeuwlading uit zijn en eens een avondje thuis ;-) Maar ging echt super goed... paardje eerst gewoon aan de longe wat door de bak laten klooien, weer even alle kiertjes laten inspecteren enzo, en daarna uitgebreid gepoetst, gezadeld en gaan rijden... Eerst was ze even niet vooruit te branden, afgeleid door vanalles maar ik heb haar uiteindelijk een tik gegeven, kreeg een flinke bok terug maar daarna ging ze lopen als een gek ;-) Lekker voorwaarts, goed naar beneden te krijgen, gecontroleerd en ontspannen want ze begon eigenlijk gelijk lekker te briesen... Daarna nog even lekker lomp hard laten galopperen, das toch wel spannend want dan gaan de oortjes er op, het hoofd omhoog en dan knalt ze er flink uit, maar daarna weer lekker op de volte gezet, afgeremd en gecontroleerd over gegaan in draf... *\o/* Heerlijk!!
Nu staat ze met een dikkere deken weer lekker van haar brokjes en hooi te genieten...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:21

Lekker Geeske :) Klinkt als een lekker ritje!
Balen Natasja! En zeker met die kou! Brrrr! Maar inderdaad, sokken eraf is erg zonde... Wauw, een zadel van bijna 2000 euro en m niet gebruiken! :o waarom heb je 'm dan? :p
Ben benieuwd hoe het morgen is... Heb mijn moeder gister uit een winkel moeten vissen, die kon niet meer lopen, ineens spit waarschijnlijk. Dus ben vandaag maar met de auto naar de uni gegaan, moest van 9 tot 5 en daarna gelijk naar stal. Zat om kwart voor 8 in de auto, tien over 9 in utrecht. Terug om tien over 5 in auto, half 7 op stal, pfffff. Ben moe nu haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:03

Geeske: het is niet besmettelijk voor ons, maar 't kan wel zijn dat het naar Jetta over zou gaan. Alleen Jetta heeft bijna geen sokken en dat is wel bijna een vereiste volgens mij. Het zit ook echt alleen in zn sokken. En Kevin is een Shetje en die heeft vaak juist last van luis bij zn manen en staart, niet van mijten in zn sokken.
Schurftmijt is echt 'n beestje dat in lekker warme, vochtige sokken gaat zitten en zich voedt aan huidschilfers :r Heb 'm gezien onder de microschoop, zoooo nasty!!
We waren bij de kliniek voor zn spronggewricht en 't viel mij die dag ervoor op dat hij wat korstjes in zn sokken had en dat ie soms wat raar doet (heel soms stampen ofzo..) dus ik vroeg of ze nog even naar zn sokken wilden kijken en toen had ie 't eigenlijk net. Dus we zijn er goed op tijd bij, hoop dat 't nog niet 'n hele kolonie is :') Moet nu dus 3 weken dit doen en daarna zal 'k zn sokken zo droog/schoon mogelijk moeten houden en vaak de huidschilfers eruit borstelen.. Hoop werk, maar zn sokken gaan 'r écht alleen in uiterste nood af :P

Ohh klinkt inderdaad als een heerlijk ritje zeg!! Toch fijn dat je lekker hebt kunnen rijden zonder dat er perse iemand op stal hoeft te zijn :D Lekker je eigen gang gaan, heerlijk!!

Hahaha, ja sokken wassen met deze kou is niet leuk :P Zei ook al tegen Tamme: had 't in de zomer gekregen haha! Mja, daar luistert ie niet naar :') Ik mocht voor mijn 21ste verjaardag een groot kado uitzoeken (traditie in onze familie :P ) en ik wilde gaan 'dressuren' met Tamme :') Vandaar mijn zadel haha! Maar 't zijn periodes hoor, soms rijd 'k weken alleen maar met mn zadel en dan weer weken alleen maar zonder :P Heb ook nog 'n heel gaaf westernzadel, en soms heb 'k dus weer 'n periode dat 'k ineens veel daarmee rijd. Tis maar net hoe mn pet staat, en die van Tamme :P
Ja, reizen met de sneeuw is minder leuk -O- Maar vind 't wel een prachtig gezicht!!!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:57

he bah schurftmeid wat een werk niet leuk en zonde om sokken der af te halen hoop dat die lange behandeling gaat werken.

de sneeuw moet het afkloppen heb niet veel last kom gewoon op me werk met het ov wel eerder van huis weg het sneeuwt hier nog dus hoop dat nog thuis kom en amor nog kan doen.

heb me 1,5 jaar dat amor al weer het in een itp gezegt echt leuk al die foto's en wat was die klein en lelijk in het begin maar is nu echt een knappe bink blij dat toen tog de keuze gemaakt heb.

[EJL-ITP] Amoris een 1,5 jaar lang verkleuren en uitgroeien.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:47

Hoi Barokke paarden liefhebbers, ik spring ook even in dit topic :) We zijn bezig de Barokke wedstrijden weer iets meer leven in te blazen en hebben nu ook een facebookpagina (http://www.facebook.com/Barokkewedstrijden)! Wil je op de hoogte blijven, 'like' ons dan! Hopelijk allemaal tot ziens op 1 vd wedstrijden :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:05

geliked

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:32

Leuk! :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:54

Leuk, ga hem zeker liken! Jammer dat ik niet in het bezit van een trailer ben, anders zou ik zeker vaak meedoen....

Sorry voor het niet-reageren, leid een beetje een chaotisch leven op het moment (erg druk met oa school), dus daarom in het meeleeshoekje. Vandaag wel tijd gehad voor een spontane winterfotoshoot, mochten mensen het leuk vinden:

[ITP] Sprookje in Winterwonderland.... (P.R.E.) - Door Lara Kramer

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:43

Wauw, wat een ontzettend knap paard en wat een verschrikkelijk mooie foto's!!!!! :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:50

Ik had je topic toevallig net gezien madelief, prachtig :)

Ik vind de sneeuw ook heel mooi.. En vandaag op de weg buiten de spits was het best te doen :D
Ik hoop voor je dat de sokken kunnen blijven zitten Natasja. Heb eigenlijk geen idee hoe lang het duurt voordat dat weer aangegroeid zou zijn?

Lied, voorlopig rijd ik nog geen wedstrijden, maar als ik dat wel ga doen ooit, dan zal ik zeker liken!