[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:41

En dan zegt mijn ma dat ik verslaafd ben aan foto's maken haha :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:53

mies: veel plezier, we zullen jullie missen hier

laura: heerlijk toch zo'n lekker makkelijk paard!!!

saida: oe, dat wordt fokken volgend jaar haha

marielle: nog een welkom namens mij. mafkezen hier???? hoe kóm je erbij. heb je het meetingtopic nog nie eens gezien

angela: je komt er wel weer doorheen!!

malin: mwah, 90 kg zwaarder dan onze huidige 307. de rav zal wel wat meer verbruiken maar heel veel ligt aan de rechtervoet. sterkte met je voet!! owja, wat we vooraf geboekt hadden (waarvan ik vorige week de naam niet meer wist) was hotel la cala in cala finestrat.

vandaag idd naar de drunense duinen geweest met de kids en powno's. het werd korter dan gepland vanwege die rot dazen. des was weer dwars met laden thuis. maar heb het monty halster nog en dat doet wonderen. hij had wel stevige afdrukken van die touwen in dat halster op z'n neus staan maar hij stond uiteindelijk relaxed op de kar. het was echt dwarsheid die uit z'n ogen straalde. maar baasje is nog dwarser dus die geeft niet op.

onderweg kregen we veel leuke reacties van wandelaars en andere ruiters. eentje vond het maar raar dat ik zonder zadel en met halster was, maar ze waardeerde m'n cap dan weer wel. 1 wandelaarster die naar bleek vroeger ook gereden had, vond des "pittig". ik zo van uhhh...????? als er eentje relaxed overkomt is des het wel. ze gaf aan dat ie een pittige stap heeft. uiteindelijk bedoelde ze een extreem ruime stap. en ja dat klopt.

paar foto's, ook in link:

Afbeelding

ff pauze en omkeer

Afbeelding

des en prince: http://i207.photobucket.com/albums/bb13 ... G_5324.jpg

prince: http://i207.photobucket.com/albums/bb13 ... G_5329.jpg

desperado: http://i207.photobucket.com/albums/bb13 ... G_5327.jpg

http://i207.photobucket.com/albums/bb13 ... G_5330.jpg

michelle op prince: http://i207.photobucket.com/albums/bb13 ... G_5336.jpg

http://i207.photobucket.com/albums/bb13 ... G_5337.jpg

en de family compleet: http://i207.photobucket.com/albums/bb13 ... G_5340.jpg
Laatst bijgewerkt door frankiej op 21-06-09 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:57

Geweldige foto's weer Frank!
Wat is Des toch een schat dat je er zo zonder zadel en hoofdstel op kan zitten!
En Prince blijft een droppie!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:58

Gave foto's frank :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:59

Vanaf pagina 286

Zilfstar
Stilstaan naast een kruk is ten eerste makkelijk aan te leren en ten tweede is het knielen denk ik ook niet best voor je paard zijn knieen als je dan op stapt.

Malin Ik snap echt dat je baalt.. jemig wat een pech.
Ik hoop echt voor je dat het snel op knapt.

Idefix Nee Taco staat zeker 2,5 uur rijden weg bij mij :j
Overigens zou ik niet blij zijn met een instructie die het heeft over aan de teugel trekken :n
Geen verkeerd nieuw autotje trouwens :P

Djemo Leuke collage, wat heeft die Semmy een eigenwijs bekkie :D

Denise Leuk he als je ouders ook bezig zijn met je paardje.
Mijn vader is ook altijd bezig en hij is echt mijn trouwste supporter :)

Ilona Ik ben jaloers op jouw vakantie haha :P

Soeske Fijn dat je het zo lekker hebt gehad.

Heidi Leuke foto's van Baron.. hoe hou je hem toch zo mooi wit...

Snowy Wat vervelend dat hij aan het schuren is geslagen..
Wil hij trouwens zo slecht laden dat je de cursus gaat volgen?
Wat balen dat hij nu zo'n bult heeft, vreemd hoor.

Saida En daar heeft Beda gelijk in.. ik vind haar ook heel mooi. En dat alleen al van een foto :D

Mies Dat zijn de goede dingen!

Jellie Wat leuk van je stalgenootje dat je een paar keer op de fries mag rijden.
Ben benieuwd hoe het bevalt :)
Wat erg van je nichtje trouwens.. wel heel fijn dat je nog iets voor haar kunt betekenen.

Spokie Fijn dat je vakantie zo lekker was.
Ach en weer een paar keer met Sun aan het werk en het gaat vast weer top.

Lau Je kan ook gewoon de DA erbij halen :j
Mijn ervaring met tandartsen is dat ze alleen maar veilen en dat je voor het echt trekwerk altijd een DA nodig hebt.
Kan je die net zo goed meteen erbij halen.
Toch staan jullie heerlijk he zo aan het bos, geweldig ook dat hij het zo braaf doet :j

Sanne Ge-wel-dig die kleintjes :+:
Vaidosa moet nog een maandje dus.. ben benieuwd hoor!
Is Igneo trouwens ook een kind van haar?
Wouw wat is Bondosa al veranderd sinds Bunschoten zeg, ziet er goed uit!

Frank Dat is goed geregeld zeg met dat appartement!
Wat een heerlijke foto's!

Moppie Het is heel normaal dat je nog niet klaar bent voor een nieuw paard hoor.
Moet eerlijk bekennen dat ik dat ook heb.
Maar let maar op, je ziet er vanzelf weer eentje waarvan je hart sneller gaat kloppen.
Dat heb ik met Bello.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:02

overigens ben ik zonder zadel en hoofdstel geweest omdat we toch alleen maar zouden stappen. prince had ik ook aan een lang leidseltje vast

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:04

Zo en dan ook nog even zelf een verslagje maken haha.

Gisteravond ben ik richting Beekbergen gereden omdat we vandaag gingen oefenen voor de show voor volgende week.

Gister nog lekker met Bello gespeeld in de bak.. jemig wat een sprongen kan dat dier ook maken zeg :o
Blij dat hij dat niet doet onder het zadel haha..

Vanmorgen ook lekker even losgegooid en daarna gepoetst.
Ik zat er als eerste op, dat vind ik altijd wel zo fijn.
Uiteindelijk reden we met 5 hengsten en 1 ruin in de bak en hebben we ook allemaal oefeningen gereden zoals de molen en met zijn allen in galop over AC lijn.

En ik was zo trots op mij en Bello, we hebben namelijk gegaloppeerd als de sodemieter :D
Degene die in ons in Bunschoten hebben zien rijden hebben misschien wel gezien dat ik hem niet in galop kon krijgen.
Dat komt omdat hij spaans is ingereden dus licht zitten en je benen eraf houden, niet klemmen.
Maar hij galoppeerd zo groot aan dat ik mijn evenwicht dan verlies en dus ga klemmen en hij weer netjes terug gaat naar draf.
Maar vandaag ging het echt top!!! Was trots.. moest spontaan even een traan laten haha wat een emodoos ben ik toch ook..

Daarna nog heel gezellig met zijn alle aan de BBQ en daarna richting huis.. en altijd als ik dan naar huis rij ben ik verdrietig.. bang dat hij verkocht is als ik er de volgende keer weer naar toe ga...
Ik doe gewoon weer hopen op prijs op mijn staatslot want ik zou er toch goed ziek van zijn als hij verkocht wordt ;(

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:07

Eline: Hoe is het nu met Atlas? Is de bult al geslonken?

Laura: Netjes van Hincapie dat hij niet op de merries reageerd!

Mies, Ilona en Benthe: Heeeeeeeel veel plezier!! En maar veel foto's :j

Jellie: Hihi, die foto's met die shetjes zijn vet grappig :=

Anouk: Nee, Bondosa is niet te koop. Bondosa heeft volle Lusitano papieren en is een fokmerrie van Lisa. Als het goed is, is ze nu drachtig van Saturno (de dekhengst van Lisa) en komt er volgend jaar een veulentje.
En? Hoe was de rit op de Drunense Duinen?
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop :)

Frank: Dat is wel fijn, dan hoeven jullie ook niet opnieuw heen en weer te reizen.
Desperado ziet er weer goed uit, ik vond dat hij er wat minder goed uit zag na het castreren, maar nu is hij weer helemaal bijgetrokken!
Ik zal zo even in je topic reageren.

Saida: Dat is wel ontzettend leuk! Maar ik las ergens dat Rintske geen volle papieren heeft, hoe kan ze dan voor het stamboek gekeurd worden?
Igneo heeft de clicker echt super snel door. Het werkt echt heel goed voor hem en in no time heeft hij iets nieuws geleerd.
Bij Vaidosa werkt de clicker trouwens totaal niet. Die reageert er totaal niet op.

Angela: Fijn dat je even je hart hebt kunnen luchten :(:)

Malin: De homeopathische middeltjes werken heel goed! Ik hoor Igneo vrijwel niet meer hoesten, alleen heel af en toe als hij wat gulzig is met eten. Daar ben ik wel heel blij om!!
Hoe is het nu met je enkel? Doe die nog steeds zeer?

Ellis: Hoe is het met jou enkel? Kan je al weer rijden op Fifi?

Kelly: Ja, Bondosa was niet op haar best in Bunschoten. Nu is ze lekker vol en ze krijgt wat meer spiertjes. Het is echt een stoere merrie nu :D
Nee, Igneo is een kind van Fiesta (bruin), zijn vader is Cascabel (schimmel) beide zijn van http://www.lavidanueva.nl .

Afbeelding
Afbeelding

Vaidosa had vorig jaar wel een veulen, Dentino. Die was al in Portugal geboren en met haar mee naar Nederland gekomen.
http://i85.photobucket.com/albums/k61/z ... G_0295.jpg

Bello klinkt toch echt wel als een droompaard voor jou. Ik hoop dat je nog lang van hem kan blijven genieten en hij niet snel verkocht zal zijn. Waar rijden jullie de show eigenlijk? Wel echt gaaf dat je die kans krijgt van Jacqueline!
Laatst bijgewerkt door zasread op 21-06-09 21:11, in het totaal 2 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:09

Oja, nog vergeten... mijn eigen verhaal :P

Igneo is nu ik met die clicker ben begonnen weer het schatje als altijd. Hij luistert nu heel goed en is niet meer zo opdringerig. Ik heb vandaag weer lekker met hem geknuffeld :+:

Verder heb ik vandaag weer flink hard gewerkt, gelukkig krijg ik op zondag altijd 160% uitbetaald. En net nog even lekker met mijn vader getennist!
Morgen weer naar school en weer flink aan de bak!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:13

Kelly : Dankjewel :). Ik begon haast te denken dat ik er te lang over doe om het te verwerken omdat mijn ouders al klaar zijn voor een andere, en heel veel mensen die mij kennen steeds vragen of we al op zoek zijn naar een ander paard. Maar nu weet ik dat het normaal is.
Super dat je gegaloppeerd hebt met Bello :D.
Ik hoop dat hij nog een tijdje daar blijft en dat je hem uiteindelijk kunt kopen ;).

Sanne : Super dat hij goed op de klicker training reageert :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:16

Leuke pappa en mamma!
Veulie is ook leuk van haar.

De show is in Breda.
Op het Hippisch Centrum daar.

Ik vind het ook echt top van Jacqueline dat ze me dit allemaal mee laat maken.
En Bello is ook echt mijn droompaard.
Heel af en toe kom je gewoon zo'n paard tegen waar je gewoon het gevoel me hebt alsof je samen de wereld aan kan. Dat gevoel geeft Bello me.
Tijdens het oefenen hadden we ook nog even pauze en staat hij vreselijk lief naar me te kijken voor een hapje van mijn cakeje. Ik vertelde hem nog uitgebreid dat dat echt niks voor hem was maar ja hij bleef lief kijken dus een stukje gegeven.. gadver haha.. daarna gaf hij echt zo'n zacht brommetje en een dikke kus op mijn wang alsof hij wilde zegen dat hij de volgende keer beter naar me zal luisteren _O-

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:19

Wat lief kelly :D
Dat gevoel had ik dus met moppie.
Met de meeste paarden waarop ik reed had ik vaak het gevoel dat ik echt ruiter was en het paard echt paard was. Maar met moppie was ik 1. we werkten goed samen, ik voelde hem precies aan en hij mij.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:20

Moppie, nee joh, hoe lang is Moppie nou overleden?
Dat is toch nog heel kort?
Je kan best wel weer gewoon eens op stallen gaan kijken, wellicht dat dit je ook weer wat meer open zet voor andere paarden.
Maar Moppie zit zo in je systeem dat het heel raar is om daar een ander paard voor in de plaats te zien komen.

Sanne, fijn dat Iggie weer helemaal lief is!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:21

Moppie is 27 mei gegaan dus dat is aankomende woensdag 1 maand.
Ik ben al wel weer wezen rijden bij de stal waar we moppie gekocht hebben. Dat was wel moeilijk maar ook wel fijn.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:27

Trouwens, ik heb net het aantal foto's geteld dat ik van Igneo heb.
En in ruim 10 maanden heb ik 2356 foto's van hem verzameld :o en dan heb ik er ook nog meer gemaakt, want ik heb er ook al een hele hoop weggegooid O:)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:33

Sanne Oehhhhh,moet je dasn eens nagaan als ie 10 jaar is hoeveel foto's je dan hebt :D
Ik vind hem echt zo'n lekker bekkie hebben :+:

Frank
Stoer hoor,die brave Des..leuke familie foto ook!

Mies Van wanneer tot wanneer gaan jullie nu precies hier naar de Veluwe? En hebben jullie nog iets van internet mee zodat we een afspraak voor een tijd enz voor een mini meeting kunnen maken?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:34

Volgens mij gaan ze van maandag t/m vrijdag, als geen van drieen meer reageert kan ik je wel het telefoonnummer van Ilona of Michelle geven.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:42

Sanne... de foto´s tellen die ik van Taco heb daar begin ik niet eens aan haha.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:43

sanne: klopt helemaal wat je zegt over des. hij had er behoorlijk mee geleden. wow wat een berg foto's zeg. naja hier is de stapel desfoto's ook al vele malen groter dan die van sam. maarja dat komt ook doordat sam niet aan huis staat
goh, ik wilde dat ik die 160% ook kon declareren...

kelly: ook jij weer een heerlijke dag gehad

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:06

Laura -> Hincapie is echt heel COOOOOOOOL! :D

Gabriella -> Er is niets mis met gezonde nieuwsgierigheid, toch? ;)
Piet Sibma komt bij Rintske kijken en als hij haar ziet zitten gaat hij haar keuringsklaar maken en voorbrengen.

Angela -> Ik ben blij dat het beter lijkt te gaan en je weer goed hebt kunnen slapen!

Sanne -> Iggie groeit echt al mooi uit!
Volpapier in de friezenwereld betekent dat de moeder, mm (moeders moeder), mmm en mmmm allemaal een predikaat hebben.
Dus 4 generaties achtereenvolgens een ster/kroon/preferent.
Rintske is wel een echt raspaard van stamboekouders, maar er zit een 'gat' in het papier.
Moeder is stamboek ster, mm en mmm alleen stamboek en mmmm weer stamboek ster.

Frank -> Wat een leuke foto's van jullie uitstapje naar de duinen!
Fokken met Rintske?
Nee echt niet!
Misschien ooit in de toekomst eens een veulen, maar dan wel voor mezelf, ik zou er toch geen afscheid van kunnen nemen! ;)

Kelly -> Dankjewel! En dan vind ik haar op foto niet eens tot haar recht komen, kan je nagaan hoe ze in het echt is, hihi!
Jammer dat je niet alle paarden kan kopen die je leuk vindt, hè?
Ik weet er ook wel een paar die ik mee zou willen nemen! :D

Vandaag toch iets heeeeeel leuks gedaan!!!!
Ik ben (helemaal alleen) met Rintske op de trailer naar Enkhuizen gegaan, naar een kennisje, om van daaruit een buitenritje te maken en we gingen pootjebaden in het IJsselmeer!!! :):) :):) :):)
Ik vond het best wel een beetje eng, maar het ging super.
Daar opgezadeld en toen eerst in de binnenbak even gereden, wat ze heel vreemd vond, vooral die grote spiegels langs de wanden.
Toen de weg op en richting het IJsselmeer en daar aangekomen loopt ze zo achter een andere pony aan het water in!
Mijn mond viel open van verbazing, dit had ik echt never nooit verwacht!
Ik heb dan ook onwijs genoten!
Jammer dat het zo regende, maar het mocht de pret niet drukken!

Boven op de dijk, daar was het veiliger dan langs de weg.
Afbeelding

Nog een klein stukje.
http://i84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Foto/03-35.jpg

En ja hoor, het water in!
http://i84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Foto/04-29.jpg

Echt leuk dit!
http://i84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Foto/05-24.jpg

Zie die stoere dame eens lol hebben!
http://i84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Foto/06-20.jpg

En ik heb alleen maar met een big smile rondgereden daar!
Afbeelding

http://i84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Foto/08-10.jpg

http://i84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Foto/09-10.jpg

Jammer genoeg zijn de foto's een beetje donker....
Rintske en ik moeten dus gewoon nog een keertje terug, hihihi! :D
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 21-06-09 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:06

Jellie schreef:
Jan net als mijn man :+

Als ik weer een x die kant op ga zal ik wel een seintje geven :D Cursus is net afgelopen. Lachen man dat je er geschaatst hebt!
echt waar, wat balen van die blauw alg. Kasteel ammersoyen, gingen we weleens op de fiets heen. En dan bij van die boertjes groenten en fruit kopen :D Bij die pannenkoekenbakker kan je lekker eten. Heb je die ouderwetse snoepwinkel daar nog?
Bossche bollen zijn favouriet :9 Wij haalden ze wel eens bij een bakker onderaan een stoepje/dijk. Ik dacht dat dat ook in ammerzoden was maar durf t niet zeker te zeggen. Daar waren ze lekkerder dan in Den Bosch := Jouw kids daar geboren, leuk
T is zeker afschuwelijk ze is nog maar 18. Ze is niet echt heel erg paardenfan. Iemand anders had t ritje ook aangeboden omdat flan kreupel is maar t ging haar echt om Flan. Haar begrafenis heeft ze al geregeld maar iig goed om te weten, mocht het nog ter sprake komen. Thanx voor t vertellen :j

Die snoepwinkel heette Anneke Pis volgens mijn man. Die bestaat al even niet meer. Volgens Frank moest je dan eerst een hoge stoep op voor je naar binnen kon. En de bakkerij in Ammerzoden heeft nog steeds de lekkerste bossche bollen idd. Hij is inmiddels wel verhuisd. Mss in jouw herinnering dat het een stoep af was, maar die bakker heeft nooit langs de dijk gezeten. Vanaf de haven is en was het altijd nog een flink eindje lopen. Mss bedoel je Aalst ofzo? Daar zit Van Horssen en dat is ook een goeie. En Van Keulen zat in Gameren ook net de stoep af. DAar ging ik altijd bananensoezen eten. :D

Heb je in de Haarstraat wel eens champignons gekocht? Dat had dan bij mijn schoonpa geweest kunnen zijn! :+

En graag gedaan hoor. 18 jaar is nog veel te jong om al zo'n lange reis te maken naar de andere wereld! Sterkte nogmaals.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:09

Saida : Super zeg :D Mooie foto's :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:19

saida: wow wat moedig van je!! die slaapt de hele week niet zeker haha. jullie zijn er nog best ver in gegaan, kreeg rints niet de neiging om te gaan liggen rollen?
was die 3e ook een fries of niet? wel jammer van de regen, hier was het vanmiddag maar een heeeel klein beetje.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:35

Wow Saida en Frank wat een super gave foto's, jullie zullen wel genoten hebben! En Prince is echt zo'n schatje!

Sanne mijn enkel doet gelukkig niet zo veel pijn als ik óf in beweging blijf, of met mijn voet omhoof blijf. Jammer genoeg gaat dat op mijn werk niet, dus dan voel ik dat wel 's middags. Maar ik ga morgen op mijn werk even vragen of er geen andere mogelijkheden zijn want dit lijkt mij niet goed. Fijn dat Igneo het zo goed doet op die middeltjes, nog even en dan is hij er helemaal vanaf! En gelukkig wordt hij nu wat minder boevig met die clicker, haha hij zag er wel super uit :~

Ik ben ook benieuwd naar de enkel van Ellis :j

Angela je moet gewoon alles op je eigen manier doen hoor. Al heb jij er twee jaar voor nodig, gewoon lekker je gevoel volgen en doen waar jij je goed bij voelt. Dat nieuwe paardje komt vanzelf wel!

Kelly wat is het toch altijd leuk om jouw verhalen over Bello te lezen, tis jammer dat je hem niet kan kopen want hij klinkt wel als je droompaard. Fijn dat jullie het leuk gehad hebben!

Nog een ander nieuwtje, misschien kan ik alsnog naar de clinic van Piet Bakker maar dan als groom en toeschouwer samen met mijn vriendin (waar ik ook de opleiding mee deed). Haar paardje doet het overigens super en ze zit er inmiddels alweer op *\o/* Wat een beetje Steffi en klassieke rijkunst toch al niet met een paard kunnen doen! En dat terwijl hij atactisch was verklaard en zou moeten worden afgemaakt.... Met Sjors (paardje van andere vriendin) gaat het trouwens ook weer toppie, hij is al een aardig tijdje weer thuis en heeft alweer praatjes voor 10. Zijn wond van de koliekoperatie is ook mooi genezen maar hij heeft wel net als Suevo van dat littekenweefsel op zijn buik.

Nou ik ga nog even lekker bankhangen, fijne avond nog allemaal! :wave:

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:07

sorrie ben te moe om te reageren nu.
maar eventjes 1 maf fotootje van Jesse :P

Afbeelding