[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:20

mm kan foto's wel op de computer zetten mar niet op mijnalbum. loopt elke keer vast maar zal morgen nog keertje proberen en anders zondag Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:28

Ken je dat gevoel van een net verschoont bed (lekker dik dekbed) Of als je zo een heerlijke dikke lekkerzit trui aan doet??! Dat heeft shannon (denk ik) zodra ze dr zweetdekentje om krijgt!
Kijk dr even genieten!

Afbeelding

Cheese! Ja als ik dan toch op de foto moet kan ik er net zo goed even voor gaan staan Kwijl
Afbeelding
Afbeelding
Kan ik dat ook aan? Lovers
Afbeelding

En nog even dr dierendag kadootje
Afbeelding

blauw mijn favo kleur en favo comibi blauw en bruin..neee hoe kom je erbij Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 10-10-08 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:31

stephanie: tis je vergeven hoor haha. wel foto's spammen hier he
natalia: welkom! yeahh wat een megamooie pre zeg. ook voor jou geldt: foto's spammen hiero of bij itp. overigens vroeg ik me al af wanneer je je hier zou melden, had je naam al wat eerder op bokt langs zien komen en ja als er iets van spanje of pre in een onderschrift staat, spieken we ff...
sanne: haha ik zie t ook al voor me: sanne voorop, de spaanse viervoeters op een rijtje erachteraan
mies: jaaa die geniet! lekker he zo'n schoonbedgevoel. (en dan ook nog als je net uit de sauna komt)

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:35

Hij is al bereden, hij is 9 jaar. en bassis Doma Vaquera gereden, maar ik ga er eerst Klassiek Dressuur meedoen en daarna Alta Escuela trainen[/quote]

zo wat een heerlijk ding zeg daar zullen heel wat mensen hun nek voor omdraaien
maar hoe ga je hem trainen ff in gewoon nederlands hihihi

Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:06

Jee, wat veel bij te lezen zeg! Wow! Haha!

Weer veel leuke plaatjes voorbij zien komen met prachtige paarden!

Welkom aan de nieuwkomers en nieuwe paarden!

Succes voor de paardjes die een nieuwe eigenaar hebben gevonden! Knipoog

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:10

Hallo allemaal , bijna geen tijd om wat bij te schrijven wel lees ik vaak topic door maar jullie zijn zo snel.

Malin gelukkig gaat het goed met Suevo , was wel effe schrikken zeg.

Princelover , leuk paardje heb je gekocht mooie draf.

Ik zag ook een Spaanse hengst langskomen Betunero van Soto Gil heeft dezelfde opa als mijn PRE.

Mijn nichtje is hier een paar maanden en helpt me veel met de paarden.
Natuurlijk ook gelijk verslaafd aan het Spaanse paard

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:13

Ook al zo'n mooie foto zeg Haha!

Een vriendin van mij zit me over te halen om mijn Robijn te laten dekken door een Anda Nagelbijten / Gniffelen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:14

Michelle -> Ik denk dat alle mumsels, bakkabouters, snotgurken en ander gebroed is weggespoeld met al die regen, want ze gedroeg zich heel netjes.
2x schrok ze door de paarden in de paddock, waarvan ze 1x wilde vluchten maar toch goed stuurbaar was en de 2e x bleef ze staan.
Dus ook daar gaan we in vooruit! Haha!
*zucht* Ik ben toch zo trots en verliefd op m'n meisje........ Lovers
Wat een mooie staldeken heb je voor Shannon gekocht!
Ik ga volgende week even neuzen voor een gevoerde regendeken.
Hier mogen de paarden nl in de winter ook naar buiten als het droog is, en daar is m'n staldeken niet op berekend ben ik bang......

Benthe -> Oh stouterik! Zulke nasty foto's plaatsen! Cool

Sanne -> Zelfs dat lukt niet..... *zucht*
Vorig jaar mei/juni hadden we samen afgesproken om omstebeurt elke maand iets te plannen voor ons tweetjes.
Maakte niet uit wat, maar het moest wel een verrassing zijn voor de ander.
Dus ik als eerste een datum doorgegeven, gezegd dat hij om 16.00 thuis moest zijn, en toen zijn we lekker naar de sauna gegaan.
Daar lekker wat gegeten en een heerlijk avondje gerelaxed.
De maand er na was het zijn beurt, maar helaas zit ik nog steeds op mijn verrassing te wachten.......
Fifty wilde je gewoon nog even bij zich houden, en dat is hem gelukt! Clown

Natalia -> Welkom hier! Clown
Wat een plaatje heb je gescored! Kwijl

Ik heb vanmorgen toch zóóóó heerlijk gereden! Go jij! Go jij!
Rints liep heel ontspannen in haar rug en reageerde super op m'n zit en been.
Ook het sturen doet ze helemaal van achteruit, en ik had zo goed als niets in mijn handen.
Mayke had echt zo iets van; ZOW HÉ! Jullie zijn vooruit gegaan! Het kwartje is gevallen! Haha!
Ze maakte ook een opmerking over als we zo doorgaan dat Rintske dan volgend jaar sterk genoeg zou zijn om een piaffe en/of passage aan te kunnen.
Dus ik heel hard lachen! Haha!
Maar ik moest maar eens een passage komen voelen op Goloso.
Ik heb met Gemelo wel al een paar keer (per ongeluk) een passage gemaakt, maar wilde Goloso ook wel eens voelen.
Dus ik vanmiddag naar Mayke toe en zij Goloso gezadeld, heeft meneer er toch echt geen zin in! Haha!
Hij wilde alleen maar hard hard hard!
Gekkie.
Nouja, dan een andere keer maar voelen! Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:15

moet je even testen...ik heb hem voor de zekerheid ingespoten..en een paar volle glazen water over gegooid en het liep er netjes af Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:19

Fijn dat het zo goed ging Saida Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:37

Anita: Fijn dat het zo lekker gaat met Sun, super!
Malin: Had al gelezen op je hyves hoe t nu ging met Suev en jou, ben echt blij voor jullie Ach gut
Sanne: Jaaa mn favoriete mede-bokkers wil ik wel op de hoogte houden he Haha!
Hahahaha, echt vet grappig die maantjes was me nog niet eerder opgevallen Tong uitsteken
Oohja trouwens gelukkig geen 2.5 maand Knipoog 2.5 week, maand zou helemaal niet te overleven zijn Tong uitsteken
Stoer je galopje met Vaidosa, en super van je nieuwtje ben jaloers Haha!
Nog gefeliciteerd met je 2 jaar! Die van mij kan niet eens een eitje koken Bloos
Maar hij wilt het wel leren, zn opa is kok dus hopelijk... Knipoog
Saida: Super dat Rintske alles zo goed oppakt, lijkt me een fijn paard.
Heb je nog eens foto's? Haha!
Ilona: Een psychiatrische inrichting, jij durft! Niks voor mij hoor Tong uitsteken
Tips voor amanda he.. tis lastig uit te leggen, maar hier een poging:
Het moet allemaal vanuit het achterbeen komen, dat probleem wat je uitlegt.
Je zegt zelf al ze neem hara achterbeen niet mee, ik moet meer van achter naar voor rijden zit je helemaal goed mee Haha!
Maar het heeft ook heel veel te doen met je houding, ik leer hier de achterhand te activeren door middel van je eigen zit.
Je moet echt op je zitbeenknobbels zitten, je buikspieren aanspannen en de rust erinhouden, in het paard maar dit bereik je door zelf rust te creeren:
een stille hand en je bovenlijf ook doodstil, borstbeen optillen en schouders naar achter, absoluut niet naar voren gaan zitten eerder iets licht naar achter met je bovenlijf.
De achterhand activeren door te drijven en wat bij Furia wel heel goed werkt is een tikje bij de achterhand.
Maar het belangrijkste is de rust er in te houden, en het paard te stimuleren door een lange zitbeweging te hebben om ruimere passen te maken.
Maar eigenlijk moet je iemand hebben die je dat irl kan uitleggen Haha!
Frank: Sterkte hoor, lijkt me echt heel vervelend Ach gut
Peet: hahaha gefeliciteerd met de zwangerschap van Muis! Sjee wat vervelend van je dochter, veel sterkte hoor! Echt balen Ach gut
Maar disneyland is ook helemaal geweldig Haha!
Soeske: Leuk he verliefd zijn Haha!
Loveable: Welkom! Die van jou ziet er wel stoer uit hoor, spannend hoor dat ie bijna komt!
Cyrina: Aaah, wat ben je bezorgd, lief hoor! Yaco lijkt me ook een super paard, dus moeilijk afscheid nemen!
Gelukkig staat ie dichtbij!
Utixo: Geweldig die foto's!!!
Flamon: Veel plezier bij de paarden!
xxxNaatjuhxxx: Welkom! Mooi dier! veel plezier ermee Haha!
Mies: Goed bezig Haha! Behalve van je schoenen dan Tong uitsteken
Furia kan ook niet tegen tikken/schoppen bij een ander paard, die schiet er dan ook vandoor..
Maar gewoon een zweepje erbij om af en toe t en en ander te activeren heeft ie geen problemen mee Haha!
Mooie dekens, ze wordt echt steeds gaver he!

Vandaag zowat alleen op stal, ze waren aan het lessen bij Hans peter en gezien t een behoorlijke rit is waren ze lang op pas.
Net pas avondgegeten... Ben bets moe dus zo slapen!
Was wel lekker opzich alleen, wordt alles minder vies enzo Tong uitsteken En even rust is ook wel eens lekker.
Alleen is t alweer best laat geworden das weer jammer.

Furia ook gelongeerd, ging lekker. Had laatst les en hij word echt al beter, leuk hoor!
Morgen ook weer les! Zondag waarschijnlijk mee op wedstrijd, gaat de eigenaar voor het eerst met zijn paard Intermediare starten.
Had ook wel zin in een rustig middagje maar dat is natuurlijk ook wel errug leuk Haha!

Én heb een topic van Furia (Flamon had m al gezien Tong uitsteken ), foto's van m in Belgie!!
[ITP] Furia - mijn knappe PRE-man in Belgie

Komen natuurlijk nog meer foto's in de tijd dat ik hier zit Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:40

Soms is alleen op stal zijn idd zooo fijn!

Fijn dat het goed ging met lessen Lachen

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:29

Afbeelding
dit kleine ding was aangereden door een auto en ze stopte niet !!! het kroop naar de zij kant van de weg SCHANDALIG !!!! HEB ER GEEN WORDEN VOOR.
ben gestopt en van de weg gehaalt en mee naar huis Ja genomen ( heb nog geen dieren genoeg 3 honden 1 kat 1konijn) Nagelbijten / Gniffelen een kruikje warm gemaakt voor hem hij trilde over zijn hele lichaampje .
het gaat nu wat beter met hem.
Afbeelding
Afbeelding
ROMEE HAD FEEST OP SCHOOL EN MOG VERKLEED KOMEN
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
WINNIE MET DE DEKEN OP DIE HAAR TEKLEIN IS (TE KOOP MOOIE DEKEN D PONY)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTEBANOX.jpg[/img
morgen reageer ik wel weer ff bij als ik tijdt over heb .
ben nu te moe sorryyyyyyyyy .

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:35

Hoi meiden! Even een ego berichtje, want ik ben ontzettend druk!

Morgen EINDELIJK Sienna ophalen! Vandaag nog even stress omdat de datum op haar paspoort niet blijkt te kloppen (foutje van de arts Clown ), ook was van de week de nummerplaat van de trailer zomaar verdwenen terwijl er niet eens mee gereden was (zal wel weer een leuk grapje geweest zijn). Toen we gisteravond even aankoppelde om alles te checken had je van achter de trailer meer het idee alsof het al kerst was, want alles knipperde in de verkeerde kleuren Clown . Toen nog gedoe met de verzekering en ik zag die bui al hangen; wedden dat het morgen niet door gaat? Gelukkig gaan we gewoon Sien halen. Vandaag al haar stal een beetje opgestrooid, haar naam staat al op haar stal en er hangt een liksteen in. Extra halsters, trouwen, lijnen, etc. in de auto gelegd. CD's gebrand voor de 7 uur onderweg. Kortom: ik ben er klaar voor! Duim allemaal mee dat ze zonder kleerscheuren op haar nieuwe woonplaats aan de kust aankomt, en natuurlijk staat bokt morgen bordevol foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 02:44

Djemo: Jeetje, dat is echt sneu! Fijn dat jij hem zo opgenomen hebt!

Kathleen: Ik duim zeker voor je!
Ben benieuwd Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:36

madelief: Nou volgens mij hoef ik voorlopig er nog geen zweepje bij te pakken..mag inmiddels met mn hand dr kont aanraken en dat is al heel wat Knipoog
Heerlijk zo alleen op stal, kan daar soms zo van genieten! Furia heeft het zo te zien ook wel naar zn zin...zal wel moeilijk worden om straks te stoppen!

Saida: Leuk dat het weer zo goed ging! Je moet er toch echt een fotograaf bij halen! Wordt er steeds meer van overtuigd dat rints je droomaard is!

kate: Jeeeeh vandaag grote dag! Succes met halen en genieten! *nou moeten die foto's toch echt wel komen!*

Marielle: Arm beestje! Heeft hij niks ernstigs (het is wel een schatje hoor) Al naar dierenartsen of opvang gebeld of iemand hem mist?
Mijn poes blijft gewoon lekker binnen of aan een lijntje buiten, dr is hier een school achter en moet er niet aan denken dat iemand dr aanrijd!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:56

borderjay schreef:
Pfff,het gaat hard hier! kan het bijna niet meer bijhouden Tong uitsteken

Was nml ook druk op een ander topic over border collies....mensen zochten een border maar dan het liefst een uit "showlijnen" die niet werkt...dat doet mijn border collie hart zeer Boos! Het is juist dátgene wat een border onderscheidt van alle andere rassen,dat werkvermogen mag er niet uit gefokt worden,neem dan een labrador of golden of wat dan ook Boos!

En dit doet mijn Golden-hart zeer! Want een Golden moet ongeacht type een will to please hebben en willen werken. Wij hebben een Golden uit wat men show-lijn noemt (hoewel ik dat als een riem zie waarmee je de hond voorbrengt op show Clown ) en die wil dolgraag werken. 1 brok energie en vliegt door alle gehoorzaamheidscursussen heen. Jagen doen we niet met hem, maar ik ben overtuigt dat als we dat wel zouden doen hij ook dat vreselijk snel en goed zou oppikken.
Feit is dat als je een hond wilt die rustig in huis is je gewoon niet een Border moet nemen. Maar als je so wie so niets met een hond wil doen kan je of beter 1 bij de speelgoedwinkel halen of een kleiner ras kiezen dat niet zo veel beweging nodig heeft. Want ook een Golden of Labrador heeft veel beweging nodig omdat het anders van die fatsige sukkels worden.

@Nathalia: welkom! Wat een vreselijk gaaf paard heb je. Hopelijk zien we daar regelmatig meer foto's van!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:18

fuur heeft het goed naar z'n zin daar Madelief. geen foto's kunnen laten schieten van het longeren?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:57

BrankaZ sorry,ik bedoelde niet specifiek goldens ofzo,maar ik snap niet waarom je een drijfhond uitzoekt als je niet wilt dat ie drijft Knipoog Waarom dan een hond die drijfvermogen hoort te hebben...
Was misschien niet zo'n handig voorbeeld Bloos

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:28

Ilona: Ik heb vrijheidsdressuur al eens met hem geprobeerd, maar dat vind meneer dodelijk saai Beetje jammer!

Michelle: Gelukkig bestaat de kudde uit Otje, Fifty en een ezel Nagelbijten / Gniffelen
De hengsten kunnen niet met elkaar neuzen ofzo, maar Yaco staat steeds naar hem te kijken en wordt helemaal gek als Saturno weg gaat Nagelbijten / Gniffelen
Ow, das niet fijn Ach gut dan heb je zeker grotere schoenen nodig! Ik ben wel jaloers op je hoor, dat je het volhoudt, na 1 keer houdt ik het altijd weer voor gezien!
Die dekens staan Shannon goed Haha! Blauw is ook mijn lievelingskleur, dus Iggie zal er straks ook aan moeten geloven Tong uitsteken

Frank: Gelukkig zijn het shetjes Nagelbijten / Gniffelen

Saida: Ach gut ah, is hij het helemaal vergeten! Mannen kunnen soms toch wel heel lomp zijn Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat Fift met inderdaad wilde claimen, vooral omdat ik nu zo weinig tijd voor ze heb..
Jij en Rintske ga echt super hard! Maar passage kan misschien beter nog even me wachten tot dat ze wat ouder is..

Madelief: Heb ik per ongeluk verkeerd getypt zeker, wist wel dat het 2,5 week was Bloos
Dat is in ieder geval iets, kan hij het tenminste van iemand leren. Johan zijn vader kan ook niet koken en ik moet zeggen dat zijn moeder ook niet het lekkerste eten maakt, dus tja, zal wel in de genen liggen Nagelbijten / Gniffelen
Oeh ik ga zo meteen gelijk even je topic bekijken! En wat gaaf dat je mee kan naar zo'n wedstrijd Haha!
Hoe vaak heb je nou les met Furia in de week?

Kathleen: Veel succes met het ophalen van je paard!!

Er komt zometeen en foto verslag aan van Yaco van vandaag en ook nieuwe rijfoto's van mij en Vaidosa Haha!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:30

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:35

Jolijn -> Dankje! We zijn allebei goed bezig lees ik zo!
Tegen de tijd dat we een topic-meeting hebben dan hebben wij voorbeeldige paardjes! Knipoog

Madelief -> Volgens mij maakt het Fuur niet zo heel vel uit waar hij terecht komt, zolang jij maar bij hem bent.
Hij ziet er heel tevreden uit!
Sandra vond het wel weer tijd voor foto's van Rints en mij, dus waarschijnlijk komen er binnenkort weer eens rijfoto's van ons!

Marielle -> Ach gos wat een lieffie dat katje!
Gaat het al weer beter met hem?
Ben je niet bang dat de eigenaar hem nu mist?
En Romee, wat een leuk konijntje!

Kathleen -> Spannend dagje voor jou vandaag!
Heel veel plezier en laat je Sienna snel aan ons zien?

Michelle -> Als het goed is dan komt Sandra binnenkort weer eens mee om foto's te maken, dus nog even geduld! Haha!
Ja echt wel dat Rintske mijn droompaard is!
Ze is en heeft alles wat ik me maar kan wensen, en nog steeds prijs ik mezelf elke dag gelukkig dat ze aan mij gegund is.
Gisteren tijdens een gesprek met Frits zei ik nog; Als er iets is waar je mij kapot mee kan krijgen dan is dat ten eerste mijn kinderen afnemen, en ten tweede mijn paard afnemen.

Sanne -> Het was ook maar bij wijze van spreken, hoor! Ze maakte een grapje.
We gaan al zo hard dat ik goed moet opletten dat we niet té hard gaan.
Ze is nog zo jong.......

Mirjam -> Welkom hier! Clown
Leuke merrie heb je!
Leuk om ook iemand hier te zien met een Lippizaner! Pling

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:50

Mirjam: Welkom!
Leuk paard heb je! Lippizaners hebben we nog niet in dit topic Haha!

Saida: Inderdaar rustig aan blijven doen Ja
Gelukkig was je dat al van plan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:30

Welkom Mirjam Lachen

Mooi paard zeg!