Haha nou Jolijn, wil jij ook een pb dan? Hoe is het met Modesta nu?
Het is winter aan het worden!! Vandaag bij Epplejeck lekker warme stalschoenen gekocht en een nieuwe longeerlijn, dan kan ik aan de slag met Sterre Al zal er met dit weer niet veel van komen, maar ach, dan heb ik vast de spulletjes in huis. Koopziekte..... Heb van Sinterklaas peesbeschermers gekregen, grijze met roze binnenkant en roze elastiek
Natasja: Dat is idd redelijk in de buurt volgens mij Moet je maar laten weten dan want dat lijkt me echt super gaaf.
Martine: Mag ik ook pb Ben ook erg nieuwsgierig Leuk, nieuwe peesbeschermers En lekkere warme stalschoenen zijn nu idd wel handig
Vandaag heerlijk met Nikita bezig geweest. We hebben een prachtige poetsplaats op stal maar Nikita vind dat nog behoorlijk spannend. We zetten haar daar nu dus elke dag even neer om lekker te tutten met der. Dat ging vandaag al een stuk beter. Daarna een heerlijk stuk gaan wandelen met der. De 1ste keer daar de straat op. Wat was ze relaxt Zo braaf en ontspannen maar wel lekker alert aan het rondkijken. Touw heeft bijna de heletijd slap gehangen. Hebben meer als een half uur gelopen. Was echt heerlijk. Ze heeft ookal een vriendinnetje. De schimmel waarmee ze op de paddock staat. Op stal doet ze het ook super. Ze is wel erg ondeugend maar dat kunnen ze wel waarderen
Fijn dat je het naar je zin hebt Angela en Nikita natuurlijk. Jolijn vervelend dat het met de smit niet goed is gegaan.
Hier was het vandaag echt bagger qua weer, hopelijk morgen beter. Ingrid.
Nouvel
Geplaatst: 02-12-12 22:40
Hier ook al 2 dagen baggerweer... om gek van de worden, alles staat weer blank... was net een beetje aan het opdrogen...
verder weinig nieuws... hoop dat het van de week wat droger gaat worden!
My_Chimanga
Geplaatst: 03-12-12 01:31
Het is hier koud!! Voornamelijk koud... af en toe regen maar ook wel zon, en kou...
Jolijn, lastige momenten als je zo machteloos bent als het fout gaat met/bij jouw paardje... ik merk wel dat de mijne heel veel geduld en overtuigingskracht moeten hebben voordat Chimanga zich gewonnen geeft, maar weet jij ook waarom Mo zo heftig kan reageren? Misschien dat je daar dan mee aan de slag kunt...?
Martine, fijn allemaal nieuwe spulletjes Ben ook wel benieuwd naar je nieuwe paardenbeestje hoor?!
Angela, lekker zeg, dat het allemaal zo goed went! Das vlot Maar als er daar net iets meer gebeurd dan de vorige stal, maar er is toch voldoende rust dan is datj uist wel fijn voor ze, beleven ze nog eens wat
Vanmiddag heb ik plotseling weer een buitenrit gemaakt Was net aan t rijden toen de rest ( 3anderen) bedachten dat we wel op buitenrit konden... ik dus totaal onvoorbereid, zij snel gaan zadelen, ik wat gaan galopperen door de bak om de frissigheid er af te rijden en toen gewoon met ze mee gegaan zonder hulpteugel o.i.d... 'bekend' paadje gelopen, weer wat paarden (En heeeeuuule enge bewegende stenen = schapen) tegen gekomen maar ze heeft zich echt keurig gedragen.. zo ontspannen heeft ze nog niet eerder gelopen buiten... We waren ook leuk met twee schimmels en twee donkerbruine buiten, allemaal even groot, liepen netjes twee aan twee, net carrousel Heel fijn weer even, op mijn koude neus en tenen na...
Ik heb het gisteren niet gewaagd om te gaan rijden, iedere keer een regen of hagelbui hier. 3 andere zijn wel gegaan. Ik heb lekker mijn huis een keer opgeruimd. Moet helaas ook af en toe gebeuren.
Ingrid.
liesd
Geplaatst: 03-12-12 10:15
Hallo dames! Niemand ingesneeuwd intussen?
Figo is verhuisd, en dat ging heel vlotjes. Uiteindelijk pas zondag ipv zaterdag gedaan, omdat het zaterdag al donker was. Paard liep gisterochtend gewoon de trailer op (want daar ligt eten, dat weet hij al goed), en bij aankomst op de nieuwe stal rustig zijn voorlopige stalletje in. Hij staat nu apart, met uitzicht op andere paardjes, want woensdagnamiddag wordt hij gecastreerd Gaat hopelijk goed, ik blijf er gewoon bij, maar ik denk dat ik even wegkijk wanneer hij in slaap gedaan wordt, dat lijkt me eng.
Ingrid, eens gezellig binnenblijven kan ook wel eens he. Geeske, klinkt als een hele fijne buitenrit, leuk dat Chim zo ontspannen was! Angela, jouw paardje voelt zich blijkbaar ook al goed thuis! Martine, ik ben ook heeeel benieuwd Jolijn, wat vervelend! Mo is echt heel sensibel he? Ik heb ook geen tips voor je, helaas...
Fijn dat Figo zo goed mee is gegaan! Scheelt altijd een boel gedonder en gestress als ze gewoon de trailer op gaan... Ingesneeuwd zijn wij niet, t is nu wel wit van de rijp maar dat is eht een sneeuw Ingrid, eens even schoonmaken is soms helaas ook nodig! Dan beter maar op een koude druilerige dag dan met stralend weer toch?
Nouvel
Geplaatst: 03-12-12 11:37
Fijn dat de verhuizing van Figo goed is gegaan! sterkte en succes met de castratie! wordt het bij de stal gedaan of op de kliniek?
Castratie wordt bij de stal gedaan, blijkbaar gaat dat (op een paar uitzonderingen na) altijd goed, zeker omdat hij nog jong is. Vind het wel een beetje spannend...
Nouvel
Geplaatst: 03-12-12 11:57
Ferro is ook bij de stal gedaan op een stuk gras, dat is prima gegaan. Wel liggend onder narcose.
Hoi allemaal, Ik wou ook weer meepraten als dat mag, na een lange bokt pauze.
met Amor gaat alles goed zijn van stal verhuist en ondertussen is die goed verkeers mak en hebben we een beginnetje gemaakt met longeren want ja mannetje word in maart 3 jaar dus gaat nu echt hard.
Gelukkig ging de verhuizing goed met Figo, blijft altijd nog spannend. Het enige paard dat ik ooit zelf heb laten castreren was al 6 en is toen op de kliniek gedaan, en dan praat ik al over 20 jaar geleden (of nog langer) daarna steeds merries gehad en nu weer een ruin.
Welkom terug Dominique.
En ja Geeske, ik maak liever mijn huis schoon als het buiten slecht weer is anders ben ik liever buiten.
Modesta is idd heel sensibel, gelukkig valt het nu bij mij tegenwoordig wel mee, ik heb echt geleerd bij haar heeeeel relaxt te zijn, wat voor mij ook weer heel positief gebleken is. Ik weet waar het vandaan komt: paard heeft gewoon weinig meegemaakt, in combinatie met een paar slechte ervaringen en dan nog zo autistisch als de pest en bang voor vreemden.
Heb inmiddels een lijn uitgezet (gezellig om mijn werk te kunnen gebruiken bij mijn paard haha) om ermee aan de slag te gaan
Leuke pb van Martinique gehad
En voor de rest ga ik mij weer op school storten en even een topic bouwen
Haha nouja, bij Mo, zodra er iets anders is dan normaal is ze echt helemaal van slag, overprikkeld en paniekerig. Combineert echt heel goed met mijn werk
Haha, ik geloof dat alle dieren licht autistisch zijn toch? En de ene dat iets extremer dan de ander, maar mijne ziet ook altijd ALLES volgens mij.. hangt er een jas over de bakrand, staat er een kastdeur open, staat er een hooibaal scheef, ooeeeeehhh spannend hoor! Maar als het extreem wordt is dat wel heel erg vervelend natuurlijk... Hopen dat je plan goed gaat werken Jolijn!
Welkom terug met je mooie Amor, das al weer een hele kerel geworden zo!
Jolijn, nu ben ik wel benieuwd naar je topic, wat je daar dan over gaat zeggen
Ja blij trug te zijn. Ja hij is echt puppy af wel jammer maar aan de andere kant hij kan nu langzaam aan het werk hele nieuwe periode gaan we in is wel leuk ja.
autistisch paarden ja zou best eens kunnen elk paard en dier heeft zn eigen nukken enzo dus waarom niet