[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:10

Mo moet ook weer naar de smid...

Groeien, tjah, heb Mo pas sinds haar 7e maar qua bouw is ze wel veranderd :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:49

Haha 'n Quarter Horse! :P Ook leuk!! :P

Ohh das wel leuk ze Angela! Dat 'r meer koudbloeden staan :D Vind jouw Ardenner (toch?! :P ) zoooo gaaf!! <3 Wat 'n tank!

Ohh is 'r wat met dr voetjes Jo, of gewoon nageltjes knippen?! :P

Tamme is qua uiterlijk/bouw niet erg verandert, maar zn uitstraling wel heel erg! Van sukkeltje, naar stoer sukkeltje :')

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:26

Er wordt weer lekker gekletst hier.
Ik zie dat er nog meer van stal gaan wisselen, hopelijk krijgen jullie het goed naar jullie zin daar.
Hier alles rustig niet veel gedaan met de paardjes de afgelopen dagen.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:50

Het vervoer voor zaterdag is geregeld, en de stalhouders kijken al uit naar mijn mannetje :)

Ferro is ook behoorlijk groot he! Maar een Quarter Horse heeft ook wel iets, hoor :)

Angela, ow, in reistijd is dat wel een verschil he, bij ons is het vijf minuutjes langer rijden, dus dat maakt niet veel uit.

Geeske: Figo blijft nu ook binnen staan, hij komt drie uur per dag buiten, maar hij vindt z'n stal wel aangenaam. Dit weekend kwam ik 's ochtends aan, en meneer lag prinsheerlijk languit te knorren.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:18

Haha, Figo is lekker relaxt dus..
Chimanga staat daar ook super lekker rustig, heerlijk wat te neuzen met haar buurvrouw, maar als ze het zat is weer gewoon weer lekker in haar eigen hoekje dutten, zich met iedereen bomoeien en vooral eten natuurlijk!

Haha, Ferro een quarter, dat zou ook wel grappig zijn, maar niet helemaal gewenst denk ik!?

Chimanga ik qua bouw ook wel heel erg veranderd, maar qua hoogte niet denk ik, ze is nu 6 dus van mij mag ze zo wel blijven! (±165)
Donderdag komt de smid en dan zullen we het zien, hij denkt zelf ook dat ijzers geen kwaad zullen kunnen, dus dan wordt m dat maar... Hoe lang blijven jullie ijzers normaal onder zitten?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:05

Heey

Natasja: Dankjewel :D Ze is idd een Ardenner. En een tank ja :P Ze is niet groot ( maar 1,55) maar wel ontzettend breed. De meeste trekpaarden zijn groter maar wel smaller als Nikita.

Liesbeth: Fijn dat het vervoer geregeld is :D

Geeske: Nikita doet behoorlijk lang met haar ijzers. Meestal 8 tot 12 weken. Soms iets korter maar dan hebben we veel op straat gereden. Ze trapt ze zelf nooit af gelukkig.

Ellis: Haha, ik neem aan dat hij nog wel bij zal trekken hoor.

We gaan Nikita morgen al verhuizen ipv zaterdag *\o/* Ik heb er echt ontzettend veel zin in.
Ben ook best een beetje zenuwachtig. We hebben nu in totaal meer dan 4 jaar op de stal gestaan waar we nu nog staan. Hopelijk loopt ze zo de trailer op maar dat zal wel. Toen we haar op gingen halen in België liep ze er ook zo op.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:13

*Hihi, dat deed de mijne ook toen we haar uit Belgie haalden...*
Nee, ik hoop idd dat de verhuizing goed gaat. Spannend inderdaad! Zeker als je er al zo lang staat.. Maar zolang jij er zoveel zin in hebt zul je vast die positieve flow wel over kunnen brengen op paard en omgeving toch? Ken je daar al mensen?

Oeh, morgen weer meerijden in de groepsles ;-) spannend! Heb gisteren tegelijk met een ander paard in de bak gegaloppeerd, dat had ik nog nooit gedaan...! Nou is dat een quarter die lekker langzaam rond tuft, maar toch! haha kijken of ik dat morgen in de les ook ga proberen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:27

Ahh nice Angela!! Zou 't misschien wel leuk vinden om 's foto's te komen maken, als 't een klein beetje in de buurt is of als we toevallig in de buurt zijn haha! :D
Ben benieuwd hoe het morgen gaat! :D Vast wel goed hihi

Jeehh morgen weer les! Leuk hoor! Ik zou ook zo graag weer willen lessen, maar in de winter kan 'k niet in de wei rijden en 'k heb geen bak -O- Veel plezier alvast voor morgen :D

Vanmiddag heb 'k voor 't eerst helemaal alleen Kevin voor 't karretje gezet en 'n klein rondje over het erf gereden!! Hij doet 't zoooo goed!! :):) Ben helemaal trots hihi. Aan de ene kant issie zo chill dat ik 't gevoel heb dat ie 't allang 300 keer heeft gedaan bij vorige eigenaar ofzo :P Maar aan de andere kant is 't dan weer zo'n kluns dat ik denk van niet hahaha! Maar hij doet zo zn best en hij lijkt 't echt leuk te vinden :D <3 Moet wel 't karretje nog een beetje aanpassen, hij hangt naar beneden, op zn schoftje, dus dat kan niet fijn zijn. Gelukkig is dat met het verplaatsen van 2 moertjes te verhelpen :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:29

:D <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:07

Hihi, wat schattig dat je Kevin ook zo lekker aan het werk kunt zetten! Wat een beertje he?!
Ik vind die miniatuurwagens altijd super, alles op klein formaat ;-)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:32

Jaaa hij zit lekker in zn wintervachie <3 Haha, maakt 'm nog extra knuffelbaar :P
Ja grappig!! Moet alleen de remmen ook nog even door mijn vriend na laten kijken, werken niet helemaal naar behoren :P Kan niet wachten tot we lekker op pad kunnen!! En natuurlijk, straks als 'r sneeuw ligt, de slee erachter!! :):) Voorgaande jaren met Tamme gedaan, maar dat zal deze winter nog wel niet kunnen denk ik..

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:55

*\o/* Paardje is goed gekeurd :) Geen bemerkingen op de klinische keuring, alles in orde :) Hij vond d'r erg gewillig en braaf, maar nog erg groen, en dat is ze ook!
We noemen d'r Sterre, ze wordt in april 5, en nog onbeleerd. Daar ben ik zelf blij mee, vind het alleen maar goed als er pas op iets latere leeftijd mee gewerkt wordt. Op het moment moet ze ook nog heel erg wennen, er is de laatste maanden weinig met d'r gedaan, en dat merk je. Maar dat gaat vast wel goed komen. Ze is trouwens een appaloosa kruising, waarschijnlijk appaloosa x fries, wit met zwarte stippen :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:09

Gefeliciteerd *\o/*

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:08

Heey

Geeske: Ik ken 1 meisje, verder niemand.
Hoe ging je groepsles? Of als je nog moet rijden, veel plezier.

Natasja: Dat lijkt me echt leuk, ik vrees alleen dat Batenburg niet echt dichtbij ligt.
Wat gaaf van Kevin :D Super dat hij het zo goed doet :D
Met Nikita kunnen wij ook lekker sleeen, de bak slepen enz. Dat is echt zo fijn en leuk.

Martine: Super *\o/* Gefeliciteerd en ik ben benieuwd naar een foto.

Nou, vandaag dus Nikita verhuist en het is allemaal goed gegaan :D. Ze wou niet meteen de trailer op maar na wat aanmoediging en wat muesli voor der neus liep ze er zo op. Onderweg was ze mooi rustig. Ze kwam er zelfs niet eens bezweet vanaf. Ze was gewoon droog. Toen hebben we haar uitgeladen en in de bak gezet. Vanuit de bak heb je met bijna alle paddocks contact dus ze kon gelijk contact maken met de paarden. Toen ze een beetje op der gemak was hebben we er 2 paarden bij gezet die heel makkelijk zijn. Een fjord en een schimmel. Ze liet gelijk zien dat ze vond dat zij de baas moest zijn. Gelijk dreigen en de kont draaien. Echt trappen deed ze niet maar ze liet wel zien dat zij ook een eigen menig heeft. Naar de schimmel toe was ze best lief toen wij gingen maar de fjord vind ze echt niet leuk. Die mag niet in haar buurt komen. Waarschijnlijk gaat ze morgen met de schimmel in de paddock. Ze hing wel erg aan ons. Ze bleef de hele tijd bij ons in de buurt. Toen we gingen stond ze nog lekker in de bak met de fjord en de schimmel.
Afbeelding
Afbeelding
Neuzen met 1 van de andere trekpaarden
Afbeelding
Spelen met de nieuwe paardjes.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:36

Fijn Angela :)

Superleuke foto's Natasja!

Gefeliciteerd Martinique!

Goed bezig Geekse!

Hier even een nadenk dagje over Mo :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:56

Leuk, Angela!
Natasja, superschattig :)
Geeske, leuke les gehad?
Martinique, gefeliciteerd! En we willen natuurlijk foto's :)
Jolijn, klinkt serieus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:59

Mja, weer een akkefietje op stal gehad met de smid. Wordt dus een nieuwe zoeken en een over de zeik paard...
Ik ben wat aan het denken over gedragstherapie...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:57

Hoe bedoel je gedragstherapie? Is het echt het paard of de aanpak van de smid die het probleem lijkt te veroorzaken?... Want dat maakt natuurlijk wel verschil. Maar vervelend is het zeker zeg! Ze oogt altijd zo onwijs vriendelijk enzo...

Fijn dat het zo goed ging Angela! Ze mogen best aangeven dat een ander paard uit de buurt moet blijven hoor, heel normaal! Zolang ze maar niet eindeloos gaan jagen en vechten is er niets aan de hand ;-) Grappig dat daar ook weer trekpaarden staan, die zie je hier in de omgeving echt eigenlijk helemaal niet, zonde!

Oh mijn les ging geweldig! Chimanga liep zo los, ze was heel voorwaarts maar super werkwillig dus ze deed echt enorm haar best... ik heb vandaag voor t eerst met de andere paarden tegelijk mee gegaloppeerd, ook wel een hele ervaring, maar ging onwijs braaf! Linksom loopt ze echt geweldig, rechtsom merk je dat ze echt wat onregelmatig loopt, ze werkt wel goed mee gelukkig, maar het gaat allemaal moeizamer... Hoop dat het na morgen wat opgelost is! Ben echt helemaal verliefd op dr <3 De hardwerkende schat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:01

Nouja, een combinatie denk ik.
Bij Mo moet je gewoon heel gedoseerd boos worden, stem verheffen is eigenlijk al meer dan genoeg, dan is ze al zwaar onder de indruk.

Helaas ben ik er vanavond niet zelf bij geweest en daar baal ik als een stekker van maar Mo is op de vlucht geslagen en ik weet nu al dat ze hier zelf last van gaat hebben voorlopig...

Mo heeft een hele rare angst voor vreemden, dan gaat ze een soort van op slot en moet je heel tactisch met haar om blijven gaan anders gaat het gewoon fout...

Ik zou graag hebben dat ze wat zekerder van zichzelf wordt...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:04

Leuke foto's van kleine poown voor karretje en van nikita die aan het wennen is!

jolijn, kun je niet oefenen met haar met andere mensen?
'Vreemde' mannen met haar laten lopen, laten helpen met poetsen en vooral ook voetjes op laten tillen...
dat kan best wel schelen, vooral als jij er dan ook bij bent en dus uitstraalt dat het goed is...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:49

Oeh das inderdaad vervelend ja... Net wat Ellis zegt, kun je niet iets proberen te trainen?
Chimanga kan ook totaal niet tegen vreemden in haar box als ze ruikt dat het een hoefsmid, dierenarts of wat dan ook is.. zelfs de zadelmaker kon haar rug niet opmeten omdat ze zo gek werd... maar als zie partij gewoon heeeeeel rustig blijft en vooral veel geduld heeft komt ze vanzelf toch op ze af, ga je er heen met het idee 'ik doe dit wel even' of 'ik moet zo weg', dan heb je een hele taaie want dan gaat ze echt niet toegeven... Knap lastig, maar ik vermeld het gewoon, en mijn hoefsmid enz hebben nu altijd meer tijd op haar ingeplant en dan gaat het super goed, ze kent hem al, doet nog wat nukkig in het begin maar geeft veel eerder toe. Uiteraard ben ik er dan zelf bij, ze scheen laatst bij een vriendin van me dus ook heel moeilijk gedaan te hebben.
Maar vluchten is nog wat anders! Is ze er echt vandoor gegaan? Een eind gekomen? Dan kun je er inderdaad nog wel last mee gaan krijgen, dan zien ze weer een soort van uitweg als ze iets niet willen omdat ze de vorige keer ook weg zijn gekomen :( vervelend! :(:)

Oja, Chimanga is nog niet op ijzers gezet vandaag ;-) Hij heeft de 'platte' hoef zoveel mogelijk stijler gemaakt en de stijle hoef in totaal een stuk naar beneden gehaald maar niet geprobeerd deze schuiner te zetten, eerst eens kijken hoe ze nu gaat lopen, ijzers en meer werk kan altijd nog maar met ijzers zag hij het verschil er niet zo van, dan blijft het toch de manier van bekappen die er voor zorgt dat de beenstand anders komt... Haar knieen zitten dit keer bijna gelijk, dat scheelde echt wel een dikke 2 centimeter, dus ook niet gek als ze daar moeite mee heeft.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:58

Lastig Jolijn. Ik denk ook dat je echt zult moeten oefenen. En als jij maar denkt dat ze een probleem voor vreemden heeft en dat ze bang is etc, dan moet je ook uitkijken dat je het probleem niet aanpraat he. Nu bij voorbaat al zeggen dat ze hier voorlopig last van krijgt vind ik wel een gevaarlijke instelling. Het kan juist goed zijn om zelf op dezelfde voet als de laatste tijd door te gaan, en net doen alsof er niks gebeurd is.
Ik vind wel dat een hoefsmid bepaalde dingen anders aan moet pakken. In dit geval was het lastiger omdat je er zelf niet bij kon zijn, dan is het voor hem natuurlijk lastiger om te bepalen hoe hij met een paard wat hij amper kent om moet gaan, maar hij had wel wat voorzichtiger moeten zijn denk ik... Dan is een hoefsmid met een rustiger karakter en misschien wat meer gevoel voor paarden wel beter ja! Ik vind overigens ook niet dat een paard nooit op z'n plek gezet moet worden ofzo, in sommige gevallen is het wel eens nodig, want paarden lijken ook erg goed te zijn in uitproberen. Maar als het echt bangigheid is bij de hoefsmid, dan wordt het flink oefenen en geduld hebben denk ik! Ook anderen met haar laten lopen, eens wat laten poetsen, hoeven uitkrabben etc. Modesta is ook nog niet heel lang in jouw bezit toch? Daarvoor was jij ook een vreemde voor haar, dat is toch ook goed gekomen :)

Wat apart Geeske, met die hoeven van Chimanga!! Fijn dat hij er zo goed naar gekeken heeft :)

Angela: Wat een leuke foto's! Wat gaat dat meteen goed met die andere paarden joh!

Aangezien gisteren de veearts er gisteren toch was hebben Sterre en Fiëla gelijk de enting gehad. Fiëla was er niet zo blij mee.. Mag haar sinds gister middag al niet meer aaien :+ Wat een doos. 8)7

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:11

Heey

Dankjulliewel :D

Geeske: Fijn dat ze nog niet op ijzers staat :D Ben benieuwd hoe het verder gaat met der voetjes. Super da je les zo lekker ging :D Hier staan best wel wat trekpaarden in de omgeving. Voornamelijk belgische trekpaarden. Nikita jaagt gelukkig niet :) als het niet nodig is dan doet ze ook niet lelijk of vervelend.
Ze hoeft ook absoluut niet elk paard aardig te vinden.

Jolijn: Vervelend dat er weer iets gebeurd is met Mo. Kan je verder niet echt tips geven maar ik herken het wel een beetje in Nikita alleen heeft Nikita het wat minder erg als Mo. Succes ermee ;)

Martine: Haha, gekke Fiela. Nouchka had ook van die streken af en toe. Als ik haar in haar ogen beledigd had dan kon ik haar ook een aantal dagen niet aanraken :P Daarna moest ik altijd voorzichtig met haar zijn want ze was zo weer boos of beledigd.

Vanmiddag weer lekker naar Nikita geweest en wat heb ik genoten zeg. Voel me echt al helemaal thuis daar op stal. Nikita heeft zich keurig gedragen vannacht en vandaag. Ze is mooi rustig geweest en geen ruzie gemaakt met haar buurvrouw. Ze staat met de schimmel van de foto's in de paddock en dat gaat super. Ze hebben gezellig samen staan eten en ze maken geen ruzie. Nikita laat wel weten dat zij de baas is maar verder is ze heel lief naar de schimmel. Ze is in de paddock ook aardig gewend. Ze is ook weer ontzettend knuffelig <3 Hebben haar vanmiddag op de poetsplaats gezet en dat vond ze wel heel spannend. Op deze stal is het een stuk drukker ( nog vrij rustig) en er is van alles te zien en te horen. Maar ze was echt heel braaf. Hebben haar even heerlijk geborsteld en toen even in de bak laten rennen. Ze liep in de bak alsof ze er al jaren loopt. Je kunt wel merken dat ze nog wat moet wennen maar volgens mij heeft ze het al prima naar der zin. Ze begint ook al lekker ondeugend te worden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:13

Thnx allemaal :D Zal 't aan kleine Kevster doorgeven haha.

Martine: wat leukkk!! Foto's zienn!! :D :D :D

Angela: das bij Oss redelijk in de buurt toch? Heel soms moeten we daar in de buurt zijn haha, er zit daar een zaak waar mijn vriend af en toe wat moet hebben voor zn motoren :P
Mooi zeg dat het zo goed is gegaan! Wat een leuke foto's ook :D

Ohh wat vervelend Jolijn, 't voorval met de smid.. -O- Zijn al hoop tips gegeven, hoop dat 't goed komt. Maar dat zal wel! Je hebt zoveel geduld :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:45

Ik heb nog geen mooie foto's :P Heb 1 mooie foto, maar die heb ik niet zelf gemaakt dus zet ik dan maar niet hier op t forum ;)