Groeien, tjah, heb Mo pas sinds haar 7e maar qua bouw is ze wel veranderd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook leuk!! 
Vind jouw Ardenner (toch?!
) zoooo gaaf!!
Wat 'n tank!

Ze is idd een Ardenner. En een tank ja
Ze is niet groot ( maar 1,55) maar wel ontzettend breed. De meeste trekpaarden zijn groter maar wel smaller als Nikita.
Ik heb er echt ontzettend veel zin in.
spannend! Heb gisteren tegelijk met een ander paard in de bak gegaloppeerd, dat had ik nog nooit gedaan...! Nou is dat een quarter die lekker langzaam rond tuft, maar toch! haha kijken of ik dat morgen in de les ook ga proberen! 
Vast wel goed hihi
Veel plezier alvast voor morgen 
Ben helemaal trots hihi. Aan de ene kant issie zo chill dat ik 't gevoel heb dat ie 't allang 300 keer heeft gedaan bij vorige eigenaar ofzo
Maar aan de andere kant is 't dan weer zo'n kluns dat ik denk van niet hahaha! Maar hij doet zo zn best en hij lijkt 't echt leuk te vinden
Moet wel 't karretje nog een beetje aanpassen, hij hangt naar beneden, op zn schoftje, dus dat kan niet fijn zijn. Gelukkig is dat met het verplaatsen van 2 moertjes te verhelpen
Haha, maakt 'm nog extra knuffelbaar 
Kan niet wachten tot we lekker op pad kunnen!! En natuurlijk, straks als 'r sneeuw ligt, de slee erachter!!
Voorgaande jaren met Tamme gedaan, maar dat zal deze winter nog wel niet kunnen denk ik..
Paardje is goed gekeurd
Geen bemerkingen op de klinische keuring, alles in orde
Hij vond d'r erg gewillig en braaf, maar nog erg groen, en dat is ze ook!
Super dat hij het zo goed doet 
Gefeliciteerd en ik ben benieuwd naar een foto.
. Ze wou niet meteen de trailer op maar na wat aanmoediging en wat muesli voor der neus liep ze er zo op. Onderweg was ze mooi rustig. Ze kwam er zelfs niet eens bezweet vanaf. Ze was gewoon droog. Toen hebben we haar uitgeladen en in de bak gezet. Vanuit de bak heb je met bijna alle paddocks contact dus ze kon gelijk contact maken met de paarden. Toen ze een beetje op der gemak was hebben we er 2 paarden bij gezet die heel makkelijk zijn. Een fjord en een schimmel. Ze liet gelijk zien dat ze vond dat zij de baas moest zijn. Gelijk dreigen en de kont draaien. Echt trappen deed ze niet maar ze liet wel zien dat zij ook een eigen menig heeft. Naar de schimmel toe was ze best lief toen wij gingen maar de fjord vind ze echt niet leuk. Die mag niet in haar buurt komen. Waarschijnlijk gaat ze morgen met de schimmel in de paddock. Ze hing wel erg aan ons. Ze bleef de hele tijd bij ons in de buurt. Toen we gingen stond ze nog lekker in de bak met de fjord en de schimmel.

Grappig dat daar ook weer trekpaarden staan, die zie je hier in de omgeving echt eigenlijk helemaal niet, zonde!
De hardwerkende schat!
vervelend!
Hij heeft de 'platte' hoef zoveel mogelijk stijler gemaakt en de stijle hoef in totaal een stuk naar beneden gehaald maar niet geprobeerd deze schuiner te zetten, eerst eens kijken hoe ze nu gaat lopen, ijzers en meer werk kan altijd nog maar met ijzers zag hij het verschil er niet zo van, dan blijft het toch de manier van bekappen die er voor zorgt dat de beenstand anders komt... Haar knieen zitten dit keer bijna gelijk, dat scheelde echt wel een dikke 2 centimeter, dus ook niet gek als ze daar moeite mee heeft.
Wat een doos.

Ben benieuwd hoe het verder gaat met der voetjes. Super da je les zo lekker ging
Hier staan best wel wat trekpaarden in de omgeving. Voornamelijk belgische trekpaarden. Nikita jaagt gelukkig niet
als het niet nodig is dan doet ze ook niet lelijk of vervelend.
Daarna moest ik altijd voorzichtig met haar zijn want ze was zo weer boos of beledigd.
Hebben haar vanmiddag op de poetsplaats gezet en dat vond ze wel heel spannend. Op deze stal is het een stuk drukker ( nog vrij rustig) en er is van alles te zien en te horen. Maar ze was echt heel braaf. Hebben haar even heerlijk geborsteld en toen even in de bak laten rennen. Ze liep in de bak alsof ze er al jaren loopt. Je kunt wel merken dat ze nog wat moet wennen maar volgens mij heeft ze het al prima naar der zin. Ze begint ook al lekker ondeugend te worden.
Zal 't aan kleine Kevster doorgeven haha.

Zijn al hoop tips gegeven, hoop dat 't goed komt. Maar dat zal wel! Je hebt zoveel geduld
Heb 1 mooie foto, maar die heb ik niet zelf gemaakt dus zet ik dan maar niet hier op t forum