[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:57

wenda - wat een heerlijke plaatjes ziet er echt super uit

saida - bedankt voor het vragen, mijn vriend heeft net de bloed uitslagen gehad en alles was goed hij hoef niet meer op de medicijnen en nu maar hopen dat het niet meer terug kom.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:59

MENSEN ik kreeg dit via HYVES

WIE WEET WAAR DIT PAARD IS!?

Willen julie dit berichtje alsjeblieft doorsturen aan al jullie 'paarden'vrienden?? Hopelijk komt hij dan bij de persoon terrecht die ik zoek!!

Beste lezer,

Wie kent dit paard!? Wie heeft dit paard!? 4,5 jaar geleden heb ik mijn paard verkocht omdat zijn benen vol artrose zaten. Hij had hierdoor pijn als hij gereden werd. Mijn paard is toen verkocht aan ene ?Carolien van Egmond?. Met alle mooie praatjes van haar leek ik het perfecte plekje voor hem gevonden te hebben als gezelschapspaard. Maar nu, na zondagavond op tv de uitzending ?Undercover in Nederland? te hebben gezien, weet ik dat mijn paard niet als gezelschapspaard terrecht is gekomen maar is doorverkocht in die tijd. De vrouw waarover deze aflevering gaat, is de vrouw die mijn paard heeft gekocht. Deze vrouw deed zich voor als een leuke aardige vrouw die een gezelschapspaard zocht, maar was eigenlijk een paardenhandelaar die helemaaal niet netjes met de paarden om ging en haar paarden (die vaak van de slacht kwamen) doorverkocht voor een hoop geld.

Omdat mijn paard op Z2 niveau heeft gelopen, zal hij waarschijnlijk als Z-paard verkocht zijn. In zijn papieren (als zijn papieren mee zijn gegaan bij de verkoop) staat geen naam, alleen een K. Hij heette Kingston, maar kan dus veranderd zijn van naam. Hij is Vos-kleurig en als hij geschoren is, is hij bijna palomino van kleur. Zijn schoftmaat is ong. 1,74. Hij heeft 3 witte sokjes, rechtsvoor heeft hij dit niet. Zijn voor-hoeven zijn duidelijk verschillend van vorm (in de tijd dat ik hem had). Op zijn hals heeft hij aan de rechterkant een duimdruk (een kuiltje zo groot als je duim) en op zijn onderlip heeft hij een witte stip.

Na een aantal weken dat ze mijn paard had gekocht heb ik contact met haar gezocht om te informeren hoe het mijn paard ging. In dit gesprek kreeg ik al het vermoeden dat er iets niet klopte. Mijn paard zou haar hebben geschopt en haar kaak hebben verbrijzeld en haar tanden zouden voor de helft zijn gebroken en uitgevallen. Hierdoor had ze een tijd in het ziekenhuis gelegen. Volgens de dierenarts was mijn paard een heel gevaarlijk paard wat ik haar zou hebben aangesmeerd! Ze heeft heel wat staan vloeken in dat gesprek en maakte me wijs dat ze hem naar Frankrijk zou sturen om in een grote kudde paarden te zetten. Omdat ik verder geen contact meer met haar kon krijgen en geen juist adres van haar had ontvangen is de zoektocht naar mijn paard niet ver gekomen.
Na de tv-uitzending van zondagavond blijkt dat ze zich vaker heeft voorgedaan als ?Carolien van Egmond?. Het zou dus kunnen betekenen dat mijn paard nog ergens rondloopt! Daarom wil ik jullie vragen dit berichtje aan zo veel mogelijk 'paarden'-mensen door te sturen!!

Wie kan mij helpen, wie kent dit paard of heeft dit paard (gehad)? Laat het alsjeblieft weten!

Groetjes, Florence Faber
06-14983293
-

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:38

Hoi allemaal! Hier hadden we weer een hele poos geen internet :( ga even bij lezen! Hier alles goed, nog steeds met de verhuizing bezig, man wat een spullen.. We hebben een plek gemaakt voor de paardenboxen en een paddock, die moeten echter nog wel gebouwd worden. Ow en Darius en Mabrouk hebben al een paar keer samen gespeeld! We waren bang dat Darius te sterk zou zijn voor Mabrouk, maar Mabrouk is sluwer en ze vermaken zich kostelijk :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:21

Voor de geinteresseerde, Fuur weer eens aan het werk: [RIJ-ITP] Knappe Furia (PRE) weer aans het werk

Branka: Was je naar die in HHW gegaan? Ik ben er vandaag ook ff langsgeweest, had het eea nodig en meteen 2 rijbroeken voor maar 30 euries gescoord. Zullen wel niet de besten zijn maar ze zijn leuk en had ze echt nodig! Bedoel je dat Frío ook weleens ongekookte lijnzaad krijgt? Dat is toch giftig :=

Judith: Geweldige foto's van Gallo, hij is helemaal mijn smaak. Vind hem persoonlijk echt wat weg hebben van Furia.

Denise: Lekker dat je les met Heike zo goed ging en oook lekker buitengereden. Haha is je schoonmoeder ook begonnen? Alles weer beter met je vriend? Gezellig hoor, dat je weer wat komt meekletsen!

Bedouin: Gave foto hoor, en super dat jullie versterking krijgen. Hoe warm is t nu bij jullie dan :D

Vind het ook allemaal bizar, weet nog heel goed dat Iloon daar is langsgeweest, ook nog foto's van gezien en dat verhaal van de dekking die fout liep waardoor ze hersenletsel opliep en de hele boel moest verkopen enzo... Heb ook nooooit geweten dat zij anderen paarden verhandelde.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:28

Heey

Denise: Wat fijn dat het goed gaat met je vriend :D.

Martine: Het begint zo te horen al goed op te schieten :D. Fijn dat Mabrouk en Darius goed gaan samen :D.

Sharon: Nogmaals veel beterschap voor Tjarda :(:).

Nouchka gaat goed :D. Ze is erg brutaal en nieuwsgierig. Ze heeft vandaag zelf haar halster afgedaan :P. Dat lag in ergens in de wei.

Shaddy is afgevallen :(. Ze is erg lastig op het moment. De ene dag is ze heel lief en mogen we bij haar en Nouchka komen en de volgende dag is ze niet te genieten en mag er absoluut niemand bij komen ( wij ook niet). En ze heeft het zo druk met Nouchka beschermen tegen andere paarden dat ze dus niet veel eet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:42

zo, ben er ook weer.. Ff undercover gebeure gezien, raar mens.. ben er 1x geweest, vond haar toen al raar..

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de jurk-fotos!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:17

Denise -> Ik hoop ook heel erg voor jullie dat het niet meer gebeurt!

Oh wat lijkt me dit erg voor die Florence!
En met haar zijn er nog veel meer gedupeerd.....

Martine -> Heej Martine! Ben je verhuisd?
Heb het even niet meer gevolgd hier..... B-)

Angela -> Zou het niet beter zijn voor Shaddy als ze op een eigen stukje weiland komt met haar veulen?
Deze situatie zorgt alleen maar voor stress bij haar, wat haarzelf maar ook het veulen niet ten goede komt.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:21

Saida: Shaddy staat al alleen ;). En het is helaas niet mogelijk om een weiland tussen Shaddy en de andere paarden vrij te laten :(.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:38

even een foto spam van Nouchka en Shaddy

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:44

aawh, wat een droppie :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:46

wat een leuke plaatjes van mamma en kind zeg!
jammer dat het niet zo goed gaat op de wei zo...

madelief, ga zo even je foto's kijken!

bedouin, leuke foto's!
super dat jullie versterking krijgen van een bokker!

branka, gaaf zeg, springles, stoer!

sharon, schrikken van je paard zeg!
hoe is 't nu?

jus, hemel, die zit niet erg mee op de sprong... :D

borderjay, oke, vroeg het me even af, zag laatst een leuke nakomeling van hem te koop staan nl...

en verder terug lukt even niet...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:48

Angela wat een scheeeeetje die kleine :) wel jammer dat Shaddy wat is afgevallen..

Heleboel leuke foto's voorbij zien komen trouwens! Oa van Soeske en Goya + mooie jurk!

En jemig, het was dus toch Marialva.. Kreeg na de hints van Frank al wel een vermoeden, wat een verhaal zeg.

Saida ja we zijn verhuisd, of nouja half.. Nu nog tussen de twee huizen in, een hoop gedoe hoor! Hoe gaat het met jullie??

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:50

En leuke foto Wenda! Veel succes met de rit vanavond.. En veel plezier, zal wel fijn zijn wat afleiding van de zomer! Lekker samen rijden ook (zodra het wat beter gaat met je been) en toch wat meer aanspraak zo :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:02

Dankje Martine!
Pb je later ff terug hoor;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:12

Angela: Wat een schatje zeg het veulen! Echt een heerlijk diertje!! Lekkere stevige bouw ook!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:17

madelief88 schreef:
Voor de geinteresseerde, Fuur weer eens aan het werk: [RIJ-ITP] Knappe Furia (PRE) weer aans het werk

Ga zo even kijken!

madelief88 schreef:
Branka: Was je naar die in HHW gegaan? Ik ben er vandaag ook ff langsgeweest, had het eea nodig en meteen 2 rijbroeken voor maar 30 euries gescoord. Zullen wel niet de besten zijn maar ze zijn leuk en had ze echt nodig!

Jup, S&B. Fijne zaak. Wordt er leuk geholpen en ze hebben enorm veel. Keek vanmiddag nog even op de bon en de poetstas en zweetdeken bleken 10% korting te zitten. Altijd leuk. Had ook nog een volle stempelkaart dus nog 10 euro extra korting.

madelief88 schreef:
Bedoel je dat Frío ook weleens ongekookte lijnzaad krijgt? Dat is toch giftig :=

Nee hoor, niet ongekookt. Stalgenoot kookt het. Maar zij gaf aan dat haar paard het niet zo eet. Moet muesli door. Andere stalgenoot haar paard ook. Maar Frío eet het gekookte lijnzaad zonder muesli of wat dan ook :+ . Smaakt hem prima.

Nouvel schreef:
branka, gaaf zeg, springles, stoer!

Vind het van mijzelf ook best stoer. Ben helemaal niet zo'n lefgriet. Maar Frío vindt het zo leuk en de stalgenoot die les geeft bouwt het heel leuk op. Eerst handigheid met springen, hoogte komt later wel.
Had het gisteren wel heel erg warm. Heb ik altijd al snel, maar warmte en bodyprotector.... pfffff!!! :+

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:21

Suus ok :)

Had nog n paar fotootjes gemaakt met m'n telefoon van de ventjes aan het spelen.. Mabrouk is nog wel mager als je m zo ziet, ach nu al die wormen eruit zijn zal hij vast wel wat gaan aankomen. Hij eet goed iig en heeft flink energie. Darius is ook weer wat afgevallen, blijft lastig ze hier op gewicht te houden :(

Afbeelding

Afbeelding

:=
Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:25

ooh..
Zijn ze homo? :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:26

Jus: Idd, ik lig dubbel om die springfoto! Haha. Hij springt ook echt alsof ie 1.60 m moet springen hè? haha. Knap hoor Vera. als ik moet springen doe ik het in mijn broek... :D Althans, ik heb wel even nodig om mezelf er toe te zetten. Maar dit zou ik ook nog wel aan durven... Dus het is niet zo dat je zoals hier in NL met zoveel punten kunt doorstromen naar de volgende klasse?

Sharon: Beterschap met je paardje. Dat is idd niet de bedoeling van een keuring.

Esther: Vandaag hoorde ik ook nog een pakkende mededeling: Iemand die bij aankoop een dusdanig ziek paard niet herkent, in hoeverre is zo iemand geschikt als paardeneigenaar? Zo iemand herkent ondervoeding of ziekte tijdens eigendom vaak ook niet en is altijd afhankelijk van de kennis van mensen om hem heen. Een pakkende vraag... Ik had er zo één twee drie geen antwoord op. Maar idd, buiten kijf: Zo belazeren hoort niet en ze gedroeg zich idd schandalig, haha. Jammergenoeg gebeurt het meer dan we denken.

Branka: Paarden waren wel gekeurd begreep ik en ik denk maar zo: Ik heb ook niet overal verstand van en soms vertrouw ik op een deskundig iemand die ik vertrouw. De slachtoffers hadden dat overduidelijk ook gedaan. De New Forest was al een aantal keren aan het meisje gegeven om mee te rijden en te springen, heb ik inmiddels begrepen. Ze was dus al tot over de oortjes verliefd en mama vertrouwde haar en ging overstag. Je kan je vast wel voorstellen hoe of dat gaat met kinders van 10 jaar. Ik vond dat Alberto zijn verhaal een beetje rammelde. Er zijn echt sensationele stukken uit gehaald om te tonen, waardoor ik het allemaal nogal warrig vond overkomen. En dierenmishandeling. Nou dan heb ik al een heel repertoire op mijn naam staan. ;)
Hmm leuk zo'n 2e hands marktje. Ik zoek nog een hoofdstelletje voor heel weinig. Kan ik uit elkaar halen en opnieuw maken. Alleen de gespen kosten vaak al meer.

Wenda: Wij gaan voorlopig niet meer vliegen, dus ik denk voorlopig niet dat het er van gaat komen. ;) Maar ik vind het wel mooi om allemaal te zien. En ik heb echt nooit geweten dat Tunesië ook eilanden had en dan maar liefst 4 uur rijden! Wow! Da's geen klein eilandje. Zo te lezen grootse plannen in de hitte. Hoe warm is het nu bij jullie? Mooie foto!

Denise: Super! Dus hij is volkomen genezen verklaard! Idd hopen dat ie er geen last meer van krijgt. Hopelijk was het iets éénmaligs.
Je berichtje heb ik ook ontvangen idd van hyves. Weer een bewijs dat je zo'n paardje beter gewoon zelf kan wegbrengen of een spuitje kan laten geven. Zo'n ziek paard zou ik echt niet verkopen, ook niet symbolisch, of het moet iemand zijn die ik al jaren ken en waar ik altijd kan gaan kijken. En dan nog kunnen mensen vies tegenvallen.

Martine: Super om te lezen dat Mabrouk en Darius dikke maatjes zijn!

Angela: Klinkt alsof mama zijn heel vermoeiend is! En dáár kan ik dan weer heel goed over mee praten... haha, gewoon een beetje ontzien. Geef het de tijd. Mama moet nog erg wennen aan alles. Als ze gaat merken dat het allemaal wel meevalt, zal ze wel meer vertrouwen krijgen. Een beetje interesse vanaf de andere kant van de draad is wel goed voor de ontwikkeling van Nouschka. Wat een boef die Nouschka! En wat een mooi koppie staat er op! Heb je al een plan wat je met haar gaat doen? Ze is toch een beetje een verrassende bijkomstigheid.

Suus: Wie ken je eigenlijk niet?? Haha, jij komt ook overal. :(:) Ik ga maar niet vragen wat je van ons vindt... :o

Martine: Wat een verschil zeg, wetende dat ze ongeveer even oud zijn... Mooie plaatjes en Mabrouk is duidelijk nogal dominant.

Suus: je let wel op de details haha! :P

Gisteren flink ruzie gemaakt met Sam. Ik heb ook een paar diermishandelende woorden uitgesproken toen. Het ging helemaal ms. Ik reed met een gebroken trens. Zo veel verschil maakt dat dus. Met een ongebroken trens loopt hij véél beter. Morgen rijd ik nog één keer met de gebroken trens en als het dan weer zo belabberd gaat, ga ik een ongebroken exemplaar bijhalen, zodat ik Sam zo kan blijven rijden. Scheelt echt dag en nacht. Nu heeft ie vrij. Hij heeft zich net ongans staan volvreten op de wei en stond uit te buiken. Ik kan het niet waarderen om met een volle pens te werken, dus ik ga dat ook niet van hem vragen. haha.

En hoogtepunt: Sabrina galoppeert!!! Vandaag was het een heuse flinke galop een dikke 25 m maar liefst. Ze had deze keer wel geluisterd en het touw om de nek van Prince vast, zodat ze haar handen niet zo hoog had. Dat galoppeerde een stuk relaxter voor hem. Ze klappert door onbalans nogal met de handjes. Het touw voorkwam het. Maar ja, ze weet nu van geen ophouden, dus Prince was op een gegeven moment niet meer vooruit te branden haha. Hij had er duidelijk genoeg van. :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:29

Nou, Anouk, daar kun je niet omheen ;)
Achja... ik ken veel mensen.. naja, kennen.. van verhalen, sommigen van in het echt..
Hoe ik over jullie denk??Dat zeg ik maar niet hahahaha

He, en vloeken op je paard kan nie he..
Fijn dat Sabrina galoppeerd haha

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:29

Hihihi, Mabrouk wel een beetje geloof ik.. Darius hield hem netjes binnen. Flavio is ook een beetje homo, hij heeft het al bewezen een keer los met een ander paard :o maar om die twee nou samen te laten.. Het zou en pedofilie zijn en Mabrouk breekt waarschijnlijk in tweeen als Flaaf daarbovenop gaat :=

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:36

Anouk: Wenda woont niet op het eiland hoor! Het eiland hier is niet zo groot, denk 40 bij 40 km ofzo. En ja die jochies, het ging verassend goed, wij waren bang voor Darius dat hij dominant zou zijn (wat hij ook wel probeerde) maar Mabrouk wist hem goed bij te houden en zette niet kracht maar tactiek in :) balen dat het niet lekker ging met Sam, toch maar weer aan de ongebroken dan, maar wel leuk dat Sabrina nu volop galoppeert! Prince helemaal uitgeput arme pony :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:31

*\o/* Jaaaah Ze is er ze is er! En ze is hardstikke leuk! *\o/*

Martine, waaaah mooie beelden! Super bedankt voor je aanbod maar zoals ik al had voorspeld wilden de mannnen toch graag linea recta naar huis terug, uiteraard mocht ik niet rijden! We hadden het getroffen met de bootdiensten en hoefden niet lang te wachten. Tegen 2-en waren we weer thuis, waar echter wel een heel peloton jawel- kakkerlakkken zaten te wachten als een soort welkomstcomite, niet zo leuk natuurlijk, om meteen met dat soort insecten geconfronteerd te worden, maar het hoort erbij, zullen we maar zeggen.

Voila hier een detail uit de kaart van Tunesie, waar je Douz kunt zien liggen tov Djerba.

Afbeelding

Een linkje om de kaart groter te bestuderen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:17

Hoihoi! Meld mij weer even. Ben net terug van korte maar heerlijke vakantie met het hele gezin naar Schotland. Nog een echte Cleysdale aan het werk gezien (schots werkpaard). Heb nog niet bijgelezen want ik moet alles nog opruimen enzo.

Helaas kon ik vandaag niet naar knollie toe want mijn auto kan niet weg :( Zij zijn hier ineens de straat aan het herbestraten en vorige week vrijdag hebben ze de brief in de bus gedaan dat je auto dan dus gister ochtend weg moest zijn. En wij waren vanaf woensdag weg _-:( _-:( En nee, we wisten het dus echt niet eerder. Wel dat het eraan zat te komen, maar deze gemeente kennende kan dat weken, maanden duren (ze zijn nu net bezig bij ons achter een kinderopvang je herbouwen die al 2 jaar geleden afgebroken is en toen gebouwd had moeten worden). En nu dit herbestraten kan dus ineens heeeel snel. (het is nav mijn eigen klacht omtrent het niet afwateren. Dus wel fijn! Maar dat we het even eerder te horen kregen zeg...)

Nu staat mijn autootje in zijn uppie dus op een parkeerplaats en de weg erlangs is opgebroken.. kan geen kant op. %) 8)7 Maar even lopend de boodschappen gedaan en ben blij dat ik het hondje pas vrijdag ga halen... Wat een gedoe. Dochter helmaal in tranen van "hoe moet dat nou"... Als het goed is kan ik de auto om 3 uur weg halen zodat zij door kunnen die parkeerplaats aan te pakken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:22

bedouin schreef:
*\o/* Jaaaah Ze is er ze is er! En ze is hardstikke leuk! *\o/*

Martine, waaaah mooie beelden! Super bedankt voor je aanbod maar zoals ik al had voorspeld wilden de mannnen toch graag linea recta naar huis terug, uiteraard mocht ik niet rijden! We hadden het getroffen met de bootdiensten en hoefden niet lang te wachten. Tegen 2-en waren we weer thuis, waar echter wel een heel peloton jawel- kakkerlakkken zaten te wachten als een soort welkomstcomite, niet zo leuk natuurlijk, om meteen met dat soort insecten geconfronteerd te worden, maar het hoort erbij, zullen we maar zeggen.

Voila hier een detail uit de kaart van Tunesie, waar je Douz kunt zien liggen tov Djerba.

Afbeelding

Een linkje om de kaart groter te bestuderen

Leuk! En wie woont waar?
Nou, lekker, die kakkerlakken..

Zilfstar, nou,ook fijn..autotje in ze uppie op de straat.. Lekker hoor, ff naar Schotland!