[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:34

Snowy2004 schreef:
Zilfstar: Past Jippe zich niet aan aan jou?
Sommige paarden voelen dat er iets is en doen dan voorzichtiger. Maar misschien kent hij je nog niet goed genoeg. :o (

Bij Frío is dat zeker het geval. Meerdere keren meegemaakt. Toen ik hem door een gebroken vinger niet kon rijden (spalk van vingertop tot pols) werd ie dwars tijdens het longeren. Zodra alleen de vinger gespalkt was en ik opstapte merkte je meteen een omslag. Ook een keer na spitaanval weer opgestapt. Nog niet helemaal over, hij schrok en zette het op een lopen maar stond binnen paar meter weer stil.

JeanleGrand schreef:
KIES HET ONDERSCHRIFT
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KUMBDOY7-D.jpg

1) Ach, kijk eens over de heg bij de buren: ze hebben een nieuwe Shetland Sjonnie
2) Tja, is de vader toch een kangeroo.
3) Mam, ik ben lekker groter dan jij..
4) Fotosessie ?? Je kunt m'n rug op.
5) ..................................................................... (zelf invullen)

5: Kijk mama! Zonder handjes!!!! :+

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:31

Suevo en Dinkey, maar ook Luna doen heel erg voorzichtig met mij nu ik met krukken loop, echt super. Voordat er gips om mijn voet zat heb ik zelfs nog een keer gereden, Suev was heel erg braaf en super ontspannen.

Heb gisteren nog even gebeld maar het was normaal dat ik nu meer last had. Zonder gips kon mijn enkel dikker worden al er vocht inliep, zonder dat hij daarin beperkt werd, dat deed dus ook geen pijn. Door het gips komt er wel tegendruk op te staan als mijn been te lang naar beneden is en er vocht inloopt, dus vandaar de pijn. Ik ga toch woensdag nog even eea goed bespreken als ik op controle ga. Zometeen gaan we even langs Suevo gelukkig, dan kan ik hem tenminste nog even zien. Maar het maakt me we verdrietig dat ik nu niets met hem kan doen behalve een beetje poetsen |(

Voor de foto van Jan ga ik overigens voor optie nummer 2 haha die vind ik wel toepasselijk!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:50

Heey
Jan : Haha prachtig ik ga voor optie 4 :D
Malin : Nogmaals heel veel beterschap :(:) en een dikke knuffel :(:). Ik weet hoe het voelt om niet meer als een klein beetje te kunnen poetsen :(:).
sanne : Leuke foto's. Dosie laat je wel wachten zeg :P.

Moppie paste zich ook aan aan mij. Toen ik met mijn enkel zat ging ik toch rijden en toen was moppie heel rustig en bleef zelfs stil staan tijdens het opstappen ( hij bleef bijna nooit stilstaan).

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:01

Malin, heel veel beterschap. Hopen dat je snel wat minder last hebt en je snel weer lekker met Suevie aan de slag kan.

Sanne, wat is Iggie toch een boefie zeg. En wat goed dat die klickertraining zo goed werkt. Is ook erg leuk om te doen. En belonen werkt inderdaad vaak beter dan straffen. Foto's met Bonsoa zien er ook goed uit, lekker ontspannen.

Laura, arme Hincapie met zijn tandjes. Hopen dat hij snel wat minder last ervan heeft.

Jan, hahaha...echt geweldig die foto. Ik vond optie 1 wel erg goed.

Anouk, daar heb je inderdaad wel gelijk in. Ik heb alleen niet gereden gisteren. Misschien straks toch even een rondje hobbelen. Gaat wel kriebelen hoor. Maar nu ben ik begonnen met het aan de hand werken en dan moet dat wel eerst goed gaan. Anders ben ik helemaal alles door elkaar aan het doen.

Strakkies weer lekker naar Sunnie toe. Maar eerst even allemaal vaderdagcadeautjes halen (vader en schoonvader).

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:06

Saida: Altijd leuk om te horen dat je paard de leukste is. Maar volgens mij is de mijne de mooiste, liefste en leukste. Die van jou is de mooiste van de merries en die van mij, van de klophengsten. Goed?! Haha. _O-

Denise: Dip in de liefde. Haha. :D
Fijne vakantie.

Mies: Wat een mooie cijfers. Dat heb je weer goed gedaan.
Bloed geven. Brrrr naalden. Jij bent idd een held. Ik zou het niet durven. Ik ga zo onderuit als ze me prikken. :o

Jell: Het schuren is gelukkig gestopt. Alleen dit is wat erger, vertel ik hieronder.
Ik geef Atlas ook dagelijks Equitop Myoplast voor de spieren. Zodra ik hiermee stop gaat hij slechter lopen. Misschien is dat wat voor Flan?
Friezen zijn erg leuk. Misschien is het wat voor jou?

Spokie: Lekker hoor, dus jij bent wel uitgerust nu. ;)

Anouk: Atlas heeft als veulen een hele nare ervaring gehad met een trailer. Die mensen vonden dat hij te veel treuzelde en hebben hem er in geslagen. Bij mij is hij een jaar lang met behulp van een paardenfluisteraar wel de trailer in gegaan, tot hij 2 weken in Utrecht heeft gestaan en toen moest hij er niets meer van weten. Ik hoop dat hij hiermee wel weer gaat.
Leuke dag gehad dus. Ben benieuwd naar de foto’s.

Laura: Helaas voor Rowena, wordt het er niet minder op. Ze is echt heel erg zielig. Steeds ontroostbaar huilen. Zo sneu voor haar.
Nee, niet meegemaakt sorrie. Sterkte met zijn kies. :(:)

Sanne: Gelukkig is het schuren gestopt. Maar iets anders voor terug gekomen. Daar schrijf ik hieronder over.
Extra aandacht krijgt hij zeker. Lekker extra poetsen en knuffelen.
Wat een leuke kittens zeg.
Zo, dat is echt schrikken als hij zomaar over het hek heenspringt en zijn achterbenen vergeet.
Super zo’n clicker. Bij ons staan er 2 belgen en die worden ook zo getraind. Dat werkt echt geweldig.

Branka: Ja, Atlas past zich ook netjes aan mij aan. Merkte dit vooral toen ik zwanger was. En doet dit ook als mijn dochtertje op zijn rug zit. Echt super. :D

Nou, ik zit ook een beetje in een dip nu. Na een week een ziek dochtertje en man te hebben gehad, was het nu de beurd voor Atlas.
Donderdag is zijn vriendinnetje op vakantie gegaan en heeft hij waarschijnlijk iets gedaan wat niet zo goed voor hem is. Niemand heeft helaas iets gezien, dus weet ook echt niet wat er is gebeurd.
Ik haalde hem donderdagavond van het land en nou heeft hij een gigantische bobbel boven op zijn rug. Boven zijn flank en dan echt op zijn wervel. Het lijkt zelfs alsof het zijn wervel is, maar die zit dan op een hele vreemde manier. Ik had gehoopt dat het minder zou worden, maar helaas vond ik het vandaag een stuk erger geworden. Als het niet beter word, laat ik maandag de da er naar kijken.
Weet 1 van jullie wat het kan zijn?
Ik wordt er echt niet vrolijker van. |(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:10

JeanleGrand schreef:
KIES HET ONDERSCHRIFT

Afbeelding

1) Ach, kijk eens over de heg bij de buren: ze hebben een nieuwe Shetland Sjonnie
2) Tja, is de vader toch een kangeroo.
3) Mam, ik ben lekker groter dan jij..
4) Fotosessie ?? Je kunt m'n rug op.
5) ..................................................................... (zelf invullen)

5) mensen vinden het lekker zo, dus eens uitproberen. :D

Mooie foto weer. Jij lijkt wel topfotograaf. Ik zie alleen maar mooie plaatjes langskomen. lig jij de hele dag in de wei te wachten op het moment ofzo?

Laura Tuurlijk! Met Frank samen komen we er vast wel uit. Frank kan heel kritisch zijn hoor. En als je dan een 8 krijgt is ie helemaal echt verdiend! Waar gaat het over?
Je kiezenverhaal is herkenbaar. Bij Sam zat volgens mij nog een wolfstand en die is getrokken toen. Sindsdien is ie pijnvrij. Die tand hoort er ook vanzelf uit te vallen, maar dat gebeurt vaker niet dan wel.

Saida Dat had ik meer gehoord idd, dat die CI beter is. De luisteraar kan dan makkelijker 'focussen' op één spreker in groepen. Die collega vertelde toen al, dat een hoorapparaat anders werkt dan een goed oor. Een goed oor 'focust' automatisch naar degene waar je naar wil luisteren en zo hoor je zo iemand beter. Ik vond het toen al een prachtige uitvinding!
Aha, dat verklaart veel inderdaad. Dan is ster inderdaad wel leuk. Ook voor de fokkers. Het zou een leuke bijkomstigheid zijn. Kan dat dan wel bij friezen als ze geen 'volpapier' hebben? Ik heb wel eens gehoord, dat Friezen heel veel inteelt kunnen bevatten. Fokken is heel delicaat, omdat veel paarden familie zijn en je dus uit moet kijken voor inteelt. Dan kan Rintske nog interessant zijn?

Sanne Mijn instructrice is haar moeder en die zei in eerste instantie dat ze Sam wel even in de krul kon trekken, als ze dat zou willen. Ze zou het niet doen, omdat ie dan zo'n spierpijn zou hebben de dag er op. En ik dacht: "Jaja, leuke smoes." Ik zag weinig verbetering. Met de wedstrijddag was Sam wel heel nageeflijk, maar het kan een goeie dag van Sam zijn geweest of idd haar inwerking. De proef was een ouderwets dooie proef. Zo heb ik er al meer gereden. Uiteindelijk kreeg ik tijdens mijn les te horen dat het haar wel degelijk vies was tegengevallen wat Sam deed. Hij heeft met haar ook geprobeerd om onder het werk uit te komen. En dan heeft ie een hele truckendoos! Haha. En tja, ik was mss niet zo aardig. Ik ging ondanks zijn gesodemieter naar mij toe, gewoon door met filmen. Maar ik was op dat moment heel benieuwd hoe ze dat ging oplossen. Dat gedonder is ook mijn voornaamste probleem. Ze wilde dat met de handen oplossen, maar dat moet bij Sam echt met de beentjes. Eigenlijk vertelde ze me niets nieuws: Ik moet hem bezig houden en veel laten buigen en dat doen we. :D Ook zij was van mening als ie dat op concours doet, dat je dat niet in een minuutje even oplost. Al met al was het wel heel leerzaam om te zien, dat ook zij niet meer uit hem kan halen dan ik. Op zich een hele opsteker natuurlijk!

Spannend wat betreft Vaidosa. Ben echt heel benieuwd naar haar kind en monster Iggie. Whaha! wat een dondersteen! De rest lees ik vanaaf!

moppielover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:10

Het zit atlas ook niet mee zeg :(:). Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Veel beterschap voor atlas :(:)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:13

Dank je.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:16

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:35

Hij staat er en hij is aanklikbaar ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:59

Snowy ik kan je niet helpen sorry? Geen idee wat het kan zijn?

spokie vaderdag das waar ook... mijn broertje belde of ik samen wilde doen met een cadeautje want hij had een luchtje gezien en het leek hem wel leuk maar was nogal duur dus of ik mee wilde doen. Tuurlijk!!! hoef ik niks meer te bedenken haha...

Sanne leuke foto's weer! maak je zelf geen foto's dan laat je het een ander wel doen :P haha...
En aaaaaah wat een leuke poezenbeesten!

Vandaag is Hincapie bijna onderste boven gereden door een merrie.. En dat tot 2 keer toe. hihi...
Was aan het rijden met drie merries in de bak en dat ging echt super. Eentje ervan heeft echter de rare eigenschap uit te breken in de galop richting andere paarden...
En ja dan is de knappe hengst natuurlijk het leukst om op af te stormen hihi...
De eerste keer begon Hincapie even te hinniken maar niet meer dan twee tellen en kon ik hem netjes weg sturen vlak langs een andere merrie maar daar deed hij niks tegen. De tweede keer reageerde hij niet eens meer!
Wat is het toch een superpaard!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:48

Hoi,

Moppie, ik vind t ook super leuk dat ik haar Fries mag proberen.
Lief dat moppie zich toen jij met je been zat, aanpaste en zelfs stil bleef staan.

Spokie lekker vakantie gehad 8-)

Idefix, je hebt er zo'n kom in de buurt. Afgedamde maas ofzo. En daar lagen we dan vaak.
Vanuit daar gingen we naar Heusden, Den Bosch e.d. varen.
T was er altijd een leuke sfeer en toen ik klein was had ik er veel vriendjes.
Je kon er zo lekker zwemmen, vissen enz. We zijn ook weleens met de boot naar parijs geweest hoor haha.
Maar gingen hoe dan ook altijd een paar dagen daar naartoe.
Pasgeleden moest ik voor cursus naar Eindhoven en toen kwam ik t bord met Ammerzoden tegen,
heb ik heel triest nog zitten mijmeren en twijfelen of ik er nog langs zou rijden :oo
Je hebt er toch ook een kasteeltje?
Geen ritje gehad. Fijn dat ouwehand geslaagd was! Klinkt iig leuk met de beren en zeeleeuwen e.d.

JLG, wat een gave foto :))

Laulau Hincapie last van het wisselen. Lekker dat je toch het bos in kunt.
Mijn paard had alles al gewisseld dus ik heb t niet meegemaakt.

Saida stoer dat je die doppen hebt!

Zasread schattig die kittens. Begonnen met clickertraining. Oef dat is even schrikken als hij zo over t hek komt.
Gelukkig goed afgelopen. Leuke foto's!succes met schoolwerk.

DinkeyGirl, wat balen van je been :(:)

Snowy, t schuren gestopt maar inderdaad klinkt het wel eng wat hij nu heeft :(:) Is hij er gevoelig op?
Heb dat zelf nooit tegengekomen. Heb je er nog naar laten kijken? Ik ga googlen op Equitop Myoplast.
Ik vind Friezen wel super ja :j

Ons nichtje is terminaal ziek en die had tegen Jan's zus gezegd dat ze nog graag een x met ons op de kar wilde rijden.
Precies een paar dagen nadat Flan kreupel is geworden hoorde ik dat ze dat nog graag wilde.
Maar op stal is t voor haar geen goed klimaat en ze ligt veel. Dus we hebben aan onze buum gevraagd of we FLan, als ze beter is dan
even bij hem op de wei mogen zetten zodat nichtje op de bank kan blijven tot wij klaar zijn.
Dat was prima dus Flan vanmorgen opgehaald en bij de buurman gezet om even te kijken of het zou klikken met zijn shetjes.
De shetjes waren helemaal jolig :+ Ze volgden Flan op gepaste afstand.
Af en toe keken ze wat nijdig naar elkaar en keerden ze een kont toe maar dat ging eik heel relaxed, heel duidelijk.
Was iig wel grappig om te zien. Later in de tuin wat gedronken want ze klikten al gauw dus hebben haar een goed uur laten staan.
Hebben nog wat foto's geschoten. Ze draafde op den duur nog een stukje en dat was gelukkig helemaal zuiver :) Hoop dat t zo blijft. Ga nog niet aan t werk maar wie weet kunnen we over een dikke week toch met nichtje op pad. Hopelijk kunnen we die wens nog vervullen. Gaan nog wel een paar x oefenen bij de Shetjes zodat ze goed gewend zijn. Hebben we gelijk een uitje met Flan nu ze toch niet werkt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:48

Sanne Prettig dat jij en Bondosa vooruit gaan. Is dat het paardje dat te koop staat? Voorlopig kom je toch in beweging!
Studeer ze en onthoud: Het zijn de laatste loodjes voor de vakantie! Oeps en ik vergat de katjes, maar ze zijn schattig. Heb er wel even verliefd naar zitten staren...

Brankaz Die vind ik ook leuk! Kijk mama...
Ja, paarden voelen een situatie goed aan hè? Ik merkte aan mijn paard, wanneer het weer tijd was voor een zwangerschapstest. :+ Sam had allevier de keren gelijk...En na mijn duikvlucht was ie ook superbezorgd, dat ik er nog een keer af zou vliegen.

Spokie Gewoon je ding doen en genieten. we zijn geen Anky hè? het is maar hobby bij ons. Dus jij bent al weer begonnen met grondwerk? Ik zou daar meer over willen weten. Ik ben daar altijd heel snel klaar mee. :o

snowy Sterkte met Atlas! Hopelijk is het een kleinigheidje en is het snel weer over. Zoals ik je verhaal in de eigen topic lees, zou ik niet zijn gaan overleggen, maar was de DA al geweest. :(:)

Laura Tjonge jonge, wat een toppaardje heb je toch! Nog even en we laten hem heilig verklaren hoor! En uitbrekende merries... pfff heb meteen last van een visioen uit het verleden. Dáár om heb ik nu een ruin. :D Vaak heeft het te maken met te strakken binnenhand van de ruiter toch? Of doet ze dat standaard bij iedereen? Samaranch heeft ook eens zo'n merrie opgevangen. Hij was wat verstoord natuurlijk, maar ook zo'n makkelijke.

Het is wel te merken dat iedereen op vakantie is of druk. Haah, ik kan het eens bijhouden hier. :D

De kindjes moeten nog steeds naar bed, dus ik vrees dat ik niet kan gaan rijden vandaag. Wordt te laat. Frank is weer met de luiken dicht. Morgen wil Frank Des en Prince in de trailer zetten en naar de Drunense Duinen gaan. Dan kan Sabrina haar eerste bosritje maken. Ik zal het fototoestel meenemen. Ik ga er naast wandelen met de andere 2. Zal wel een feestje gaan worden met de kleintjes, want die roepen altijd niet anders, dan dat ze er ook op willen. 8-) *-:)

Verder ben ik aan het uitzoeken wat de kosten zijn van de opleiding die ik wil gaan doen. Ik wil de MFSC opleiding gaan doen. Dan kan ik leren waar ik op moet letten om een zadel passend te krijgen op een paardenrug. Ik kan voor mezelf beginnen als consulent of voor een ruitersportzaak gaan werken of zelf een ruitersportzaak beginnen. Dus tips mbt aftrekbaarheid van studiekosten enzo: Ze zijn welkom.

Frank heeft vandaag ook een deal gesloten. We hebben een andere auto gekocht en onze eigen auto nog goed verkocht. Onze nieuwe auto wordt een RAV4 van 2,5 jaar oud. Met wat geluk hebben we hem vanaf vrijdag al! Gisteren hebben we hem al gezien en zelfs vies zag ie er al heel gaaf uit. Mijn enige bezwaar is dat ie in de bagger er ook nog steeds uitgetrokken moet worden, maar dat is nog niet eens zeker. Mss is het toch wel een 4x4. Nou dan pik ik hem in als we op concours gaan. In Rosmalen moesten we van het land getrokken worden... Qua luxe leveren we wel in hoor. Nu denkt de auto nog aan de lampen, ik heb een cd wisselaar, achteruitrijhulp... Dat gaan we wel missen. }:0 Maar hij is wel veel sterker en dat is een pré met de trailer.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:53

Jellie, nou dan kom je de volgende keer toch bij mij op de koffie? De afgedamde maas? Daar hebben we dit jaar op geschaatst!!! Gaaf was dat joh! Daar heb ik als puber ook heel wat uurtjes liggen zonnebaden en mijn zus ging er ook zwemmen met haar paard. Nu is het een afrader. Als er blauwalgen zijn, zitten ze daar als eerste.
In Ammerzoden staat inderdaad Kasteel Ammersoyen. Sabrina heeft daar haar 'schoolreisje' dit jaar gehad. Was heel geslaagd.
In Heusden hebben we een kaart voor de Pannekoekenbakker.
Tja, en Den Bosch mijden we. Parkeren is daar heel duur en het is een ramp om de stad in en uit te komen. Ik heb er wel 2 hele mooie kindjes gebaard.. Wij wonen in huis met 2 Bosschenaartjes. En de Bossche bollen ken je dan ook? Jasmijn had er enorm veel moeite mee hier haha.

Tjoh, terminaal ziek! Bah, wat afschuwelijk. Fijn dat het klikte met de buum zijn pony's. Hopelijk kun je haar wens idd nog uit laten komen. Mss ben ik nu cru, maar als je nicht zo'n liefhebster is: Hier in de buurt zit een koetserij met een speciale koets voor begrafenissen. Voor de koets staan (volgens mij) Friezen. Volgens mij is dat koetserij Haasnoot in Velddriel. Je kunt maar beter weten dat het bestaat, dan dat je dat achteraf pas hoort. Hij schijnt de enige te zijn van het land.

Ow en edit: Jeanlegrand heet gewoon Jan hoor. ;) (Sorry Jan)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:01

Jan net als mijn man :+

Als ik weer een x die kant op ga zal ik wel een seintje geven :D Cursus is net afgelopen. Lachen man dat je er geschaatst hebt!
echt waar, wat balen van die blauw alg. Kasteel ammersoyen, gingen we weleens op de fiets heen. En dan bij van die boertjes groenten en fruit kopen :D Bij die pannenkoekenbakker kan je lekker eten. Heb je die ouderwetse snoepwinkel daar nog?
Bossche bollen zijn favouriet :9 Wij haalden ze wel eens bij een bakker onderaan een stoepje/dijk. Ik dacht dat dat ook in ammerzoden was maar durf t niet zeker te zeggen. Daar waren ze lekkerder dan in Den Bosch := Jouw kids daar geboren, leuk
T is zeker afschuwelijk ze is nog maar 18. Ze is niet echt heel erg paardenfan. Iemand anders had t ritje ook aangeboden omdat flan kreupel is maar t ging haar echt om Flan. Haar begrafenis heeft ze al geregeld maar iig goed om te weten, mocht het nog ter sprake komen. Thanx voor t vertellen :j

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:35

sanne: Nee joh! Volgens mij is het vrij normaal bij paarden! het ligt natuurlijk ook een beetje aan de foto!

Jellie: Merk je veel verschil sinds je dat bijvoert? Al vaker op een fries gereden?!
Zou mooi zijn als het uitje nog lukt!

anita: Waar ben je op vakantie geweest? geen zonvakantie voor jou?

anouk: als ik iets echt graag wil of echt speciaals wil ik nog wel is wat meer uitgeven, maar echt te gek wordt het nooit bij mij. Geweldig is dat, complimenten en als ze dan horen hoe je het gekocht hebt!
Leuk zo'n dierentuindagje! Blijft ook leuk hoe oud je ook bent!
Ik heb ook een lage bloeddruk, val als het te warm is ook regelmatig flauw..maar ik ben gek op dubbel zoute drop dus kan het redelijk op pijl houden. Daarbij bleek gister dat ik een super ijzergehalte heb, wat compenseerd. Mag dus niet geven als het te warm is en de eerste keer moet er iemand mee om te kijken of ik het wel trek. Maar het zal wel goed gaan hoop ik. Ik doe het eigenlijk ook uit eigen belang omdat ik het een fijn idee vind dat ik regelmatig gecontroleerd wordt. Bij mijn moeder hebben ze ook dmv bloeddruk het een en ander ontdekt. En daarbij doe ik iets goed dus mooi meegenomen!
Ik studeer nu criminologie, wat ik precies wil weet ik nog niet. Maar de psychologie trekt me ook heel erg, dus hoogstwaarschijnlijk dat ik na mn master (dus over 2 jaar) er nog een studie aanplak en dan werk zoeken in een combinatie van die studies...

Fijne dag morgen! Van opleiding heb ik eerlijk gezegd geen idee! Het klinkt interessant!

Jan: geweldige foto! Onderschift 1 heeft mijn voorkeur!

laura: Nog nooit eerder gezien, maar bij paarden gaat de tand er toch ook pas uit als de nieuwe zo goed als klaar is...
Echt een super paard! Ik zou hem toch even knijpen als er een merrie op me afrend zou komen!

saida: tentame is al gemaakt, dus even afwachten wat het cijfer is ;)

sanne: Ik ben een hoge pijngrens ;) en vind het een fijn idee dat ik regelmatig gecontroleerd wordt, ah dat naaldje kan ik wel aan :P
Ik vind het niet gek dat dosie lui wordt! Die moet een gewicht meesleuren ;) hoe is dr uier?

Ik ga mn tas inpakken :D All ready voor de veluwe!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:09

Laura: Wat een knapperd is Hincapie toch. Lekker niet reageren. Haha. ;)

Jell: Als je er op drukt reageert hij niet. Ik heb da gebeld en die zegt dat hij zijn wervels heeft verdraaid.
Bij de paardendrogist staat een hoop over Equitop Myoplast.
Leuk dat ze de shetjes leuk vind. Atlas vind het maar rare dingen. Haha. :D
Wel mooi dat je je nichtje nog zoiets mee kan laten maken. Fijne gedachte.

Anouk: Da heb ik om 6 uur al gebeld.
Succes morgen met Sabrina dr eerste bosritje. Zal ze wel leuk vinden.
Jah, RAV4 geweldige auto. Toyota is helemaal mijn merk. Toppie. +:)+
Als het goed is is het een 4x4 hoor.

Mies: Veel plezier op de veluwe. :P

Nou die rare bult, overlegt met een vriendin van mij. Die is paardenfysio.
Het zat me helemaal niet lekker. Spoed was het niet, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en da gebeld over de bult.
Die zei meteen dat hij zijn wervels verdraaid moet hebben. Had ik het toch goed gevoelt.
Als Atlas morgen slechter loopt of niet wil eten, dan moet ik meteen bellen en dan komen ze langs.
Anders komen ze maandag langs.
Ik vond de bobbel nu minder als vanochtend. Maar toen was hij echt extreem groot. Misschien komt het dat hij in de ochtend uit de stal komt en wat stijf overal is en als hij gelopen heeft, dat hij wat beter zit.
Ik weet het anders ook niet.
Ben in ieder geval benieuwd hoe ik hem morgen uit zijn stal haal. :Y)
Ik ga nog even wat drinken en tv kijken en dan gauw naar bed. :Z

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:16

Jellie schreef:
Jan net als mijn man :+

En de mijne :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:21

Hij vond trouwens de schuur erg eng. _O-
Afbeelding
Die schuur staat er al zo lang hij er staat en we staan er zo'n 4 jaar........ :D ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:53

ilona, michelle, benthe en wie nog meer??: veel plezier op de veluwe!! mooi weer komt eraan! welke centerparcs is het geworden iloon?

laura: jaja, ik weet het. maar red het niet hoor om uit de meeleesmodus te komen. sowieso vind ik het zomers zonde van de tijd om savonds al vroeg aan de pc te zitten.

michelle: ga je de criminaliteit in? :D

heidi: wat een mooi topic!

gisteravond werd ik helemaal blij. had een mailtje gestuurd naar ons (hoofd)vakantieadres met de vraag of het appartement soms 2 dagen eerder beschikbaar was door een annulering ofzo. laat dat nou net zo zijn. mooi voor ons, we hadden namelijk voor die 1e 2 dagen een ander hotelletje geboekt. dat heb ik nu kostenloos geannuleerd zodat we tussendoor niet hoeven te verkassen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:30

Mies_apollo, vanaf t moment dat we weten dat ze atrose heeft geven we het.
Ik heb t nooit gestopt dus ik weet niet of ze slechter zou gaan lopen als we t niet voeren
Ik heb heel vaak op een Fries gereden op onze vorige stal. Daar liep er 1 mee in de les.
Maar die was erg moeilijk te rijden, kon amper in galop blijven.
Heb een tijdje een grote friesXkwpn bijgereden, die was super maar moest wel iedere dag werken anders
werd hij vreselijk stijf en erg moeilijk te rijden. Dat was wel een super gaaf dier met leuk karakter.
Mijn pa geeft ook altijd bloed en bij hem kwamen ze daardoor er achter dan hij kanker had.
Ellendig om te horen maar mss wel zijn redding geweest.
Criminilogie klinkt heel interessant.

Snowy, goed dat je gebeld hebt. Moet t nu weer goed gedraaid worden? ah zie je stukje onderaan al. Ik duim voor hem!
De 1e x dat wij op hol gingen met de kar kwam ook omdat Flan shetjes erg verdacht vond :=
Ik denk ook dat ons nichtje er erg van genieten gaat, die haalt alles nog uit t leven wat mogelijk is :j

borderjay schreef:
En de mijne :D

:)) kort maar krachtig haha..

Super geregeld zo Frankiej!

Visite is net weg. Was gezellig :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:22

Haha welkom bij de jannenbrigade :P haha.....
Ik doe niet mee mijn vriend heet martijn haha...

Jellie wel gaaf dat je dat wil doen voor je nichtje! Echt lief! Nou hopen dat Flan snel weer helemaal recht is!

Anouk nee die merrie doet het bij iedereen. Is het standaard trucje want dat meisje waarvan hij eerst was durft dan niet meer....
Spannend hoor weer op zoek naar een studie..

Mies de eerste keer kneep ik hem ook wel even hoor haha...
Veel plezier op de Veluwe!

Snowy fijn dat de bult al iets minder wordt. Nou hopen dat het niet te ernstig is!
Ennuh last van bijtende schuren :P

Frank ja ik heb dat ook hoor met het goede weer. Moet alleen op mn stage en voor school achter de pc en dan is bokt heeeeel verslavend.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:29

Sanne -> Ja klopt! Rintske is nu nog veulenboek en ik wil haar graag stamboek hebben.
Ik heb al een maand mijn clicker op stal hangen maar er nog niets mee gedaan eigenlijk..... :o
Goed hè zo snel als ze doorhebben dat het hun beloning is?!
Ben wel errug benieuwd naar Dosies veulentje, hoor!

Malin -> Dat je nu uitleg hebt gekregen over je pijn maakt het denk ik wel iets dragelijker, of niet?

Eline -> Nou vooruit, jij de mooiste, liefste, leukste klophengst hier en ik de mooiste, liefste, leukste merrie. Deal! :D
Oei dat klinkt niet zo fijn die bobbel op zijn wervel.
Is het echt hard, alsof er een botje onder zit?
Ik zie nu de foto's, maar als het echt hard is, dan zou ik toch niet te lang wachten.
Het ziet er echt niet fijn uit, Eline!

Anouk -> Wij als horende mensen kunnen geluiden filteren en naar de achtergrond schuiven als je je op een geluid richt/focussed.
Bij mensen met een gehoorapparaat werkt dat niet zo.
Het achtergrond muziekje, of het getsjilp van vogels, of een vliegtuig dat overvliegt klinkt voor hun net zo hard als het geluid van de stem van de persoon met wie ze praten.
Met een C.I. wordt dat idd meer gefilterd.

Met Rintske kan ik heus wel gaan fokken, maar omdat er geen volpapier achter zit is het veulen minder interessant en levert het minder op, terwijl de risico's en kosten hetzelfde zijn.
Bij het uitzoeken van een hengst kan je het inteeltpercentage uitrekenen, en het mooiste is als die onder de 4% blijft.
Rintske heeft een inteeltpercentage van 2.93%, dus dat is erg netjes.
Natuurlijk vergelijk je de afstamming van de hengst met die van je merrie, welke punten je verbeterd zou willen zien, en wat je dus juist niet terug wil zien, daar zoek je de hengst op uit.
Ik ben in januari naar de hengstenkeuring geweest en daar viel mij 's morgens 1 hengst heel erg op, Maurus 441.
Wat kan die hengst sjouwen en showen zeg! :wow:
Ik ben ook nog langs de stallen geweest en ik vond hem geweldig.
Die mag van mij wel een nachtje komen logeren bij Rintske, zei ik.
Eind van de middag liep hij ook in de finale en laat hij nou kampioen zijn geworden van 2009!
De fokster van Rintske heeft voor mij voor de grap gekeken wat het inteeltpercentage zou zijn als ik deze hengst op Rintske zou zetten, en dat viel me helemaal niet tegen; 0.98%!
Dus wie weet als ik over een jaar over wat misschien toch een veulentje wil fokken, en Maurus is nog steeds goedgekeurde dekhengst, dan zou het nog wel eens een goeie match kunnen worden! ;)

Jellie -> Wat lief dat jullie dat doen voor jullie nichtje!

Michelle -> Oh gelukkig heb je die druk al achter de rug! :+

Gisteren was mijn nichtje Fien jarig, en ze heeft wat leuke paardenspullen gekregen!
Een knalroze poetsbox met knalroze borstels e.d. erin waar ze erg blij mee was.
En van ons kreeg ze een fleecetrui met paarden erop en een zweepje met alles glitters en sterretjes.
's Morgens wilde ze evengoed nog les had ze vorige week gezegd, en meteen de vraag of zij dan mocht kiezen wat ze gingen doen. :D
Ze heeft gisteren voor het eerst gegaloppeerd op Rakker, was onwijs trots en dat moest alle visite natuurlijk weten!

Ik weet niet meer of ik het al had verteld, maar volgend jaar gaat Rintske naar de keuring voor stamboekopname.
Rintske is nu nog veulenboekmerrie, en ik wil haar graag stamboekmerrie hebben.
Omdat ik wel zoiets heb dat ik het dan meteen goed wil (laten) doen heb ik iemand benaderd die in de friezenwereld goed bekend staat wat betreft keuringsklaar maken en voorbrengen.
Hij werkt erg vriendelijk en eerlijk met de paarden, en is ook eerlijk naar de eigenaar toe.
Hij komt volgend jaar maart ongeveer eerst een kijkje nemen bij Rintske om haar te beoordelen.
Neemt hij haar aan dan weet ik dat er een 1e of 2e premie (en dus een ster!) valt te halen met haar.
Neemt hij haar niet aan dan weet ik ook genoeg, dan wordt het een 3e premie (= geen ster) of alleen stamboekopname.
Ze zal dan een week of 4 weggaan om keuringsklaar gemaakt te worden, en daarna krijg ik haar weer terug.
Ben eigenlijk best wel benieuwd wat hij van haar vindt!!! :):)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:16

Saida spannend zeg! Wel gaaf dat je haar in het stamboek wil laten opnemen!
En zo schattig zeg van je nichtje! Van die kleintjes zien er ook al tijd zo schattig uit op paard haha...

Nou de roze wolk blijft groeien!!!!!!
Vandaag heb ik met Hincapie in de les meegereden. Was vandaag een best drukke dag op de manege (zoals jammer genoeg nogal vaak) dus dacht dan probeer ik het in de les want daar waren er maar 6 (denk te veel examenfeestjes enzo haha).
Mijn moeder geeft die lessen dus dat was wel zo een prettig idee. Die kent hem ook heel goed. Mocht het niet gaan dan zou ik naar het bos gaan maar omdat dat niet goed is voor zijn hoeven wilde ik liever binnen proberen.
Heb hem eerst even buiten gelongeerd en ben daarna een kwartier na de start van de les binnen gekomen zodat iedereen al goed zat en de paarden van het uur ervoor allemaal al weg waren. Was wel zo ontspannen op die manier.
Dus toen in de bak keek hij eerst even zijn ogen uit. Zo veel paardjes om hem heen haha... Hij was meteen helemaal verzot op de enige bonte (op een minitje na) van de manege. Volgens mij had hij nog nooit eerder een bont paard gezien want het was toch echt een ruin haha...
De eerste 3 min ofzo liep hij te dribbelen maar daarna was hij heerlijk ontspannen. Heb gewoon mee gestapt en gedraafd met de rest (alleen iets meer gestapt) en zelfs linksom (zijn makkelijke kant) een galopje gedaan tegelijk met 3 anderen. Hij vond het echt geweldig.
Heel de tijd die oortjes naar voren en rondkijken naar alle andere paarden. maar hij heeft geen stap verkeerd gezet!!!
Zelf toen er eentje wegschoot (er lag een hele eng jas op de bakrand...) keek hij alleen even op maar deed niks!!
Kon aan het eind zelfs met een lang teugeltje stappen en draven tussen de rest!!!!
Daarna weer op tijd gestopt zodat ik niet in de drukte van de leswissel zat want dat is wel wat lekkerder voor hem.

Ben dus meteen helemaal vrolijk!!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:04

saida nu ben ik heel nieuwsgierig waar je haar keuringsklaar gaat laten maken(door wie) :P