[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 07:16

Ik ken Alicante zeker, ik woonde er een uur naar het Noorden bij vandaan, in Albir (Vlakbij Bendidorm) Knipoog We hebben daar bijna twee jaar gewoond maar de heimwee ging bij mij niet over. Ik heb mn paard daar trouwens ook gekocht aan het begin van die periode, en hij is lekker met ons mee terug naar NL gegaan Lachen

GRRR ben echt doodop! Mn vriend had zn wekker per ongeluk om 5u gezet en omdat hij te slaperig was om te beseffen dat hij hem niet had uitgezet, hebben we gewoon 2 uur liggen snoozen! Boos! Maak me nou niet wakker als ik slaap want dan ben ik niet een van de liefsten Duivel

Dit wordt een lange dag op t werk Slapen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:53

Haha muts ik dacht dat je ze echt had kortgewiekt, dit is gewoon bijgepunt Clown staat toch prima zo? Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:37

Cojolly: Wat een leuke foto's van Rod op zijn nieuwe adresje Haha! Zo te zien heeft hij het wel naar zijn zin

Malin: Ik dacht ook dat je hem helemaal kortgewiekt had, maar dat valt dan weer mee.

Argh... ik zit met hier echt op te vreten van de zenuwen, morgen ga ik voor het eerst naar mijn nieuwe opleiding en of ik het nou wil of niet, ik vind het ontzettend spannend. Woensdag op donderdag gaan we survivallen en dan moet ik daar ook blijven slapen met al die vreemde mensen.. Het wordt vast wel ontzettend gezellig, maar toch... Ik hoop dat ze me een beetje aardig vinden, en dat ik het goede gebouw kan vinden!
Vanmiddag maar even mijn zinnen gaan verzetten door op Vicky te gaan rijden en dan vanavond voetballen. En het leuke van deze week is, dat het deze week FEESTWEEK bij ons ik, genaamd lichtweek, omdat iedereen zijn tuin dan versierd en verlicht heeft Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:40

Malin, Wat is Suev kort!!! Sportkapsel! Ik had laatst Sam zijn manen loshangen, dan is het net zo´n hippiepaard....ik hou ze maar veilig ingevlochten!! Lachen

Yenneke, dat rusthuis ziet er leuk uit! Mijn oude man staat ook op rust bij www.landschapsstal.nl. Moet eerlijk zeggen dat ik iedere keer weer met een brok in mijn keel weg rijdt... ondanks dat ik weet dat hij goed staat... Hoe oud is jouw oude paard?

Lusitana, Catita is een knap ding zeg! Wat een trots diertje! Moeder Branca begint gelukkig al weer op te knappen! Die verdient een fijn en gezond leven. Stoere dame!!

cinv, Aqua ziet er goed uit. Die voelt zich prima op haar gemak zo te zien. Je hebt het prachtig voor elkaar met je stallen en je landjes zo. Ziet er echt heel fijn uit! een droom die echt vorm begint te krijgen nu!

Femke, Friesje drachtig!!! Hopen dat er weer zo´n prachtpaardje uit komt waar je een leven lang van mag genieten!

Met mij gaat het prima. Ik heb me de hele week vooral druk gemaakt om mijn vader. Donderdag krijgt hij een MRI scan. Het gaat naar omstandigheden goed met hem. Hij heeft goede en slechte dagen. Hij praat alsof hij verdoofd is aan 1 kant, hij loopt moeilijk en zijn linkerarm is ongevoelig. Ik ben allang blij dat hij er nog is en dat hij met revalidatie weer een heel stuk op kan knappen!
Wat ex betreft...ik kan daar nog steeds niet echt over uit. Eigenlijk ben ik niet eens echt geïnteresseerd in de uitleg...en toch ook weer wel. Het was wel een donderslag bij heldere hemel. Diezelfde dag was ik nog een soort godsgeschenk volgens hem. Ach, zo zie je maar hoe leeg woorden zijn. Ben nu echt wel even klaar met mannen! bah...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:45

Nou Malin, valt me toch wel mee hoor, ik dacht dat je ze op sportpaardlengte had geknipt (10 cm) Haha!

Sorry dat ik even op de rest niet reageer, heb het nogal druk...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:21

Lusitano schreef:
Met mij gaat het prima. Ik heb me de hele week vooral druk gemaakt om mijn vader. Donderdag krijgt hij een MRI scan. Het gaat naar omstandigheden goed met hem. Hij heeft goede en slechte dagen. Hij praat alsof hij verdoofd is aan 1 kant, hij loopt moeilijk en zijn linkerarm is ongevoelig. Ik ben allang blij dat hij er nog is en dat hij met revalidatie weer een heel stuk op kan knappen!

Goed zo, houd je energie daar maar voor Knipoog
Citaat:
Wat ex betreft...ik kan daar nog steeds niet echt over uit. Eigenlijk ben ik niet eens echt geïnteresseerd in de uitleg...en toch ook weer wel. Het was wel een donderslag bij heldere hemel. Diezelfde dag was ik nog een soort godsgeschenk volgens hem. Ach, zo zie je maar hoe leeg woorden zijn. Ben nu echt wel even klaar met mannen! bah...

Het vervelende is dat je toch met vragen blijft zitten en dat moet je niet gaan oppotten hoor, dat is niet goed voor je verder kan ik alleen maar zeggen; niet alle mannen zijn zo dus houd je hart niet gesloten straks loopt DE man er aan voorbij Knipoog het is net als paardrijden, met vallen en opstaan kom je er wel

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:32

Ik vond nog een paar plaatjes van Sam die los gaat op zijn bal. Foto´s zijn van vorig jaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even voor de leuk! Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:38

peetisgreat schreef:
ohhhhh saida en yenneke wat hebben jullie een rot periode bah leef heel erg met jullie mee

strekte meiden
gewoon hier lekker komen spuwen dat kan helpen en wij vinden het niet erg
we zijn er hier ook in rot tijden voor jullie
dikke knuffel van mij Ach gut

Het gaat al weer iets beter, gelukkig......
Verstandelijk weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt, maar emotioneel heb ik er onwijs veel moeite mee.
Het voelt alsof ik haar in de steek heb gelaten omdat ze iets mankeert terwijl ze er zelf niets aan kan doen.
Had ik genoeg geld gehad dan had ik haar evengoed aangehouden en haar lekker laten staan en verwend, maar helaas is dat niet het geval........
Ik moet me ook heel erg inhouden om naar de manege te gaan, ik heb mezelf voorgenomen om deze week niet te gaan om afstand te kunnen nemen.
Het heeft tijd nodig en zal gerust wel slijten, maar nu nog even niet....... Huilen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:40

@Cojolly --> wat ziet het er netjes uit daar!
En die open stallen lijkt mij helemaal geweldig voor ze!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:41

@DinkeyGirl --> Ik vind zijn manen nog best wel lang, hoor!
Misstaat hem in ieder geval niet.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:47

Oja, Benidorm ken ik wel Knipoog .

Werkse iig Nagelbijten / Gniffelen . Ik ga ff van het warme weer genieten.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:04

cloris schreef:
Het vervelende is dat je toch met vragen blijft zitten en dat moet je niet gaan oppotten hoor, dat is niet goed voor je verder kan ik alleen maar zeggen; niet alle mannen zijn zo dus houd je hart niet gesloten straks loopt DE man er aan voorbij Knipoog het is net als paardrijden, met vallen en opstaan kom je er wel

Dat is ook zo hoor Cloor...
Ik heb toch wel wat ellende met mannen achter de rug, neemt niet weg dat ik geloof dat ergens wel een geschikte vent rondloopt die wel helemaal bij me past en ik bij hem natuurlijk.
Neem nu lekker even wat tijd voor mezelf en dan zie ik wel wie er voorbij schuift. Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:08

@Zasread --> Klinkt alsof je een hele leuke week tegemoet gaat! Ja Haha!
Veel plezier, en natuurlijk vinden ze je aardig!

@Lusitano --> Die foto's met die bal! Geweldig!
En je hebt gelijk wat mannen betreft; ff lekker rust!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:16

Lusitano schreef:
Dat is ook zo hoor Cloor...
Ik heb toch wel wat ellende met mannen achter de rug, neemt niet weg dat ik geloof dat ergens wel een geschikte vent rondloopt die wel helemaal bij me past en ik bij hem natuurlijk.
Neem nu lekker even wat tijd voor mezelf en dan zie ik wel wie er voorbij schuift. Haha!

Even pas op de plaats, als je zoekt vindt je het nooit, het schijnt altijd weer op je pad te komen met een reden en als het de tijd is zal het wel gebeuren Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:44

Essssss schreef:
Oja, Benidorm ken ik wel Knipoog .

Werkse iig Nagelbijten / Gniffelen . Ik ga ff van het warme weer genieten.

lekker he zo warm weer ik ben wel jaloers op je
waar woon je precies we zitten altijd in mei en juni in la pinea mss kunnen we als hetniet te ver is een keer wat afspreken dat ik een keer langs kom in mei lijkt me erg leuk
en alicante is ook dichtbij dus ..........

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:19

Ja dat lijkt me idd een leuk idee. Ik woon in
Catral, zoals ik al zei een klein uurtje van Alicante
vandaan. Even opzoeken waar la pinea ligt, als het
niet te ver weg ligt kunnen we idd een keer afspreken!

Ik zou me trouwens even voorstellen want ik ben nieuw
hier in dit topic. Ik ben Esmee, en 13 jaartjes jong.
Ik ben op zoek naar een eigen barokke paard, een anda.
Volgende week gaan we kijken bij een fokker, dus dan laat
ik wel meer weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:54

Marit Wat een gave foto's van Sam!! Zo leuk met die bal!

Mijn oude paardje staat nu bij www.sense4horses.nl, een heel nieuw rusthuis in Beilen (Drenthe). Het zijn echt paardenmensen.
Hij is (pas) 22. Niemand die hem ziet geeft hem 22 jaar. Hij is ook nog super fit, alleen hij staat al sinds oktober vorig jaar met een peesblessure en ik kon hem en X-tremo helaas niet op één locatie houden. Volgens de DA zou hij wel helemaal herstellen van de blessure, maar dan... Dan ga ik niet weer helemaal dressuurmatig met hem trainen.

Hij vindt het ook absoluut niet erg hoor om lekker op het land te gaan gezellig tussen andere paarden en pony's.

Maar ik mis hem wel super erg. Gisteren kwam ik weer op het stalletje waar hij eerst stond en heb toch eerst weer een potje staan janken. Het voelt een beetje alsof ik hem verraden en aan de kant geschoven heb. Hij staat nu 220km bij me vandaan.

Ik had gisteren een mailtje gekregen dat het heel goed met hem gaat. Hij is super ontspannen.
Dus ik hoef me ook eigenlijk nergens druk over te maken, maar toch...

Nog welkom aan de nieuweling! Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:30

Marit ik sluit me helemaal bij Cloris aan, focus je maar op je vader, maar krop de dingen over je ex niet op. Je komt echt wel een keer DE goede tegen Knipoog Geweldige foto's van Sam en zijn bal, waar kan je dat kopen? Suevo zou dat ook echt helemaal geweldig vinden dat weet ik zeker Haha!

Ik ben het met je eens over zn manen hoor, ik vind dit echt megakort als ik foto's van vroeger zie, van hoe het was Huilen

Sanne veel plezier op je nieuwe opleiding, komt vast goed!

Peet leuk van je dochtertje joh, ik zie het al voor me: stoere Tsjillert met zon meisje op zn rug Cool

Essss gaaf joh, naar de fokker, ben benieuwd! Wel veel foto's maken he Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:01

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:06

@ DinkeyGirl: Ik heb geen camera meer dus dat kan niet.
Ik probeer wel met mijn mobiel foto's te maken en dan
op de computer te zetten. Moet lukken met bluetooth.

Net naar de Spaanse school geweest, gewoon om
te kijken. Pff ben moe nu. Was wel erg leuk allemaal,
veel mensen leren kennen, en allemaal heel aardig.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:42

Lusitano sam met die bal geweldig

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:51

foto van lustiano zijn erg leuk

foto`s van daan met haar topper op het strand geweldig had het al gezegd maar ze blijven geweldig meid
heel gaaf

celine heeft vandaag voor het eerst mee gereden in de les het ging heel erg netjes kwam opzetten als poepen laten we maar zeggen hihihi
maar het ging top Haha!
wel een mooi gezicht hoor zo`n klein meisje op zo`n stoer paard en ik was zo trots Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 23:34

Zo vandaag naar de paardenmarkt in Elst geweest. Vroeg uit bed, half 5 al in de auto. Was toch weer 1.5 uur rijden zeg. Maar leuk om al die paarden bij elkaar te zien, minder leuk dat je niks kan mee nemen Clown Ik wou ze allemaal wel hebben, arme zielen. Al die kleine veulentjes, echt te snoezig! Alleen die boeren gaan er niet zo lief mee om, ik kan daar niet echt tegen. Dus voorlopig ff geen paardenmarkt meer. Lekker naar het strand geweest vanavond met Jielt, en met Rocky naar mn huis gefiets. Druk dagje was het weer Lachen

Peet: Leuk een wedstrijd met Tjillert! Haha!

Zasread: Spannend hoor nieuwe school en mensen leren kennen. Ik weet ook nog hoe ik dat altijd vind. Ben blij dat alles dit jaar nog 'oud en vertrouwd' is.

Malin: Goh, zn manen zijn wel veel korter idd. Lijkt het wel met mijn haar joh haha. Heb ook een stukje eraf gehaald. Moet ook nog steeds ff wennen. Maar staat Suev ook prachtig hoor.

Ess: Welkom hier, wel even wat anders zeg, in Spanje wonen! En dan ook nog eens een spaanse kanjer uitzoeken! Wauw Knipoog

Marit: Jemig, hopen dat alles goed komt met je vader. Het zit je dan ook niet mee met je ex. Ik zou toch alles nog wel even bespreken, zeker omdat het zo onverwachts was. Hopen dat je een leuke vent weer tegen komt, al zal dat voorlopig nog wel even duren denk ik Knipoog (Heb je vast geen behoefte aan nu).

Cojolly: Wat leuk zeg die foto's van Rod. Helemaal blij op de wei en in zn nieuwe stal. Leuk dat ie de shet zo geweldig vind!

Yenneke: Is toch lastig he, ineens je paardje weg brengen. En dan ook zover weg. Ga je ook niet 1, 2, 3 ff naar toe. Gelukkig staat ie er goed bij. Lekker van zn oude dag genieten zal die vast niet erg vinden Lachen .

Saida: Jemig, wat een slecht nieuws zeg. Gelukkig volgt die eigenaar je advies wel op. Je moest eens weten hoeveel daar maling aan hebben! Hoop dat ze nog een goed leven heeft tussen de fokmerries, en dat zal wel ongetwijfeld. Sterkte.

Sorry als ik iemand vergeten ben, maar kan niet alles onthouden Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:57

yenneke

fijn dat het goed gaat met je "oude" paardje het is niet eens zo ver bij ons vandaan mss dat we een keer langsgaan als dat kan maken we foto`s en zet ik ze hier op
alleen je link doet het niet Verdrietig zodat ik niet kan zien waar het is

ilona ik dach je neem t wel een veewagen vol mee naar huis zielig he ik kan er ook nooit tegen hoor ben vroeger wel naar zuidlaren geweest en daar kochten we wel altijd paardjes maar wou ze dan ook wel allemaal meenemen de stakkers

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:59

@ Amable --> heb er maar één woord voor.......... WAUW!!!

@ Peetisgreat --> wat kun je je dan trots voelen hè, als moeder zijnde!
Mijn dochter Lisanne pakte het in het begin heel snel op, maar bleef een poosje hangen.
Een paar weken geleden vroeg ze aan mij of ze misschien privé-les mocht, want ze wilde wat sneller vooruit.
Haar instructrice zei dat als ze in de les haar koppie erbij houdt en niet zo loopt te beppen, luistert naar wat ze zegt en dat ook dóét, dan zou ze heel snel vooruit gaan.
En ja hoor, de afgelopen 2 weken is ze als een speer vooruit gegaan!
En dan zit ik ook als een onwijs trotse moeder aan de kant te kijken, hoor!

@ Prinslover --> bedankt voor je lieve woorden. Bloos
Ik heb het ook nooit zo op die markten, inderdaad ook omdat die mensen zo hardhandig met die dieren omgaan.
Wat dat aangaat ben ik niet zakelijk genoeg, maar te emotioneel aangelegd denk ik.

Vandaag weer een dag zonder paardjes, ik loop echt met mijn ziel onder mijn arm.
Mijn ventje zei het ook al gisteren. Haha!
Toch blijf ik deze week zeker nog weg van de manege, vrijdag ga ik er weer naartoe want dan heeft Lisanne les.