Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:08

Ahh dat is fijn! Heb gister mailtje gestuurd en vrij snel al reactie gehad. Super fijn. Denk dat zij niet zadels zomaar verkopen, maar wel goed aanmeten. Ze hebben ook aardig wat keuzes uit nieuwe zadels etc.

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:27

Hier donderdag les gehad. In het begin twijfelde ik er aan of de manier van deze instructrice ons zou passen, maar na 20 minuten ging hij lekker ontspannen en dat was het doel.

Komende donderdag komt er nog iemand anders lesgeven en dan maak ik een keuze met wie we verder gaan.
Verder doet hij het heel goed op zijn nieuwe bit gelukkig.

Gisteren wou mijn dochter er op, echt super stoer van haar. Hij is wat groter dan mijn vorige en dat vond ze een beetje spannend.
Afbeelding

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:28

Mbt zadels, ik heb een Passier Compact. Dit is ook een korter zadel, maar wel met een heerlijk diepe zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:30

Fijn dat ze toch niet weg hoeft Esmee!

Goed gewerkt dus tijdens de les Antje.

En qua zadels: het enige wat kort genoeg was voor mijn extreem korte dame was macrider.

Verder vast een topic gebouwd van de dames maar er komt nog veel meer moois aan <3
[ITP] Duo Penotti: een real life sprookje door Mel photografy

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:52

Wat een leuke foto's komen er voorbij <3

Ik kreeg vanmorgen geen leuk bericht, Valoroso had eindelijk zo'n heerlijk plekje. Ik was zo blij :\
Hij zou als gezelschap samen met een grote ruin komen te staan. Ging ook helemaal goed. Nu heeft de staleigenaar ineens besloten om 4 merries op stal te zetten. Valoroso staat nu alleen en schijnbaar is hij een soort onhandelbare hengst, wat ik totaal niet geloof maarja. Merries bij een hengst zetten is sowieso niet slim. Wij moeten nu een ander plekje gaan zoeken :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:53

Jeetje, het gaat jou ook niet bepaald soepel af he...
Sterkte met de zoektocht.

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:55

Escada, wat balen zeg! Goede huisvesting is echt een uitdaging lijkt het wel

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:20

Wat fijn dat je Diva toch kan houden @Azmay!

Fijn dat het goed ging met de les @Antje12, en leuke foto met je dochter <3

Prachtige foto's Robijntah

Wat vervelend Escada... Hopelijk vindt je snel iets.

Zondag ben ik samen met iemand anders van stal op buitenrit geweest en het was echt heel gaaf. Milky Way kan zo hard buiten in de galop :')
En vandaag hebben we met een zeiltje gewerkt! Hij is zo dapper <3 Zelfs een stukje kunnen draven met het zeiltje.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:21

Wat tof zeg, ik zou echt verongelukken met de mijne _O-

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:23

Als ik dit in de eerste maanden had geprobeerd dan wij ook hoor :)) Maar hij wordt echt steeds dapperder! Het enige waar ik hem echt niet in krijg is water. In het bos zijn een paar meertjes/plassen, maar die zijn blijkbaar levensgevaarlijk }:)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:45

@Escada: Wat een lastige situatie zeg! Het is heel lastig om een passende plek te vinden voor een hengst zonder dat hij helemaal afgezonderd komt te staan weet ik uit ervaring. Ik hoop heel erg voor je dat je snel iets vind want dit klinkt inderdaad niet echt als een ideale situatie. -O- :(:)

@Antje12: Wat een lieve foto! <3

@Mingming: Wat dapper! *\o/* *\o/* *\o/*

@Robijntjah: De foto's zijn heel erg gaaf, maarja, wat wil je met zulke heerlijke paardendames en een leuk stelletje. <3

Hier weinig spectaculairs te melden, heb mn handen vol aan wat andere zaken en tot overmaat van ramp door mn enkel gegaan gisteren. :') Maar heb dit weekend wel een nieuw zadel gehaald en die wil ik heeeel graag passen op mn grote kerel. *\o/* Het is een Ghost Mandriana met Buttera-zitting. Ook zit er een schapenvacht-zitting bij om ipv de Buttera te gebruiken. Als ik een goede foto heb dan zal ik die wel even spammen. :j

Voor nu vermaken de kerels zich even met zn tweetjes, gisteravond ging het er weer lekker ruig aan toe. :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:51

Oooh dat klinkt fijn Serenity, ik heb sinds kort de ghost barocco met een schapenzitje en buttera zweetbladen geloof ik.

Zit zo fijn <3

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:14

Wat een leuk idee met dat zeil. Ga ik ook eens proberen. Waarschijnlijk denkt mijn ble dat het eetbaar is :D

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:46

Hoi, ik kom weer even binnenvallen...
Heeft iemand van jullie toevallig een Deuber el campo maat S1 te koop?
Moet wel gepast mogen worden en het moet echt een S1 zijn.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:31

unbelievable schreef:

Hier hebben ze heel veel 2ehands liggen.
Zie nu alleen geen El Campo. Maar is de moeite waard om in de gaten te houden

En je kan Wendy van Horse stuff and more contacten. Ze heeft wel eens via via een zadel te koop.

https://www.sued-sattel.de/sättel/gebrauchtsaettel

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:50

KellyR schreef:
unbelievable schreef:

Hier hebben ze heel veel 2ehands liggen.
Zie nu alleen geen El Campo. Maar is de moeite waard om in de gaten te houden

En je kan Wendy van Horse stuff and more contacten. Ze heeft wel eens via via een zadel te koop.

https://www.sued-sattel.de/sättel/gebrauchtsaettel

Dank je wel zal het in de gaten houden.
Met Wendy heb ik al contact gehad.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:57

Jee wat gaan jullie snel!

Ik kom even twee plaatjes erin gooien van mijn ritje vanochtend. Voor 8 uur al in het zadel om de bergen te verkennen. Heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:04

Ik kan me nu wel officieel melden in dit topic. Na onzekerheden, wel of niet spaans wel of geen Cruzado. Ben ik er eindelijk achter dat ik een 3 jarige Cruzado heb uit midden Spanje.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:23

Marije_1997 schreef:
Ik kan me nu wel officieel melden in dit topic. Na onzekerheden, wel of niet spaans wel of geen Cruzado. Ben ik er eindelijk achter dat ik een 3 jarige Cruzado heb uit midden Spanje.

Gaaf! :j Puur nieuwsgierig, hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:32

Serenity350 schreef:
Marije_1997 schreef:

Gaaf! :j Puur nieuwsgierig, hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen?

Via pre stamboek. Dacht tsja hoe kom ik er het beste achter waar die vandaan komt. Kreeg advies stamboeken te contacteren. Dus eerst pre stamboek en gelijk raak! Zo fijn. Nu opzoek naar de fokker. Maar heb her gebied waar hij vandaan komt, dat maakt het zoeken wat makkelijker.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:19

Uit nieuwsgierigheid: hoe? Want als hij geen papieren heeft, hoe kunnen ze dit dan achterhalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:30

neile schreef:
Uit nieuwsgierigheid: hoe? Want als hij geen papieren heeft, hoe kunnen ze dit dan achterhalen?

Via chipnummer. Denk net als hier via een soort zoekmachine. Pre stamboek weet ook precies waar ze moeten zoeken natuurlijk! Er hebben wss dus wel ooit papieren bij gezeten (wss gewoon spaans paspoort)

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:34

Castellon, wauwie! Wat een gaaf uitzicht!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:53

Ik ben bestuurslid in het Belgische PRE stamboek, vandaar dat ik mij afvroeg hoe. Bij mijn weten kunnen we enkel PRE geregistreerde paarden opzoeken, maar dat zou ik eens moeten navragen. Misschien organiseert Nederland dit anders, hebben ze toegang tot andere databases, maar het leek me straf. Wel leuk dat je wat duidelijkheid hebt in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:15

neile schreef:
Ik ben bestuurslid in het Belgische PRE stamboek, vandaar dat ik mij afvroeg hoe. Bij mijn weten kunnen we enkel PRE geregistreerde paarden opzoeken, maar dat zou ik eens moeten navragen. Misschien organiseert Nederland dit anders, hebben ze toegang tot andere databases, maar het leek me straf. Wel leuk dat je wat duidelijkheid hebt in ieder geval!

Ik heb geen idee hoe ze het doen hoor! Maar misschien is het leuk voor jullie om met ze te sparren? Wellicht kunnen jullie elkaar ook weer helpen!!