[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:56

Iloon Jij staat op de site van Cynthia zelfs met een foto van jou en Chico onder het kopje "vrienden" :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vond dat Alberto wel wat meer hard bewijs materiaal had mogen aanvoeren,vond het nog wat zwakjes.

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:19

Gab: Ben het ook wel eens met jou idee. Hopelijk weten nu zo veel bokkers wie het is, dat zij hun kennissen en vrienden waarschuwen voor ze naar haar gaan. Als ik die naam hoor in mijn kennissenkring zal ik zeker waarschuwen. En nu maar hopen dat ze snel failliet gaat. maar dan zal ze wel hondjes gaan verkopen verwacht ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:59

jeps, zoiets waarschijnlijk...
zulke mensen zijn over 't algemeen niet voor 1 gat te vangen helaas...

hoe zit dat eigenlijk met Marialva zelf, is die goed gekeurd als dekhengst bij de lusitano-stamboek en is dat op zich zelf wel een goed paard?
volgens mij zijn daar enorm veel merries mee gedekt, binnen en buiten het stamboek...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:32

Geen idee, hoe het met die hengst zit. Ik heb wel begrepen dat de Lusitano-vereniging zich verre houdt van haar. Dit was wel het laatste jaar dat ie zou dekken, althans ik heb gelezen dat ze dat ergens gezegd heeft.

Ach zij is erg, maar ik ken er zo nog 2 waar ik ook geen paard zou durven kopen. Wat ze hier laten zien is slechts het topje van de ijsberg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:43

ja dat weet ik inderdaad ook wel, ze stond al niet heel populair bekend inderdaad...

maar wat je zegt, ze zal niet de enige zijn...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:49

Het laat me hier ook weer eens zien.

Had het ook gehoord van marialva. Had het willen zien maar had visite. Jammer genoeg staat ht nog niet bij uitzending gemist want wordt wel nieuwsgierig.

En inderdaad er zijn genoeg van die handelaren weet er zo al 3 op nog geen uur rijden bij ons vandaan dus dit is inderdaad het topje maar....

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:03

Heey

Soeske: Gave foto's :D.

Jus: Gave foto's :D. Gefeliciteerd ( vera ook natuurlijk).

Pff, ik had echt niet verwacht dat dat Marialva zou zijn.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:20

laulau85 schreef:
Het laat me hier ook weer eens zien.

Had het ook gehoord van marialva. Had het willen zien maar had visite. Jammer genoeg staat ht nog niet bij uitzending gemist want wordt wel nieuwsgierig.

En inderdaad er zijn genoeg van die handelaren weet er zo al 3 op nog geen uur rijden bij ons vandaan dus dit is inderdaad het topje maar....

Heb het net gekeken! http://www.sbs6.nl/web/show/id=985763/l ... 072/page=1

Tsja, het is je wat. Ik heb haar leren kennen op bokt... Reageerde op haar topic, kreeg een uitnodiging eens op Marialva te komen rijden (valk hengst lusitano). Ik ging toevallig in de buurt op vakantie, zodoende is het gekomen. Ze heeft bij mij absoluut geen verkooppraatjes gehad... Ze was heel gezellig toen, vlotte babbel enzo. Wel aparte verhalen over dat "het paard van sinterklaar (de echte van tv) van haar was". Maar goed, dat is niet echt een big crime ofzo.. ;) . Ik had toen een hele leuke middag eerlijk gezegd.. Best heel gek als ik nu de beelden terug zie... :=

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:25

borderjay schreef:
Iloon Jij staat op de site van Cynthia zelfs met een foto van jou en Chico onder het kopje "vrienden" :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vond dat Alberto wel wat meer hard bewijs materiaal had mogen aanvoeren,vond het nog wat zwakjes.

Jup klopt. Weet je nog dat ze mee kletsde in dit topic trouwens? Dat ze in het ziekenhuis lag wegens iets met hartproblemen? Heb haar toen ook gebeld enzo. Misschien was dat wel waar hoor, maar door zo'n uitzending ga je daar toch aan twijfelen.. :o .

Heb je die site trouwens? Heb geprobeerd te zoeken, vond hem wel, maar site bestaat niet meer?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:26

Nouvel schreef:
hoe zit dat eigenlijk met Marialva zelf, is die goed gekeurd als dekhengst bij de lusitano-stamboek en is dat op zich zelf wel een goed paard?
volgens mij zijn daar enorm veel merries mee gedekt, binnen en buiten het stamboek...

Nee,hij is niet goedgekeurd (tenminste niet in Nederland)las ik in een ander topic....
overigens heb ik geen idee of het verder een goed paard is :o

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:33

Word er nu nog gecontroleerd of het echt rhino is , ik vond het koppie van het veulen op die verborgen camara echt zo zielig , ook al is het niet grappig maar dat verhaal van die photoshop dan dat ze Portugal achter het paard plakte moest ik stiekem toch wel om lachen.
Verkeerde handelaren heb je overal niet alleen in de paardenwereld.

Anoek in Spanje heb je een soort ruiterbewijzen die heten galopes en die heb van 1 tot 9 om nivo 1 te rijden heb je 3 nodig , nivo 2 heb je galope 4 nodig en dan nivo 3 en 4 galope 7 dus als jij een z proef wil rijden moet je aan kunnen tonen dat je galope 7 hebt dus dat je op dat nivo rijdt voorderest kun je je dan gewoon in laten schrijven in de proef die je wilt. Galope 9 krijg je alleen als je het olimpisch team hebt gehaald.

Vera heeft een paar weken terug galopes 1,2 en 3 gedaan en ze moest ook een klein parcoursje springen wij springen dus helemaal niet we hebben wel wat geoefend gewoon uit draf komt ze daar op haar examen haar examinateur zegt galopeer maar aan en spring die en die sprong , Vera kijkt me aan met een gezicht van dat heb ik nog nooit gedaan haha , ik heb hier een leuke foto van hoe je kan springen in dressuurzit.
Paard is een PRE van een vriendin , heel braaf dus hij was perfect voor het examen. je krijgt dus theorie , dressuur en springen.

Afbeelding

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:45

Hoi, weer even een berichtje. Ik heb de uitzending ook zitten kijken. Dat zij van Marialva niet helemaal oké is wist ik al, maar vond dat wel bevestigd door de uitzending. Typisch iemand die van de onkunde/kennisgebrek van een ander misbruik maakt en dat keur ik absoluut af, ook al waren sommige dingen van de kopers ook wel naief te noemen.
Iloon, ik had je inderdaad al gespot op haar website. Een mooie foto van jou en chic onder het kopje vrienden. Al haar zogenaamde vrienden kunnen we rustig ook met een dikke korrel zout nemen, maar ik zou het persoonlijk niet zo leuk vinden om met haar geassocieerd te worden dmv een privé foto.
De lusitano van "het paard van sinterklaas" is trouwens die van chawwa. Of de oude merrie die in de rest van de film speelt inderdaad van haar was weet ik niet.
Lisenka, hoe is het afgelopen met de uitslagen van het ziekenhuis? Al uitsluitsel of het echt om tietze gaat? Ik heb er momenteel weinig last van. Bij mij komt het bij vlagen ineens en kan zo ineens ook weer over zijn.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:09

Hallo allemaal! :)

Ik had gister ook undercover gekeken en wat een naar mens is dat zeg! ;(

Mooie fotos Jus! :)

Nou mijn paard had zaterdag dus de keuring in Kootwijk, toen ze van de vrachtwagen kwam moest ze erg hoesten en had een snot neus, dus wij schrokken ons een hoedje.. Na de keuring meteen naar huis gegaan, gister haalde ik haar uit de wei stond ze kei hard te ademen :wow: (alsof ze gereden had) dus ik haar snel binnen in de schaduw gezet, emmer water gepakt en rustig kwam ze op adem, nog steeds heel hard hoesten, wij haar temperatuur opgemeten, had ze 40.5, dik koorts dus! |(
We hebben haar nou op stal laten staan.. Dierenarts ook gebeld gister, we moesten het maar een paar dagen aankijken ;(
Vanndaag weer temperatuur opgemeten en was 39.5 wel iets gezakt dus, maar we balen er echt van dat we zo'n ziek paard terug hebben gekregen en dat ze haar uberhaupt mee hebben laten doen aan de keuring! ;(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:45

Ik heb net ook de uitzending nog even gekeken, maar daar wordt je inderdaad niet echt blij van.... Kopers hebben natuurlijk een onderzoeksplicht en je zou een paard eigenlijk ook altijd moeten laten keuren. Maar vind ook dat er een groot verschil zit tussen verzwijgen en liegen. Natuurlijk kan je verzwijgen dat een paard verwaarloost is geweest en dat er niet op gereden kan worden, maar als mensen er naar vragen tja dan zou je wel eerlijk antwoord moeten geven.

Maar ik weet wel waarom ik nooit advocaat zou willen worden :). Je zou zo'n mens maar moeten verdedigen... Dat van de photoshop vond ik ook wel grappig, dat ze daar goed in is heeft ze hier ook al laten zien ;). En dan mishandelt door alberto :=. En dat ook echt bij de politie, ambulance (heeft ze die gebelt nadat ze wel naar dr huis kon lopen) en dr huisarts melden....

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:31

Prinslover schreef:
borderjay schreef:

Jup klopt. Weet je nog dat ze mee kletsde in dit topic trouwens? Dat ze in het ziekenhuis lag wegens iets met hartproblemen? Heb haar toen ook gebeld enzo. Misschien was dat wel waar hoor, maar door zo'n uitzending ga je daar toch aan twijfelen.. :o .

Heb je die site trouwens? Heb geprobeerd te zoeken, vond hem wel, maar site bestaat niet meer?

Dat had ik ook al gezien en was daar best wel van geschrokken (zag dat vorige week) Nouja, geschrokken is misschien wel een groot woord, maar ik dacht wel :?
ik zal even kijken voor een linkje
Laatst bijgewerkt door zasread op 24-05-10 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:32

Trouwens, was een foto die ik gemaakt had..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:36

De site is uit de lucht, dus ik probeerde via www.archive.org te kijken, maar dat lukte niet

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:58

Ach ja dit bedrijf van haar zal nu wel opgedoekt worden, maar ik gok dat ze onder een andere naam vast wel weer zoiets zal gaan doen....

Ik heb toen ik voor een paard ging kijken trouwens ook zoiets meegemaakt hoor, dit paard was dan niet van een handelaar maar van een meisje (al zou iemand die in paarden handelt je dit ook nog wel eens kunnen laten denken). Paard zou goed zijn, maar ik had al zo mijn twijfels.... Ergens twee maanden later stond ie op bokt, probleempaard te koop. Paard was heel erg eenkennig, had vocht in zijn knie en liep kreupel. Daarnaast weefde hij zelfs op de wei. Dat zijn knie dikker was had ik ook al gezien, daar had een dierenarts naar gekeken en zou niet erg zijn. Maar ja ik had al zoveel twijfels dat ik netjes heb gezegd dat ik er over na ging denken en later gebeld heb dat het hem niet werd :P.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:11

Ja, ik wist dat ik op haar site stond hoor! Maar goed, ik had en heb eigenlijk nog steeds zelf geen persoonlijke problemen met haar. Site is inmiddels toch uit de lucht, dus no problem vind ik...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:53

@ Madelief: Fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Foto's zien er goed uit. Ga zo even Jasmijn haar topic bekijken.

@ Suus: Mooie foto's!!!

@ Jus: Fijne foto's om te zien. Vind Gallo een gaaf paard om te zien.

Heb zelf ook gisteren gekeken naar Undercover Nederland. Het einde gemist omdat ik in slaap was gevallen. N.l. wat spierpijn tussen mijn schouderbladen en dreigde daardoor ook hoofdpijn te krijgen.
Heb mij ook verbaasd dat geen koper de paarden leek te laten keuren.
Wat betreft het veulen met rhino vond ik ronduit schandalig. Wat als de mogelijke kopers erna nog meer paarden gingen bezichtigen?
Ga binnenkort de uitzending even opnieuw bekijken.

Vandaag springles gehad i.p.v. gisteren. Werd door Laura die meespringt gebeld of ik zin had om naar de 2e hands markt bij de ruitersportzaak te gaan. Tuurlijk. Tweedehands deel viel wat tegen, maar wel leuk dekje als verjaardagscadeau kunnen kopen. Laura heeft de afgelopen tijd met Frío geholpen toen dat nodig was en daar wil ik haar toch heel graag voor bedanken.
Verder een mooie bruine dunnere zweetdeken zonder hals voor op de trailer. Zat een halster bij, altijd leuk. En een poetstas (kan die oude kist weg) en een hele gave zadel hoes. Oude was echt op en deze is van stof met roze/rode en paarse bloemen. Lekker opvallend :D Wel een duur weekend geweest.
Daarna springles. Eerste keer met bodyprotector. Moest wel even aan wennen, maar dat ging een stuk sneller dan verwacht. Bijkomstigheid was dat ik de 'wokkelstand' niet kon aannemen :))
Lekker gereden, na het rijden Frío lekker afgespoten en hem zichzelf laten paneren. Daarna mocht ie smullen van wat lijnzaad (gekookt) dat ie van een stalgenoot krijgt met wat muesli. Meneer is een uitzondering die het lijnzaad ook zo eet. Net een soort kauwgom, maar het gaat er prima bij hem in! :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:53

Angela – wat super dat ze zo braaf het halstertje toe liet. Nu lekker blijven oefenen

Anouk – gefeliciteerd weer een wp gaat nu lekker met jullie he
Met ons 3tjes gaat het heel goed idd me vriend loopt nog in het ziekenhuis voor onderzoeken en vandaag krijgt die de uitslag van de bloedonderzoeken dus ik ben benieuwd.
En wat leuk dat vader en dochter samen zijn gaan rijden in de duinen van zulke verhalen wordt ik echt vrolijk heerlijk om te lezen en wat super dat ze is blijven zitten knap hoor

Frank – wat een heerlijke foto’s

Shanna – balen dat de weltino hem niet wordt maar lekker doorzoeken en je komt er vanzelf 1 tegen :j

Madelief – fijn dat de verhuizing goed is verlopen ben benieuwd naar de foto’s
Leest verder: heerlijke foto’s en die laatste foto van furia in de wei mooi plaatje en die van furia en dito samen <3

Suus – wat een gave foto’s en echt jullie zijn zo’n mooi koppel super om te zien echt genieten <3

Jasmijn – zal zo in jou topic reageren

Ik heb helaas niet de uitzending gezien maar de bokker ken ik wel zij is toch degene die in het ziekenhuis heeft gelegen ?
*leest verder* en het is haar idd

Ilona – leuk op vakantie naar de duinen misschien kom ik ook nog wel met heike :D

Jus – leuke plaatjes mooi paard ziet er goed

Branka – lekker springles gehad dus, fijn dat het lekker ging

Les ging zaterdag super goed ben weer echt trots zondag lekker een buitenrit gemaakt door het park even lekker zijn spieren losgemaakt en gisteren lekker alleen maar stap en rek oefeningen gedaan vandaag heb schoonmoeders les en morgen heb ik zelf weer les dus ben benieuwd :D

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:37

Haha Shanna!
Dat filmpje, al die amerikanen: O my gaaad! :P
Neuh, daar wil je idd niet in staat :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:54

Marialva,... die naam hebben we toch allemaal wel zo'n beetje ingetyped om haar sterkte te wensen, al zo n beetje een jaar geleden,...

Prachtige foto's joh hee, van allemaal! Mooi om te zien!

idefix4 schreef:
Martine en zo te zien: prima hotelmogelijkheden! Kun je daar geen gebruik van maken? Waar zit wenda dan ergens? Het verbaast me wel om te zien dat je op een eiland zit! Dat wist ik dan weer niet, dat Tunesië die heeft. Ah, ik zie je aanbod! Haha. Die Frank, ach dit doet ie toch niet, want hij heeft een bloedhekel aan lang vliegen...

Anouk Ik zit dan weer een 4 uur autorijden verderop landinwaarts. Aan de rand van de woestijn!
Gaat t er van komen dat jullie Martine gaan bezoeken?

Martine je huis ziet er waanzinnig gaaf uit! Heel veel succes met de verbouwing!

Vanavond (ineens!) wordt ons team versterkt met een bokker die de moed heeft in de warmste maanden van het jaar vrijwillig werk te komen doen op de ranch! Dat wordt wat heel veel zand, hitte, 2 wilde mannen, 5 schatten van paarden en 2 honden en ik dan. Oh ja en een cursus arabisch lezen schrijven en spreken. Met de nieuwe versterking hoop ik ook eens wat meer spectaculaire foto's te kunnen maken. En het is mijn wens de paarden los te kunnen gaan laten lopen. Er is zoveel werk aan de winkel!

Hier nog een foto van onze berber Rafale die hier hard zijn best doet te bewijzen dat ie barok is, achterop Tornado, hier zeggen ze een blauwschimmel, maar hij doet hard zijn best te tonen dat ie een roodschimmel kan zijn, bereden door 1 van mn 2 zussen die onlangs op bezoek waren.

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:18

Bedouin: Het is dat ik een eigen paard heb maar anders zou ik ook zo over komen vliegen om vrijwilligerswerk te doen hoor :D. Ben net klaar met mijn studie en mijn droom was dan altijd om een jaartje in het buitenland te gaan werken ofzo. Maar ja paardje gaat echt niet meer weg :D. De hitte kan ik wel aan, goed smeren en dan komt het wel goed :P. Cursus arabisch zou ik ook nog wel eens willen doen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:18

Judith -> Wat is Gallo toch een mooi paard met een hele mooie uitstraling!

Er werd niet vermeld wat er nu gebeurt met Marialva/Cynthia en de paarden enz.
Geen idee of er wordt gecontroleerd of het zeker Rhino is, dat kunnen we alleen maar hopen.....

Ilona -> Dat van haar hartproblemen weet ik niet, maar ik weet wel dat ze vertelde dat ze hersenbeschadiging had door een paard ofzo.
Het was alleen nogal raar dat ze vlak daarna wel een strandrit kon maken, en met het vliegtuig op vakantie kon gaan.....
Daar had ik wel mijn vraagtekens bij, maar dit had ik nooit achter haar gezocht.
Voor zover ik haar kende natuurlijk, ik kende haar alleen van hier in het topic.

Sharon -> Wat vervelend dat je Tjarda ziek mee naar huis hebt gekregen.
Gaat het nu weer wat beter met haar?
Niet te lang wachten met koorts, hoor.

Denise -> Hoe gaat het nu met je vriend?

Wenda -> Wat een leuke (vakantie)plaatjes heb je hier weer neer gezet. ;)