[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:10

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:21

Iedereen dank voor alle steun! Doet me goed :D

@Snowy: Nou longeren zonder lijn kan met hem dus ook in de paddock heb ik afgelopen maandag gemerkt: Je zet hem in de paddock, gaat ergens in het midden staan, pakt de longeerzweep en houdt die omhoog en er loopt een Fries voltes om je heen te draven :Y) Heeft ie echt super in het koppie zitten. Galop, Draven, Stappen, naar me toe komen (simpel even de zweep naar de grond laten wijzen en hij staat voor me) dus dat ga ik zeker doen. En hij liep deze week wel keurig met mij mee de wei uit. Het is nu meer dat rare gedrag jegens merries waar ik me "druk" om maak (al zal het feit dat de stroom eraf was en hij nu dus kan neuzen ZONDER stroomschok er aan bijgedragen hebben dat ie zich opwond. vanaf de seconde dat ik de stroom er weer op had gezet en hij een schok had gehad was de pret al snel minder) en het feit dat ik dus niks anders kan dan los met hem werken. En waar ik van baal is dat ik mij met 1 geblesseerde pijnlijke schouder onzeker voel als ie raar gaat lopen doen en dat merkt hij dan natuurlijk weer.

Ach ja, geduld hebben en kalm blijven....

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:34

Zilfstar: Past Jippe zich niet aan aan jou?
Sommige paarden voelen dat er iets is en doen dan voorzichtiger. Maar misschien kent hij je nog niet goed genoeg. :o

Ik hoop dat Atlas niet te veel manen heeft afgeschuurd van de zenuwen. Daar wordt ik niet blij van. ;(

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:03

Denise -> Wat leuk dat je vader ook regelmatig met Heike bezig is.
Ik zou ook wel willen dat Frits het leuk zou vinden om met paarden bezig te zijn, maar helaas is dat niet zo.
Een heel enkele keer komt hij mee, en daar ben ik al heel blij om.
Alles is goed gegaan in het ziekenhuis, Jorick kan weer wat meer horen nu.
We zijn idd daarna wat gaan eten, maar gewoon in het restaurant van het ziekenhuis, hoor!
Jorick mag dan altijd wat lekkers uitzoeken, en dat maakt het voor hem ook leuk om die lange rit te maken want we zitten toch zo'n 1,5 uur in de auto om er te komen.....

Ilona -> We zijn idd op curcus gebarentaal geweest en kunnen een klein beetje gebarentaal.
We hebben alle modules gedaan en ook de extra thema-cursussen maar echt gebarentaal gebruiken we niet.
Helemaal sinds Jorick het implantaat heeft is dit niet nodig en kunnen we gewoon met elkaar praten.
Wel op een lager/kinderlijker niveau en met oogcontact, dan kan hij vrijwel alles volgen.
Bij moeilijkere dingen zoals wanneer we iets moeten uitleggen of vertellen, of er komen moeilijkere woorden in voor dan gebruiken we het zogenoemde NmG (Nederlands ondersteund met Gebaren).
Dus dan praten wij normaal Nederlands en ondersteunen dan verschillende woorden met gebaren.
Lekker vakantie! Ik moet nog een maand wachten.
Alvast heel veel plezier in CenterParcs en voor volgende week met de meiden!

Anouk -> Ik weet idd wat Menière is ja, mijn opa heeft dat ook.
Alleen heeft het bij hem geen gevolgen gehad voor zijn gehoor.
Jorick zijn doofheid is erfelijk bepaald, Frits en ik zijn drager van het afwijkende gen dat dit veroorzaakt.
Bij elke bevruchting hebben we dus een kans van 25% dat het een doof kindje wordt.

Tamara -> Padrino is geen Fabe*Zetske, Zetske is zijn moeder, maar een Fabe*Oepke*Peke.
Ik 'ken' Zetske. ;)
Bij het benoemen van de afstamming noem je altijd eerst de vader op en dan de vader van de moeder, dus in dit geval de vader van Zetske (= Oepke), en vervolgens de vader van moeders moeder (= Peke).
Weer wat geleerd! :D

De les vanmorgen ging weer lekker!
Gelukkig dat de les vanmorgen was want vanmiddag heeft het hier even flink gestortregend!
We hebben weer wat nieuws geleerd waar we weer een paar weken mee verder kunnen.
En nog een giga compliment gekregen van Beda; ze vindt Rintske 1 van de mooiste friese paarden die ze ooit heeft gezien! *\o/*
Mooi in verhouding, niet te luxe en niet te zwaar en met de mooie trotse uitstraling van een hengst, hahaha! :D
Ik hoop dat meneer Sibma dat volgend jaar ook vindt en hij er een stermerrie van kan maken voor mij! ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:23

borderjay schreef:
Wie nog een andalusier zoekt...deze lijkt leuk en niet duur: http://link.marktplaats.nl/253403425

Lisa en ik zijn al bij dit paardje wezen kijken. Het heeft Pura Raza Arabe papieren en wij vond hem erg leuk! Een erg gevoelig en lief paardje. Helaas heeft hij rechts voor een dikke knie. Hier leek hij geen last van te hebben met lopen, maar na het rijden was het wel erger geworden..

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:59

Ilona - ja heike is weer super verwend door mijn ouders dus ben benieuwd wat ik vanaaf aantref :P
jij een hele fijne vakantie en maak maar leuke foto's en een leuk verslag

Eline - ach gos atlas depri verwen hem maar extra deze dagen

Saida - ja me vader is stapel dol op heike ben ik ook echt super blij mee, jammer dat frits het niet zo leuk vindt als jou misschien komt dat nog
en fijn dat het in het ziekenhuis goed is gegaan en heel begrijpelijk dat je het voor hem ook ''leuk'' wil houden zo wordt het ook geen straf om erheen te gaan
fijn dat je les lekker ging hou dit vol en hopelijk wordt ze idd ster heike is het helaas niet geworden ze vonden hem te kwpner achtig :+

JOEPIE ook ik heb lekker 2 weken vakantie lekker naar de campin en 2 weken frutten met heike :D :D

fijn weekend allemaal

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:36

Saida: er zijn meer wegen naar rome toch ;)! Altijd leuk om complimenten te ontvangen, mijn instructrice is altijd heel enthousiast en dat heeft wel een goed effect op mijn rijden.
Toch nog een leuke dag gehad ondanks het ziekenhuis bezoek?!

Malin: stil zitten jij!!! Ik zou toch even bellen, je voelt zelf het beste of het goed zit of niet. En je moet natuurlijk wel weer zo snel mogelijk in het zadel zitten!
Ik zou eerst ook meedoen 4 juli, maar heb dan een feest, zou gezellig geweest zijn ;)

Denise: Ik oefen zijwaarts eigenlijk alleen nog maar in de les en dan voornamelijk volte openen en sluiten. Omdat shannon niet erg makkelijk met zweep te rijden is heeft mijn instructrice die vast en op momenten dat ze niet goed op mijn been reageerd helpt mijn instructrice dmv de zweep...Shannon leert op deze manier mijn hulpen te koppelen aan een actie. Daarbij rijd ik mijn volte met stelling op 2 teugels en kan ik dmv mn hand wat openen en sluiten daar haar ook beter in ondersteunen.
Fijne vakantie!

Anouk: beetje kredietcrisis is het wel, maar een brunotti tas voor 15 euro kon ik niet laten liggen ;) Ik ben een echte uitverkoopshopper...iets moet wel heel leuk zijn wil ik de volle prijs betalen. Wat dat betreft ben ik een ontzettende krent...een vriendin van mij had laatst een polo voor 40 euro gekocht, nou voor mij mogen die niet meer dan 15 kosten ;)
Heerlijk toch zo tutten! Bij ons op stal staan allemaal van die paardjes die daar van genieten dus ik kan mn lol niet op!
Je ene dochter een prinses en de andere de lokale celeberty! Gaat goed daar! Leuke foto's van prince! Hij paste qua naam en gedrag wel in het thema ;)!

Ilona: Al ingepakt en ready to go! van de ene naar de andere vakantie! goed bezig!

Ik heb vandaag een start gemaakt met een goede daad! Ik heb besloten om bloeddonor te worden en mocht vandaag op keuring! Mijn ijzer gehalte was super! Beter dan de gemiddelde man :o Toen moest ik nog wat test bloed geven, ziet er toch vreemd uit als ze een naald in je arm steken :P Maar bikkel dat ik ben heb ik 3 hele buisjes gegeven... als alles in orde is mag ik dus bloed gaan geven.

En vandaag weer een cijfer binnengekregen, eindcijfer voor european law and home affairs..en ja weer een 7 *\o/* Als ik nou voor psychologie ook nog een 7 haal heb ik alleen voor de 2 vakken aan het begin van het jaar een 6 en voor de overige 6 vakken een 7. Staat toch wel weer netjes!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:52

Heey
Bijna iedereen al lekker vakantie :D
Ik moet nog een paar weken :(.
Mies : Netjes hoor :).
Denise : Klinkt als een heerlijk dagje voor heike :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:29

Vanaf blz 275 :wow:

Jan: Je zou het bijna denken he, helaas heb ik alleen een jonger zusje :P Waarvan ze overigens wel vaak denk dat het mijn tweelingzusje is...
Wat heb je weer een schitterende foto's geplaatst _O-

Joyce: Leuke foto's van Bandito :D

Laura: Ik? Fotoverslaafd? Neuh!! Heb er alleen wel 100derden van Igneo :o
Dat meen je niet, en nu, is er nog een ander moment voor het eindgesprek?

Esther: Jammer dat het paard waar je bent gaan kijken niks was.. Wil je nog bij Daisy komen kijken?

Denise: hihi, Heike ontsnapt := Het rijden gaat zo te lezen nog steeds lekker! :D
En wat is er toch met dat knor-knor?

Malin: Balen dat je enkel nu alsnog in het gisp zit :(:)

Debby: Whahaha, Xantha is ook een persoonlijkheid hoor! Lekker slootje springen :P
Harry is lief :+:

angela: Ik kan me voorstellen dat je Moppie nog steeds mist. Ik weet helaas hoe het is om een paard in te moeten laten slapen.

Eline: Leuk dat je wat meer te weten bent gekomen over Atlas zijn afstamming!
Beterschap voor Rowena :(:)

Madelief: Jeetje zeg, dat is ook geen serice met je zadel :n niet netjes! Gelukkig heb je hem nu wel :j
Daisy is de mama van Salazer, het vriendje van Igneo. Ze is de fokmerrie van Lisa voor het uitproberen van Saturno :P
Wat een leuke foto's weer van Fuur :)

Jasmijn: Waar blijft mijn mail ;) O:)
En nog steeds geen veulen :n
Ga je de 19de al naar Frank, ojeej, dan moet ik ook maar snel bij je op bezoek komen!!

Anouk: Balen dat je weer geen winst had met je wedstrijd :(:) En dan ook nog zo sjompe nat geregend en zo'n lage score voor verzorging... Het was niet jou dat geloof ik :(:) Gelukkig maar dat Sam je wel weer een heel goed gevoel heeft gegeven!
Dat schoolreisje zag eruit als een super leuke dag!

Mies: Dat is niet mooi, dat is beangstigend, straks heeft hij een mega lijf, op korte benen..
whihihi, stomme chinezen!

Elise : _O- :') _O- Dat verhaal van die schaap, prachtig gewoon!!!

Gabriella: Op zo'n paard heb ik ook gereden, ik heb heel lang alleen voltes gegaloppeerd en om gegeven moment zakte het tempo en werd de galop steeds beter.
Moreno staat weer mooi op de foto :D

Benthe: Wat super dat jullie nu ook land hebben!
Jezus Benth, wat is Utix een kanjer dat hij stopte zeg! Beetje vreemd dat dat hoofdstel zomaar los liet..

Ilona: Met die nieuwe weidegang, ga je dan nog verhuizen naar die andere stal? en gaat Chico nou nog steeds uit logeren op het andere weiland?
Pfiew, gelukkig hebben jullie een trailer gevonden, hoewel het nog steeds een eikelactie is van die oude staleigenaar! Veel plezier dit weekend en volgende week!!! En ik ben benieuwd wat je morgen gaat doen..

Karina: Ik zal je even pb-en over het plan ;)
Gedsie ;( wat vervelend dat Veludo en Rico er nog steeds niet boven op zijn!

Nies: Welkom, je hebt een mooie dame :j

Kelly: Super leuk dat je weer een showtje gaat rijden :D

Marielle: Wat een schattige shetlander.

Heidi: jeetje, is dat even schrikken, gelukkig heeft Machonito er niks aan overgehouden
Wat een lieve foto's van jesse met de paarden :)

Saida: Gelukkig maar dat Rintske minder bang wordt voor auto's

Zilfstar: Wat een draak die Jippe, het doet me denken aan mijn eigen paardje, die is ook altijd zo heftig met de hoefsmid!

Petra: Jeetje, is dat even schrikken!!! Arme Tsjillert, gelukkig heeft hij er niks ergs aan over gehouden.

Tot en met blz 285.... ga nu uiteten met de familie, want mijn zusjes is gisteren geslaagd voor haar VWO examen!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:37

gefeliciteerd en veel plezier :D ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:16

Saida, fijn dat je zoon nu meer en beter hoort. Mooi compliment gehad van Beda!

Prinslover veel plezier in centerparcs.

Soeske genoten op Oerol :)

Idefix, bij Ammerzoden gingen wij vroeger altijd met de boot op vakantie :D
Leuke foto's. Zowel Prince als Whisper zijn leukerds.

Machonito mooie foto's in je topic. VInd jullie een goede combi.

Snowy, pfoe dat is ook een eng ongeluk met de kar. Kan goed zijn dat t daardoor ontstaan is.
Ik had nog nooit over dat middel gehoord. Kan eens aan de arts vragen of t wat voor Flan kan zijn.
Ah die arme Atlas :(:) Zijn vriendinnetje weg. Balen dat hij dan gaat schuren..
Gaaf zo'n cursus!

Borderjay, dat is idd een leuk paardje om te zien.

Zie nu de reactie van Zasread over de knie.

Mies_Apollo, goede daad en goede cijfers :D

Collega's en ik hebben erg lekker gelunched en t was ook gezellig :) Kan dinsdag een leuke declaratie indienen :))
Daarna ben ik nog doorgereden met collega naar Flan (mochten rest v.d. middag vrij). Die stond al op de wei (had haar vanmorgen binnengezet ivm smid) dus dat was fijn +:)+
Zag dat ze ijzers onder had en de stappen die ik liet doen waren oke. Neusje ingesmeerd want de zon scheen aardig. COllega vond t ook wel leuk. Na wat geknuffel is hij weggegaan en ben ik wat spullen op gaan ruimen. Nog even een praatje Fries gehad met stalgenootje. Mag binnenkort een x op haar Friesje rijden om te kijken hoe dat is. Iig wel tof, had helaas geen rijkleding aan anders mocht t gelijk.
later nog ff geleerd en toen Jan thuis was nog ff een kus bij Flan gebracht :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:48

Leuk joh jellie :D Echt leuk dat je op de fries mag rijden :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:56

Kom me weer even melden....weer terug van vakantie. Ga alleen even ego bijreageren, want jullie hebben weer allemaal veel te veel jullie best gedaan om teveel te schrijven :).
Vakantie was heerlijk, weer was goed. Wel wat minder gewandeld dan normaal omdat er nog veel sneeuw lag en er ook veel paden nog waren afgesloten door lawines, die van het voorjaar zijn geweest. Dus die waren ze nog aan het opruimen. Dus een vrij relaxed weekje gehad.
Vandaag weer even met Sun gewerkt...aan de hand. Dat was weer heel ver weggezakt en Elise moest me weer even flink helpen. Morgen weer opnieuw en hopen dat het dan wat beter gaat. En daarna toch maar even wat meer bijhouden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:34

Tamara Dan ben je net te laat, want dan heb je net een heel leuke meeting gemist. Wij hebben dat in Delft gehouden bij de stadsherberg. :P

Eline Balen dat ie niet mee kan zeg! Heeft ie iets meegemaakt met een trailer, dat ie dat niet wil? Jij hebt hem toch al een poos? Hopelijk helpt de cursus! Bij ons was het heel leerzaam! Een aanrader dus.

Gab Ik werd er niet warm van en mss kun je hem mailen naar Esther. Die is zoekende. 8-) Ow ik lees nu dat Sanne hem al kent...

Saida Alsof dat al niet genoeg is en absoluut niet bedoeld om te kwetsen, maar heeft dit gen alleen doofheid tot gevolg of ook andere handicaps? En hoe groot is de kans nu, dat hij meer zal horen? Heb je daar een beeld van? Hoe zijn jullie er achter gekomen? Was het al duidelijk vanaf Jorick zijn geboorte of is het later pas naar voren gekomen? Ik las volgens mij ergens dat het weer erger was geworden. Dat duidt er in mijn optiek dan op, dat het beter is geweest. :(:)

Zou mooi zijn als Rintske ster wordt! Mag ze dat dan ook doorgeven aan een kindje? Of blijft ze kinderloos? Of heeft ze al veulens gehad in het verleden. Zou me verbazen, want als ze zo mooi is, hadden ze haar vast al eens laten keuren, toch?

Mies Haha, ik kan het ook al niet hoor. Bij mij moet ook alles zo goedkoop mogelijk. Mijn schoonma vond het belachelijk dat ik geen 120 euro aan één kledingstuk wilde uitgeven. Maar ik kan dat echt niet. Zelfs niet als ik naar een bruiloft moet. Zelfs toen heb ik niks nieuws gekocht, want er was geen opruiming. Reken nog te veel om vrees ik. Ik vind het ook het leukste om te slagen met de uitverkoop en dan iets te dragen waar iedereen weg van is en dan te kunnen zeggen dat ik het voor een krats gekocht heb. :+
Ja, die Prince hè? Echt een vorstelijk paardje! En sabrina was reuzetrots, net als Michelle overigens. Sabrina wil nog een keer op de pony met ook een wijde jurk aan. Dat zit nog in het vat!

Netjes, zulke goede cijfers! Waar studeer je voor? Iets met rechten, maar waar wil je het voor gaan gebruiken?
En bloeddonor! Toe maar! Frank en ik en daarmee Sabrina zijn al niet geschikt. Als wij bloed hebben afgegeven, hebben we heel wat tijd nodig om het zelf weer aan te maken. :z Allebei een veel te lage bloeddruk.

Sanne Ik heb doelbewust één proef gereden en dat blijf ik voorlopig even doen. En ach, ik ging niet voor de winst, was natuurlijk wel leuk geweest, maar ik wist dat dat er nog niet in zit. Ik ging voor het vertrouwen en dat heb ik nu helemaal terug! Dus mijn doel heb ik toch wel bereikt. Jammer alleen dat ik er zoooo nat voor moest worden!
Gefeliciteerd met je zus!! VWO toe maar, dat heb ik ooit ook eens voor elkaar gekregen. Netjes hoor! Rijdt zij ook paard? Dan zou het het bewijs zijn dat je er slim van wordt. :D

Was wel geinig overigens. Volgens de pensionhoudsters dochter was ik nerveus. Ik was echt verbaasd! Met het alcohol en de lol van de dag erop nog in mijn bol was ik deze keer helemaal niet nerveus! Juist heel relaxed! Het werkt dus wel heel kalmerend zo'n avondje :Y)

Jellie Werkelijk? Ik ben getrouwd met een man (frankiej hier) die geboren en getogen is in Ammerzoden. :P Ik woon er heel dichtbij... Met de boot op vakantie daar naar toe? Tjonge! En wat ging je er dan doen? Kan me er niks bij voorstellen. :o Dan ken je de omgeving hier ook vast wel een beetje.

Spokie Welkom back! Ja, we zitten niet stil! De meeting was ook een giller! Nu je zo'n relaxte vakantie hebt gehad, kun je met frisse moed weer bijlezen. *D Hoeveel pagina's heb je gemist?

Ik heb niet paardgereden. Voor Sabrina op bed lag, wat het al tegen acht uur en had ik geen puf meer om nog van de bank af te komen. Ja, slecht hè? Vind ik eigenlijk ook wel. Frank was al om 4 uur op, dus die zal wel niet meer bijlezen. Hij zit met de luiken al dicht.
Ouwehands dierenpark was een geslaagd dagje uit! Michelle heeft letterlijk oog in oog gestaan met het hoofd van een giraffe! Dat vond ze geweldig leuk! Ze kon hem zelfs aaien. En Sabrina vond het baby-ijsbeertje en de vissen leuk.
Was wel lache overigens dat ijsbeertje. Hij was aan het spelen met een groter exemplaar in het water en dat konden we zien door zo'n raam. Zag je daar dat groene water met die 2 beren langszwemmen. net het dolfinarium. Sabrina en Michelle stonden te genieten van dat baby-beertje zo dicht bij en hadden dus niet in de gaten dat die grote met een bloedgang kwam aangezwommen! Nou echt dat is een schitterende serie foto's geworden! Haha. Ze zijn zich ech stuk geschrokken! Verder hebben de meiden met open mond naar de zeeleeuwenshow gekeken en ook het berenbos was aan ze besteed. Het aquarium vonden ze ook mooi. Basje vond het alleen niet zo'n goed idee om te poseren voor de enorme karpers! Hij zag een vis, zo groot als hemzelf recht op hem afzwemmen en dat vond ie toch wel eng. Verder hebben we nog een witte tijger gezien. Hij lag heel relaxed voor het hek en wij ons maar afvragen waarom. Bleek er een kuiken net achter het hek rond te darren. Daar zat ie geboeid naar te kijken, maar hij kon er nèt niet bij. Het was echt een leuke dag voor de zoo. De dieren waren lekker actief en dat maakt het wel leuker om ze te zien, ipv dat slapen. Zelfs de apen waren actief! Sabrina vond de apen wel stinken en het giraffe hok stonk ook nogal. Stond ze daar met de neus dichtgeknepen. Duh! Alsof die prutluiers van haar zo fris roken. Dat hebben we er maar even flink ingewreven. haha.
Aan het einde nog een bak friet en toen gingen de kids tevreden naar huis! Alleen wilden ze eigenlijk nog wel even in het treintje, maar jammergenoeg ging de tent dicht, dus dat bewaren we voor de volgende keer.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:42

Anouk, 24 pagina's. Beetje veel dus :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:43

Spokie : Klinkt als een lekkere vakantie :D Wel jammer dat het werken met sun even wat minder gaat.
idefix : Klinkt als een heerlijk dagje :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:44

Moppielover, was mijn eigen schuld hoor. Niet goed bijgehouden en dan wel verwachten dat hij gelijk alles weer goed doet. Maar weer even bij af beginnen en dan hoop ik er binnen een week toch weer helemaal te zijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:46

Haha, ik rijd altijd superlekker na een paar weken. Dan waardeer ik op eens weer wat ik heb. ...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:20

Nou wens me succes ik ga bijreageren vanaf pagina 283...

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:42

KIES HET ONDERSCHRIFT

Afbeelding

1) Ach, kijk eens over de heg bij de buren: ze hebben een nieuwe Shetland Sjonnie
2) Tja, is de vader toch een kangeroo.
3) Mam, ik ben lekker groter dan jij..
4) Fotosessie ?? Je kunt m'n rug op.
5) ..................................................................... (zelf invullen)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:57

Tamara welkom! Wauw wat een voorpluk heeft hij zeg!! niet echt een Friese naam trouwens??

Wanda ja het voorjaar kan ook bij ruinen het hoofd op hol brengen hoor! Er zijn genoeg ruinen die zelf proberen te dekken op de wei etc.

Eline balen dat je dochtertje zo ziek is. gaat het al weer wat beter?

borderjay ik kan hem niet meer aanzien ( hihi naja zie maar al te graag foto's van die beauty hihi)
Die link van marktplaats ziet eruit als een leuk dier maar moet zeggen dat ik hem niet zo geweldig gereden vind, maar dat kan aan de ruiter liggen ofzo...

Heide en het voordeel van een keer naar zo een fotograaf gaan is dat je vaak weer een heleboel inspiratie opdoet. Heb twee keer een fotoshoot laten doen bij mijn paarden en moet zeggen dat ik ze stiekem toch wel een beetje nageaapt heb haha...

Malin als je het een keer echt niet red om naar de paarden te gaan dan wil ik best eens voor je gaan ofzo hoor. Tis voor mij niet zo ver. Ga alleen wel vrijdag al op vakantie...

Frank kom nou eens uit die meeleesmodus :PPP Zit je er een hele tijd in en spring je eruit om 4 regels te typen :P haha.... :=
Fijn dat Des lekker ging!

Esther veel plezier ben benieuwd hoe het bevalt!

Mies nog gefeliciteerd met je pownie :P
Ennuh bloeddonor goed joh! Vind het er ook altijd vreemd uitzien inderdaad. Ik ben geen donor maar heb al vaak genoeg enkele buisjes vol af moeten staan omdat ik vanalles mankeer waar ze niet achter komen wat....

Zoek dekking Elise zit weer aan de koffie..... daar komen ongelukken en gekke situaties van...

Denise Stoute Heike... Veel afleiden dus constant figuren etc dat hij geen tijd heeft om op iets anders te letten. Of had je dat al geprobeerd?

Ilona ik weet dat Betanco in Rijsbergen hier vlak bij Breda heel veel trailers verhuurd. Maar is voor jou niet echt om de hoek... Echt rot zeg zo op het laatste moment...

Anouk mag ik mijn meesterstuk naar jou mailen dan haha. Mag jij het cijfer doormailen naar die leerkracht :P
Fijn dat Sam zo braaf was! Is de stijfheid bij jou ondertussen weer weg?
Ben benieuwd naar de foto's van Prince!
en fijn dat het dagje dierentuin zo leuk was!

Djemo leuke foto's zeg! Dat regenbooghalster had een meisje op de manege ook en bij een manegepony om gedaan. Die was iedere keer zo bang als hij het touw zag waar hij aan vast stond dat hij ging hangen haha. Was voor hem toch iets te fel haha...

Saida das inderdaad nogal een compliment! Gaaf joh!

Sanne gefeliciteerd met je zusje!

Jellie lekker hoor lunchen op koste van de baas haha

Spokie fijn dat de vakantie zo zalig was!

Jan 5: wat nou alleen mensen lopen op twee benen :P

Zo volgens mij heb ik alles gehad. Eerst even posten en dan reageer ik over Hincapie maar anders zal je zien dat straks alles weer weg is...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 00:02

Zo gisteren was ik met Hincapie aan het rijden in de bak en merkte dat hij weer last had van het wisselen. Hij liep heel de tijd met een scheef hoofdje. Dan vind ik het zielig om verder door te rijden (ookal doe ik bijna niks in de mond maar dan nog) dus ben ik een klein stukje in het bos gaan stappen over de zachte paden en heb hem daarna heerlijk op de wei gezet.

Vandaag moest ik invallen op mijn stage omdat de helft van een combiklas op schoolreisje ging en had daardoor een klasje van 10 kindjes hahah echt zalig zo rustig.

Dus ik kon 's avonds pas naar Hincapie en het was weer eens goed druk. Dus ben weer lekker in het bos gaan stappen met een meisje met haar verzorgpaard. Heb weer zo veel mogelijk in de berm gereden en alleen gestapt en zo te zien kan dat geen kwaad voor zijn hoeven gelukkig. Kon kiezen wei of bos, nou dat is denk ik even hard dus dan maar bos met zijn kiesjes...

Verder komt als het goed is binnenkort de tandarts voor Hincapie (komt voor de hele manege in 1 keer) maar laat hem dan even goed nakijken. Hij heeft namelijk rechtsboven de laatste kies de nieuwe er al achter maar de oude is er nog niet uit. Lijkt me niet echt prettig voor hem...
Iemand van jullie dit eerder gezien??

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:27

Michelle -> Het is zeker weten leuk om complimenten te ontvangen! :D
Bij mij op stal staat sinds een paar maanden nog een friese merrie, en de eigenaresse is helemaal verliefd op Rintske.
Elke keer als ze haar ziet zegt ze weer dat ze zo mooi is, noemt haar schoonheid en komt altijd even aandacht geven aan Rints.
Ik voel me ook erg gevleid en trots wanneer iemand een compliment geeft. =:)
Nog even flink je tanden op elkaar dus om je 7-ens te halen!

Anouk -> Jorick heeft verder geen andere handicaps of afwijkingen, dat is allemaal onderzocht tijdens het DNA-onderzoek.
Hij zal ook nooit meer kunnen horen dan nu, of de techniek moet sterk verbeteren, dan zal hij beter kunnen horen, niet meer.
Het geluid zal dan nog meer verfijnd kunnen worden en meer gefilterd.
Dat is al sterk verbeterd met zijn C.I. ivm een gewoon hoortoestel, een gewoon hoortoestel is niets anders dan een versterker.
Een C.I. heeft een electrodendraadje in het slakkenhuis met 22 electroden-uiteinden, waarvan er 20 zijn aangesloten en elk uiteinde geeft z'n eigen electrische puls.
In de hersenen wordt dit waargenomen als geluid.
http://www.cochlear.nl/Products/441.asp op deze website kan je heel veel informatie vinden over de C.I.
2 maanden geleden heeft Jorick een nieuwe spraakprocessor gekregen en die was ingesteld met het programma wat op zijn vorige processor stond, alleen waren de 'grenzen' van de zachte en harde geluiden iets minder geprogrammeerd zodat Jorick eerst kon wennen.
Alleen zit hier een heel nieuw microfoontje in wat het geluid voor Jorick heel anders maakte, vandaar dat hij eerst moest wennen.
Mij viel vooral op dat ik hem niet meer zomaar kon roepen, hij reageerde minder goed.
Nu hij aan zijn nieuwe C.I. gewend is kon alles wat fijner worden afgesteld naar de grenzen die voor hem prettig zijn.

Rintske heb ik als net 3-jarige gekocht en toen is ze niet voor stamboekopname voor 3-jarigen naar de keuring geweest.
Ze is als veulen gekeurd en heeft toen een 2e premie gekregen.
Ze is dus nog een veulenboekmerrie.
De fokkers stonden voor een dilemma of ze haar zouden verkopen of keuringsklaar laten maken.
Omdat ze hobbymatig maar wel serieus aan het fokken zijn is er toch de keus gemaakt om haar te verkopen.
Rintske heeft nl geen volpapier en is dus niet interessant om mee te fokken.
Mij maakt het niet uit, ik heb geen fokdoel met haar, maar als ze volgend jaar op de keuring een 1e of 2e premie krijgt heeft ze wel een ster te pakken en dat zou ik natuurlijk wel erg leuk vinden.
Ook voor de moeder van Rints is dit weer interessant.
Heeft die 4 nakomelingen met een ster dan wordt zij preferent.
En natuurlijk is het voor papa Beart ook weer een extra plusje op zijn fokkerspapier.

Jan -> Optie 3! Je ziet ze denken; Onee hè, heb je hem weer met dat zwarte kassie! Wegwezuh! :D

Laura -> Ja hoor, dit had Rintske ook en heeft mij 3 doppen opgeleverd toen de tandarts langs kwam. ;)
Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:48

Saida das wel gaaf dat je die dan hebt!
Ik heb er bij mijn vorige paard nooit een kunnen vinden en tot nu toe bij Hincapie ok niet dus dan is het wel handig als de tandarts helpt haha...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:15

Zilfstar: Gedsie :(:) Ik hoop dat je een oplossing vind en Jippe kan houden. Echt heel vervelend dat je schouder roet in het eten gooit!! Sterkte!
Maar dat aansingelfoutje heb ik ooit ook eens gemaakt, het is gewoon stom toeval dat het bij jou zo slecht afgelopen is... Een bijrijder is wel echt een goed idee. Ik ben eigenlijk altijd bijrijder geweest, heb nu sinds een jaar een eigen paard, en ben nog steeds bijrijder. En ik moet zeggen, tot nu toe vonden de eigenaren het ook wel gezellig als ik kwam!

Eline: Arme Atlas, moet hij het helemaal zonder vriendinnetje doen :(:) Dan moet jij hem maar extra aandacht geven ;)
He, wat vervelend dat Atlas is gaan schuren :(:)

Laura: Verstandig om Hincapie even door een tandarts na te laten kijken.

Malin: In kan me heel goed voorstellen dat je echt flink baalt :(:) Het ging net zo lekker met Suevo en dan dit weer...

Jellie: Mijn veulen en mijn bijrijdpaard staan nu 24/7 in de wei. Als het echt heel slecht weer halen we ze op stal. En in de winter/herfstperiode komen ze elke avond op stal en staan ze overdag lekker de hele dag buiten. Ze staan allebei in de zelfde groep met paarden.

Anouk: Hoe ging het nou met Sam met die goede dressuurruiter erop?
Haha, dan moet je maar vaker aan de drank voor een dressuurproef :=
Ik heb net als mijn zusje ook VWO gedaan en nu hebben we er allebei voor gekozen om onze vervolgstudie op het HBO te doen := Mijn zusje rijdt heel af en toe op Vaidosa en gaat wel vaak mee naar Igneo. Ze vond paarden altijd eng, maar Vaidosa heeft haar wel weer meer vertrouwen gegeven.

Denise: Wat leuk dat je vader uit zichzelf naar Heike gaat :D Mijn vader komt zo nu en dan rijden op Vaidosa :P Dat is ook wel heel leuk.

Saida: Ga je volgend jaar met Rintske naar de keuring?

Mies: Wat een nette cijfers!
En bloeddonor, brrr, denk niet dat ik dat aan zou durven, ik vind zo'n naald altijd zo eng.

Anita: Welkom terug! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.
Heb je ook foto's?

Jan: Ik ga voor antwoord A _O- :')

Nou waar zal ik eens beginnen met mijn verslag....

Bij Lisa hebben ze sinds 2 weken twee jonge poesjes :) Ze zijn echt zo schattig! Ze zijn echt heel speels en scheuren echt de hele dag door het huis.

Afbeelding Afbeelding

Ik ben met Igneo begonnen met clickertraining, omdat hij toch echt te brutaal wordt. Ik wil hem wat manier bijleren en wil dat liever doen op een manier waarbij ik hem beloon als hij het goed doet, dan dat ik hem steeds straf moet geven..
Gisteren was hij ook echt een apie! Lisa en ik waren een nieuw stuk weiland voor hem en Salazar aan het afzetten en schijnbaar had Igneo geen zin om te wachten tot het klaar was, want die sprong zo over het hek heen 8)7 Ik schrok me wezeloos, want meneer had alleen zijn voorbenen hoog genoeg opgetrokken en wist schijnbaar niet dat je ook je achterbenen behoort mee te nemen, die bleven dus hangen.. Gelukkig heeft ie ze los weten te trekken, waarbij ook het hele hek meegenomen werd. Ik heb hem daarna gelijk helemaal gecontroleert, maar meneer had nergens last van en begon lekker te smikkelen van het nieuwe gras :+
Daarna mocht hij de hoefsmid weer verblijden met een feestje, en ja hoor! Meneer stond telkens weer vrolijk op zijn achterbenen! Dat ben ik nu wel echt zat, want hij vind die vent helemaal niet eng, hij loopt gewoon te eikelen. Maar goed, Igneo is imuun voor straf, want dat boeit hem namelijk totaal niet, dus hebben we de clicker er maar bijgepakt. Elke keer als hij lief bleef staan *klik* en wat brokjes. En het werkte *\o/* De hoefsmid heeft vervolgens heel rustig zijn karwei af kunnen maken...
En Igneo, tja, ik denk dat het al fout zit in het feit dat zijn bijnaam monster is en dat dat de enige naam is waar hij ook naar luistert :=

Vaidosa is nog steeds dik en rond, het veulen vind het wel lekker daarbinnen geloof ik, maar goed op zich mag die ook nog wel even blijven zitten, want ze is nu 311 dagen drachtig. Ze gedraagt zich overigens wel alsof het veulen er elk moment uitfloept. Ze draagt haar staart veel hoger dan normaal, als ze een stukje loopt, loopt ze daar zwaar bij te kreunen... en ze staat heel vaak te gapen... :?

Afbeelding

Ik ben nu lekker op Bondosa aan het rond hobbelen en dat gaat steeds beter. Ze vind alleen de rechterhand echt heel moeilijk en valt dan veel over haar schouder weg, dus daar zijn we nu aan het werken.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik het super mega druk voor school! Ik moet nog 1,5 week en ik moet nog heel veel afmaken, inleveren, leren, enz.. Nog even doorbikkelen en dan is het vakantie *\o/*

Vanmiddag eerst weer werken en morgen ook en tussendoor studeren..