Iedereen dank voor alle steun! Doet me goed
@Snowy: Nou longeren zonder lijn kan met hem dus ook in de paddock heb ik afgelopen maandag gemerkt: Je zet hem in de paddock, gaat ergens in het midden staan, pakt de longeerzweep en houdt die omhoog en er loopt een Fries voltes om je heen te draven
Heeft ie echt super in het koppie zitten. Galop, Draven, Stappen, naar me toe komen (simpel even de zweep naar de grond laten wijzen en hij staat voor me) dus dat ga ik zeker doen. En hij liep deze week wel keurig met mij mee de wei uit. Het is nu meer dat rare gedrag jegens merries waar ik me "druk" om maak (al zal het feit dat de stroom eraf was en hij nu dus kan neuzen ZONDER stroomschok er aan bijgedragen hebben dat ie zich opwond. vanaf de seconde dat ik de stroom er weer op had gezet en hij een schok had gehad was de pret al snel minder) en het feit dat ik dus niks anders kan dan los met hem werken. En waar ik van baal is dat ik mij met 1 geblesseerde pijnlijke schouder onzeker voel als ie raar gaat lopen doen en dat merkt hij dan natuurlijk weer.
Ach ja, geduld hebben en kalm blijven....