@Robijntjah, mooie foto's zeg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje_M schreef:Oh wat een moeilijke beslissing Azmay, sterkte
Wat betreft de prijs, ik heb geen idee. Ze heeft wel een Carta toch?
Jenara schreef:Aww, dat moet heel moeilijk geweest zijn :/ Maar ik begrijp het wel.
En tjah, prijs, ik ben totaal niet thuis in de verkoop, maar andere hier gaan daar een beter idee van hebben denk ik![]()
Heel veel sterkte met de beslissing! En als je het effectief doet, hoop ik dat je haar een ander 5* huisje vindt!
_Zsazsa_ schreef:@azmay, maak de manen een keer in een strakke hengstenvlecht. Als de manen kam dan niet om valt dan heeft ze geen kiephals. Zo wel dan komt ze in de problemen bij de APTO keuring mocht iemand willen fokken, maar ooit kan overgewicht daar ook een rol in spelen. Het is een mooie rastypische merrie die wel braaf met rijden is toch? Dat is altijd geld waard! Brave Pre’s is veel vraag naar. Lukasje hier in het topic zoekt een brave.
neile schreef:Azmay, bij wat voor ruiter moet ze terecht komen? Is bruikleen ook een optie voor jou? Zou misschien nog iets voor hier zijn als paard voor mijn vriend om samen te gaan wandelen, maar op dit moment geen budget voor een tweede en ben dan ook echt op zoek naar een braaf paard.
neile schreef:Begrijpelijk. Lijkt me dan ook niet meteen een match hier. Maar ik hou mijn oren wel open als iemand dat type paard zoekt. Effe kwijt hoe oud ze weer was?
neile schreef:Oh ja jij had de dochter bijgehouden en de moeder eerst verkocht hé, toch? Ik dacht altijd dat dit de moeder was. Ja, best even nadenken wat je voor haar wil vragen inderdaad. Kiephals is voor de fokkerij wel een groot nadeel, maar is ze al goedgekeurd of nog niet? Los daarvan, een fijn rijpaard kan iemand er uiteraard wel aan hebben!
neile schreef:Hmmpff, met kiephals voor de APTA-keuring.. Not so much. Kans is reeël dat er een afkeuring om die reden kan volgen. Daar zijn ze tegenwoordig wel streng op. Goed, maakt niet uit hé. Is evengoed een heel tof paard voor een fijne ruiter! Ik ben er zeker van dat je daar een fijne thuis voor kan vinden.
Marije_1997 schreef:Hey!
Volgens mij las ik hier iets over zaldi zadels. Nu heb ik een vrij kort zadel nodig (huidige blijkt dus veel te lang) zijn de zaldi zadels met bijv 17 5 inch nog wel vrij kort in de kussens? Uiteraard ga ik een zadelmaker met zaldi zadels laten komen. Vind het pracht zadels hahah
_Zsazsa_ schreef:Marije_1997 schreef:Hey!
Volgens mij las ik hier iets over zaldi zadels. Nu heb ik een vrij kort zadel nodig (huidige blijkt dus veel te lang) zijn de zaldi zadels met bijv 17 5 inch nog wel vrij kort in de kussens? Uiteraard ga ik een zadelmaker met zaldi zadels laten komen. Vind het pracht zadels hahah
Ik vind Zaldi zadels nog altijd vrij lang. Heb er zelf ook 1 maar mijn Sella zadel was een stuk korter.
En veel fijner.
_Zsazsa_ schreef:Kieffer heeft ook modellen met hele korte kussens maar vaak een smal tussen kanaal wat niet handig is voor Pre’s.
Zouden ze de Zaldi niet voor je willen opmeten? Dan weet je het zeker.
@Azmay, heel fijn als dat zou lukken!
Marije_1997 schreef:_Zsazsa_ schreef:Kieffer heeft ook modellen met hele korte kussens maar vaak een smal tussen kanaal wat niet handig is voor Pre’s.
Zouden ze de Zaldi niet voor je willen opmeten? Dan weet je het zeker.
@Azmay, heel fijn als dat zou lukken!
Heb de zadelmaker die ook zaldi heeft al gemaild. Ze geven aan dat je bij zaldi zadels zowel korte als normale kussens kan bestellen. Kieffer heeft idd smalle tussenkanalen. Dat heb ik wel ervaren bij die van mij. Wel jammer dat dit mij is verkocht. Had er een nieuw zadel van kunnen kopen
Paard lief loopt met blessure helaasover twee weekjes weet de da er bij. Dus zadel aanmeten gaat denk ik nog niet (kan er zelf niet op) maar wil van te voren wel weten waar ik goed aan doe en wat ik koop haha. Ik had overigens zadelmakerij westeind op het oog, zit niet gek ver weg van de stal waar ik sta.