Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:13

Beterschap voor Chispa, hopelijk gaat het snel weer goed!

@Robijntjah, mooie foto's zeg <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:06

Ik zit met het idee te spelen Diva te verkopen.
Zal me echt vreselijk zwaar vallen maar financieel gaat het niet super en ik kan niet zoveel met haar als ik zou willen, dus misschien als iemand zich komt melden..

Wat zou een realistische prijs zijn voor haar?
Helemaal gezond(met een dekentje op tegen de regen), enkel een beetje een valhals(?)
Super verkeersmak, fijn aan de hulpen maar geen dressuurmatige basis.
https://www.lgancce.com/lgpreancce/asp- ... 9vL%2BVUM=
Afbeelding

Maartje_M

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:30

Oh wat een moeilijke beslissing Azmay, sterkte
Wat betreft de prijs, ik heb geen idee. Ze heeft wel een Carta toch?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:33

Aww, dat moet heel moeilijk geweest zijn :/ Maar ik begrijp het wel.
En tjah, prijs, ik ben totaal niet thuis in de verkoop, maar andere hier gaan daar een beter idee van hebben denk ik :)
Heel veel sterkte met de beslissing! En als je het effectief doet, hoop ik dat je haar een ander 5* huisje vindt!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:38

Maartje_M schreef:
Oh wat een moeilijke beslissing Azmay, sterkte
Wat betreft de prijs, ik heb geen idee. Ze heeft wel een Carta toch?

Zeker ze heeft een carta :j
Jenara schreef:
Aww, dat moet heel moeilijk geweest zijn :/ Maar ik begrijp het wel.
En tjah, prijs, ik ben totaal niet thuis in de verkoop, maar andere hier gaan daar een beter idee van hebben denk ik :)
Heel veel sterkte met de beslissing! En als je het effectief doet, hoop ik dat je haar een ander 5* huisje vindt!

Ik vind het egoistisch van mezelf haar te houden eigenlijk, maar heb haar wel al 6 jaar nu. Zo lastig dit. Dankje.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:48

@azmay, maak de manen een keer in een strakke hengstenvlecht. Als de manen kam dan niet om valt dan heeft ze geen kiephals. Zo wel dan komt ze in de problemen bij de APTO keuring mocht iemand willen fokken, maar ooit kan overgewicht daar ook een rol in spelen. Het is een mooie rastypische merrie die wel braaf met rijden is toch? Dat is altijd geld waard! Brave Pre’s is veel vraag naar. Lukasje hier in het topic zoekt een brave.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:50

_Zsazsa_ schreef:
@azmay, maak de manen een keer in een strakke hengstenvlecht. Als de manen kam dan niet om valt dan heeft ze geen kiephals. Zo wel dan komt ze in de problemen bij de APTO keuring mocht iemand willen fokken, maar ooit kan overgewicht daar ook een rol in spelen. Het is een mooie rastypische merrie die wel braaf met rijden is toch? Dat is altijd geld waard! Brave Pre’s is veel vraag naar. Lukasje hier in het topic zoekt een brave.

Ze is braaf maar wel speels en geen dooie. Rijd nu een 14 jarige op.
Ze heeft al geen manen meer, had ik af geknipt in de hoop dat de hals zich zou rechten maar hoewel het niet enorm om valt blijft hij wel leunen helaas.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:41

Azmay, bij wat voor ruiter moet ze terecht komen? Is bruikleen ook een optie voor jou? Zou misschien nog iets voor hier zijn als paard voor mijn vriend om samen te gaan wandelen, maar op dit moment geen budget voor een tweede en ben dan ook echt op zoek naar een braaf paard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:47

neile schreef:
Azmay, bij wat voor ruiter moet ze terecht komen? Is bruikleen ook een optie voor jou? Zou misschien nog iets voor hier zijn als paard voor mijn vriend om samen te gaan wandelen, maar op dit moment geen budget voor een tweede en ben dan ook echt op zoek naar een braaf paard.

Ze moet een ruiter hebben die niet bsng is voor een hupsje, verder kan ze denk ik alle kanten wel op. Ze houd van bos crossen maar denk dat ze een andere uitdaging ook wel kan waarderen. Ze is ook prima te rijden na een maand stil staan. Is erg goed in stil staan :+
Bruikleen lijkt me niet fijn, zou echt moeten verkopen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 15-05-20 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:50

Begrijpelijk. Lijkt me dan ook niet meteen een match hier. Maar ik hou mijn oren wel open als iemand dat type paard zoekt. Effe kwijt hoe oud ze weer was?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:52

neile schreef:
Begrijpelijk. Lijkt me dan ook niet meteen een match hier. Maar ik hou mijn oren wel open als iemand dat type paard zoekt. Effe kwijt hoe oud ze weer was?

Ze is van 2013, ga haar verzorgster ook nog vragen of ze over wil nemen maar die zoeken vermoed ik in een andere prijsklasse :')
Moet ik mw wel eerst bedenken wat ik voor diva wil :+

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:02

Oh ja jij had de dochter bijgehouden en de moeder eerst verkocht hé, toch? Ik dacht altijd dat dit de moeder was. Ja, best even nadenken wat je voor haar wil vragen inderdaad. Kiephals is voor de fokkerij wel een groot nadeel, maar is ze al goedgekeurd of nog niet? Los daarvan, een fijn rijpaard kan iemand er uiteraard wel aan hebben!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:11

neile schreef:
Oh ja jij had de dochter bijgehouden en de moeder eerst verkocht hé, toch? Ik dacht altijd dat dit de moeder was. Ja, best even nadenken wat je voor haar wil vragen inderdaad. Kiephals is voor de fokkerij wel een groot nadeel, maar is ze al goedgekeurd of nog niet? Los daarvan, een fijn rijpaard kan iemand er uiteraard wel aan hebben!

Heb haar nooit voor de apta aangeboden :n
Heb haar moeder inderdaad ook gehad een paar jaar.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:14

Hmmpff, met kiephals voor de APTA-keuring.. Not so much. Kans is reeël dat er een afkeuring om die reden kan volgen. Daar zijn ze tegenwoordig wel streng op. Goed, maakt niet uit hé. Is evengoed een heel tof paard voor een fijne ruiter! Ik ben er zeker van dat je daar een fijne thuis voor kan vinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:22

neile schreef:
Hmmpff, met kiephals voor de APTA-keuring.. Not so much. Kans is reeël dat er een afkeuring om die reden kan volgen. Daar zijn ze tegenwoordig wel streng op. Goed, maakt niet uit hé. Is evengoed een heel tof paard voor een fijne ruiter! Ik ben er zeker van dat je daar een fijne thuis voor kan vinden.

Ze heeft het niet heel erg, maar het is zeker een schoonheidsfoutje en ik weet ook niet of je daarmee moet willen fokken eigenlijk.

Het is een schat van een paard, dus wil ook zeker dat ze goed terecht komt.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:35

Och, de mooie Diva. als ze een hengst/ruin geweest was had ik nu serieus op mn handen moeten gaan zitten. Ik vind haar zo verschrikkelijk gaaf, juist dat bredere model spreekt me gigantisch aan. Maar aangezien hier alleen maar hengsten rondlopen lijkt me dat niet zo'n puik plan. :')

Het is jammer dat ze niet zo geschikt (blijkt/lijkt) voor de fokkerij. De man waar mijn kerel vandaan komt heeft een hele fijne kleinschalige plek die anders best oren had gehad denk ik naar een merrie als zij. Hij richt zich ook meer op het bredere type en karakter staat ook op een hoge plek.

Dat allemaal terzijde, wat ontzettend lastig om die keuze te moeten maken zeg. :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:33

Zojuist mijn man helemaal dwars dat Diva niet verkocht mag worden omdat ik dan in een gat ga vallen. Hoe we het precies gaan doen weet ik nog niet maar Diva moet voorlopig blijven <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:36

Hey!

Volgens mij las ik hier iets over zaldi zadels. Nu heb ik een vrij kort zadel nodig (huidige blijkt dus veel te lang :( ) zijn de zaldi zadels met bijv 17 5 inch nog wel vrij kort in de kussens? Uiteraard ga ik een zadelmaker met zaldi zadels laten komen. Vind het pracht zadels hahah

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:18

Ah azmay wat een fijn bericht! Waar een wil is, is een weg :j

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:21

Marije_1997 schreef:
Hey!

Volgens mij las ik hier iets over zaldi zadels. Nu heb ik een vrij kort zadel nodig (huidige blijkt dus veel te lang :( ) zijn de zaldi zadels met bijv 17 5 inch nog wel vrij kort in de kussens? Uiteraard ga ik een zadelmaker met zaldi zadels laten komen. Vind het pracht zadels hahah

Ik vind Zaldi zadels nog altijd vrij lang. Heb er zelf ook 1 maar mijn Sella zadel was een stuk korter.
En veel fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:24

_Zsazsa_ schreef:
Marije_1997 schreef:
Hey!

Ik vind Zaldi zadels nog altijd vrij lang. Heb er zelf ook 1 maar mijn Sella zadel was een stuk korter.
En veel fijner.

Helaas heeft vorige zadelmaker het gepreseert om me een 18 inch te verkopen met er bij "het lijkt alsof ie over de 18de rib komt, maar dat is niet zo hoor" nou dus wel. Denk dan dat 17.5 er wel achter zal liggen. Dus hoeft ook niet kort kort te zijn. Maar niet dat ik weer met het zelfde zit hahaha.

Budget gaat niet boven de 1000 euro, en ik wil een nieuw zadel. Zaldi heeft een prachtig zadel binnen m'n budget. Dus dat is ideaal. Heb nu een Kieffer dressuurzadel, 18 inch dus. Volgens mij zijn Kieffer zadels sowieso wat lang?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:16

Azmay schreef:
Zojuist mijn man helemaal dwars dat Diva niet verkocht mag worden omdat ik dan in een gat ga vallen. Hoe we het precies gaan doen weet ik nog niet maar Diva moet voorlopig blijven <3

Oh dat is eigenlijk wel heel fijn nieuws!! :j *\o/*

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:25

Kieffer heeft ook modellen met hele korte kussens maar vaak een smal tussen kanaal wat niet handig is voor Pre’s.
Zouden ze de Zaldi niet voor je willen opmeten? Dan weet je het zeker.

@Azmay, heel fijn als dat zou lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:32

_Zsazsa_ schreef:
Kieffer heeft ook modellen met hele korte kussens maar vaak een smal tussen kanaal wat niet handig is voor Pre’s.

Heb de zadelmaker die ook zaldi heeft al gemaild. Ze geven aan dat je bij zaldi zadels zowel korte als normale kussens kan bestellen. Kieffer heeft idd smalle tussenkanalen. Dat heb ik wel ervaren bij die van mij. Wel jammer dat dit mij is verkocht. Had er een nieuw zadel van kunnen kopen

Paard lief loopt met blessure helaas :( over twee weekjes weet de da er bij. Dus zadel aanmeten gaat denk ik nog niet (kan er zelf niet op) maar wil van te voren wel weten waar ik goed aan doe en wat ik koop haha. Ik had overigens zadelmakerij westeind op het oog, zit niet gek ver weg van de stal waar ik sta.

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:57

Marije_1997 schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Heb de zadelmaker die ook zaldi heeft al gemaild. Ze geven aan dat je bij zaldi zadels zowel korte als normale kussens kan bestellen. Kieffer heeft idd smalle tussenkanalen. Dat heb ik wel ervaren bij die van mij. Wel jammer dat dit mij is verkocht. Had er een nieuw zadel van kunnen kopen

Paard lief loopt met blessure helaas :( over twee weekjes weet de da er bij. Dus zadel aanmeten gaat denk ik nog niet (kan er zelf niet op) maar wil van te voren wel weten waar ik goed aan doe en wat ik koop haha. Ik had overigens zadelmakerij westeind op het oog, zit niet gek ver weg van de stal waar ik sta.

Ik heb mijn zaldi zadels ook bij westeind vandaan. Hele fijne vrouw!