Spannend, ben benieuwd hoe het vandaag gaat! Gewoon doorpakken..
Ik heb vandaag weer voor t eerst een buitenrit gemaakt met drie dames van mijn stal!! We zijn gewoon 1,5 uur onderweg geweest

Paardje was eerst weer heel druk, toen even heel erg aan het twijfelen of ze alleen om zou keren en naar huis zou gaan, maar met wat aanmoediging van een stalgenootje die op de fiets mee was ging ze toch maar met de rest mee...
Hebben echt vanalles meegemaakt! Een dikke vrachtwagen die net van de oprit kwam draaien toen wij daar in wilden gaan, een groot paard dat een heel eind met ons mee liep door t weiland (achter 80 cm hoog prikkeldraad!!!!) waar chimanga helemaal wild van werd, toen draaiden we om dat weiland een bosje in, waar we dus voorbij een dikke balk moesten, lang het hek... Chimanga kwam in contact met dat paard en kreeg ik daar dus amper voorbij, heb haar helemaal langs de andere kant van de balk gereden want ik wilde niet nog dichter langs het prikkeldraad en dat andere paard. Daar trok ze een sprintje naar de rest van de kudde... Dat paard bleef een tijd zo nagillen en rennen door het weiland dus een aantal keren is Chim echt even flink weggesprongen tegen het vooropgaande paard aan, maar die negeerde haar en dat hielp... Het bos bleef ze super spannend vinden.. Eenmaal het bos weer uit een stuk langs een weilandweg gereden met zeer brede berm. 3 paarden naast elkaar, ik er achter en draven maar! En dat ging echt super

Toen zijn we nog jagers tegen gekomen, herten, honden en toen kwamen we bij een fokkerij uit... daar stond een flinke kudde jaarlingen/2jarigen (stuk of 30) in 1 weiland... 'konden niet bij ons komen', wel dus... en net toen Chimanga het allemaal een beetje los kon laten ging de hele kudde er vandoor, chimanga sprong weer weg, Ging bijna zitten en racete zo 3 passen naar voren weer tegen haar eigen kudde aan... Die waren ook wel wat onrustig maar reden gewoon door, Chimanga er maar gewoon achteraan gestuurd, goed afgesloten

Toen nog een woonwijk door waar ze echt al helemaal kapot was van alle indrukken dus dat was een eitje. Daar nog over een houten bruggetje gegaan, ze keek echt naar haar eigen benen bij het lopen, maar ook dat deed ze gewoon zonder weigeren.!!

Nou en toen de terugweg nog een stuk gedraafd, en daarna lekker uitgestapt....
Super tocht geweest!! Gaan we vaker doen