Anouk: Gefeliciteerd Dan heeft Sam ( en jij natuurlijk ook) het toch goed gedaan hoor . Goed van Sabrina dat ze is blijven zitten .
Frank: Leuke foto's .
Nouchka is echt een brutaaltje . Ze springt net zo lang tegen mama aan totdat mama mee gaat spelen .
idefix4
Geplaatst: 23-05-10 13:40
Ik heb me al eens verdiept in bitloos idd. Ik was gewoon erg benieuwd naar de methode die jij gebruikt hebt. Als het werkt, werkt het hè? Ik heb het toen geprobeerd op een heel stugge en langgerugde merrie. Ik was pas 15 en het paard was voor mij veel te moeilijk om te rijden. Dat zal toen ook wel meegespeeld hebben. Soms wat anders proberen kan heel super uitpakken of niet, maar dan leer je er ook van hè? Persoonlijk vind ik Meroth geen slecht systeem. Kan het iedereen aanraden. Mijn zusje had een volbloedpaard zo en die liep er super op ook. Dat paard kon ze rijden met alleen een leren bitje, dus verder helemaal zonder hoofdstel...
En mooie foto's hè? Ik vind de natuur zooo mooi in de Duinen. Zo inpakken en vandaag lekker zand scheppen daar....
De Weltino wordt 'm helaas niet, heb nog wel 4 mogelijke paardjes gevonden op internet... ik zoek rustig door. Ik hoef niks te kopen maar als ik iets leuks tegenkom voor een mooi prijsje... vul maar aan haha.
Als hier iemand nog een PRE weet voor een mooi prijsje, dan graag een pb. 2/3/4 jaar, hengst of een ruin. PRE tussen 1.58 en 1.65 (uitgegroeide maat). Niet té barok. Moet geschikt zijn voor de dressuursport.
Zit ook te kijken, sommige dingen beetje twijfelachtig in beeld gebracht, maar zoals ze zit te lachen en gewoon rhino besmette paarden probeert te verkopen zodat die weer n stal kunnen besmetten.. Erg triest. Lusitano is idd bekend, verzorgster ook.
Hoewel ik wel altijd nog overtuigd ben van onderzoeksplicht van de koper. En er wordt iets over chippen gezegd, maar dit is toch al verplicht in nl? Of ben ik nou gek geworden
Geef je gelijk, de kopers zijn wel erg onnozel. Een New Forest kopen voor 6000,- en dan niet nagaan of hij wel echt Z gesprongen heeft en dan heeft hij ook nog spat. Heen klinische keuring gedaan?? Of is het er zo erg dat het paard gespoten is zodat je het niet kon ontdekken???
Tsja, je moet idd altijd keuringen ed dingen nalopen, maar ja, er zijn nou eenmaal goedvertrouwende mensen en daar mag zo iemand absoluut niet misbruik van maken, en bah wat gaat ze naar met die paarden om!
vanmiddag lekker met z'n 5-en naar de drunense duinen geweest. zitten we net op het zand, komt er een meisje op een donkerbruine langsgereden met een vliegenuitrijdeken om. ik reageerde daarop en zo kwamen we in gesprek. bleek het een andalusier te zijn. heel mooi en ook braaf beest. ze was daar op vakantie. Ilona: jij kent r wel, ze komt ook uit monster. paardje heette geloof ik gonzales. ze was een hele vriendelijke gezellig kwebbelende meid
Frank, goh.. een bruine anda uit Monster... ken er een hoop, alleen die nog niet! Wel toevallig zeg ! Kom je met Des ook langs in juni in de week van de 21e ? Zijn Mies en ik er ook .
Madelief, aahh knappe Fuurtje . Leuk weer eens foto's van hem te zien. Zijn staart ziet er altijd zo mooi vol en recht uit! Hij ziet er sowieso goed uit .
Suus, mooie foto's saampje met Goya. Zitten hele lieve tussen!
Zo, vond het ook wel schrikken van Marialva. Uitzending nog niet gezien.. morgen even gemist kijken... Maar heb al veel dingen van me vriend gehoord . Ik heb nog op haar hengst gereden vorig jaar en ben echt een hele middag op bezoek geweest. Had dit toen niet echt verwacht eerlijk gezegd . Wel vreemd idee dat ik in hetzelfde hokje/terrein ben geweest waar dit allemaal is opgenomen!!
Bij die merrie die ouder was dan dat ze verkocht werd werd toch wel een rapport in beeld gebracht? je ziet ook wel is bij stallen dat bij een paard een keuringsrapport aanwezig is. Het is misschien naief van die mensen dat ze zelf niet laten keuren vertrouwen, maar dat is geen reden om opgelicht te worden!
Ik vroeg me gister wel af hoe het met die verzorgster is afgelopen. Die moet toch tussen het opnemen van de beelden en het bezoek van alberto dr spullen gepakt hebben en in goede orde gestopt zijn?
Nouvel
Geplaatst: 24-05-10 09:43
kom ook weer even binnen vallen...
wat een gave foto's zag ik voorbij komen zeg!
shanna, jammer dat 't paard niks is geworden, succes met je zoektocht, er komt er vast een keer zo maar eentje op je pad!
ik heb gisteren ook naar sbs zitten kijken, bizar hoor, dat mensen zo kunnen zijn...
ook al zijn kopers naief en onervaren, dan is dat inderdaad nog geen rede voor oplichting, zulke mensen hoor je juist een handje te helpen in de harde paardenwereld lijkt me als verkoper...
Ilona, daar zat ik ook nog aan te denken, lijkt me idd vaag als je er een keertje geweest bent. Hoe kwam je daar eigenlijk zo terecht, via bokt?
_Saida_
Geplaatst: 24-05-10 10:20
Wauw Suus! Wat een gave foto's van jou en Goya! Die van Furia en Bandito zijn ook erg leuk geworden!
Ik heb de uitzending helaas gemist, we zaten nog gezellig op een verjaardag. Op de site's waar je de gemiste uitzendingen kunt bekijken staat het nog niet. Vanmiddag of vanavond maar even kijken.
jus
Geplaatst: 24-05-10 10:43
Ik heb gisteravond ook zitten kijken , wat zij doet met die paarden keur ik dus helemaal niet goed maar de klanten zijn wel wat dom geweest zijn helaas typische (brood)handelaren acties ik had echt medelijden met het veulentje wat daar nou precies mee gaat gebeuren heeft niemand gezegt.
Zag ook op tv dat het lekker weer is in NL.
Heb weer leuke en mooie fotos voorbij zien komen.
Anouk van mij mag een paard groot zijn als die maar in verhouding is maar persoonlijk hoeft voor mij een paard niet over de 1,65 te zijn voor mijn lengte hoeft dat ook niet wil niet zeggen dat ik een groot paard niet mooi vind. Gallo is 1,63 en Dali 1,62 en mijn kleine 1,52 die laatste is toch zon stuk makkelijker door de bergen echt een 4X4 kan ook veel beter onder de bomen door Goed van Sabine dat ze is blijven zitten Frank zal wel geschrokken zijn
We zijn van het weekend op wedstrijd geweest en was supergezellig weer , de manege waar we geweest zijn is echt heel leuk en ze hebben houten huisjes waar je kan blijven slapen en de mensen daar zijn superaardig.
We zij heel trots op Gallo die weer gewonnen heeft op niveau 1 dat is een B proefje en nog een leerling was in een niveau 2 proefje (M niveau) derde op een PRE en nog een leerling was tweede op niveau 3 (Z1 niveau) op een KWPN die ze een paar maanden terug gekocht hebben ook toevallig van een bokster , is een hele leuke E pony merrie.
Hier wat fotos van Gallo en Vera met warmrijden.
Nouvel
Geplaatst: 24-05-10 12:31
jus, leuke plaatjes, mooi paard ook!
ja ik zat er ook al aan te denken, wat zou er nu met merrie en veulen gaan gebeuren, en zou het veulen toch nog ergens terecht komen waar het nodige medische hulp krijgt...
ilona, dat lijkt me inderdaad een heel raar idee dat je daar bent geweest en er een gezellige dag hebt gehad, dubbel zulke dingen...
idefix4
Geplaatst: 24-05-10 12:50
Shanna: Jammer joh! Jouw paardje komt nog wel! En mss toch een PRE! Mss weet ik nog een leuke Lusitano te koop hihi.
Suus: Wat mooi om Goya in jurk te zien! Wouw! Ergens ben je nu een beetje getrouwd met je paardje hè?
Furia en Dito mogen er ook wezen en fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Zijn jullie terug bij de oude stal?
Jasmijn/ Cyrina: ik heb haar nooit in levende lijve gekend. Die verzorgster heeft wel moed om zo mee te werken aan dit programma. Kennen jullie ze persoonlijk dan? Ik ken haar verder niet natuurlijk en ik vond de aflevering een beetje te veel spijkers op laagwater zoeken. Niet dat ik goedkeur wat er gebeurde natuurlijk, maar ik ken meer van dit soort verhalen en van Stegeman had het allemaal beter onderbouwd mogen zijn. Ik miste de keuringsrapporten en de da verklaring omtrent Rhino. Dat had beter uitgelegd mogen worden. Nu ook al, de undercover ging ook niet echt als een paardenkenner op pad. Niks keuring enzo. Dat miste ik dan wel stevig. Ook miste ik de uitleg van de gedupeerden. Ze kwamen nogal naief over. Terwijl er volgens mij een flinke vertrouwensband is opgebouwd, voor ze daar iets kochten. Vooral die man die er voor 42.000 euro in is gestonken. Die had van mij ook wel beter mogen uitleggen hoe hij zo stom had kunnen zijn. Had ie geld teveel? Ik kan er ook nog wel wat van gebruiken. En chippen is idd al verplicht. Moet zelfs bij veulens voor de 3e maand gebeurd zijn volgens mij.
Ilona: Jij denkt toch niet dat ik weg kom met een plek over in de trailer naar de Duinen? Nee, ik verwacht dat Desperado én Samaranch allebei meekomen dan! Haha. Ik moet wel even kijken hoe en wat, want de meiden moeten oefenen voor een voorstelling van Ballet. Dus het zal wel de zondag worden, na de communie van mijn nichtje, als we daar al naar toe gaan. Wel onhandig dat een zo zorgvuldig leeggepland weekend zo wordt volgepland door anderen... Het meisje kende jou en Benthe wel. Ze is er nog wezen kijken toen. Nu staat haar paardje bij een klein pension in Poeldijk. Pfff, jij daar nog geweest? En niks in de gaten? We missen een rasacteur aan haar! Ik vond het allemaal een beetje overdreven overkomen. Zelfs een leek kon zien dat er hier in dit verhaal vanalles niet klopte. Helaas weet ik nog een stal daar, die net zo werkt. Mss zijn het vrienden van elkaar.
Mies: Dat vraag ik me dus ook af. En ik zou me ook niet lekker voelen als ik mijn bazin, die tot zulke dingen in staat is, bekend te worden, dat ik haar dit flik. Niet dat ik het afkeur natuurlijk, maar erg sterk vind ik het verhaal allemaal niet. Het is nogal flinterdun. Ze weten elkaar toch te vinden? En uhm, ik beken: Ik heb met Sam ook regelmatig over de slager gepraat...
Jus: Feliciteer Vera maar namens mij! Netjes hoor! Hoe werkt dat bij jullie? Hoe kan ze doorstromen naar bijvoorbeeld niveau 2? En een ander leerling 3e. Ik dacht hetzelfde als jij. Ik ken ook een paar van die broodhandelaren. Maar zelfs ik, met al mijn paardenkennis, die ik de afgelopen 25 jaar heb opgebouwd, ga niet alleen bij een paard kijken. Zo wiezo moet er een vent mee met een portemonnee in mijn geval, maar met 2 zie je meer dan alleen hè? Het kwam voor mijn idee niet echt naar voren dat er een flinke vertrouwensband was tussen koper en verkoper. Alweer bewijs dat je nooit zaken en privé moet combineren. Maar naïef waren ze zeker. Dat vond ik ook. Wie moet je als niet weter nog vertrouwen echter hè? Ze gaven beiden aan, dat ze blind vertrouwden op haar, vanwege het feit dat ze elkaar al langer kenden.