[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:00

Malin!! Je weet wat we hebben afgesproken hè, als jij denkt dat het slechter gaat nu met dat gips, dan ga je morgen nog terug om het na te laten kijken!! Want wij doen misschien wel eens minder handige dingen, maar dokters kunnen dat ook doen. Misschien zit het wel gewoon niet goed! Bizar dat je er nu meer last van hebt, toch? En als het zo moet zitten, dan leggen ze maar uit waarom.

En lekker van je af zeiken hier, doen we dat toch fijn tegen elkaar. Nou, lekker dan, jij hebt een rijpaard en kan niet rijden, ik kan rijden en heb geen rijpaard. We kunnen beter even ruilen :D . .... beetje humor om ons allemaal op de been te houden.... oeps, op de been is weer geen taktische uitspraak nu :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:02

Ja ik wil Jippe ook leren om stil te staan naast een kruk (zowiezo beter voor zijn rug en makkelijekr voor mij) en in een topic over beperkingen werd gesuggereerd hem te laten knielen. Maar of dat makkelijk aan te leren is? Van de fysio heb ik nu idd krachtoefeningen voor mijn schouder. In overleg doe ik ze ook met rechts, heb ik straks 2 goed getrainde schouders :D

Moest wel lachen om je "leermoment" (want ik BEN een end afgez*ken op een ander forum hierover joh, dat wil je niet weten. Hielp ook echt lekker :n 8)7 dus zei mijn man: waarom kijk je daar dan nog? Euh, }:0 ja dat was een goeie :Y) )

Hmmm, mijn topic voor bijrijdster is al 102 keer bekeken en nog geen PB of reactie. Wrs allemaal nieuwsgierig naar die blessure die ik in de titel vemeld hahaha)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:15

Whahaha Zilfstar dat is wel heel erg droog, ik moet er wel om lachen :D Ook een dikke knuffel terug voor jou, ik kan me jou frustraties zooooo goed voorstellen! Zeker als je net een nieuw paardje hebt en je kan er gewoon helemaal niets mee! Waardeloos hoor en je had er nog wel zo naar uitgekeken ;( Maar je moet hem echt niet verkopen hoor, het komt vanzelf allemaal goed maar het kost gewoon wat tijd en geduld (wat wij dus nu allebei even niet hebben :D).

Karina ja ik weet het :o Ik ga in ieder geval even bellen, en dan hoor ik graag een tekst en uitleg. Toch best banketstaaf als je eerst zelf een foto wilt, maar die krijg je niet, vervolgens hobbel je twee weken rond en kan nog aardig uit de voeten. Ik bedoel ik heb zelfs nog een keer gereden, weliswaar doorzitten in draf maar hij liep toen wel goddelijk! En nu word ik eigenlijk gestraft (want zo voel ik het echt) doordat ik er zelf mee kom: jongens het is niet goed! En dan zal er nu ineens gips omheen moeten terwijl het beter ging zonder -:(- Ik maak me ook best zorgen over mijn spieren en banden. Heb namelijk deze enkel al eens eerder gebroken toen ik met een pony over de kop ben gegaan, en weet nog van toen hoe lang het duurde voordat ik weer normaal kon lopen. En mijn arme hondje, we liepen elke dag samen minstens een uur, ook dat mis ik echt! Er is wel overal een oplossing voor (mijn vriend loopt met haar en ik ga mee op de fiets) maar leuk is anders. Maar even serieus, als jij tijd hebt kom je toch gewoon op Suevo rijden? Voor mij is dat ook genieten hoor: kijken hoe iemand anders lekker op hem aan t rijden is. Wie weet kan ik nog wel een paar mooie plaatjes schieten van jullie :Y) Je weet waar Rijsbergen is haha dus je bent welkom hoor!

Bedankt allemaal dat ik het gewoon even van mij af kan schrijven. Mijn vriend zal me in het weekend en misschien zelfs 's avonds vast wel willen brengen, al zal hij niet superlang willen blijven. En hopelijk door de weeks mijn moeder een keertje ofzo? Op mijn werk heb ik twee lieve collega's die me halen en brengen maar toch. IK BAAL GEWOON :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:42

Zilfstar :(:) kan me voorstellen dat je t liever zelf doet maar een tijdelijke verzorgster kan uitkomst bieden.
Hopelijk vind je snel een fijn persoon voor Jippe.

Snowy, ik zou mijn mond al over Rammstein :)) Bedankt voor t duimen.
Roosje moet nu iig nog 4 a 5 maanden stappen en dan weer controle.
Jammer genoeg nog niet goed hersteld maar er kwam weer bot bij dus dat is wel positief.
Heeft jouw fries de artrose op wat oudere leeftijd gekregen?
haha wel mooi dat je toch die extra gangen erin hebt gekregen.
Is adequan een soort van gewrichtsinjectie? Nog even paar dagen rustig aan doen..
Hij miste zijn vriendinnetje, ware liefde :+: :D

Saida, hopelijk staat de c.i. nu fijn afgesteld.

Dinkeygirl voor jou ook een :(:)

Net op stal geweest. Flan uit de wei gevist en ff prutje met medicijnen gegeven. Daarna weer terug de wei op. Morgen komt de smid dus ik had nog staan twijfelen of ik haar binnen zou houden maar t is nog zo warm. Morgen om 7.00 het land maar in :D
Ze staat vanaf begin april al 24/7 buiten. Hoe hebben jullie je paardjes gehuisvest?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:55

Moppie liep in de lente zomer en herfst 24/7 buiten met schuilstal. Als het vroor in de winter liep ie ook 24/7 buiten en als het niet vroor in de winter liep ie van 8 tot 4 buiten. of later in de winter tegen lente aan van 8 tot 7

Jellie

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:00

Dat was wel heerlijk voor Moppie :j Flan staat hier tot in t najaar 24/7 buiten en met haar artrose tinkvriendin mogen ze in de winter ook overdag t land op als t land goed genoeg is. Daar ben ik wel erg blij om.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:01

Dat was idd heerlijk :D Moppie kon er ook niet tegen om lang op stal te staan. In de winter had ie trouwens s'nachts wel een uitloop dus hij kon gewoon het hele jaar buiten staan.

Dat is ook lekker dat ze zoveel naar buiten gaan :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:04

Dat is wel heerlijk zo'n uitloop. Wij zijn vorig jaar verhuisd van stal maar daar stonden ze heel kort op t land. Wel vanaf april een paar uur maar in de zomerperiode meestal maar 1 of 2 maanden 24/7. Stalbaas wilde dat toen veranderen in een paar uur per dag. Mede daarom zijn we met haar verhuisd. Uiteindelijk zijn we haar zelf ook achterna verhuisd :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:10

Dat vind ik wel kort dan. Wij hadden echt geluk met dat plekje ( hopenlijk is die bij ons volgende paard nog vrij). Hun hebben ook best veel gedaan om de laatste paar weken van moppie zo prettig mogenlijk te maken. En je kon daar bijna zelf bepalen hoelang je paard buiten liep ( zolang het weiland redelijk bleef maakte het hun niks uit).

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:13

Op de vorige stal werd t land heel snel slecht, liep je zelf al heel erg te glijden.
We wonen nu zo'n 15 of 20 km verderop en de grond is hier heel anders. Maar heb absoluut geen spijt van de beslissing gehad.
Wat fijn dat t ze in t voor jullie in de laatste weken van moppie zo hun best hebben gedaan om het zo prettig mogelijk te maken.. dat is niet overal zo.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:16

wij zijn ook verhuist want op de vorige stal liep ie van maart tot november 24/7 buiten en dan in de winter van 10 tot 3. Dat was niet prettig voor moppie maar toen hadden we nog geen andere plek gevonden. Wegens heel veel andere problemen ( ga ik niet op internet zetten ;)) zijn wij verhuist naar dat plekje. Dat was echt super. ( die was toen net vrij gekomen). Daar hebben we echt geluk mee gehad.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:05

Super dat je daar terecht bent gekomen! Vaak is t toch een soort van drempel waar je overheen moet voor je t doet en achteraf bedenk je dan dat t juist een goede beslissing is :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:54

Zo ben ik weer... haha, nog even en ik ga mijn antwoorden uitgeven in boekvorm. :+

Bente Wow, ik zie je al gaan over het strand! Wat een braaf paard! Die van mij zou niet meer te houden zijn, vrees ik. Wat een avontuur zeg. Alleen lijkt me dat ook een benarde situatie. Ik heb het één keer gezien in Spanje toen. Toen brak het rubberen bitje in de mond van het paard, toen we in volle galop gingen. Die man brulde joh, haha, hij deed het in zijn broek van de schrik! En dit paardje was echt niet van plan om de groep te verlaten, kende de route ook en wist dat ie daar mócht. Dus de gids zei alleen maar: "Take it easy, she will stop at the end". En zo gebeurde. Toen heeft ie met naald en draad het bitje gerepareerd en een uur later had ie in het volgende dorp een ander bitje. Maar hij was heel bang. Wat ben jij voor een kanjer dat je dit 'even' oplost.

Jellie Idd wat een klein wereldje! Om dat gekissebis neem ik ook afstand van het stamboek. Heb al echt helemaal niets met de koetjes (zoals mijn zoontje ze noemt) en ik weet gewoon hoe mijn moeder in elkaar steekt. Waar ruzie is, zijn er altijd 2 schuld, maar in mijn moeders' geval wil ik nog wel eens in het voordeel van de tegenpartij denken. 8-)
Wat een mooi koppie heeft je Teckel!
Hoe is het met je verzorgfjordje? Weet je al meer?
Dat hebben we kort geleden hier nog besproken hoe onze beestjes gehuisvest staan. Ergens bij pagina 260 begint dat. haha :+ Bij ons staat Sam op pension en Des en prince staan thuis.

Kelly Nee, hoor, ik baseer me op jouw verslagen. Ik kreeg de indruk dat Taco zich daar uitstekend vermaakt. Is het hier in de buurt dan? Dan ga ik een keertje kijken!

Gab Moreno ziet er erg mooi uit...

Saïda Ik heb het Frank niet gevraagd... :D
Wat ik met Sam veel oefen is overgangen. En dan niet alleen stap-draf-galop, maar voornamelijk versnellen en vertragen in die gang. Zo heb ik geleerd om Sam meer op de achterhand te laten lopen. Eerst in stap, toen in draf en nu timmeren we aan de galop. Draf is de moeilijkste gang voor Sam en nu ik hem daar op kan vertragen en versnellen op het been, gaat de galop steeds beter. Mss heb jij er ook wat aan?
Ik train met Sam in een buitenbak langs de weg. Dat heeft enorm geholpen met onze schriktraining! Over die weg racen traktors, auto's met (soms klapperende) aanhangertjes, fietsen, alles komt er langs en alle snelheden. Sam is inmiddels echt alles gewend. Het ligt nu echt aan mij als ie wegklapt of het moet echt iets heel nieuws zijn wil ie er van schrikken. En dan zijn het voornamelijk geluiden. Maar op de weg heeft ie er een hekel aan als ze achter hem rijden. Hij heeft er altijd een hekel aan als er iemand achter hem loopt. Krijgt ie altijd haast van. Mss is dat bij Rintske ook?

Wat scheelt er precies aan Jorick? Wat is C.I.? Hoe is het gegaan?

Ilona Frank mag binnenkort foto's maken. Sabrina is reuzetrots hoor. Maar nu ook erg moe. Woensdag was een heel zware dag voor haar. Ik denk ook dagelijks aan Frank. :+
Wat balen dat je zo in de steek wordt gelaten met die trailer! Hopelijk heb je al een oplossing.

Denise van Heike Geeft toch niks dat je B start? Daar beginnen we allemaal hè? Ik ben zo'n tobber in de L1... Ook al jaren bezig... haha. De rust zal zeker goed doen, maar de ervaring van mij is dat wedstrijden lang zo leuk niet meer zijn als vroeger. Tegenwoordig moet je al M kunnen voor je de L uit komt. En dat dagje rust heeft averechts gewerkt. Alles was stijf bij mij. Nou ja, bíjna alles... :D
Haha, je verhaal klinkt als mijn Sam. Die moet gewoon stevig aan het werk en dan gaat het over. Maar dan moet ik wel overtuigend zijn. Ik rijd ook heel veel stelling dan, van het interessante af..

Kelly en Karina Despi is bekend met Cowboy magic en nu heeft ie vlechtjes. Wat bij Rintske werkt, zal bij hem ook wel werken.
Overigens kan mijn Sammetje ook nog heel makkelijk een stijve krijgen en die is met anderhalf al geruind. Een paard van mijn moeder kon ook helemaal dekken. Er is hier ook een topic over trouwens. Heel geinig!

Laura Dat is idd wel een walgelijke streek zeg! Ik vind dat ook niet kunnen. Als ik kon, ging ik het wel lezen? Van mij krijg je zowiezo een acht. :(:) Hopelijk wordt het opgelost. Anders ga ik stoppen met belasting betalen...

Heidi GAAF Wat een mooie foto's van Jesse! Een ruitertje in de dop. Ik heb met Bas wel gemerkt dat je het vooral niet moet overdrijven. Bij hem geldt hoe meer je tegenhoudt, hoe fanatieker Basje er op wil! Haha. En hij was helemaal niet geïnteresseerd in paarden. tractors zijn veel leuker. Soms vermoed ik dat ie het gebruikt, omdat ie dan de wereld beter kan zien. Ben benieuwd of Jesse ook gaat paardrijden, maar met 2 ouders die het in de genen hebben is het bijna niet uit te sluiten hè?
En wat betreft de pondjes: Gewoon bewust blijven met eten en flink sporten! Dan ben je ze zo kwijt. Ik woog 78 toen ik zwanger werd van Sabrina en nu weeg ik 72. *D Dus ook kids kosten veel energie... haha. En vooral niet beginnen aan het 'gauw' leeg eten van het bordje van je kruimel als die het niet op eet. Dat is echt een killer!
En de babyfotograaf? Pfff, keileuk idd, maar ik schrik altijd van de bedragen, die je voor die paar foto's moet geven. Haha, die met die coiboi-hoed is leuk! en dat verhaal over Macho. Geinig dat ze haar zonnebril nog afdoet, voor ze de sloot in springt. 8-)
Dat verhaal pony-paard blijft lache haha! Ach, Michelle van bijna 4 vindt Sam ook een pony hoor. En die is 1.70 m.

Tamara Welkom en succes. Dit topic is echt vreselijk snel! Je hebt een mooi paardje! In welke regio zit je ergens? Ook regio Utrecht? Wat toevallig dat Zilfstar je paardje al kent! Haha, wereld is klein...

Snowy Dat effect heeft Sam altijd op vrouwen. Hij is heeeel charmant. Een echt plaatje. Ik ben ook helemaal weg van hem. Van harte beterschap met Rowena. Kindjes zijn veeleisend idd als ze ziek zijn hè? Hopelijk is ze snel weer beter.
Kon je Atlas niet meegeven met Esther? Dan was ie mooi samen mee!

Jippe Vergeet niet dat een paard een jaar nodig kan hebben om te wennen aan jou en nieuwe omgeving en ze proberen hun nieuwe baas altijd uit.

Malin Dat is echt wrang zeg! Maar ja, kan maar beter goed herstellen. Wordt er wel goed gezorgd voor je maatjes? Balen dat je nu niet op de bonnefooi even naar ze toe kan. Je zult het wel vreselijk gaan waarderen als dat pootje weer uit het gips is. Dat lopen in Delft was dus niet zo'n slimme zet?
Ow ik voel ontzettend met je mee. Weet hoe het voelt. Het is echt niet leuk om niet te kunnen rijden. Maakt niet uit hoe lang niet. Balen dat je 4 juli ook op je buik mag schrijven. Ik duim voor je dat het meevalt en dat je er toch op zit! Ik zou dat gips ook even na laten kijken, want wat je beschrijft kan niet de bedoeling zijn.

Angela Ik droom soms nog wel eens dat ik op school zit en een proefwerk moet maken, maar gelukkig ligt dat ook al 15 jaar achter me. :P Mijn cijfers voor wiskunde waren ongeveer ook zo. Een paar jaar geleden hielp ik mijn overbuurmeisje en in eens begreep ik het. Ik ben geslaagd met een 5,4 voor wiskunde. Dus: I know how it feels. :o

Esther Heel fijne vakantie! Mooie site, als het daar net zo mooi is! Ik hoor je ervaringen hopelijk? Heb jij ook een paard mee of wordt het alleen liften.

Mies Gelukkig fröbel ik graag. In de haren van meisjes, powny's, P.R.E's. haha! Dus ja, toch nog steeds een beetje penny. Gefeliciteerd! En wat vond jouw pownie van zijn verjaarskado? Nieuwe tas? Toe maar! Hoezo kredietcrisis... haha :+

Cloris Sterkte met je PC!

Zo even ego weer...

Sam was braaf gisteren en ik was reuzestijf. MAar na een goede loswerksessie ging ie erg leuk lopen. Mijn instructrice praat met 2 monden. Tegen mij zei ze dat haar dochter Sam wel even aan de teugel zou trekken de dag zelf, maar tijdens de les gaf ze toch toe, dat het dochterlief was tegengevallen hoe Sam was. }> Ik heb slechts een glimlach gegeven en beaamd. Want Sam liep bij mij uiteindelijk reuzelekker weer. Hij komt steeds makkelijker naar beneden nu en hij blijft er ook langer. Maar het is nog wel even een paadje. Met mijn eigen stijve spieren van mijn regenconcours, was het stevig aanpoten, maar het is ons weer gelukt en we hebben zalig gereden. Vandaag had ie weer rust en morgen weet ik nog niet of ik ga rijden. Het schoolreisje heeft bij mij ook wel zijn tol geëist. Wat een drukke dag was dat zeg! Vandaag heb ik met de kids jacht gemaakt op een vaderdagkado en morgen gaan we naar Ouwehands dierenpark in Rhenen. De kinderen vinden dat ze goed zijn geslaagd voor hun papa. Hopelijk is papa het daar mee eens zondag!

En de foto's van het schoolreisje komen nog hoor. Prince was ook stuk: Hij had 45 kleuters rondgesjouwd én hij komt in het plaatselijke krantje, want de pers was ook present. Sabrina mocht er zelfs nog even op voor de foto!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:03

ego
hier nog wat foto`s *D
MIJN SUPER KANJER :+:
Afbeelding
SEMMY HEEFT EEN NIEUW HALSTER GEKEREGEN VAN ROMEE :+:
Afbeelding
ROMEE MET SEMMY EN HAAR NIEUWE DEKJE :+:
Afbeelding
WIE IS ER HIER DE BAAS _O- _O- _O-
Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:13

idefix, ik geef je groot gelijk. Ben zelf geen lid meer omdat Flan nooit leven bij ons weggaat en ik haar met
haar artrose niet wil laten dekken. Ben zelf alleen weg van de wat grotere tinks.
Bedankt, Lemmy is ook een lekker beest!
Rosella of te wel ROosje heet ze. Ze moet iig nog 4-5 maanden stappen en dan weer terug.
Er was wel wat botaanmaak maar nog niet genoeg, helaas. Als je haar zo zag lopen had ik eik een positiever bericht verwacht.
Maar iig mogen we wel blij zijn dat t wat de goede kant op gaat.
Ik zal eens gaan kijken vanaf pag.260, bedankt voor de tip.
Jij hebt dus lekker Sam losgewerkt. Iig voor jou wel een soort van bevestiging om te horen dat t de dochter van je lesgeefster ook niet zo makkelijk verging.
Heerlijk als je dan zo goed afsluit met rijden he!
Heel veel plezier morgen in Ouwehand! Erg leuk dat Prince een soort van lokale held is :P
Ben benieuwd naar je foto's!

Djemo leuke plaatjes.

Ik duik mijn bed in. Morgen vroeg dag.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:44

Even snel: Malin, het zou me een eer en groot genoegen zijn om met je Sueveman te mogen werken, maar ik weet maar al te goed waar Rijsbergen ligt ja |( , heeeel ver van de Veluwe, helaas die tijd ontbreekt me echt...
Ik ga 12 juli naar Piet Bakker, kijk er al zo lang naar uit dat ik heel goed snap dat je gruwelijk baalt dat jouw les niet door kan gaan. Ik ben sowieso al lang blij dat er iets is waar ik met Veludo toch naar toe kan. Dit hoef ik in principe niet af te zeggen, want aan de lange teugel werken mag ik thuis ook.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:41

Eline -> Nee hoor, geen vervelende ingreep, het betreft hier om het apparaatje wat aan de buitenkant zit.
Die kan hij net als elk ander gehoorapparaat zo afnemen en dan zie je niets aan hem.
Het 'binnenwerk' is 4,5 jaar geleden operatief ingebracht, en als het goed is hoeft dat nooit vervangen te worden.
Ze gingen nu een piepjestest doen om de grens van de harde en zachte geluiden wat meer 'uit te rekken' en te verfijnen.
Het verschil is iig duidelijk merkbaar, hij hoort nu meer en beter!

Karina & Wanda -> Als een klophengst handelbaar is en geen kans krijgt om te dekken dan zou ik het denk ik ook wel zo laten.
Maar als er een (grote) kans in zit dat een klophengst los kan breken en bij de merrie(s) kan komen, dan zou ik hier toch mijn maatregelen voor nemen.
Voor zover ik weet kan een klophengst ook vruchtbaar zijn.

Malin -> Wat een frustratie, dat ben ik niet van jou gewend, hoor. :(:)
Kan het me wel heel goed voorstellen.
Als je twijfelt, waarom bel je dan niet de HA op of het ziekenhuis?
Sterkte iig, en een dikke knuf!

Anouk -> Wat leuk voor Sabrina dat ze in de krant komt!
Is leuk voor later om terug te lezen!
Overgangen rij ik ook veel met Rintske, maar tot nu toe alleen stap, draf en een versnelling harder in draf.
We hadden eerst steeds ruzie dat ze niet meer terug wilde komen en steeds zelf ging aandraven en dribbelen, maar dat gaat nu beter.
Een C.I. is een cochleair implantaat, en wordt geïmplanteerd aan de zijkant van het hoofd waarbij een electrodendraadje het slakkenhuis ingaat.
Samen met een spraakprocessor (het buitenwerk) zorgt dit ervoor dat dove en slechthorende mensen weer opnieuw kunnen 'horen'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cochleair_implantaat

Ik ga me aankleden en naar stal, Rintske voorbereiden op de les van straks. ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:48

Saida – en hoe is het in het ziekenhuis afgelopen en daarna nog lekker wezen eten ?

Cloris – fijn dat alles goed gaat leuk om te lezen

Ilona – hij doet het ook als die echt met zijn gedachten erbij is dan loopt die super en op mij gericht en dan in eens spring die opzij en is die helemaal van het padje af maar goed het zal wel over gaan en we rijden nu ook gewoon lekker door de aanhouder wint he ;)
En ja ik sta bij een trailerbedrijf die ze ook verhuren of heb je inmiddels al wat gevonden ?

Heidi – wat een verhaal van die meiden gelukkig hebben ze er allemaal niks ernstig aan over gehouden

Eline – ja 3 me vriend en vader poetsen heike nog eens na en me moeder zorgt dat ik er tip top uit ziet zij is ook degen die mij invlecht :P ze zijn er altijd bij het zijn dus ook echt mijn fans en mascottes :o

Wanda – die van mij is gewoon echt gecastreerd en dat weet ik 100% zeker want ik was erbij en heb het op de film maar ook die is nu een beetje horny loopt met zijn p**l te spelen en voelt zijn eigen echt een man terwijl die ook al zeker 6 ½ jaar geen man meer is :+

Malin – soms mag je je eigen even depri voelen en dan mag je lekker even uithuilen ik kan me helaas niet met je mee praten erover maar ik kan wel begrijpen hoe jij je moet voelen het enige wat ik ook tegen je kan zeggen is heel veel sterkte en lucht je hart hier bij ons daar zijn we voor in voor en tegenspoed :(:)

Anouk – ja we moeten allemaal een keer onderaan beginnen en we zijn natuurlijk 11 januari dit jaar voor het eerst gestart en we hebben al een paar keer bijna winst gehaald 179 178 enz. dus eind april had ik mijn laatste wedstrijden staan omdat hier daarna alles was afgelast vanwege droes nu ben ik lekker thuis aan het doortrainen en gaan we in september weer opnieuw een poging wagen ik wil dit jaar nog voor de ervaring gaan en volgend jaar gaan we voor de winst (maar als die dit jaar komt is het ook meegnomen)
Fijn dat het rijden bij jou zo lekker gaat dit volhouden hoor die winstpunten komen echt wel

Marielle – de diertjes zien er weer super uit op de foto

Gisteren zijn me ouders lekker naar heike toe geweest om hem lekker los te zetten en te vertroetelen heike krijgt ‘’altijd’’ op donderdag vrij en me vader wilt er nu vaker heen gaan op donderdag (het is ook een beetje mijn ouders paard) zodat hij hem ook lekker kan vertroetelen hij heeft zijn zwiltvratten of hoe je die ook noemt weer weggesneden en ook zijn hoeven weer even mooi gevijld ook zijn staart weer gedaan en zijn daarna nog lekker wezen lopen met hem ook de hondjes waren er weer bij dus al met al is heike weer verwend :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:53

Wat lief dat iedereen meedacht met de trailer. We hebben er gelukkig 1 kunnen huren! :) Dus gelukkig komt het allemaal nog goed. Ook mooi weer voorspeld voor volgende week, ik kan niet wachten :D :D :D .

Denise: Super dag voor Heike haha! Wat zal die hebben genoten *D van al die aandacht!

Malin & Wanda: :(:) Pfff... uit de running zijn is niet leuk...

Saida: Ik heb het nooit geweten van Jorick, dat hij doof is! Fijn dat er toch nog een redelijk goede techniek vaak is voor dit soort problemen. Communiceer je ook via gebarentaal dan? Lijkt me best lastig om te moeten leren.. of valt dat wel mee? Fijn dat alles goed is gegaan verder :) !

Anouk: Yeah, positieve berichten!! Hou dit aan met Sampie. Dan komt het helemaal goed :D . Snel een keer vastleggen, is voor jezelf ook leuk om naar te kijken! *D

WHOEHOEEEEEEEEEEEEEEEE. Ik heb eindelijk vakantie!! Wat leef je daar naar toe zeg, als je niet meer op school zit, maar fulltime werkt :D . Ik ga zo snel opschieten, me tas inpakken, en dan eerst met me ouders mee t/m zondagavond naar Centerparcs!! Lekker genieten en leuke dingen doen :D . Heb er heel veel zin in! :):)

Als het goed is ga ik morgen iets heeeeeeeel leuks doen :D . Ik hou het nog even geheim, maar als het goed is, komen er foto's van :D .

Ik zal jullie zondagavond weer 'spreken' dames en heren!! En dan een hele week niet, want daarna zit ik in de veluwe whooetsiejjjjjjj *\o/*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:31

Zoo, ben ook weer terug van Oerol.. Heerlijke dagen gehad, was mooi weer, leuke bands (veel bier), leuke mensen enz.. Vriendlief was er ook dus was gezellig :)

Verder leuke fotos voorbij zien komen,welkom voor de nieuwe mensen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:23

Saida Ja reuzetrots natuurlijk! Haha, heel Ammerzoden is fan van Prince, behalve mijn schoonpa. 8-)
Die implantaten herken ik wel. Ik wist dus alleen niet dat ze zo genoemd worden. Een oud-collega van mij kreeg er ook één. Hij heeft de ziekte van Menière. Een soort evenwichtsstoornis die ook op je gehoor doorwerkt. Toen hebben we ons er wel in verdiept om te begrijpen wat hij doormaakte. Op mijn eerste werkdag werd ik meteen ingelicht over zijn ziekte door hemzelf. Wel bijzonder hè?

Denise Heerlijk dat je pa zo lief is voor Heike! Klinkt als een zorgzame man. Hopelijk komt hij er idd vaker toe.

Ilona Heel fijne vakantie!!!

Jellie Groot gelijk! Fokken is ook niet alles. Daarom heb ik een ruin, dan krijgen we die discussie nooit. haha. Frank is van het uploaden, dus dat zal ie binnenkort wel doen. ;)

http://www.deschakelammerzoden.nl/
Bij bouwen en dan bouw 1 zijn er al een heleboel met één foto van onze Prince, die met het blauwe zadeltje. De andere foto's van pony's zijn van de andere pony. Dat is welshje Wispher. Ook een dot van een pony overigens, maar die liep wel het liefste achter Prince aan. Anders wilde hij toch liever blijven staan.

Ik zal er zo vast een paar op mijn hyve zetten, dan hebben jullie ook vast een beeld.

Fijne dag allemaal!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:39

zilfstar: heel veel sterkte, heb het niet gevold, maar zo
te horen (lezen) gaat het niet helemaal goed.

Djemo: leuke foto's :D

Ilona: klinkt allemaal heeeel leuk :D en vakantie hebben is
zeker altijd SUPER als je werkt :D heel veel plezier !!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:58

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:33

@ Zilfstar: Balen dat je de komende tijd niet kan rijden/longeren met Jippe maar gelukkig wel goed dat het op de lange termijn wel goed komt! Ik kan me voorstellen dat je er dan wel even goed de balen van hebt dat als je net je paard hebt er dan niets mee mag doen na een valpartij. De komende weken maar goed rust houden en dan kan je er daarna weer tegenaan en hopelijk vindt je voor in de tussentijd iemand die je goed kan helpen om voor Jippe te zorgen.

@ Snowy 2004: Mijn fries is een afstammeling van Fabe 348 X Zetske V

@ Idefix 4: Dit topic gaat inderdaad reuze snel, moest sinds gistermiddag gewoon meer dan een pagina bijlezen. Ik woon trouwens vlakbij Rotterdam.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:57

Karina: Oke, dat wist ik nog niet. Ze wilde hem toen in Utrecht eruit halen, maar ik wilde dit niet. Ik vond dat hij al genoeg gekloot aan zijn lichaam had gehad. Ik moet zeggen, dat dit mij wel gerust stelt. Ik ben altijd bang geweest dat hij er kanker aan zou krijgen. En dat ik een verkeerde beslissing had gemaakt.
Bedankt voor je uitleg. ;)

Zilfstar: Longeren zonder lijn kan ook, mits je een longeerbak hebt. Ik longeer Atlas altijd zonder. Dan kan toch iemand hem naar het bakje brengen en terughalen?
Oja, de zweep kan je in je goede hand houden, welke kant hij ook op loopt. Weet ik uit ervaring. ;)
Sterkte nog. :(:)

Malin: Ik zou ook balen hiervan. Ik heb een keer 6 weken met een scheur in een wervel gelopen. Het deed zeer absoluut, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat er niets aan de hand was, tot ik 6 weken later naar de dokter ging omdat mijn rug+nek+hoofd verrekte zeer deed. Toch maar een foto laten maken en daar kwam de scheur te voorschijn. Ik had gewoon gereden en uitgemest enzo. Blijkt, dat als het door gescheurd was, dat ik vanaf mijn nek verlamd zou zijn. Dus die 6 weken erna heb ik maar braaf niets gedaan. Ik moet zeggen, dat ik ruim een jaar lang last van mijn nek heb gehouden en fysio en chiropractor hielpen niet echt.
Hou vol, het komt allemaal echt weer goed. Vertrouw daarop.
Maar dat je verschrikkelijk baalt, dat snap ik echt wel.
Kunnen je stalgenoten je niet ophalen? Of dat je met een goede vriendin naar stal gaat?
O, zie al dat je dat hebt. Spreek je toch gewoon een tijd af met je vriend wanneer hij je weer op kan halen. Of is het ver rijden?
Sterkte nog. :(:)

Jell: Hey, das goed nieuws. Misschien dat het herstel wat langer op zich laat wachten, maar vooruitgang is altijd positief.
Atlas zijn artrose is zo’n 3 jaar geleden geconstateerd. Dus met 19. Hij heeft het zover we weten alleen rechtsachter in zijn knie. Ik denk dat dit is ontstaan toen hij in 2000 een ongeluk heeft gehad met de kar. Hij is toen met die knie op een stoep geklapt met uitgestrekt been.
Die Adequan is een onderhoudsspuit. Zit geloof ik glucosamine in die zorgen dat het gewrichtsvloeistof op peil blijft. Deze krijgt hij elk half jaar. Die gewrichtsinjectie heeft hij daarvoor gehad.
Atlas zijn vriendinnetje is nu op kamp. Hij was echt depri. ;(
Atlas staat nu nog alleen overdag op het land, maar als het goed weer blijft en hij blijft dik, dan gaat hij ook de nacht op het land.
In de winter staat hij overdag op het winterland. Dat is grasloos.

Anouk: Als Atlas te laden was, dan was ik zelf meegegaan. ;)
Ik ga ook die trailer cursus doen. Tip kreeg ik van Frank.
Veel plezier in de dierentuin.

Djemo: Leuk gedaan die foto’s.

Saida: Dat is wel super dat je resultaat hebt in het beter horen. Ben je iig niet voor niets geweest.

Ilona: Nou, ben wel benieuwd naar de foto’s.

Tamara: Fabe is een zoon van Melle en dat is weer een dochter van Romke. Romke is de vader van mijn paard, dus zijn ze familie. :D

Gisteren kwam ik op stal en Atlas was al aan het stappen in het land. Hij vind er denk ik weinig aan zo zonder vriendin. Dus longeren heb ik maar relaxt gedaan, hij was moe van het stappen in het land. :P
Daarna lekker gepoetst en op stal gezet.
Helaas is hij weer gaan schuren aan zijn manen. Dit is echt een zenuwe tik van hem. Vriendinnetje weg + stress = schuren.
Misschien dat hij volgend jaar ook mee kan op kamp. Ik had een website van Frank gekregen voor een cursus trailer laden. 6 augustus hebben ik en mijn vader een theorie avond. Ben benieuwd.