Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nynkex01 schreef:Gaan hier ook mensen meedoen aan het EK Friezen in oktober? Lijkt me stiekem echt een hele leuke ervaring, maar ik heb haar nog lang niet op l2 niveau lopen wat van de 4-jarigen gevraagd wordt. Ze moet dan arbeidsgalop en middengalop laten zien en ik krijg haar nu amper in galop en dan is het nog een ongebalanceerd viertakt huppeltje.Ook de aanleuning vind ze nog lastig maar begint wel te komen.
Nynkex01 schreef:Welke dilemma’s?
Dennenboom schreef:Nynkex01 schreef:Welke dilemma’s?
Paard 1 schuurt sinds een 2 jaar. Lichte schuurder. Kreeg ik van de week nieuwsbrief dat de dierenartsen dit kunnen onderzoeken. DA kwam nog langs en keek er naar en zei 'zomereczeem'. Dus ik balen want ik ben daar erg kritisch in kwa fokkerij dus dat zou betekenen in de verkoop. Dus ik maar een deken opgespeurd en doe die om en er is helemaal niet meer geschuurd. Vriendlief roept al 2 jaar dat het geen eczeem is maar eikenprocessierups omdat het weiland tussen de eikenbomen is en ze daar in zitten. Nu denk ik meer en meer dat mijn vriend gelijk heeft. Maar het is wel mijn eerste Fries en helemaal mijn paard. Maar eczeem betekent gewoon in de verkoop. Dus nu in dubio wat ik met dat paard moet.
Paard 2 betreft mijn fokmerrie die ik altijd nog een keer in training wil zetten voor Sport predikaat of aanlegtest. Maar de veulenhengstig is gemist dus twijfel om haar nu nog te insemineren en volgend jaar leeg en dan in training. Of dit jaar al in training. Paard is 5 jaar en zou het leuk vinden als ik na de training haar ook eens rijden kan. Maar hebben een baby en bedrijf thuis waardoor tijdgebrek nog wel op de loer ligt
Dennenboom schreef:Dan in de dressuur. Liefst Sport predikaat. Heb alleen geen idee wat de prijzen zijn, denk dat het best een duur grapje wordt![]()
Zit te denken aan Stal de Mersken of de Haarhof. Iemand nog andere suggesties?
Nynkex01 schreef:Zomereczeem is vervelend, maar zou me er niet al te druk over maken. En zat paarden met eczeem waarvan de veulens er geen last van hadden, of waarvan juiste ouders er geen last van hadden. Er is een erfelijke component maar goed management, en dan vooral weinig suiker voeren doet naar mijn idee het meest
Horseloverl schreef:Nynkex01 schreef:Gaan hier ook mensen meedoen aan het EK Friezen in oktober? Lijkt me stiekem echt een hele leuke ervaring, maar ik heb haar nog lang niet op l2 niveau lopen wat van de 4-jarigen gevraagd wordt. Ze moet dan arbeidsgalop en middengalop laten zien en ik krijg haar nu amper in galop en dan is het nog een ongebalanceerd viertakt huppeltje.Ook de aanleuning vind ze nog lastig maar begint wel te komen.
Waar is dit?