[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:19

jee wat een heftig ongeluk zeg, dat is schrikken!

gave plaatjes verder! :j

jolijn weer lekker aan het rijden...

was vanmiddag op tijd thuis, en het was prachtig weer, Ferro dus lekker z´n jas uit gegaan en laten spelen in de bak met z´n grote vriend, vindt ´ie altijd geweldig!
Afbeelding

Hosante

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:23

Oh Jolijn dan begrijp ik het wel, altijd moeilijk.
Fijn gelest Geeske, ik weet wel dat als ze zo struikelen mijn hart ook gelijk in mijn keel zit, knap dat je gewoon door bent gegaan. En fijn dat je stalgenootje er nog zo afgekomen is.

Ik heb wel lekker gereden, Boukje was opzich heel braaf alleen de galop blijft een probleem. Als ik aan wil springen en dan geef ik echt super kleine hulpen dan gaat ze echt zitten en is haar eerste sprong alsof ik haar een enorme schop heb gegeven. en dan gaan we steeds harder.
Rechts gaat het gelukkig beter. (rare Fries)

Bram had een relaxte training, met wat grondwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:43

Leuk he, die spelende paarden? Zie het Mo nu ook voor het eerst doen met haar vriendinnetje :)

Hahaha die galop herken ik wel van de friezen die ik gereden heb :j

Goed gelest Geeske!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:56

Oh Chimanga kan ook heel overdreven reageren soms, maar ze zijn nu gewoon ook frisser he, dus die van ij gaat zowiezo veel harder nu in de galop! Dacht ook echt even dat ik haar niet ging houden gisteren, maar dan met alle macht toch op de volte zetten en dan lukt het wel weer...
Maar fijn dat jij ook gewoon lekker hebt gereden op Boukje! Galop komt echt ook nog wel goed ;-)

Ferro lekker aan het spelen! Stoer hoor, mooie foto ook zo met dat aparte licht er op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:57

Mo is juist veel rustiger de laatste tijd :=

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:00

O das ook wel lekker! Nou ik merk dat Chimanga gewoon beter luistert, dus ze rijdt super fijn ook al is ze heel fris... ik kan en durf daar nu juist gebruik van te maken, dus ze loopt super actief en als ik haar dan meer vraag komt ze juist eerder mee dan wanneer ik haar probeer heel rustig te houden...
Gister waren die andere paarden ook al bekaf dus die waren aan het uitstappen terwijl ik nog druk aan het galopperen was!! En toen wilde madam ook nog wel even door! Wel kletsnat daarna, maar ze heeft echt constant in een behoorlijk hoog tempo gelopen! Natuurlijk deels ook weer wat spanning misschien, maar prima te rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:06

Ja, dat is ook het verschil, Mo vertoont als ze niet rustig is juist echt vluchtgedrag, blik op standje oneindig en gaan. En als ze ontspannen is is het gewoon fijner werken, zonder spanning en stress!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:09

Ja, vluchtgedrag is wel vervelend om mee te werken ja.... Chimanga schrikt wel, springt een keer de andere kant op maar wordt dan te nieuwsgierig en trekt juist naar het gevaar toe ipv er vandaan... die moet overal aan zitten met die dikke neus! Soms heel handig, soms ook wel ellende hoor, bij schrikdraad etc bijvoorbeeld! :Y) Of bij sloten, grote trekkers e.d. waar ze beter juist even netjes op kan wachten...
Maar dan is het zeker fijn dat Mo momenteel rustiger is. ze wordt ook ouder natuurlijk! En heeft even tijd gehad om na te denken.... Misschien is dat beter geweest dan je had durven hopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:11

Ik denk dat ze ook gemerkt heeft dat samen werken nu anders geen optie is, ze is in heel de omgang veranderd, ze stond te slapen met scheren, een jaar geleden kon ik haar niet eens ontspannen poetsen :')

Denk dat het ouder worden er (nog) niet zoveel mee van doen heeft, ze was al 7 toen ik haar kocht.

Maar ben er desalniettemin heel erg blij mee dat het zo goed gaat <3
Gisteren ook voor het eerst redelijk pijnarm gereden!

Hahaha, nieuwsgierig paard, ook leuk!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:35

Oh das zeker een fijne vooruitgang dan! Voor jou ook!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:37

Vluchtgedrag is altijd vervelend, Boukje heeft dat voornamelijk als ze iets hoort (of denkt te horen) maar het niet ziet. Dan draait ze supersnel om (nog altijd een raadsel hoe snel ze dan is met dat zware lijf) en weg zijn we. gelukkig wordt het nu minder maar ze nu wel 12 jaar.

De rest is behoorlijk BOM proef bij ons zeg maar. schrikken niet zo snel.

Wel fijn dat je vooruit gaat en dat je nu zonder pijn kan rijden, en ik weet wel dat de meeste paarden rekening houden met hoe jij er aan toe bent. (behalve als je haast hebt of niet lekker in je vel zit dan doen ze er een schepje bovenop) :Y)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:40

xXutopiaXx schreef:
Jaaaaaa daar ben 'k ook geweest, afgelopen vrijdagavond. Inderdaad die rust en controle hebben ook groooote indruk op mij gemaakt :j
Heb ook foto's gemaakt <3

Toen was ik er ook! Ook erg genoten!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:45

Xutopia, gave fotos heb je gemaakt van de SR! Leuke foto ook van jou en Jet, ziet er al netjes uit
El, gave foto van Ferro!
My_Chimange, merk dat Goya ook wat frisser is.. Denk door de weersomslag. Maar als hij dan loopt voelt het inderdaad super fijn!

Hier alles goed, gister lekker ritje met Goya gemaakt. Was heerlijk weer!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:56

Dankje soeske!! :D
Het was gister inderdaad heerlijk weer voor een ritje! :D

Thnx voor de complimentjes over mn houding! :D Doet me goed hihi, ben er toch vaak wel onzeker over :P

Gave foto van Ferro!! 8-)

Ahh fijn dat Mo zoveel rustiger is geworden! :D

Ik rijd ook liever 'n paard dat flink voorwaarts is hoor :j Liever dat dan wanneer ik ze vooruit moet schoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:01

Ik val schijnbaar ook op voorwaartse paarden :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:39

Haha. Oja! Ik heb geen voorkeur voor dag. Ben elke dag vrij :o Of tenminste, kan hem zelf inplannen, dus maakt voor mij niets uit :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:01

Voorwaarts is wel lekker te rijden ja... mits het koppie nog wel te sturen is! Das bij die van mij dan weer even, die let op de hele wereld, loopt haar benen onder haar lijf vandaan maar vergeet geloof ik dat ik er dan ook nog iets mee te maken heb ;-)
Tot het punt dat ze dat weer merkt, en dan is het heel fijn!

Paardje krijgt moedergevoelens geloof ik... klimt zowat over door het voerrek om bij t veulen te komen!
Afbeelding

Afbeelding
Met de mini buurvrouw

Afbeelding
Yes! Ik kan nog bij de kont! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:04

Leuk, ziet eruit als fijne stallen ook :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:12

Ahhh wat een gave foto die eerste!!! <3 Dat koppieee!! <3 En die halsss!!! <3 <3 Echt heerlijk!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:15

Hihi thanx. ze bemoeid zich dus met iedereen die langs komt, maar dat veulen is echt geweldig ;-)
Ze kan heel ver rekken dan! haha
T valt nu pas op hoe licht ze eigenlijk al wordt en hoe donker de manen en ogen blijven! Vind ik zelf erg mooi, van mij mag ze die wel donker houden <3
Jolijn, idd, zijn super fijne stallen! Lekker ruim en ze houden eten mooi gescheiden. Zo kan goed in de gaten gehouden worden of ieder paard goed eet, geen proppen draait en of ze het zo snel op hebben dat ze nog behoefte hebben aan meer... Vorig jaar stootte Chim steeds haar hoofd bij het terug gaan door het rek want dat deed ze dan belachelijk snel omdat ze het eng vond. Nu staat ze er zelfs doorheen te slapen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:18

Jaaa dat vind ik ook altijd erg gaaf bij schimmels staan :j <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:21

Hahaha schattig!

Ik vind Mo zo ook heel gaaf, spierwit met pikzwarte manen! Helaas beginnen haar manen bij schoft al flink te verkleuren!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:40

Ja Mo heeft dat ook mooi ja ;-) Ja, nouja Chims voorpluk is echt nog helemaal zwart, maar haar manen worden al grijzer... hihi, we zullen wel zien waar ze op uitkomen!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:17

Heerlijk Ferroplaatje, en wat lief van Chim :)
Schimmels met donkere manen vind ik ook prachtig, de twee PRE-schimmels die onlangs bij ons afgeleverd werden zijn ook zo, heerlijke dieren!

Morgen heeft Figo zijn eerste echte fotoshoot, spannend :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:01

Heey

Geeske en Natasja: Wat gaaf dat jullie daarheen zijn geweest :D Leuke foto's ook.

Laura: Leuke foto :D

Ellis: Heerlijk dat je weer met Fifi onder het zadel op pad bent geweest :D

Natasja: Leuke foto's. Zo slecht zit je niet hoor. Ziet er goed uit.

Geeske: Jeetje, dat is schrikken zeg. Gelukkig is ze er nog goed vanaf gekomen.
Wat fijn dat het rijden zo lekker gaat joh :D Lieve foto's met dat veulentje <3

Jolijn: Fijn dat je even lekker in de bak gereden hebt :)

Liesbeth: Leuk joh :D

Nikita is echt enorm druk de laatste tijd. Ze zit echt bomvol energie. Ik heb woensdag gereden en toen zijn we naar buiten gegaan. Het was de bedoeling om alleen te stappen maar madam was zo druk dat ik onderaan de dijk haar maar even heb laten gaan. Dat was flink nodig want ze bokte zelfs een keer. Ze ging echt hard. Zo hard heeft ze nog nooit gegaloppeerd. Ze sprong ook nog over een tak heen :P.

Donderdag eerst in de bak gereden maar die is nog steeds prut. Na 3 rondjes er maar weer uit gegaan en naar buiten. Toen ergens op een weiland gaan rijden. Ook daar was ze erg hyper. Heb haar weer even laten galopperen en daarna in draf wat gewerkt maar ze was stront eigenwijs. Ze was echt vervelend. Toen maar weer naar stal gegaan en toen gingen we bijna dansend naar stal. Ze was nog lang niet moe.

Dalijk weer rijden. Ben benieuwd hoe druk ze vandaag is :P